Την Πέμπτη 28 Μαρτίου ύστερα από κοινό κάλεσμα της ΕΛΜΕ Αργολίδας, του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας και της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ναυπλίου πραγματοποιήθηκε στο 1ο Γυμνάσιο Ναυπλίου συνάντηση των Δ.Σ. των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των σχολείων όλων των βαθμίδων του νομού μας.
Η συμμετοχή ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική αφού παραβρέθηκαν στη συνάντηση εκπρόσωποι 23 Συλλόγων γονέων και κηδεμόνων από το Λυγουριό . τους Μύλους ,το Ναύπλιο, την Αγία Τριάδα, τη Νέα Κίο , το Άργος και το Μουσικό Σχολείο.
Η πρωτοβουλία μας αυτή κρίθηκε από όλους τους γονείς σημαντική και αναπτύχθηκε από όλους τους παρευρισκόμενους έντονος προβληματισμός για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία μας σήμερα και όσα πρόκειται να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα ζητήματα:
-Τα περισσότερα Δημοτικά Σχολεία αντιμετωπίζουν έντονα κτιριακά προβλήματα. Παλιά σχολεία, χωρίς υποδομές , με περιορισμένα προαύλια, χωρίς κατάλληλους χώρους υγιεινής.
-Οι συγχωνεύσεις των σχολείων που ήδη έχουν γίνει έχουν δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα στη μετακίνηση των μαθητών κυρίως των Δημοτικών Σχολείων που καθημερινά διανύουν πολλά χιλιόμετρα.
-Οι νέες συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων θα επιδεινώσουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Αντί να κτίζουμε καινούργια σχολεία , τα συγχωνεύουμε ή τα καταργούμε.
-Η δωρεάν μεταφορά των μαθητών σταμάτησε φέτος 2 φορές και είναι σίγουρο ότι το πρόβλημα θα γίνει εντονότερο την επόμενη σχολική χρονιά. Αυτή η σχολική χρονιά πέρασε με πολλά κενά σε διδακτικό προσωπικό σε πολλά σχολεία
-Η παράλληλη διδασκαλία της Β΄ ξένης γλώσσας στα Δημοτικά σχολεία ακυρώθηκε στην πράξη από την έλλειψη καθηγητών. Το ίδιο έγινε και με το θεσμό του Ολοήμερου Δημοτικού σχολείου που σε πολλά σχολεία δεν λειτουργεί λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού.
-Τα κονδύλια για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων έχουν μειωθεί δραματικά και από Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων διατυπώθηκαν και ερωτήματα για το πώς γίνεται η κατανομή των ποσών από τη Σχολική Επιτροπή και πως αξιολογούνται οι ανάγκες.
-Προβληματισμός αναπτύχθηκε και ως προς το κατά πόσο θα πρέπει να αναλαμβάνουν οι γονείς την κάλυψη αναγκών των σχολείων που είναι ευθύνη της πολιτείας.
-Η καθαριότητα των σχολικών χώρων δεν είναι επαρκής λόγω της έλλειψης καθαριστριών ενώ υπάρχουν σχολεία που την καθαρίστρια πληρώνουν οι ίδιοι οι γονείς.
Δεν υπάρχει συνεργασία με πολλούς από τους διευθυντές κυρίως των δημοτικών σχολείων. Οι γονείς ζητούν συναντήσεις με τους Συλλόγους Διδασκόντων προκειμένου να συζητήσουν για τα προβλήματα των σχολείων.
-Η νομοθεσία που προβλέπεται για τη διαδικασία οργάνωσης μιας εκδρομής ακόμα και ενός σχολικού περιπάτου, έχει οδηγήσει σε μια απίστευτη γραφειοκρατία και ακυρώσεις πολλών εκδρομών.
-Η γραφειοκρατία έχει μετατρέψει πολλά σχολεία σε χώρους αποκομμένους από την κοινωνία και οδηγεί σε άρνηση ανάληψης πρωτοβουλιών.
-Έγινε επίσης ενημέρωση από συναδέλφους δάσκαλους και καθηγητές για την προωθούμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και το νέο πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων.
Γονείς και εκπαιδευτικοί μοιραστήκαμε την αγωνία μας για το δημόσιο σχολείο που βλέπουμε να διαλύεται αλλά και την ανάγκη για συλλογική δράση που δεν είναι ανάλογη των καιρών που ζούμε.
Έγινε η αρχή για συντονισμένη δράση γονιών και εκπαιδευτικών, για κοινούς αγώνες για την υπεράσπιση του δικαιώματος της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.
Αποφασίστηκε από κοινού να αναλάβουμε πρωτοβουλίες ενημέρωσης των γονέων και κινητοποίησής τους και συνεργασίας με τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων.
Η συμμετοχή ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική αφού παραβρέθηκαν στη συνάντηση εκπρόσωποι 23 Συλλόγων γονέων και κηδεμόνων από το Λυγουριό . τους Μύλους ,το Ναύπλιο, την Αγία Τριάδα, τη Νέα Κίο , το Άργος και το Μουσικό Σχολείο.
Η πρωτοβουλία μας αυτή κρίθηκε από όλους τους γονείς σημαντική και αναπτύχθηκε από όλους τους παρευρισκόμενους έντονος προβληματισμός για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία μας σήμερα και όσα πρόκειται να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα ζητήματα:
-Τα περισσότερα Δημοτικά Σχολεία αντιμετωπίζουν έντονα κτιριακά προβλήματα. Παλιά σχολεία, χωρίς υποδομές , με περιορισμένα προαύλια, χωρίς κατάλληλους χώρους υγιεινής.
-Οι συγχωνεύσεις των σχολείων που ήδη έχουν γίνει έχουν δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα στη μετακίνηση των μαθητών κυρίως των Δημοτικών Σχολείων που καθημερινά διανύουν πολλά χιλιόμετρα.
-Οι νέες συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων θα επιδεινώσουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Αντί να κτίζουμε καινούργια σχολεία , τα συγχωνεύουμε ή τα καταργούμε.
-Η δωρεάν μεταφορά των μαθητών σταμάτησε φέτος 2 φορές και είναι σίγουρο ότι το πρόβλημα θα γίνει εντονότερο την επόμενη σχολική χρονιά. Αυτή η σχολική χρονιά πέρασε με πολλά κενά σε διδακτικό προσωπικό σε πολλά σχολεία
-Η παράλληλη διδασκαλία της Β΄ ξένης γλώσσας στα Δημοτικά σχολεία ακυρώθηκε στην πράξη από την έλλειψη καθηγητών. Το ίδιο έγινε και με το θεσμό του Ολοήμερου Δημοτικού σχολείου που σε πολλά σχολεία δεν λειτουργεί λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού.
-Τα κονδύλια για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων έχουν μειωθεί δραματικά και από Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων διατυπώθηκαν και ερωτήματα για το πώς γίνεται η κατανομή των ποσών από τη Σχολική Επιτροπή και πως αξιολογούνται οι ανάγκες.
-Προβληματισμός αναπτύχθηκε και ως προς το κατά πόσο θα πρέπει να αναλαμβάνουν οι γονείς την κάλυψη αναγκών των σχολείων που είναι ευθύνη της πολιτείας.
-Η καθαριότητα των σχολικών χώρων δεν είναι επαρκής λόγω της έλλειψης καθαριστριών ενώ υπάρχουν σχολεία που την καθαρίστρια πληρώνουν οι ίδιοι οι γονείς.
Δεν υπάρχει συνεργασία με πολλούς από τους διευθυντές κυρίως των δημοτικών σχολείων. Οι γονείς ζητούν συναντήσεις με τους Συλλόγους Διδασκόντων προκειμένου να συζητήσουν για τα προβλήματα των σχολείων.
-Η νομοθεσία που προβλέπεται για τη διαδικασία οργάνωσης μιας εκδρομής ακόμα και ενός σχολικού περιπάτου, έχει οδηγήσει σε μια απίστευτη γραφειοκρατία και ακυρώσεις πολλών εκδρομών.
-Η γραφειοκρατία έχει μετατρέψει πολλά σχολεία σε χώρους αποκομμένους από την κοινωνία και οδηγεί σε άρνηση ανάληψης πρωτοβουλιών.
Γονείς και εκπαιδευτικοί μοιραστήκαμε την αγωνία μας για το δημόσιο σχολείο που βλέπουμε να διαλύεται αλλά και την ανάγκη για συλλογική δράση που δεν είναι ανάλογη των καιρών που ζούμε.
Έγινε η αρχή για συντονισμένη δράση γονιών και εκπαιδευτικών, για κοινούς αγώνες για την υπεράσπιση του δικαιώματος της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.
Αποφασίστηκε από κοινού να αναλάβουμε πρωτοβουλίες ενημέρωσης των γονέων και κινητοποίησής τους και συνεργασίας με τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων.