Στην αμαξοστοιχία επέβαιναν μόλις επτά άτομα, τέσσερις επιβάτες και τρία άτομα προσωπικό (δύο μηχανοδηγοί και ένας συνοδός). Εξαιτίας του εκτροχιασμού, ο οποίος έγινε σε μία ιδιαίτερα δύσβατη περιοχή, η αμαξοστοιχία αναποδογύρισε στο πλάι, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν τρεις από τους τέσσερις επιβάτες.
Οι δύο τραυματισμένοι απεγκλωβίστηκαν περίπου δύο ώρες αργότερα από άνδρες της Πυροσβεστικής και της ΕΜΑΚ, οι οποίοι έφτασαν στο σημείο. Ο τρίτος άνδρας ανασύρθηκε τελικά νεκρός λίγο μετά τα μεσάνυχτα επιβεβαιώνοντας τις υποψίες των διασωστών, οι οποίοι δεν είχαν ως εκείνη τη στιγμή καμία επικοινωνία μαζί του. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, την Πυροσβεστική ενημέρωσε τηλεφωνικώς ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας, ο οποίος βρισκόταν σε κατάσταση σοκ και κατάφερε να απεγκλωβιστεί πρώτος.
Στην περιοχή έσπευσε από χθες η διοίκηση του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μαζί με εμπειρογνώμονες του Οργανισμού, ενώ από χθες το βράδυ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχώρησε στην κατάργηση μέχρι νεωτέρας όλων των δρομολογίων στη γραμμή Κόρινθος - Αργος - Τρίπολη - Ναύπλιο.
Ο χθεσινός εκτροχιασμός προκάλεσε σειρά ερωτημάτων στους εργαζομένους του Οργανισμού, οι οποίοι σημείωναν πως:
- Το συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου ήταν κλειστό για ανακαίνιση επί τέσσερα χρόνια και είχε επαναλειτουργησει το 2009.
- Το τρένο τύπου Railbus, το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο, ήταν σύγχρονης τεχνολογίας περίπου πέντε ετών.
- Το σημείο στο οποίο συνέβη το ατύχημα δεν δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης υψηλών ταχυτήτων, ενώ ο μηχανοδηγός που εκτελούσε το δρομολόγιο είχε κάνει μόλις μία ώρα νωρίτερα την αντίστροφη διαδρομή και γνώριζε την περιοχή.