Δελτίο τύπου
Επιμελητηριακός Συνδυασμός
Αναπτυξιακή Δύναμη
Μέσα από την ηλεκτρονική αυτοαπογραφή των Επιχειρήσεων στο ΓΕΜΗ, όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις αποκτούν για πρώτη φορά έναν μοναδικό αριθμό μητρώου -τον αριθμό Γ.Ε.ΜΗ-, που θα αποτελεί την ταυτότητά τους και θα τις ακολουθεί σε όλο τον κύκλο ζωής τους.
Επιτυγχάνεται κατ' αυτόν τον τρόπο για πρώτη φορά, και χάρη στη διαδικασία αυτή, η λειτουργία ενός ενιαίου μητρώου για όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις που ασκούν εμπορική δραστηριότητα.
Το όφελος για τον πολίτη, τον επιχειρηματία, τη δημόσια διοίκηση είναι σημαντικό, καθώς:
· Αναδιοργανώνεται ο δημόσιος τομέας και περιορίζεται το διοικητικό κόστος.
· Οι επιχειρήσεις απελευθερώνονται από τα μέχρι σήμερα πολλαπλά σημεία εξυπηρέτησης και για τη νομιμοποίηση των πράξεων και στοιχείων τους που απαιτούν εμπορική δημοσιότητα θα απευθύνονται πλέον μόνο στην αρμόδια υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ.
· Μειώνεται η γραφειοκρατία και οι διοικητικές επιβαρύνσεις.
Ο υπόχρεος υποβάλλει, ατελώς, αίτηση - δήλωση είτε μέσω του διαδικτυακού τόπου του Γ.Ε.ΜΗ. (www.businessportal.gr) είτε δια μέσω του διαδικτυακού τόπου της βάσης δεδομένων του Γ.Ε.ΜΗ. (www.businessregistry.gr ), με την επιλογή του εικονιδίου «ΑΥΤΟΑΠΟΓΡΑΦΗ».
Με την καταχώρηση των κωδικών TAXISNET, θα γίνεται η ταυτοποίηση της εταιρείας και θα επιστρέφουν στο χρήστη τα στοιχεία του ΑΦΜ, της επωνυμίας και του διακριτικού τίτλου (αν υπάρχει) της εταιρείας.
Το σύστημα αυτοαπογραφής
Πρόκειται για Διαδικτυακό σύστημα με φόρμες καταχώρησης που ακολουθούν μία ροή εργασίας
• Κάθε φόρμα αποτελείται από συγκεκριμένα πεδία, ομαδοποιημένα σε κατηγορίες, έτσι ώστε να καταχωρούνται τα στοιχεία & τα έγγραφα που απαιτούνται από τις Υ.Α.
• Σε κάθε φόρμα - βήμα ο χρήστης έχει τη δυνατότητα της αποθήκευσης και της μετάβασης σε επόμενο και σε προηγούμενο στάδιο
• Το τελικό στάδιο είναι & το στάδιο του ελέγχου & επιβεβαίωσης όλων των στοιχείων
• Το σύστημα εκτυπώνει βεβαίωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας αυτοαπογραφής, παρέχοντας στον υπόχρεο/χρήστη σχετικό αριθμό πρωτοκόλλου.
• Εκτιμάται ότι η ολοκλήρωση της διαδικασίας, από χρήστη με σχετική εξοικείωση στη χρήση internet και εφόσον έχει συγκεντρώσει σε ένα Η/Υ όλα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα, δεν θα ξεπερνάει τα 20 λεπτά
• Τονίζεται ότι, θα πρέπει να ενημερωθούν οι επιχειρήσεις ότι, για αποφυγή καθυστερήσεων, πριν την έναρξη της διαδικασίας συμπλήρωσης των Φορμών Αυτοαπογραφής, βασικό είναι να έχουν συγκεντρώσει σε έναν Η/Υ όλα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα και δικαιολογητικά (π.χ. καταστατικά, πρακτικά Γ.Σ. , Πρακτικά Δ.Σ. κλπ), που θα πρέπει να συνυποβληθούν (ανεβούν στο σύστημα αυτοαπογραφής) και που αναλυτικά, κατά νομική μορφή εταιρείας, αναφέρονται στην Κ1-1184/12-6-2012 Εγκύκλιο της ΓΓΕ.
Οι προθεσμίες αυτοαπογραφής είναι οι εξής:
· Για τις κεφαλαιουχικές εταιρείες (ΑΕ & ΕΠΕ) από 02/07/2012 ως 30/09/2012
· Για τις προσωπικές εταιρείες (ΟΕ & ΕΕ) από 23/07/2012 ως 11/10/2012
· Για τους λοιπούς υπόχρεους από 12/10/2012 ως 31/10/2012
· Προθεσμία κατάθεσης εγγράφων στην κατά περίπτωση αρμόδια Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ.: εντός πέντε μηνών από την έναρξη της όλης διαδικασίας δηλαδή από 02/07/2012 ως 02/12/2012.
Ήταν πάγιο αίτημα του εμπορικού κόσμου της χώρας εδώ και πολλά χρόνια η δημιουργία ενός ενιαίου εμπορικού μητρώου.
Εξάλλου, πολλές χώρες διεθνώς έχουν υλοποιήσει παρόμοια μητρώα όπως το HOUSE OF COMPANIES (Αγγλία), PUBLIC REGISTER (Αμερική, Σιγκαπούρη), και άλλες. Για τις χώρες αυτές, το ηλεκτρονικό εμπορικό μητρώο επιχειρήσεων αποτελεί παράγοντα διαφάνειας, εξασφάλισης των συναλλαγών (ασφάλεια και αξιοπιστία) και επιτάχυνσης διαδικασιών και λήψης αποφάσεων σε επιχειρησιακό αλλά και πολιτειακό επίπεδο.
Έτσι και στην Ελλάδα, η θεσμοθέτηση του Γενικού Εμπορικού Μητρώου, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του ρόλου των Επιμελητηριακών Φορέων μέσω της μετεξέλιξης τους σε «καταστήματα μίας στάσης» (one-stop-shop), αποτελούν καθοριστικές αλλαγές στον άξονα της απλοποίησης των γενικότερων διαδικασιών του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Προτείνουμε σε όλους τους συναδέλφους να αρχίσουν από τώρα την διαδικασία προκειμένου, αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα , να έχουν αρκετό χρόνο στην διάθεσή τους, πρίν λήξει η προθεσμία (ανεξάρτητα από το ενδεχόμενο νέας παράτασης).
Για το Συνδυασμό
Γιώργος Θωμόπουλος, Οικονομολόγος, ΜSc.
Μέλος ΔΣ – Εμπορικό Τμήμα
Ο επικεφαλής
Χάρης Μαυράκης
Μέλος ΔΣ – Μεταποιητικό Τμήμα
Επιμελητηριακός Συνδυασμός
Αναπτυξιακή Δύναμη
Μέσα από την ηλεκτρονική αυτοαπογραφή των Επιχειρήσεων στο ΓΕΜΗ, όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις αποκτούν για πρώτη φορά έναν μοναδικό αριθμό μητρώου -τον αριθμό Γ.Ε.ΜΗ-, που θα αποτελεί την ταυτότητά τους και θα τις ακολουθεί σε όλο τον κύκλο ζωής τους.
Επιτυγχάνεται κατ' αυτόν τον τρόπο για πρώτη φορά, και χάρη στη διαδικασία αυτή, η λειτουργία ενός ενιαίου μητρώου για όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις που ασκούν εμπορική δραστηριότητα.
Το όφελος για τον πολίτη, τον επιχειρηματία, τη δημόσια διοίκηση είναι σημαντικό, καθώς:
· Αναδιοργανώνεται ο δημόσιος τομέας και περιορίζεται το διοικητικό κόστος.
· Οι επιχειρήσεις απελευθερώνονται από τα μέχρι σήμερα πολλαπλά σημεία εξυπηρέτησης και για τη νομιμοποίηση των πράξεων και στοιχείων τους που απαιτούν εμπορική δημοσιότητα θα απευθύνονται πλέον μόνο στην αρμόδια υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ.
· Μειώνεται η γραφειοκρατία και οι διοικητικές επιβαρύνσεις.
Ο υπόχρεος υποβάλλει, ατελώς, αίτηση - δήλωση είτε μέσω του διαδικτυακού τόπου του Γ.Ε.ΜΗ. (www.businessportal.gr) είτε δια μέσω του διαδικτυακού τόπου της βάσης δεδομένων του Γ.Ε.ΜΗ. (www.businessregistry.gr ), με την επιλογή του εικονιδίου «ΑΥΤΟΑΠΟΓΡΑΦΗ».
Με την καταχώρηση των κωδικών TAXISNET, θα γίνεται η ταυτοποίηση της εταιρείας και θα επιστρέφουν στο χρήστη τα στοιχεία του ΑΦΜ, της επωνυμίας και του διακριτικού τίτλου (αν υπάρχει) της εταιρείας.
Το σύστημα αυτοαπογραφής
Πρόκειται για Διαδικτυακό σύστημα με φόρμες καταχώρησης που ακολουθούν μία ροή εργασίας
• Κάθε φόρμα αποτελείται από συγκεκριμένα πεδία, ομαδοποιημένα σε κατηγορίες, έτσι ώστε να καταχωρούνται τα στοιχεία & τα έγγραφα που απαιτούνται από τις Υ.Α.
• Σε κάθε φόρμα - βήμα ο χρήστης έχει τη δυνατότητα της αποθήκευσης και της μετάβασης σε επόμενο και σε προηγούμενο στάδιο
• Το τελικό στάδιο είναι & το στάδιο του ελέγχου & επιβεβαίωσης όλων των στοιχείων
• Το σύστημα εκτυπώνει βεβαίωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας αυτοαπογραφής, παρέχοντας στον υπόχρεο/χρήστη σχετικό αριθμό πρωτοκόλλου.
• Εκτιμάται ότι η ολοκλήρωση της διαδικασίας, από χρήστη με σχετική εξοικείωση στη χρήση internet και εφόσον έχει συγκεντρώσει σε ένα Η/Υ όλα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα, δεν θα ξεπερνάει τα 20 λεπτά
• Τονίζεται ότι, θα πρέπει να ενημερωθούν οι επιχειρήσεις ότι, για αποφυγή καθυστερήσεων, πριν την έναρξη της διαδικασίας συμπλήρωσης των Φορμών Αυτοαπογραφής, βασικό είναι να έχουν συγκεντρώσει σε έναν Η/Υ όλα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα και δικαιολογητικά (π.χ. καταστατικά, πρακτικά Γ.Σ. , Πρακτικά Δ.Σ. κλπ), που θα πρέπει να συνυποβληθούν (ανεβούν στο σύστημα αυτοαπογραφής) και που αναλυτικά, κατά νομική μορφή εταιρείας, αναφέρονται στην Κ1-1184/12-6-2012 Εγκύκλιο της ΓΓΕ.
Οι προθεσμίες αυτοαπογραφής είναι οι εξής:
· Για τις κεφαλαιουχικές εταιρείες (ΑΕ & ΕΠΕ) από 02/07/2012 ως 30/09/2012
· Για τις προσωπικές εταιρείες (ΟΕ & ΕΕ) από 23/07/2012 ως 11/10/2012
· Για τους λοιπούς υπόχρεους από 12/10/2012 ως 31/10/2012
· Προθεσμία κατάθεσης εγγράφων στην κατά περίπτωση αρμόδια Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ.: εντός πέντε μηνών από την έναρξη της όλης διαδικασίας δηλαδή από 02/07/2012 ως 02/12/2012.
Ήταν πάγιο αίτημα του εμπορικού κόσμου της χώρας εδώ και πολλά χρόνια η δημιουργία ενός ενιαίου εμπορικού μητρώου.
Εξάλλου, πολλές χώρες διεθνώς έχουν υλοποιήσει παρόμοια μητρώα όπως το HOUSE OF COMPANIES (Αγγλία), PUBLIC REGISTER (Αμερική, Σιγκαπούρη), και άλλες. Για τις χώρες αυτές, το ηλεκτρονικό εμπορικό μητρώο επιχειρήσεων αποτελεί παράγοντα διαφάνειας, εξασφάλισης των συναλλαγών (ασφάλεια και αξιοπιστία) και επιτάχυνσης διαδικασιών και λήψης αποφάσεων σε επιχειρησιακό αλλά και πολιτειακό επίπεδο.
Έτσι και στην Ελλάδα, η θεσμοθέτηση του Γενικού Εμπορικού Μητρώου, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του ρόλου των Επιμελητηριακών Φορέων μέσω της μετεξέλιξης τους σε «καταστήματα μίας στάσης» (one-stop-shop), αποτελούν καθοριστικές αλλαγές στον άξονα της απλοποίησης των γενικότερων διαδικασιών του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Προτείνουμε σε όλους τους συναδέλφους να αρχίσουν από τώρα την διαδικασία προκειμένου, αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα , να έχουν αρκετό χρόνο στην διάθεσή τους, πρίν λήξει η προθεσμία (ανεξάρτητα από το ενδεχόμενο νέας παράτασης).
Για το Συνδυασμό
Γιώργος Θωμόπουλος, Οικονομολόγος, ΜSc.
Μέλος ΔΣ – Εμπορικό Τμήμα
Ο επικεφαλής
Χάρης Μαυράκης
Μέλος ΔΣ – Μεταποιητικό Τμήμα