Με αφορμή τη συζήτηση για τη διαδρομή του αγωγού φυσικού αερίου, κατά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «ΝΑΥΠΛΙΟ ΝΕΑ ΕΛΠΙΔΑ» κ. Χρήστος Γραμματικόπουλος τόνισε μεταξύ άλλων ότι ασφαλώς μας ενδιαφέρει να διατηρηθεί η αρχική χάραξη για τη διαδρομή του κεντρικού αγωγού φυσικού αερίου, όμως, μας ενδιαφέρει εξίσου η δέσμευση για την κατασκευή του δευτερεύοντος δικτύου μεταφοράς. Αναλυτικότερα, ο κ. Γραμματικόπουλος επεσήμανε τα εξής:
«...Το φυσικό αέριο είναι ασφαλώς ένα οικολογικό καύσιμο με πολύ σημαντικά και γνωστά σε όλους οικονομικά και κοινωνικά πλεονεκτήματα. Είναι δε γνωστό ότι στην παρούσα φάση τα αποθέματά του είναι πολύ μεγαλύτερα σε σχέση με αυτά του πετρελαίου. Αξίζει να επισημάνουμε ορισμένα τεχνικά στοιχεία αναφορικά με την διαδικασία διανομής του φυσικού αερίου διότι δίχως αυτά δεν μπορούμε να πάρουμε σωστές πολιτικές αποφάσεις. Η διαδικασία λοιπόν έχει ως εξής:
Καταρχάς, κατασκευάζεται ο κεντρικός αγωγός (50 bar πίεση) που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο αγωγός Κορίνθου – Μεγαλόπολης. Εν συνεχεία κατασκευάζεται το δευτερεύων δίκτυο (19 bar πίεση) το οποίο μεταφέρει από τον κεντρικό αγωγό το αέριο στους διάφορους Νομούς και τέλος, είναι το τριτεύων δίκτυο (4 bar πίεση, πλαστικές σωλήνες), δηλαδή, το δίκτυο εντός των πόλεων. Στην όλη διαδικασία παρεμβάλλονται και οι λεγόμενοι σταθμοί αποσυμπίεσης προκειμένου να γίνεται ο υποβιβασμός της πιέσεως. Αξίζει να επισημάνουμε ότι αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν τρεις εταιρείες διανομής αερίου (Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Θεσσαλία). Σε αυτές τις εταιρείες εκτός από την Δημόσια Επιχείρηση Φυσικού Αερίου συμμετέχουν και ιδιώτες, οι οποίοι έχουν και το λεγόμενο management αυτών των εταιρειών. Γίνεται επομένως αντιληπτό ότι μετά την ολοκλήρωση του κεντρικού αγωγού οι ιδιώτες επενδύουν και κατευθύνουν ουσιαστικά τα δευτερεύοντα δίκτυα προς τις περιοχές με τις μεγαλύτερες καταναλώσεις (δηλαδή, μεγάλες πόλεις π.χ. Πάτρα). Με δεδομένο και το γεγονός ότι η ΔΕΠΑ είναι πολύ πιθανό να ιδιωτικοποιηθεί, καταλαβαίνουμε ότι εμείς ως Ναύπλιο αλλά και το Άργος πρέπει να διασφαλίσουμε την κατασκευή του δευτερεύοντος αγωγού (19 bar) όσο ακόμα το Ελληνικό Δημόσιο μετέχει στη διαχείριση του φυσικού αερίου. Επομένως, ως Δήμος Ναυπλιέων, επιθυμούμε να διατηρηθεί η αρχική χάραξη του κεντρικού αγωγού και καλούμε το αρμόδιο Υπουργείο να μην παρεκκλίνει της αρχικής του πορείας, κυρίως όμως καλούμε το αρμόδιο Υπουργείο να δεσμευτεί για την κατασκευή του δευτερεύοντος αγωγού.»
«...Το φυσικό αέριο είναι ασφαλώς ένα οικολογικό καύσιμο με πολύ σημαντικά και γνωστά σε όλους οικονομικά και κοινωνικά πλεονεκτήματα. Είναι δε γνωστό ότι στην παρούσα φάση τα αποθέματά του είναι πολύ μεγαλύτερα σε σχέση με αυτά του πετρελαίου. Αξίζει να επισημάνουμε ορισμένα τεχνικά στοιχεία αναφορικά με την διαδικασία διανομής του φυσικού αερίου διότι δίχως αυτά δεν μπορούμε να πάρουμε σωστές πολιτικές αποφάσεις. Η διαδικασία λοιπόν έχει ως εξής:
Καταρχάς, κατασκευάζεται ο κεντρικός αγωγός (50 bar πίεση) που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο αγωγός Κορίνθου – Μεγαλόπολης. Εν συνεχεία κατασκευάζεται το δευτερεύων δίκτυο (19 bar πίεση) το οποίο μεταφέρει από τον κεντρικό αγωγό το αέριο στους διάφορους Νομούς και τέλος, είναι το τριτεύων δίκτυο (4 bar πίεση, πλαστικές σωλήνες), δηλαδή, το δίκτυο εντός των πόλεων. Στην όλη διαδικασία παρεμβάλλονται και οι λεγόμενοι σταθμοί αποσυμπίεσης προκειμένου να γίνεται ο υποβιβασμός της πιέσεως. Αξίζει να επισημάνουμε ότι αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν τρεις εταιρείες διανομής αερίου (Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Θεσσαλία). Σε αυτές τις εταιρείες εκτός από την Δημόσια Επιχείρηση Φυσικού Αερίου συμμετέχουν και ιδιώτες, οι οποίοι έχουν και το λεγόμενο management αυτών των εταιρειών. Γίνεται επομένως αντιληπτό ότι μετά την ολοκλήρωση του κεντρικού αγωγού οι ιδιώτες επενδύουν και κατευθύνουν ουσιαστικά τα δευτερεύοντα δίκτυα προς τις περιοχές με τις μεγαλύτερες καταναλώσεις (δηλαδή, μεγάλες πόλεις π.χ. Πάτρα). Με δεδομένο και το γεγονός ότι η ΔΕΠΑ είναι πολύ πιθανό να ιδιωτικοποιηθεί, καταλαβαίνουμε ότι εμείς ως Ναύπλιο αλλά και το Άργος πρέπει να διασφαλίσουμε την κατασκευή του δευτερεύοντος αγωγού (19 bar) όσο ακόμα το Ελληνικό Δημόσιο μετέχει στη διαχείριση του φυσικού αερίου. Επομένως, ως Δήμος Ναυπλιέων, επιθυμούμε να διατηρηθεί η αρχική χάραξη του κεντρικού αγωγού και καλούμε το αρμόδιο Υπουργείο να μην παρεκκλίνει της αρχικής του πορείας, κυρίως όμως καλούμε το αρμόδιο Υπουργείο να δεσμευτεί για την κατασκευή του δευτερεύοντος αγωγού.»