Σημεία από την τοποθέτηση του βουλευτή Αργολίδας Δημήτρη Κοδέλα, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου την Πέμπτη 24 Ιουλίου, με θέμα την ενημέρωση από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γ. Καρασμάνη για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική 2014-2020.
Ο βουλευτής Αργολίδας στην τοποθέτησή του επισήμανε ότι:
α) Η συνεδρίαση της επιτροπής έχει τυπική και όχι ουσιαστική σημασία, αφού βρισκόμαστε λιγότερες από 10 μέρες πριν τη λήξη της προθεσμίας για την κατάθεση της ελληνικής πρότασης για τη νέα ΚΑΠ και επομένως δεν υπάρχει χρόνος για ουσιαστική διαβούλευση.
β) Λείπει ένας απολογισμός της προηγούμενης ΚΑΠ ο οποίος κρίνεται σημαντικός δεδομένου ότι παρότι οι άμεσες ενισχύσεις στην προηγούμενη ΚΑΠ ήταν περισσότερες από αυτές της νέας τα αποτελέσματα ήταν μείωση του αγροτικού εισοδήματος, διατήρηση του εμπορικού ελλείμματος, μείωση της παραγωγής.
γ) Θα χρειαζόταν μια άλλη διαπραγμάτευση με στόχο την ανακατανομή πόρων προς τις χώρες του Νότου και ειδικά τη χώρα μας και μεγαλύτερη ευελιξία στην κατανομή τους με βάση: ι) την πρωτοφανή ύφεση και ανθρωπιστική κρίση στην οποία έχουν οδηγήσει τη χώρα και την κοινωνία οι μνημονιακές πολιτικές, ιι) την κατάρρευση του αγροτικού τομέα στην χώρα μας, ιιι) την κοινωνική, πολιτιστική, οικολογική σημασία που έχει για τη χώρα μας η οικογενειακή γεωργία και τα μεσογειακά προϊόντα.
δ) Η όποια κατανομή των πόρων της ΚΑΠ θα έπρεπε να στηρίζει ένα Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης του Αγροτικού Τομέα, με στόχους τη μείωση του εμπορικού ελλείμματος, τη μέγιστη δυνατή διατροφική αυτοδυναμία, την κυριαρχία στην εσωτερική αγορά, την προώθηση των εξαγωγών, τη στήριξη των μικρομεσαίων αγροτών και της οικογενειακής γεωργίας, την περιφερειακή σύγκλιση. Ένα τέτοιο σχέδιο με ειδικές κλαδικές και περιφερειακές στοχεύσεις δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια και συνεχίζει να μην υπάρχει και σήμερα.
ε) Ανασυγκρότηση της ελληνικής γεωργίας και κτηνοτροφίας με μνημόνια, με ιδιωτικοποιημένη την ΑΤΕ, με ιδιωτικοποιημένη τη Δωδώνη, με κλειστά τα εργοστάσια ζάχαρης και με την υλοποίηση της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ (βλ. αλλαγές στο γάλα), με μια δημόσια μηχανή υποστελεχωμένη και αδύναμη να στηρίξει την παραγωγή (χαρακτηριστικό παράδειγμα η αδυναμία των υπηρεσιών, λόγω έλλειψης κτηνιάτρων, στην αντιμετώπιση του καταρροϊκού πυρετού) δεν μπορεί να υπάρχει.
Στη συνέχεια ο Δημήτρης Κοδέλας αναφέρθηκε στο ζήτημα του ΟΣΔΕ ρωτώντας τους παριστάμενους Υπουργό και Αναπληρωτή Υπουργό ΥΠΑΑΤ : α) Τι θα γίνει με τους αγρότες που για να κάνουν το ΟΣΔΕ πλήρωσαν τα αυξημένα τιμολόγια του ΓΑΙΑ Επιχειρείν και β) Με τα νέα “μειωμένα” τιμολόγια ο αγροτικός κόσμος την επόμενη χρονιά θα κληθεί να πληρώσει 41 εκ. ευρώ. Προτίθεται το ΥΠΑΑΤ να οργανώσει την καταχώρηση των αιτήσεων ΟΣΔΕ μέσα από Δημόσιες και Δωρεάν Υπηρεσίες Εξυπηρέτησης Αγροτών αντί του ΓΑΙΑ Επιχειρείν και της Τράπεζας Πειραιώς;
Σχετικά με τις αποζημιώσεις μέσω ΠΣΕΑ των ετών 2011 και 2013 ζήτησε ενημέρωση, για το τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση αφού σε κοινοβουλευτικές ερωτήσεις το Υπουργείο Οικονομικών παραπέμπει στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το αντίστροφο.
Τέλος, ζήτησε την παρέμβαση και του ΥΠΑΑΤ προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, για να επιλυθούν τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στις λαϊκές αγορές ύστερα από την ψήφιση του Νόμου για το Υπαίθριο Εμπόριο καθώς οι παραγωγοί, ελλείψει τριμελών επιτροπών, δεν μπορούν να εκδώσουν άδειες για τα προϊόντα τους.
Αναλυτικά η τοποθέτηση :