Εγκρίθηκε από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το έργο με τίτλο: «Καταφύγιο Τουριστικών Σκαφών στο λιμένα Πορτοχελίου» του Δ. Ερμιονίδος.
Το προτεινόμενο έργο αφορά στην κατασκευή καταφυγίου σκαφών αναψυχής στις βορειοδυτικές ακτές του όρμου Πορτοχελίου, εντός της θαλάσσιας ζώνης του υφιστάμενου λιμένα. Προβλέπεται επίσης η δημιουργία χερσαίων χώρων, μέσω προώθησης του υφιστάμενου παραλιακού μετώπου κατά 35 μ. επί μήκους 280 μ. περίπου (σύμφωνα με το υπ’ αρ. 11 σχετικό), στους οποίους θα εγκατασταθούν οι απαιτούμενες χρήσεις και λειτουργίες που συναρτώνται άμεσα με το καταφύγιο.
Το εμβαδόν της θαλάσσιας και της χερσαίας ζώνης του καταφυγίου ανέρχεται σε 49.830 τ.μ. και 8.580 τ.μ. αντίστοιχα, ενώ η δυναμικότητά του είναι 149 θέσεις τουριστικών σκαφών. Το καταφύγιο θα απαρτίζεται εξ ολοκλήρου από πλωτά ανεξάρτητα προκατασκευασμένα στοιχεία τα οποία θα μεταφερθούν επί τόπου, θα τοποθετηθούν / συναρμολογηθούν και θα αγκυρωθούν στις προβλεπόμενες θέσεις. Ειδικότερα, δημιουργείται λιμενολεκάνη με την κατασκευή προσήνεμου και υπήνεμου κυματοθραύστη.
Ο προσήνεμος κυματοθραύστης πλάτους 4 μ. διατάσσεται κάθετα στο νέο παραλιακό μέτωπο, επί μήκους 250 μ., εν συνεχεία κάμπτεται και με διεύθυνση νοτιοδυτική συνεχίζει για 110 μ. περίπου. Κάθετα σε αυτόν διατάσσονται τρεις πλωτοί προβλήτες μήκους 70 μ. και πλάτους 2, 5 μ. με διαβάθρες σε αποστάσεις 45, 85 και 135 μ. από το παραλιακό μέτωπο. Σε απόσταση 170 μ. περίπου από τη ρίζα του προσήνεμου κυματοθραύστη , διατάσσεται κάθετα προβλήτας 20 μ., ο οποίος εν συνεχεία κάμπτεται και συνεχίζει για 120 μ. Ο υπήνεμος κυματοθραύστης πλάτους 4 μ. και συνολικού μήκους 180 μ., διατάσσεται κάθετα στο παραλιακό μέτωπο για 40 μ., εν συνεχεία κάμπτεται και συνεχίζει με νοτιοανατολική διεύθυνση. Σε αποστάσεις 40, 80 και 140 μ. από το σημείο καμπής διατάσσονται προβλήτες με διαβάθρες μήκους 100, 80 και50 μ. αντίστοιχα και πλάτους 2,5μ.
Η αγκύρωση των πλωτών στοιχείων προβλέπεται με δύο εναλλακτικές διατάξεις. Ειδικότερα, η στερέωση των πλωτών στον πυθμένα προβλέπεται με αγκύρωση μέσω αλυσίδων και ογκολίθων από σκυρόδεμα, τοποθετημένων στον πυθμένα και εναλλακτικά μέσω πασσάλων οι οποίοι συνδέονται με τα πλωτά στοιχεία με ειδικά διαμορφωμένους δακτυλίους. Στον γενικό σχεδιασμό των έργων περιλαμβάνεται και η δημιουργία χερσαίων χώρων με προώθηση του υφιστάμενου παραλιακού μετώπου προ του καταφυγίου, και ειδικότερα κτίριο πλυντηρίων και χώρων υγιεινής επιφάνειας 119,75 τ.μ., κτίριο για την τοποθέτηση συστημάτων ελέγχου των δικτύων παροχής ρεύματος, νερού και πυρόσβεσης και χώρων ενδιαίτησης επιφάνειας 102 τ.μ. και αποθήκης ανταλλακτικών / υλικών εμβαδού 70 τ.μ.
Σκοπός του έργου είναι η στήριξη του θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή μέσω της οργάνωσης και λειτουργίας βραχυπρόθεσμου ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής τα οποία σήμερα αγκυροβολούν αρόδο εντός του όρμου, με τις αντίστοιχες περιβαλλοντικές οχλήσεις, δυσχεραίνοντας την δίοδο στο εσωτερικό του λιμένα. Η δημιουργία οργανωμένου χώρου υποδοχής σκαφών αναψυχής θα εξασφαλίσει εκτός από την απαραίτητη και πρωταρχική ασφάλεια ελλιμενισμού των σκαφών, τις στοιχειώδεις πλέον σήμερα υπηρεσίες προς τους χρήστες, όπως παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, πόσιμου νερού, κ.λ.π.
Το προτεινόμενο έργο αφορά στην κατασκευή καταφυγίου σκαφών αναψυχής στις βορειοδυτικές ακτές του όρμου Πορτοχελίου, εντός της θαλάσσιας ζώνης του υφιστάμενου λιμένα. Προβλέπεται επίσης η δημιουργία χερσαίων χώρων, μέσω προώθησης του υφιστάμενου παραλιακού μετώπου κατά 35 μ. επί μήκους 280 μ. περίπου (σύμφωνα με το υπ’ αρ. 11 σχετικό), στους οποίους θα εγκατασταθούν οι απαιτούμενες χρήσεις και λειτουργίες που συναρτώνται άμεσα με το καταφύγιο.
Το εμβαδόν της θαλάσσιας και της χερσαίας ζώνης του καταφυγίου ανέρχεται σε 49.830 τ.μ. και 8.580 τ.μ. αντίστοιχα, ενώ η δυναμικότητά του είναι 149 θέσεις τουριστικών σκαφών. Το καταφύγιο θα απαρτίζεται εξ ολοκλήρου από πλωτά ανεξάρτητα προκατασκευασμένα στοιχεία τα οποία θα μεταφερθούν επί τόπου, θα τοποθετηθούν / συναρμολογηθούν και θα αγκυρωθούν στις προβλεπόμενες θέσεις. Ειδικότερα, δημιουργείται λιμενολεκάνη με την κατασκευή προσήνεμου και υπήνεμου κυματοθραύστη.
Ο προσήνεμος κυματοθραύστης πλάτους 4 μ. διατάσσεται κάθετα στο νέο παραλιακό μέτωπο, επί μήκους 250 μ., εν συνεχεία κάμπτεται και με διεύθυνση νοτιοδυτική συνεχίζει για 110 μ. περίπου. Κάθετα σε αυτόν διατάσσονται τρεις πλωτοί προβλήτες μήκους 70 μ. και πλάτους 2, 5 μ. με διαβάθρες σε αποστάσεις 45, 85 και 135 μ. από το παραλιακό μέτωπο. Σε απόσταση 170 μ. περίπου από τη ρίζα του προσήνεμου κυματοθραύστη , διατάσσεται κάθετα προβλήτας 20 μ., ο οποίος εν συνεχεία κάμπτεται και συνεχίζει για 120 μ. Ο υπήνεμος κυματοθραύστης πλάτους 4 μ. και συνολικού μήκους 180 μ., διατάσσεται κάθετα στο παραλιακό μέτωπο για 40 μ., εν συνεχεία κάμπτεται και συνεχίζει με νοτιοανατολική διεύθυνση. Σε αποστάσεις 40, 80 και 140 μ. από το σημείο καμπής διατάσσονται προβλήτες με διαβάθρες μήκους 100, 80 και50 μ. αντίστοιχα και πλάτους 2,5μ.
Η αγκύρωση των πλωτών στοιχείων προβλέπεται με δύο εναλλακτικές διατάξεις. Ειδικότερα, η στερέωση των πλωτών στον πυθμένα προβλέπεται με αγκύρωση μέσω αλυσίδων και ογκολίθων από σκυρόδεμα, τοποθετημένων στον πυθμένα και εναλλακτικά μέσω πασσάλων οι οποίοι συνδέονται με τα πλωτά στοιχεία με ειδικά διαμορφωμένους δακτυλίους. Στον γενικό σχεδιασμό των έργων περιλαμβάνεται και η δημιουργία χερσαίων χώρων με προώθηση του υφιστάμενου παραλιακού μετώπου προ του καταφυγίου, και ειδικότερα κτίριο πλυντηρίων και χώρων υγιεινής επιφάνειας 119,75 τ.μ., κτίριο για την τοποθέτηση συστημάτων ελέγχου των δικτύων παροχής ρεύματος, νερού και πυρόσβεσης και χώρων ενδιαίτησης επιφάνειας 102 τ.μ. και αποθήκης ανταλλακτικών / υλικών εμβαδού 70 τ.μ.
Σκοπός του έργου είναι η στήριξη του θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή μέσω της οργάνωσης και λειτουργίας βραχυπρόθεσμου ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής τα οποία σήμερα αγκυροβολούν αρόδο εντός του όρμου, με τις αντίστοιχες περιβαλλοντικές οχλήσεις, δυσχεραίνοντας την δίοδο στο εσωτερικό του λιμένα. Η δημιουργία οργανωμένου χώρου υποδοχής σκαφών αναψυχής θα εξασφαλίσει εκτός από την απαραίτητη και πρωταρχική ασφάλεια ελλιμενισμού των σκαφών, τις στοιχειώδεις πλέον σήμερα υπηρεσίες προς τους χρήστες, όπως παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, πόσιμου νερού, κ.λ.π.