V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ

Σελίδες

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Τι είπε ο βουλευτής της Ν.Δ Γιάννης Ανδριανός στην διαβούλευση για τον τουρισμό

 Ο Βουλευτής Αργολίδας και Αν. Τομεάρχης Περιφερειακής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός, στην ομιλία του κατά την πρώτη ανοιχτή διαβούλευση για τον Τουρισμό του διοργάνωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου στην αίθουσα του Βουλευτικού στο Ναύπλιο, επεσήμανε μεταξύ άλλων, τα εξής:

«Δεν έχει νόημα να σας πω πόσο εξαιρετικά σημαντικός είναι ο τουρισμός ιδιαίτερα σήμερα, εν μέσω της κρίσης. Είμαι βέβαιος πως όλοι όσοι βρισκόμαστε σήμερα σ’ αυτή την αίθουσα το ξέρουμε αυτό. Και ξέρουμε καλά ότι ένας από τους βασικούς μοχλούς για να πάρει ξανά μπροστά η πραγματική οικονομία, είναι να αξιοποιήσουμε σοβαρά, συντονισμένα και με πρόγραμμα τις δυνατότητες για τουριστική ανάπτυξη.

Κι αυτό ισχύει ιδιαίτερα εδώ, στην Πελοπόννησο που διαθέτει κάθε προϋπόθεση για να προσελκύσει ακόμα περισσότερο οργανωμένα και αποτελεσματικά έναν ποιοτικό και εξειδικευμένο τουρισμό – συνεδριακό, θρησκευτικό, αναρριχητικό, αλιευτικό, καταδυτικό και άλλες μορφές τουρισμού – 12 μήνες το χρόνο, με διάχυση του οφέλους στην τοπική οικονομία.
Αυτός λοιπόν πιστεύω ότι πρέπει να είναι ο στόχος της σημερινής μας συνάντησης: να αποκτήσουμε όλοι μια πιο σφαιρική, πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το πού βρίσκονται σήμερα τα πράγματα, τι στόχους θέτουμε για το μέλλον και με ποιες συγκεκριμένες δράσεις θα τους πετύχουμε. Να βάλουμε κάτω, με άλλα λόγια, τις προϋποθέσεις για έναν καλύτερο συντονισμό μεταξύ μας. Γιατί εντέλει η ανάπτυξη του τόπου μας, της Πελοποννήσου, είναι στόχος που μας αφορά όλους και πρέπει να μας ενώσει όλους σε μια κοινή προσπάθεια.
Θέλω να μιλήσω όσο γίνεται πιο συγκεκριμένα. Να θέσω στη συζήτηση κάποια ζητήματα που πιστεύω πως επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τις προοπτικές της τουριστικής μας ανάπτυξης.
Σε δύο μεγάλους άξονες:
Άξονας πρώτος, τα θεσμικά. Η Περιφέρεια έχει πλέον την ευθύνη της τουριστικής προβολής των επιμέρους περιοχών. Βεβαίως αυτό προϋποθέτει να έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητοι όροι ώστε να πετύχει σ’ αυτή την αποστολή: να επαρκούν οι πόροι, το ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και η τεχνογνωσία για αυτό το σημαντικό κομμάτι της τουριστικής στρατηγικής.
Για παράδειγμα: η μεταβίβαση της ευθύνης της τουριστικής προβολής πέρασε από τις νομαρχίες στην Περιφέρεια την Πρωτοχρονιά, εν μέσω της περιόδου των διεθνών τουριστικών εκθέσεων. Και εδώ θέλω να ρωτήσω: Πώς προχωρά φέτος η διεθνής τουριστική προβολή της Πελοποννήσου; Τι προβλήματα έχουν ανακύψει από τη μεταβίβαση της ευθύνης και βεβαίως πώς μπορούμε να βοηθήσουμε για την αντιμετώπισή τους; Τι πόρους έχουμε να αξιοποιήσουμε – ιδίως με δεδομένη την οικονομική συγκυρία – και ποια είναι η στρατηγική της προβολής μας; Ποια είναι η ενοποιητική ιδέα, η ταυτότητα που θέλουμε να δώσουμε στο τουριστικό μας προϊόν;
Και θέλω εδώ να πω ότι οι προοπτικές θα ήταν πολύ καλύτερες, αν η Κυβέρνηση δεν αποφάσιζε την κατάργηση του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης. Είναι τραγικό λάθος αυτή η απόφαση. Και τα προβλήματα που ανακύπτουν είναι εμφανή. Αναφέρω χαρακτηριστικά το κλείσιμο του γραφείου του ΕΟΤ στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, την κεντρική πύλη εισόδου των τουριστών στη χώρα.
Είναι σαφές ότι εν μέσω της κρίσης, πρέπει να επιδιώκει κανείς την ανάπτυξη που θα επανεκκινήσει την οικονομία. Και δεν μπορείς να πετύχεις ανάπτυξη, όταν δεν χρησιμοποιείς τα βασικά αναπτυξιακά εργαλεία που διαθέτεις. Η χώρα έμεινε ενάμιση χρόνο χωρίς αναπτυξιακό νόμο. Και ήρθε τώρα ένας νόμος με σοβαρές ανεπάρκειες.
Ένα είναι σίγουρο: η τουριστική επιχείρηση πρέπει να στηριχθεί ουσιαστικά. Τόσο με την ευρεία αρωγή αναπτυξιακού νόμου, όσο και με άλλα αναγκαία μέτρα, όπως το συμψηφισμό των χρεών Δημοσίου και Επιχειρήσεων, που εδώ και μήνες προτείνει η Νέα Δημοκρατία.
Άξονας δεύτερος, τα τοπικά μας ζητήματα. Εδώ στην Αργολίδα, βρισκόμαστε σε έναν ευλογημένο τόπο που συνδυάζει τον σπάνιο φυσικό πλούτο με την ιστορία και τον πολιτισμό. Η ταυτότητα της περιοχής συνιστά ένα υπερπολύτιμο συγκριτικό πλεονέκτημα που πρέπει να το αξιοποιήσουμε με σεβασμό και σοβαρό προγραμματισμό. Στηρίζοντας ταυτόχρονα τον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα. Αξιοποιώντας και προωθώντας τα ποιοτικά μας αγροτικά προϊόντα – εσπεριδοειδή, ελαιόλαδο, μέλη και κτηνοτροφικά προϊόντα.
Ο τουρισμός, η ποιότητα του τουριστικού προϊόντος, εξαρτάται όμως από τις γενικότερες υποδομές του τόπου. Κι εδώ έχουμε πολλά και σημαντικά να πούμε.
Για παράδειγμα: Όταν βασικός παράγοντας για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης είναι οι αεροπορικές πτήσεις χαμηλού κόστους, τι γίνεται με το αεροδρόμιο της Τρίπολης; Εδώ και χρόνια υπάρχει η πρόταση των φορέων του τουρισμού – και με κάθε ευκαιρία το επισημαίνει ο Σύλλογος Επαγγελματιών του Τολού – να χρησιμοποιηθεί για εμπορικές πτήσεις τσάρτερ, εξυπηρετώντας έτσι ολόκληρη την Πελοπόννησο που σήμερα εξαρτάται από το «Ελ. Βενιζέλος» με απαγορευτικά τέλη. Και θα μου επιτρέψετε εδώ να πω ότι η συγκυρία, με τον Περιφερειάρχη αλλά και τον αρμόδιο Υπουργό να κατάγονται από την Αρκαδία, είναι πολύ ευνοϊκή ώστε να επανεξεταστεί θετικά το ζήτημα.
Σε ό,τι με αφορά, έχω θέσει το ζήτημα αυτό τόσο με σχετική μου Ερώτηση στη Βουλή, όσο και σε συνεδρίαση της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής παρόντος του Υφυπουργού κυρίου Νικητιάδη.
Άλλο ερώτημα: τι κάνουμε με τα οδικά δίκτυα; Η Αργολίδα είναι σήμερα αποκομμένη από τους μεγάλους οδικούς άξονες της Πελοποννήσου. Πρέπει τάχιστα να προχωρήσουν τα έργα της κύριας εισόδου της Αργολίδας από τους άξονες αυτούς (Δερβενάκια – Εκκλησιαστικά).
Τις μέρες που μας πέρασαν, κατέθεσα δύο σχετικές Ερωτήσεις: για την επικινδυνότητα από τις συνεχείς αποκολλήσεις βράχων σε τμήματα της Εθνικής Οδού Ισθμού – Επιδαύρου, καθώς και για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του δρόμου που συνδέει το Ναύπλιο με το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και συγκεκριμένα στο τμήμα Αρκαδικό – Χάνι Μερκούρη. Είναι δύο δρόμοι που εξυπηρετούν και την τουριστική κίνηση της περιοχής και επηρεάζουν σημαντικά την εικόνα του τόπου μας. Πρέπει τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται να ξεπεραστούν ώστε τα έργα να ολοκληρωθούν όσο το δυνατόν συντομότερα. Ακόμα, τι προγραμματίζουμε για την βελτίωση του οδικού δικτύου της Ερμιονίδας, μιας άλλης περιοχής με μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον;
Άλλο θέμα: τι γίνεται με τα λιμάνια; Ιδιαίτερα στο Ναύπλιο, τι προετοιμασίες έχουν γίνει για την υποδοχή των κρουαζιερόπλοιων στη σεζόν που ανοίγει; Τι μπορούμε να κάνουμε ως κίνητρο ώστε να αποβιβάζονται από τα κρουαζιερόπλοια όσο το δυνατόν περισσότεροι τουρίστες και να επισκέπτονται όσο το δυνατόν περισσότερα μέρη τουριστικού ενδιαφέροντος στην Αργολίδα, ώστε να ενισχύουν ευρύτερα την τοπική οικονομία;
Να προχωρήσει γρήγορα η κατασκευή της μαρίνας του Ναυπλίου Τι γίνεται με το καταφύγιο τουριστικών σκαφών στο Πόρτο Χέλι; Να δούμε το λιμάνι της αρχαίας Επιδαύρου.
Άλλο ζήτημα: Τι γίνεται με την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων του Άργους, της αρχαιότερης συνεχώς κατοικούμενης πόλης της Ευρώπης, που μένει εκτός τουριστικών διαδρομών;
Πρέπει να δούμε τα Μουσεία και τους Αρχαιολογικούς χώρους, να είναι ανοιχτά με την απαραίτητη στελέχωση. Στο παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης στο Ναύπλιο, υπάρχει έλλειψη προσωπικού.
Φίλες και φίλοι,
Θέλω σ’ αυτό το σημείο και κλείνοντας, να επισημάνω τη σημασία της τουριστικής εκπαίδευσης στην τουριστική ανάπτυξη. Και θέλω να αναφερθώ ξεχωριστά σε ένα πρόσφατο ζήτημα, για το οποίο μάλιστα κατέθεσα προχθές Ερώτηση στη Βουλή, που δεν είναι καλός οιωνός για αυτή τη σημαντική παράμετρο. Η Επαγγελματική Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Ναυπλίου, εξαιτίας της μη έγκρισης του Προϋπολογισμού από την Κυβέρνηση, δεν μπορεί σήμερα καν να αγοράσει τρόφιμα για την κάλυψη των αναγκών των οικοτρόφων μαθητών, αλλά και για να γίνουν τα μαθήματα εστίασης. Απέναντι σ’ αυτή την έκτακτη συνθήκη, προς τιμή τους, οι επαγγελματίες του Τολού μέσω του Συλλόγου τους, έσπευσαν να βοηθήσουν, προμηθεύοντας κατεψυγμένα τρόφιμα και λαχανικά, τα οποία μπορούν να καλύψουν τη σίτιση των μαθητών για μία εβδομάδα.
Περιμένουμε την άμεση ανταπόκριση του Υπουργού σ’ αυτό το οξύτατο πρόβλημα, το οποίο δυστυχώς, είναι ενδεικτικό της κατάστασης στην τουριστική ανάπτυξη. Γιατί πιστεύω πως όλοι συμφωνούμε ότι η Τουριστική Εκπαίδευση είναι προϋπόθεση για κάθε αισιόδοξη σκέψη για την ανάπτυξη του κλάδου. Χρειάζεται λοιπόν μια εθνική πολιτική για την τουριστική εκπαίδευση.  Είναι ξεκάθαρο πως το κόστος από την κατάργηση ή το μαρασμό των Τουριστικών Σχολών είναι πολύ  μεγαλύτερο από την όποια πρόσκαιρη εξοικονόμηση πόρων.
Φίλες και φίλοι,
Παρά τις μεγάλες δυσκολίες, παρά τα κενά και τις ελλείψεις, παραμένω αισιόδοξος. Γιατί ξέρω ότι το ελληνικό επιχειρηματικό πνεύμα όταν του δοθεί η δυνατότητα μπορεί να μεγαλουργήσει. Και όταν μιλώ για δυνατότητα, εννοώ σταθερό και ξεκάθαρο θεσμικό και φορολογικό καθεστώς, ουσιαστική αρωγή της πολιτείας, κανόνες που ισχύουν για όλους και ανεξαιρέτως, καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, σοβαρός προγραμματισμός. Μ’ αυτή την έννοια, αν και έχουμε πολλά να αλλάξουμε και να διεκδικήσουμε, πιστεύω βαθιά ότι ο τουρισμός μπορεί να γίνει η ατμομηχανή της ανάπτυξης που θα μας βγάλει από την κρίση. Αρκεί όλοι να αντιληφθούμε την κρισιμότητα της κατάστασης και να συντονίσουμε τις προσπάθειές μας στον κοινό σκοπό. Και πιστεύω ότι η σημερινή μας συνάντηση συμβάλλει ουσιαστικά σ’ αυτή την κατεύθυνση
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ