Του Νότη Ανανιάδη
Η σχεδιαζόμενη κατάργηση της σύνδεσης με συμβατικά πλοία του Πόρου με τον Πειραιά (μετά την Ύδρα και τις Σπέτσες, που αυτό πλέον αποτελεί καθεστώς), ξεσηκώνει κύμα αντιδράσεων κατά των ακτοπλόων. Επιχειρηματίες της περιοχής, απλοί κάτοικοι, αλλά και χιλιάδες τακτικοί ταξιδιώτες στα νησιά του Σαρωνικού, «σ’ αυτήν την κοντινή απόδραση», όπως διαφημιζόταν η θαλάσσια αυτή γειτονιά, αισθάνονται ότι μετατρέπονται πλέον σε πολίτες που κατοικούν και δραστηριοποιούνται σε μια κοντινή αλλά πανάκριβη σε ότι αφορά την προσέγγισή της, «άγονη γραμμή».
Μοιραία αιρετοί παράγοντες, όπως ο δήμαρχος του Πόρου κ. Δ. Στρατηγός, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στην Α’ Πειραιά και Νήσων κ. Δ. Καρύδης, αλλά και ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Δ. Κατσικάρης, θέτουν το θέμα με παρεμβάσεις τους προς τον αρμόδιο υπουργό κ. Μ. Χρυσοχοΐδη, ζητώντας του να εμποδίσει την υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού των εφοπλιστών.
Αποκαλυπτικός στην επιστολή του είναι ο δήμαρχος του Πόρου, ο οποίος επισημαίνει, μεταξύ άλλων, πως εάν το νησί του σταματήσει να εξυπηρετείται από συμβατικά πλοία, τότε θα υπερδιπλασιαστεί το κόστος του εισιτηρίου, αφού από 10,50 ευρώ που είναι σήμερα, θα φτάσει στα 22,50 για απλή μετάβαση και στα 45 ευρώ μαζί με την επιστροφή, όσο είναι δηλαδή σήμερα τα ναύλα ενός ταχύπλοου για την διαδρομή Πειραιάς – Πόρος.
Επικουρική στην επιχειρηματολογία αυτή είναι η ερώτηση του βουλευτή Δ. Καρύδη, που αφού υπενθυμίζει ότι τα Μέθανα απειλούνται με ολοκληρωτικό αποκλεισμό, αφού δεν καλύπτονται ακτοπλοϊκά ούτε απ’ τα ιπτάμενα δελφίνια, επισημαίνει τις επιπτώσεις που θα έχει μια τέτοια εξέλιξη και στην Αίγινα, αφού καταργούνται τα δρομολόγια από Μέθανα προς Αίγινα με τα οποία μεταφέρονται στο νησί πλήθος εμπορευμάτων από την Πελοπόννησο.
Την στιγμή που στο νησί με τον μεγαλύτερο αριθμό κατοίκων στην γραμμή, ήδη έχει μειωθεί εντυπωσιακά ο αριθμός των συμβατικών δρομολογίων, πράγμα που μετατρέπει αυτή την σχεδόν καθημερινή, όσο και απλή μετακίνηση, σε μια προβληματική και δαπανηρή επιλογή. Για να δικαιωθεί έτσι η «κραυγή αγωνίας» που εξέπεμψε με την δική του επιστολή προς τον Μ. Χρυσοχοΐδη, ο αντιπεριφερειάρχης Δ. Κατσικάρης, στην οποία υπογραμμίζει τον κίνδυνο να μετατραπούν τα νησιά του Σαρωνικού σε «άγονη γραμμή».
Τα στοιχεία διαψεύδουν τους ακτοπλόους
Η επίκληση των δυσμενών οικονομικών στοιχείων εκ μέρους των ακτοπλόων, αν και ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα σε ότι αφορά ευρύτερα την ακτοπλοϊα και τα δρομολόγια προς τα άλλα νησιά του Αιγαίου, δεν επιβεβαιώνεται σε ότι αφορά τον Αργοσαρωνικό. Τα επίσημα στοιχεία του Λιμενικού Σώματος, στα οποία καταγράφεται η κίνηση από και προς τα νησιά δείχνουν – όπως το Saronic Magazine αποκάλυψε στο τεύχος του Σεπτεμβρίου – ότι παρά την αύξηση των τιμών και την μείωση των δρομολογίων, δεν υπήρξε ουσιαστικά μείωση του αριθμού των επιβατών!
Υπενθυμίζουμε ότι τον φετινό Ιούλιο, σε σχέση με τον περσινό καταγράφηκε μια μείωση στον αριθμό των πλοίων 17% με 18%, ενώ σε επίπεδο επιβατών σημειώθηκε μια απολύτως αμελητέα μείωση που δεν φτάνει καν το 0,5%!
Γι’ αυτό άλλωστε σημειώναμε στο προηγούμενο τεύχος ότι σε συνθήκες απόλυτης κρίσης και συνολικής κατάρρευσης των στοιχείων σε κάθε άλλο επίπεδο, αντίθετα για τον Σαρωνικό και τους προορισμούς του, θα μπορούσε να κάνει λόγο κανείς για έναν μικρό θρίαμβο. Έναν θρίαμβο που φαίνεται ότι η λογιστική πολιτική των περισσότερων ακτοπλοϊκών εταιρειών, θέλει να ακυρώσει!
*Από το Saronic Magazine που κυκλοφορεί