ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

«Ανθίζει» το γκολφ εν μέσω κρίσης.

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 6:07:00 μ.μ. |
 Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, που διαθέτει στον τομέα της υποδομής των γηπέδων γκολφ, στο κλίμα, αλλά κυρίως στη δυνατότητα επενδύσεων, που θα φέρουν «ξένο» χρήμα και «καλό» τουρισμό και μάλιστα σε περίοδο έντονης κρίσης καλείται να εκμεταλλευτεί η χώρα μας. Το σπορ των αντιθέσεων, όπως έχουν χαρακτηρίσει πολλοί το γκολφ, μπορεί να έχει συνδεθεί με την... ελίτ, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει ότι προσφέρει ευκαιρίες ενασχόλησης και για το ευρύ κοινό.

 Το γκολφ απαιτεί αντοχές στην ορθοστασία, στις καιρικές συνθήκες, όπως και ευλυγισία. Θεωρείται ακριβή ενασχόληση εν γένει, ωστόσο για να γίνει κάποιος απλός γκόλφερ δεν απαιτούνται ιδιαίτερα χρηματικά ποσά. Ενδεικτικά, το κόστος δεν ξεπερνά τα 2.000 ευρώ για εκείνον που θα ενδιαφερθεί να παίζει γκολφ καθημερινά στο Γκολφ Γλυφάδας, ενώ ειδικές εκπτώσεις ισχύουν για τους κατοίκους της περιοχής. Αν ο παίκτης είναι αρχάριος, για τα μαθήματα που θα παρακολουθήσει, πρέπει να δαπανήσει ένα ποσό περί τα 1.000 ευρώ.

«Σε όλο τον κόσμο το γκολφ παίζεται από ανθρώπους όλων των ηλικιών και των κοινωνικών τάξεων», μας δήλωσε ο κ. Κωνσταντίνος Βαλασάκης, πρόεδρος του Ομίλου Γκολφ της Γλυφάδας, ο οποίος ζητά κίνητρα από την πολιτεία, ώστε το άθλημα να συνδεθεί με τον τουρισμό και το real estate, προκειμένου να φέρει χρήμα στην ελληνική αγορά. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ισπανία, που το 2000 ο τζίρος της βιομηχανίας του γκολφ άγγιξε τα 1,2 δις ευρώ.

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι γκόλφερ αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 10% της τουριστικής κίνησης παγκοσμίως, ενώ έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε περίπου 32.000 γήπεδα γκολφ σε 119 χώρες. Το 59% βρίσκεται στις ΗΠΑ, το 19% στην Ευρώπη, το 12% στην Ασία. Μόνο στη γεωγραφική «γειτονιά» μας υπάρχουν ήδη εκατοντάδες γήπεδα (στην Ισπανία 280, στην Ιταλία 229, στην Πορτογαλία 67, στην Τουρκία 14 και στην Κύπρο 4), ενώ συνολικά η Ευρώπη αριθμεί 6.235 γήπεδα.


Το γεγονός αυτό λαμβάνει ακόμα μεγαλύτερη αξία, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι ένα σύγχρονο γήπεδο γκολφ έχει σημαντικές προεκτάσεις και στην αγορά ακινήτων μιας περιοχής. Tα γήπεδα συνήθως συνοδεύονται από ξενοδοχεία, οικιστικές μονάδες, συνεδριακά κέντρα και μαρίνες, αποτελώντας έτσι ολοκληρωμένα τουριστικά θέρετρα, που δημιουργούν θέσεις απασχόλησης και απογειώνουν τις αξίες γης των περιοχών, όπου δημιουργούνται. Παράλληλα, όμως, το γκολφ αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για τη βιωσιμότητα αυτών των επενδύσεων, μιας και είναι βασική προϋπόθεση για την ένταξη μιας ξενοδοχειακής μονάδας στο χειμερινό πλάνο των μεγάλων τουρ οπερέιτορς.

Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται τουρισμός (και μάλιστα υψηλού εισοδηματικού επιπέδου) και τους χειμερινούς μήνες, γεγονός πρωτοφανές για τα δεδομένα του ελληνικού τουρισμού. Άλλωστε, οι καλύτερες εποχές για γκολφ είναι η άνοιξη και το φθινόπωρο. Σημαντικές είναι οι προεκτάσεις των επενδύσεων αυτών στην αγορά ακινήτων, ιδίως στην παραθεριστική κατοικία, όπου η Eλλάδα παρουσιάζει σημαντική υστέρηση στην προσέλκυση ξένων αγοραστών.

Επενδυτικά σχέδια

Τη δημιουργία δύο γηπέδων γκολφ 18 οπών, μίας ακαδημίας γκολφ, ενός ξενοδοχείου 5 αστέρων δυναμικότητας 90 κλινών καθώς και 55 κατοικίες σχεδιάζει για τη δυτική Ζάκυνθο γνωστή εταιρεία, επενδύοντας 45,3 εκατ. ευρώ. Στην Πελοπόννησο και συγκεκριμένα στην Aργολίδα σχεδιάζεται το Kilada Hills Golf Resort, ενώ τρεις επενδύσεις σχεδιάζονται στον νομό Μαγνησίας. Παράλληλα, σημαντική επένδυση θα πραγματοποιηθεί και στο Μαργαρίτι Θεσπρωτίας.

Στην Ελλάδα υπάρχουν πέντε γήπεδα γκολφ 18 οπών, καθώς και ένα γήπεδο 9 οπών, ενώ το επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα προστεθούν δυο ακόμη και συγκεκριμένα στο νομό Μεσσηνίας, στο συγκρότημα Navarino Resorts. Το ένα από αυτά ήδη κατασκευάζεται και αναμένεται να παραδοθεί σύντομα στο κοινό.

Θετική η κυβέρνηση σε επενδύσεις

Την άποψη ότι το γκολφ μπορεί να αποτελέσει όχημα τουριστικής ανάπτυξης και να προσελκύσει επενδύσεις φαίνεται ότι συμμερίζεται η ελληνική πολιτεία. Στο πλαίσιο των ενεργειών που γίνονται για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Γιώργος Νικητιάδης, πρόσφατα είχε σειρά επαφών με επιχειρηματίες κατά την επίσκεψή του στη Νέα Υόρκη και την Φλόριντα, οι οποίοι εκδήλωσαν μεγάλο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων γκολφ στη χώρα μας.

Οι επιχειρηματίες εξεδήλωσαν την πρόθεσή τους για τον συγκεκριμένο τομέα και ο υφυπουργός τους διαβεβαίωσε ότι θα τους παράσχει κάθε δυνατή βοήθεια, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση των σχεδίων τους, που συνδέονται άμεσα με τον εμπλουτισμό των προσφερόμενων υπηρεσιών, την αναβάθμιση του εγχώριου τουριστικού προϊόντος και την προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ