ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

Σημαντικά μειωμένη η τουριστική κίνηση των Εορτών,καλύτερα πήγαν οι κοντινοί προορισμοί, όπως Ναύπλιο, Λουτράκι κ.α.

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 6:46:00 π.μ. |
 
 Για μεγάλη μείωση στην τουριστική κίνηση των Ελλήνων -τόσο σε δημοφιλείς προορισμούς στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό- την περίοδο των Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, κάνουν λόγο εκπρόσωποι του κλάδου.

Επισημαίνουν, ότι οι μειώσεις αφορούν κυρίως τα μεσαία εισοδήματα, που αποτελούν και τη βασική πελατεία των τουριστικών γραφείων και θεωρούν ως κύρια αιτία της πτώσης, την οικονομική κρίση.

«Ιδιαίτερα τα οργανωμένα ταξίδια σε ευρωπαικές χώρες, σημείωσαν φέτος μείωση της τάξης του 45%-50% και αντίστοιχα 25% για το εσωτερικό της χώρας» επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χριστόφορος Μουζάκης, υπεύθυνος γραφείου που διοργανώνει εκδρομές στην Ευρώπη.

Ο ίδιος προσθέτει ότι «χτυπήθηκαν κυρίως οι εκδρομείς των 400, 500, 700 ευρώ, που ταξίδευαν σε χώρες της κεντρικής Ευρώπης, δηλαδή οι δημόσιοι και οι ιδιωτικοί υπάλληλοι. Συγχρόνως, επηρεάστηκαν αρνητικά τα νεαρά ζευγάρια, αλλά και οι οικογένειες, γεγονός που αποδεικνύει ότι αιτία ήταν η οικονομική κρίση».

Αντίθετα, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν επηρεάστηκαν οι πιο ακριβοί προορισμοί, όπως οι ΗΠΑ, που όμως εκ των πραγμάτων έχουν μειωμένο αριθμό αποδεκτών, καθώς αφορούν υψηλότερα εισοδηματικά στρώματα.

Εντυπωσιακό, κατά την γνώμη του, ήταν και το ότι «σχεδόν εξαφανίστηκαν από την τουριστική αγορά οι οργανωμένες εκδρομές συλλόγων του ευρύτερου δημόσιου τομέα».

Ο ίδιος καταλήγει, λέγοντας ότι «με την παρούσα οικονομική κρίση και τη διαχείριση της από τα ΜΜΕ, τίθενται σοβαρά ερωτηματικά για το τι θα συμβεί μετά τον Φλεβάρη, καθώς είναι γνωστό εδώ και χρόνια ότι Γενάρης, Φλεβάρης και Μάρτης είναι νεκρή τουριστική περίοδος.

» Θα επιβιώσει άραγε μεγάλος αριθμός μικρών και μικρομεσαίων τουριστικών γραφείων ή προκειμένου να επιβιώσουν θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε απολύσεις.»

Αντίστοιχες είναι οι επισημάνσεις και της Ρούλας Κρεζία, εκπροσώπου γραφείου, που δραστηριοποιείται κυρίως στην έκδοση εισιτηρίων και στο κλείσιμο ξενοδοχείων, ενώ για οργανωμένα ταξίδια συνεργάζεται με άλλα γραφεία.

Όσον αφορά στην έκδοση αεροπορικών εισιτηρίων για τις χώρες της Ευρώπης, κατά την περίοδο των γιορτών, τονίζει ότι η μείωση αφορούσε και προορισμούς, όπως η Πράγα, η Βιέννη και η Βουδαπέστη.

Επισημαίνει το γεγονός ότι φέτος παρατηρήθηκε μια γενικότερη αποφυγή του κόσμου για τα οργανωμένα ταξίδια και μια στροφή προς τα μεμονωμένα, μέσα από αναζήτηση φθηνών λύσεων διαμονής με χρήση του Internet.

«Στις φετινές γιορτές ταξίδεψε, ως επί το πλείστον, ένας κόσμος ηλικιακού επιπέδου 30-45 ετών -όχι οικογενειάρχες- κυρίως ελεύθεροι επαγγελματίες, που έχουν γνώση και του διαδικτύου και ξένων γλωσσών και αναφορικά με την Ευρώπη δεν έχουν λόγο να προτιμήσουν τα οργανωμένα ταξίδια.»

Συγχρόνως δε, αναφέρει ότι αυτή την περίοδο δεν δούλεψαν καλά ούτε οι γνωστοί ελληνικοί προορισμοί (Ζαγοροχώρια, Πήλιο, Καρπενήσι).

Καλύτερα πήγαν οι κοντινοί προορισμοί, όπως Ναύπλιο, Λουτράκι κ.α.

Επίσης, σημειώνει ότι σχετικά με τα οργανωμένα ταξίδια καλή ανταπόκριση είχαν προορισμοί όπως η Κωνσταντινούπολη, η Συρία, η Ιορδανία και η Ιερουσαλήμ, που θεωρούνται φθηνοί προορισμοί, όπου κανείς μπορεί να συνδυάσει το ταξίδι με φθηνές αγορές, καθώς και το Μπάνσκο της Βουλγαρίας, όπου είναι πιο φθηνά από τα χιονοδρομικά κέντρα της Ελλάδας.

 http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artId=375910&dt=02/01/2011#ixzz19wbB0dlc
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ