Ο Ισπανός Κάρλος Σάινθ ήταν ο ταχύτερος χτες 6η μέρα συνεχούς αγώνα στο Ράλι Ντακάρ που βρίσκεται στην έρημο Ατακάμα της Χιλής.
Ο 48χρονος, 2 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Ράλι οδηγεί την κούρσα με το VW ακολουθούμενος από τον Νάσερ Αλ Ατίγια με ίδιο αυτοκίνητο και τον θρύλο στο συγκεκριμένο αγώνα Στέφαν Πετερανσέλ ο οποίος χτες έχασε 12 λεπτά με την BMW με αποτέλεσμα να χάσει τη 2η θέση στην κατάταξη.
Ο Πετερανσέλ είχε κερδίσει την 5η ειδική, είχε μειώσει τη διαφορά από το Σάινθ στα 2.26’’ και ήταν ταχύτερος έως χτες το μεσημέρι. Μετά όμως βρέθηκε εκτός πορείας και υπέστη τέσσερα κλαταρίσματα που κόστισαν σημαντικά σε χρόνο. Καθότι είχε μόνο 3 ρεζέρβες αναγκάστηκε να σταματά και να φουσκώνει το προβληματικό ελαστικό.
Σήμερα Σάββατο άνθρωποι και μηχανές ξεκουράζονται για μια μέρα πριν τη συνέχεια της μεγάλης μάχης.
Ο Βασίλης Ορφανός με την Αprilia στους αμμόλοφους της ερήμου Ατακάμα |
ενώ ειδική με την ειδική δείχνει να εξοικειώνεται με την Aprilia του κερδίζοντας συνεχώς θέσεις.
Η μεγάλη μάχη της ειδικής
Οι διαδρομές της Παρασκευής 7 Ιανουαρίου επιφύλασσαν ποικιλία για τους
οδηγούς. Η ημέρα τους ξεκίνησε με πέτρα και έντονο ανάγλυφο για να
μετατραπεί και να καταλήξει σε αμμόλοφους με κονιορτοποιημένη άμμο. Για πολλούς δε οδηγούς τα ξημερώματα του Σαββάτου (ώρα Ελλάδος) η ημέρα δεν είχε τελειώσει ακόμα καθώς συνέχιζαν να τερματίζουν. Ο Βασίλης αναφέρει χαρακτηριστικά: «Οδήγησα γρήγορα και κέρδισα θέσεις. Ο τραυματισμός μου για εμένα είναι πια παρελθόν, είναι σα να μην έχω χτυπήσει και ήδη δουλεύω για την επανεκκίνηση της Κυριακής. Με το που τερμάτισα η πρώτη μου δουλειά ήταν να πλύνω τη μηχανή και να βρω τους μηχανικούς της ομάδας για να συζητήσουμε τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν για τη συνέχεια. Στα σχέδια μας δεν είναι να αλλάξουμε μοτέρ και παραμένουμε στην κατηγορία Super Production», λέει. Στόχος του Έλληνα αναβάτη – όπως δηλώνει ο ίδιος – είναι αφ’ ενός η σωματική ξεκούραση εν όψει της απαιτητικής συνέχειας αλλά και το στήσιμο της μηχανής: «Πρέπει να είναι σαν να μην έχω τρέξει, σαν η Κυριακή να είναι η πρώτη ημέρα του αγώνα», επισημαίνει ο Βασίλης ο οποίος τερματίζοντας χτες δέχτηκε και τα συγχαρητήρια από τον υπεύθυνο της Aprilia γιατί όπως εξηγεί ο ίδιος η ομάδα εκτιμά την υπερ-προσπάθεια που κάνει ένας υποστηριζόμενος οδηγός την ώρα που εργοστασιακοί οδηγοί είναι εκτός.
Η Κυριακή είναι μια άλλη μέρα...
To Σάββατο 8 Ιανουαρίου είναι μέρα ξεκούρασης για τους οδηγούς του Rally Dakar. Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά από την πόλη Arica την Κυριακή 9 Ιανουαρίου και ολοκληρώνεται στην Antofogasta, επίσης στις όχθες του Ειρηνικού. Επιστροφή στις αγωνιστικές υποχρεώσεις με τη μεγαλύτερη ειδική του αγώνα επιφυλάσσουν οι διοργανωτές στους οδηγούς μετά τη rest day του Σαββάτου. Δυο χρονομετρημένες διαδρομές θα έχει το μενού της ημέρας με το πρωινό ετάπ να είναι χωρισμένο και αυτό στα δυο. Ειδικά οι αναβάτες των μηχανών θα πρέπει να κάνουν κούρσα αντοχής για περίπου 40χλμ. Ακόμα και όσοι βρίσκονται στην καλύτερη φυσική κατάσταση θα καταπονηθούν – λένε οι διοργανωτές – από αυτή την «εκδρομή» μέσα στα φαράγγια. Η ολοκλήρωση του πρώτου μέρους θα βρει τους οδηγούς στις ακτές του Ειρηνικού καθώς τα οχήματα θα «καταδύονται» στους αμμόλοφους κατά μήκος μιας ιδιαίτερα απότομης πλαγιάς. Τα κομμάτια του δεύτερου μέρους θα είναι πιο γρήγορα και δε θα πρέπει να υπάρχει αμφιβολία, σύμφωνα με τους διοργανωτές, ότι στο τέλος της ειδικής θα αξίζουν το χειροκρότημα.
Δείτε την γενική κατάταξη στα αυτοκίνητα, στις μοτοσικλέτες και στα Quad