Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός κατέθεσε στη Βουλή νέα Ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκη με θέμα την μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου Τρίπολης ώστε να λειτουργεί ως αερολιμένας για πτήσεις χαμηλού κόστους για την ώθηση της τουριστικής ανάπτυξης.
Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
«Μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις του αρμόδιου Υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την αξιοποίηση των αεροδρομίων της χώρας, και ιδίως μετά την αναφορά του ότι στα προς παραχώρηση αεροδρόμια περιλαμβάνονται και έντεκα μεικτής χρήσης, στα οποία δραστηριοποιούνται η πολιτική και η πολεμική αεροπορία, επανέρχομαι στο ζήτημα της μετατροπής του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης ώστε να λειτουργεί ως αερολιμένας – κόμβος χαμηλού κόστους για την εξυπηρέτηση ναυλωμένων πτήσεων επιβατικών αεροσκαφών.
Επισημαίνεται ότι η μετατροπή του αεροδρομίου Τρίπολης είναι ένα πάγιο αίτημα των εκπροσώπων των φορέων της Αργολίδας και των όμορων νομών, καθώς πέρα από την αναβάθμιση των εναέριων μεταφορών της χώρας συνολικά, θα εξυπηρετηθούν αποτελεσματικότερα οι ανάγκες της Περιφέρειας Πελοποννήσου ενισχύοντας σημαντικά την τουριστική κίνηση στην περιοχή, σε μια εποχή που ο τουριστικός κλάδος στην Αργολίδα και στους υπόλοιπους όμορους νομούς μαστίζεται από την κρίση.
Η εξυπηρέτηση πολιτικών πτήσεων από το αεροδρόμιο Τρίπολης, στο κέντρο της Πελοποννήσου, θα έλυνε το πρόβλημα της δεδομένης, λόγω του μεγάλου κόστους τελών - ασύμφορης χρήσης του αεροδρομίου Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» για την εξυπηρέτηση της Περιφέρειας. Ήδη, αρκετοί tour operators, όπως με έχουν ενημερώσει εκπρόσωποι φορέων τουρισμού της Αργολίδας, έχουν εκφράσει έντονο ενδιαφέρον για τη χρήση του αεροδρομίου για πτήσεις charter.
Η αναγνώριση της ανάγκης και της χρησιμότητας της λειτουργίας του αεροδρομίου της Τρίπολης για την εξυπηρέτηση ναυλωμένων πτήσεων επιβατικών αεροσκαφών είναι καθολική. Όπως επίσης καθολική είναι η αναγνώριση της κρισιμότητας της κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο τουριστικός κλάδος και η τοπική οικονομία.
Επισημαίνεται τέλος ότι στην γραπτή απάντηση του Υπουργού στην προηγούμενη 33/10-7-2012 σχετική Ερώτησή μου, αναφερόταν ότι:
«Όπως μας ενημέρωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας με το υπ’ αριθμ. ΥΠΑ/Δ13/Α/24282/1081/25-7-2012 έγγραφό της, εξετάζεται μελέτη η οποία πραγματεύεται εναλλακτικά σενάρια για την αντιμετώπιση των δυσχερειών προσέγγισης και απογείωσης στο αεροδρόμιο της Τρίπολης. Τα κύρια σημεία της μελέτης εστιάζονται στον επανασχεδιασμό του διαδρόμου προκειμένου να αμβλυνθούν κατά το δυνατόν τα παρουσιαζόμενα εμπόδια των επιφανειών περιορισμού εμποδίων, κατά Annex 14 του ICAO. Προκειμένου να αμβλυνθούν τα προβλήματα ενόργανης προσέγγισης / απογείωσης που παρουσιάζονται λόγω της μορφολογίας της περιοχής πέριξ του αεροδρομίου, ο μελετητής υπέβαλε πρόταση βασιζόμενη σε χρήση και αξιοποίηση δορυφορικών διαδικασιών (EGNOS) στη νέα προτεινόμενη θέση».
Κατόπιν αυτών,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
(1) Αν εντάσσεται στον ανακοινωθέντα σχεδιασμό του Υπουργείου η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης ώστε να εξυπηρετεί ναυλωμένες πτήσεις επιβατικών αεροσκαφών, εξέλιξη που αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
(2) Σε ποιο σημείο βρίσκεται η εξέταση της μελέτης για την αντιμετώπιση των εμποδίων που αναφέρονται στην γραπτή απάντηση του Υπουργού στην προηγούμενη 33/10-7-2012 σχετική Ερώτησή μου».
Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
«Μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις του αρμόδιου Υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την αξιοποίηση των αεροδρομίων της χώρας, και ιδίως μετά την αναφορά του ότι στα προς παραχώρηση αεροδρόμια περιλαμβάνονται και έντεκα μεικτής χρήσης, στα οποία δραστηριοποιούνται η πολιτική και η πολεμική αεροπορία, επανέρχομαι στο ζήτημα της μετατροπής του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης ώστε να λειτουργεί ως αερολιμένας – κόμβος χαμηλού κόστους για την εξυπηρέτηση ναυλωμένων πτήσεων επιβατικών αεροσκαφών.
Επισημαίνεται ότι η μετατροπή του αεροδρομίου Τρίπολης είναι ένα πάγιο αίτημα των εκπροσώπων των φορέων της Αργολίδας και των όμορων νομών, καθώς πέρα από την αναβάθμιση των εναέριων μεταφορών της χώρας συνολικά, θα εξυπηρετηθούν αποτελεσματικότερα οι ανάγκες της Περιφέρειας Πελοποννήσου ενισχύοντας σημαντικά την τουριστική κίνηση στην περιοχή, σε μια εποχή που ο τουριστικός κλάδος στην Αργολίδα και στους υπόλοιπους όμορους νομούς μαστίζεται από την κρίση.
Η εξυπηρέτηση πολιτικών πτήσεων από το αεροδρόμιο Τρίπολης, στο κέντρο της Πελοποννήσου, θα έλυνε το πρόβλημα της δεδομένης, λόγω του μεγάλου κόστους τελών - ασύμφορης χρήσης του αεροδρομίου Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» για την εξυπηρέτηση της Περιφέρειας. Ήδη, αρκετοί tour operators, όπως με έχουν ενημερώσει εκπρόσωποι φορέων τουρισμού της Αργολίδας, έχουν εκφράσει έντονο ενδιαφέρον για τη χρήση του αεροδρομίου για πτήσεις charter.
Η αναγνώριση της ανάγκης και της χρησιμότητας της λειτουργίας του αεροδρομίου της Τρίπολης για την εξυπηρέτηση ναυλωμένων πτήσεων επιβατικών αεροσκαφών είναι καθολική. Όπως επίσης καθολική είναι η αναγνώριση της κρισιμότητας της κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο τουριστικός κλάδος και η τοπική οικονομία.
Επισημαίνεται τέλος ότι στην γραπτή απάντηση του Υπουργού στην προηγούμενη 33/10-7-2012 σχετική Ερώτησή μου, αναφερόταν ότι:
«Όπως μας ενημέρωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας με το υπ’ αριθμ. ΥΠΑ/Δ13/Α/24282/1081/25-7-2012 έγγραφό της, εξετάζεται μελέτη η οποία πραγματεύεται εναλλακτικά σενάρια για την αντιμετώπιση των δυσχερειών προσέγγισης και απογείωσης στο αεροδρόμιο της Τρίπολης. Τα κύρια σημεία της μελέτης εστιάζονται στον επανασχεδιασμό του διαδρόμου προκειμένου να αμβλυνθούν κατά το δυνατόν τα παρουσιαζόμενα εμπόδια των επιφανειών περιορισμού εμποδίων, κατά Annex 14 του ICAO. Προκειμένου να αμβλυνθούν τα προβλήματα ενόργανης προσέγγισης / απογείωσης που παρουσιάζονται λόγω της μορφολογίας της περιοχής πέριξ του αεροδρομίου, ο μελετητής υπέβαλε πρόταση βασιζόμενη σε χρήση και αξιοποίηση δορυφορικών διαδικασιών (EGNOS) στη νέα προτεινόμενη θέση».
Κατόπιν αυτών,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
(1) Αν εντάσσεται στον ανακοινωθέντα σχεδιασμό του Υπουργείου η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης ώστε να εξυπηρετεί ναυλωμένες πτήσεις επιβατικών αεροσκαφών, εξέλιξη που αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
(2) Σε ποιο σημείο βρίσκεται η εξέταση της μελέτης για την αντιμετώπιση των εμποδίων που αναφέρονται στην γραπτή απάντηση του Υπουργού στην προηγούμενη 33/10-7-2012 σχετική Ερώτησή μου».