Άρθρο της Μαρίας Ράλλη
Μία τέτοια ημέρα είναι μόνο η αφορμή για να αναφερθούμε στον τουρισμό και απλά επιβεβαιώνεται ότι ο τουρισμός αποτελεί κεντρικό πυλώνα ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας, της χώρας μας και ειδικότερα του Καλλικρατικού Δήμου μας.
Η ευαισθητοποίηση, η αφύπνιση και η συνεχής ανησυχία μας για έναν τόσο σημαντικό τομέα ανάπτυξης του τόπου μας είναι δεδομένη και ειδικά αυτή την τόσο δύσκολη για όλους μας οικονομική περίοδο.
ΝΑΥΠΛΙΟΝ: Πόλη ταυτόσημη με τη λέξη τουρισμός. Πρώτη πρωτεύουσα της Νεότερης Ελλάδας. Μια πόλη θρύλος, μια πόλη κόσμημα για τη χώρα μας και όχι μόνο. Κάθε σημείο της μια ολόκληρη ιστορία (Παλαμήδι, Μπούρτζι, Ακροναυπλία, Πλατεία Συντάγματος, Μνημεία Ηρώων, Μουσεία, Ναοί, Πλατείες και τόσα άλλα αρχιτεκτονικά κοσμήματα). Κάθε γωνιά της μια ρομαντική και γοητευτική φυσική ομορφιά (Παλιά πόλη, Αρβανιτιά, Ψαρομαχαλάς κι άλλα).
ΜΙΔΕΑ (Βυζαντινός ναός Παναγίας στην Αγία Τριάδα, Μυκηναϊκή Ακρόπολη Μιδέας, Θολωτοί τάφοι Δενδρών), ΤΙΡΥΝΘΑ (Μυθική Ακρόπολη, Αρχαιολογικός χώρος), ΑΣΙΝΗ (Ακρόπολη Αρχαίας Ασίνης, Μυκηναϊκοί τάφοι στη Νεκρόπολη Μπαρμπούνας, Βυζαντινοί Ναοί, Πύργος Κάντιας, Ναυάγιο Ιρίων), περιοχές με πλούσια ιστορία και περιστοιχισμένες με πανέμορφες παραλίες. ΤΟΛΟ: θα ήταν παράληψη να μην αναφερθούμε σε αυτό το σημαντικότατο τουριστικό θέρετρο.
Είναι αυτονόητο, λοιπόν, ότι ο τουρισμός για τον τόπο μας αποτελεί μία πολύ «μεγάλη βιομηχανία», μια σημαντικότατη πηγή εσόδων και δημιουργίας πλούτου.
Μορφές τουρισμού όπως ο αγροτουρισμός, ο περιηγητικός τουρισμός, ο πολιτιστικός-ψυχαγωγικός τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός, αλλά και ο τουρισμός που έχει ως βάση τα επαγγελματικά ταξίδια θεωρούνται σήμερα οι μορφές που θα πρέπει να αναπτύξουμε και να επικρατήσουν προκειμένου η τουριστική ανάπτυξη να καταστεί βιώσιμη και να καταπολεμηθεί η εποχικότητα.
Ο Δήμος μας αδιαμφισβήτητα μπορεί να χαρακτηρίζεται από τους πιο τουριστικούς Δήμους της Ελλάδας και να γίνει πόλος έλξης για κάθε είδους τουρίστα.
Είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν υποδομές όπως αεροδρόμιο και λιμάνι. Είναι εξίσου αναγκαίο να βελτιωθούν όλες οι υποδομές παροχής υπηρεσιών, συγκοινωνιών, μεταφορών, πολιτισμικής επικοινωνίας, υγείας, εκπαίδευσης, άθλησης, ψυχαγωγίας και διασκέδασης.
Και φυσικά πρωταγωνιστικό ρόλο θα πρέπει να έχει η διαφήμιση με κάθε μέσο του τουριστικού προϊόντος μας.
Το «βάρος» της ανάπτυξης του τουρισμού δε πρέπει να το σηκώνουν μόνοι τους οι επιχειρηματίες του κλάδου και οι κατά τόπους σύλλογοι.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ με «σημαιοφόρο» και αρωγό πάντα το Δήμο θα πρέπει να χαράξουν μια ολοκληρωμένη, συλλογική, μακροχρόνια στρατηγική, μια αλληλοτροφοδοτούμενη αλυσίδα που θα προσδώσει στον τουρισμό και κατ’ επέκταση στον τόπο μας την αίγλη που αξίζει και δικαιούται ένας Δήμος με πολύ βαριά ιστορία, με αξιοθαύμαστο πολιτισμό και μαγευτικές φυσικές ομορφιές…
Μία τέτοια ημέρα είναι μόνο η αφορμή για να αναφερθούμε στον τουρισμό και απλά επιβεβαιώνεται ότι ο τουρισμός αποτελεί κεντρικό πυλώνα ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας, της χώρας μας και ειδικότερα του Καλλικρατικού Δήμου μας.
Η ευαισθητοποίηση, η αφύπνιση και η συνεχής ανησυχία μας για έναν τόσο σημαντικό τομέα ανάπτυξης του τόπου μας είναι δεδομένη και ειδικά αυτή την τόσο δύσκολη για όλους μας οικονομική περίοδο.
ΝΑΥΠΛΙΟΝ: Πόλη ταυτόσημη με τη λέξη τουρισμός. Πρώτη πρωτεύουσα της Νεότερης Ελλάδας. Μια πόλη θρύλος, μια πόλη κόσμημα για τη χώρα μας και όχι μόνο. Κάθε σημείο της μια ολόκληρη ιστορία (Παλαμήδι, Μπούρτζι, Ακροναυπλία, Πλατεία Συντάγματος, Μνημεία Ηρώων, Μουσεία, Ναοί, Πλατείες και τόσα άλλα αρχιτεκτονικά κοσμήματα). Κάθε γωνιά της μια ρομαντική και γοητευτική φυσική ομορφιά (Παλιά πόλη, Αρβανιτιά, Ψαρομαχαλάς κι άλλα).
ΜΙΔΕΑ (Βυζαντινός ναός Παναγίας στην Αγία Τριάδα, Μυκηναϊκή Ακρόπολη Μιδέας, Θολωτοί τάφοι Δενδρών), ΤΙΡΥΝΘΑ (Μυθική Ακρόπολη, Αρχαιολογικός χώρος), ΑΣΙΝΗ (Ακρόπολη Αρχαίας Ασίνης, Μυκηναϊκοί τάφοι στη Νεκρόπολη Μπαρμπούνας, Βυζαντινοί Ναοί, Πύργος Κάντιας, Ναυάγιο Ιρίων), περιοχές με πλούσια ιστορία και περιστοιχισμένες με πανέμορφες παραλίες. ΤΟΛΟ: θα ήταν παράληψη να μην αναφερθούμε σε αυτό το σημαντικότατο τουριστικό θέρετρο.
Είναι αυτονόητο, λοιπόν, ότι ο τουρισμός για τον τόπο μας αποτελεί μία πολύ «μεγάλη βιομηχανία», μια σημαντικότατη πηγή εσόδων και δημιουργίας πλούτου.
Μορφές τουρισμού όπως ο αγροτουρισμός, ο περιηγητικός τουρισμός, ο πολιτιστικός-ψυχαγωγικός τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός, αλλά και ο τουρισμός που έχει ως βάση τα επαγγελματικά ταξίδια θεωρούνται σήμερα οι μορφές που θα πρέπει να αναπτύξουμε και να επικρατήσουν προκειμένου η τουριστική ανάπτυξη να καταστεί βιώσιμη και να καταπολεμηθεί η εποχικότητα.
Ο Δήμος μας αδιαμφισβήτητα μπορεί να χαρακτηρίζεται από τους πιο τουριστικούς Δήμους της Ελλάδας και να γίνει πόλος έλξης για κάθε είδους τουρίστα.
Είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν υποδομές όπως αεροδρόμιο και λιμάνι. Είναι εξίσου αναγκαίο να βελτιωθούν όλες οι υποδομές παροχής υπηρεσιών, συγκοινωνιών, μεταφορών, πολιτισμικής επικοινωνίας, υγείας, εκπαίδευσης, άθλησης, ψυχαγωγίας και διασκέδασης.
Και φυσικά πρωταγωνιστικό ρόλο θα πρέπει να έχει η διαφήμιση με κάθε μέσο του τουριστικού προϊόντος μας.
Το «βάρος» της ανάπτυξης του τουρισμού δε πρέπει να το σηκώνουν μόνοι τους οι επιχειρηματίες του κλάδου και οι κατά τόπους σύλλογοι.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ με «σημαιοφόρο» και αρωγό πάντα το Δήμο θα πρέπει να χαράξουν μια ολοκληρωμένη, συλλογική, μακροχρόνια στρατηγική, μια αλληλοτροφοδοτούμενη αλυσίδα που θα προσδώσει στον τουρισμό και κατ’ επέκταση στον τόπο μας την αίγλη που αξίζει και δικαιούται ένας Δήμος με πολύ βαριά ιστορία, με αξιοθαύμαστο πολιτισμό και μαγευτικές φυσικές ομορφιές…