Στους πρώτους μήνες του 2013, ετοιμάζεται το ΤΑΙΠΕΔ να προκηρύξει διαγωνισμό σύμβασης παραχώρησης για το λιμάνι του Πόρου – επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που είχαμε δημοσιεύσει πριν λίγο καιρό για ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιώργου Φιντικάκη για τα «Νέα» (5/12), το πρώτο πακέτο ιδιωτικοποιήσεων των λιμανιών, θα έχει επίκεντρο τη μαρίνα-φιλέτο του Αλίμου, χωρητικότητας 1.100 θέσεων (μαζί και η γύρω χερσαία ζώνη, έκτασης 170 στρεμμάτων) και θα πλαισιώνεται από δύο – τρία άλλα τουριστικά αγκυροβόλια, μεταξύ των οποίων η Επίδαυρος, ο Πόρος και ακόμη ένα νησί του Αργοσαρωνικού (σύμφωνα με δικές μας πληροφορίες θα είναι η Ύδρα).
Το λιμάνι του Πόρου, έχει χαρακτηριστεί ως τουριστική μαρίνα και βρίσκεται ανάμεσα στα 24 λιμάνια που έχουν μεταβιβαστεί εδώ και μερικούς μήνες στο ΤΑΙΠΕΔ. Τόσο ο Πόρος, όσο και ο Άλιμος και η Επίδαυρος, συγκαταλέγονται στις μαρίνες που θα μπορούσαν να προσελκύσουν επενδυτές λόγω των δυνατοτήτων που παρέχουν για ανάπτυξη θαλάσσιου τουρισμού.
Αυτό, ωστόσο, που περιπλέκει – σε άγνωστο μέχρι στιγμής βαθμό – την περίπτωση του λιμανιού του Πόρου, είναι η πρόσφατη κατάρρευση του προβλήτα του νησιού. Με τη ζημιά να μην περιορίζεται μοναχά στο συγκεκριμένο σημείο, αλλά να επεκτείνεται και σε μεγάλο μέρος του παραλιακού μετώπου, το λιμάνι του Πόρου σίγουρα δεν αποτελεί πλέον την ελκυστική επένδυση που θα περίμεναν οι τεχνοκράτες του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε, ποιες θα είναι οι προεκτάσεις της ζημιάς στο θέμα της ιδιωτικοποίησης και πως θα το χειριστούν οι άνθρωποι του ΤΑΙΠΕΔ.
Και εδώ προκύπτει ένα καυτό ερώτημα: Άραγε θα επισκευαστεί το λιμάνι του Πόρου, με δημόσιο χρήμα και στη συνέχεια θα ιδιωτικοποιηθεί με μοντέλο σύμβασης παραχώρησης στον ενδιαφερόμενο επενδυτή ;
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιώργου Φιντικάκη για τα «Νέα» (5/12), το πρώτο πακέτο ιδιωτικοποιήσεων των λιμανιών, θα έχει επίκεντρο τη μαρίνα-φιλέτο του Αλίμου, χωρητικότητας 1.100 θέσεων (μαζί και η γύρω χερσαία ζώνη, έκτασης 170 στρεμμάτων) και θα πλαισιώνεται από δύο – τρία άλλα τουριστικά αγκυροβόλια, μεταξύ των οποίων η Επίδαυρος, ο Πόρος και ακόμη ένα νησί του Αργοσαρωνικού (σύμφωνα με δικές μας πληροφορίες θα είναι η Ύδρα).
Το λιμάνι του Πόρου, έχει χαρακτηριστεί ως τουριστική μαρίνα και βρίσκεται ανάμεσα στα 24 λιμάνια που έχουν μεταβιβαστεί εδώ και μερικούς μήνες στο ΤΑΙΠΕΔ. Τόσο ο Πόρος, όσο και ο Άλιμος και η Επίδαυρος, συγκαταλέγονται στις μαρίνες που θα μπορούσαν να προσελκύσουν επενδυτές λόγω των δυνατοτήτων που παρέχουν για ανάπτυξη θαλάσσιου τουρισμού.
Αυτό, ωστόσο, που περιπλέκει – σε άγνωστο μέχρι στιγμής βαθμό – την περίπτωση του λιμανιού του Πόρου, είναι η πρόσφατη κατάρρευση του προβλήτα του νησιού. Με τη ζημιά να μην περιορίζεται μοναχά στο συγκεκριμένο σημείο, αλλά να επεκτείνεται και σε μεγάλο μέρος του παραλιακού μετώπου, το λιμάνι του Πόρου σίγουρα δεν αποτελεί πλέον την ελκυστική επένδυση που θα περίμεναν οι τεχνοκράτες του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε, ποιες θα είναι οι προεκτάσεις της ζημιάς στο θέμα της ιδιωτικοποίησης και πως θα το χειριστούν οι άνθρωποι του ΤΑΙΠΕΔ.
Και εδώ προκύπτει ένα καυτό ερώτημα: Άραγε θα επισκευαστεί το λιμάνι του Πόρου, με δημόσιο χρήμα και στη συνέχεια θα ιδιωτικοποιηθεί με μοντέλο σύμβασης παραχώρησης στον ενδιαφερόμενο επενδυτή ;