ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

Ο τόπος πρόδωσε τον ένοχο - 10+1 αστυνομικές ιστορίες

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 5:01:00 μ.μ. |














  Έντεκα αστυνομικοί συγγραφείς, έξι άντρες και πέντε γυναίκες, μέλη της Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας (ΕΛΣΑΛ), γράφουν από ένα διήγημα που έχει ως τόπο δράσης μια πόλη ή ένα χωριό στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Οι ιστορίες τους περιέχουν μια δολοφονία –μπορεί και περισσότερες– που έγινε στο σήμερα ή στο παρελθόν, λόγω πάθους ή συμφέροντος, εκδίκησης ή τιμωρίας. Εκτός από μία, οι υπόλοιπες καταγράφουν τη σχεδόν άγνωστη πραγματικότητα της ελληνικής επαρχίας ή, καλύτερα, της εκτός αθηναϊκού κέντρου Ελλάδας, και οι αναγνώστες ανακαλύπτουν ήθη και συμπεριφορές που τους φαίνονται ξένες και ενίοτε ακατανόητες. Τα διηγήματα, γραμμένα με παιγνιώδη τρόπο, αναδίδουν ένα άρωμα μυστηρίου και ταυτόχρονα προσφέρουν αναγνωστική απόλαυση.

Όπως διαβάζουμε στο οπισθόφυλλο του βιβλίου, ο τόμος είναι μια πρωτότυπη «γεωγραφία εγκλημάτων» που διαβάζεται ως σπονδυλωτό αστυνομικό «μυθιστόρημα». Πράγματι, τα έντεκα διηγήματα έχουν κοινά σημεία: τα εγκλήματα διαπράττονται από συμφέρον κι ας δίνουν αρχικά διαφορετική εντύπωση.

Ο Νεοκλής Γαλανόπουλος, ο κατεξοχήν Έλληνας συγγραφέας αστυνομικών γρίφων, παρουσιάζει μια ιστορία που θυμίζει σταυρόλεξο και αναζητεί δυνατούς λύτες.

Η Κυριακή Γεροζήση επιστρέφει στο 1971, την εποχή της απριλιανής δικτατορίας, και με φόντο τη Λάρισα αφηγείται μια ιστορία με άτομα επικίνδυνα για τη «δημόσια τάξη» και την «ασφάλεια», καθώς και υπερεθνικόφρονες που είναι αναμεμειγμένοι σε αισθηματικά ειδύλλια.

Σίγουρα, ο αναγνώστης θα περάσει μερικές απολαυστικές ώρες διαβάζοντας τούτο το βιβλίο που έχει ιστορικό, κοινωνικό, τουριστικό, ακόμα και φυσιολατρικό ενδιαφέρον.

Ο Παναγιώτης Γιαννουλέας διάλεξε ως χώρο δράσης την Αρεόπολη, όπου σημειώνονται θάνατοι που μοιάζουν με ατυχήματα. Υπάρχουν αθώοι που κρύβουν μυστικά, ενώ το οικονομικό συμφέρον αποτελεί το μοναδικό κίνητρο για τη διάπραξη εγκλημάτων.

Ο Δημήτρης Κεραμεύς μάς μεταφέρει στην Καβάλα, πόλη σύγχρονη, όπου ένας ιδιωτικός ντετέκτιβ αναλαμβάνει να διαλευκάνει τη δολοφονία ενός εφοπλιστή, θύματος εκβιασμού εξαιτίας κάποιων τολμηρών φωτογραφιών.

Η Κωνσταντίνα Μόσχου αναφέρεται στην Πάργα και τη γειτονική περιοχή. Εκεί ένας άντρας συναντά μια παράξενη γυναίκα που του ζητάει να διαπράξει μια ανθρωποκτονία. Άραγε, θα τον πείσει;

H Αθηνά Μπασιούκα τοποθετεί την ιστορία της στο Χόλιγουντ, όπου νεαρές φιλόδοξες κοπέλες θέλουν να γίνουν σταρ του κινηματογράφου. Εκεί γίνεται έγκλημα που θυμίζει το Ψυχώ του Άλφρεντ Χίτσκοκ: μια γυναίκα δολοφονείται στο λουτρό της και, χρόνια αργότερα, κάποιος εκδικείται τον θάνατό της.

Ο Γιάννης Πανούσης μιλάει για την Κομοτηνή, όπου δολοφονούνται άτομα με σκοτεινό παρελθόν, τα οποία έχουν συμμετάσχει σε λογοτεχνικό διαγωνισμό με ψευδώνυμα. Τα διηγήματά τους περιέχουν κωδικοποιημένα μηνύματα, τα οποία επιχειρούν να ερμηνεύσουν ένας εγκληματολόγος-φιλόλογος και μια ομάδα αστυνομικών.

Η Γεωργία Παπαλυμπέρη ασχολείται με μια αισθηματική σχέση που εκτυλίσσεται σ' ένα ειδυλλιακό χωριό του Ταΰγετου, σε περιβάλλον με θαύματα, όπου ο ερωτικός καβγάς καταλήγει στον θάνατο του άντρα.

Ο Αργύρης Παυλιώτης γράφει μια ιστορία που διαδραματίζεται στη Θεσσαλονίκη σε μουσουλμανικό μνημείο, όπου σύμφωνα με τις φήμες τριγυρνά ένα φάντασμα. Ο δικηγόρος Ανδρέας Αναγνώστου προσπαθεί να εξιχνιάσει τον θάνατο ενός συγγραφέα, ο οποίος πέφτει νεκρός την ώρα της παρουσίασης του βιβλίου του.

Ο Γιάννης Ράγκος μάς πάει στο Ναύπλιο του 1931, στην εποχή της δολοφονίας του κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια από μέλη της οικογένειας Μαυρομιχάλη. Ένας σκοτεινός τύπος δολοφονείται στο καπηλειό του και ο αστυνόμος της πόλης προσπαθεί να βρει την άκρη. Η ελληνική επανάσταση έχει τελειώσει, αλλά οι διπλωμάτες των μεγάλων δυνάμεων, της Αγγλίας, της Γαλλίας και της Ρωσίας, συνωμοτούν κατά του καθεστώτος.

Η Μιμή Φιλιππίδη μάς ξεναγεί στη Δράμα, όπου ένας ερωτιάρης σκηνοθέτης, ο οποίος αρέσκεται να απολαμβάνει τα θέλγητρα γυναικών με καλλιτεχνικές φιλοδοξίες, βρίσκεται νεκρός. Κι εδώ το έγκλημα δεν είναι πάθους αλλά συμφέροντος.

Σίγουρα, ο αναγνώστης θα περάσει μερικές απολαυστικές ώρες διαβάζοντας τούτο το βιβλίο που έχει ιστορικό, κοινωνικό, τουριστικό, ακόμα και φυσιολατρικό ενδιαφέρον.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ