ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013

Εφημερίδα ΣΗΜΕΡΑ: Η Περιφέρεια Πελοποννήσου «Μοιράζει» 40.000 ευρώ σε ΜΜΕ τη Δευτέρα, με «αμφίβολα κριτήρια»

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 7:44:00 μ.μ. | |
 Το ΣΗΜΕΡΑ αποκαλύπτει την εισήγηση που θα έρθει στην οικονομική επιτροπή της Δευτέρας, παρουσιάζει την λίστα των ΜΜΕ και τα ποσά που λαμβάνουν, τα κριτήρια που θέτει η Περιφέρεια αλλά και τα μεγάλα ερωτήματα που προκύπτουν από τις τρανταχτές ανισομέρειες. Ήγγηκεν η ώρα της … μοιρασιάς στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Πελοποννήσου από την Περιφέρεια , κονδύλι που θα εξυπηρετήσει βάσει όσων πρεσβεύει η εισήγηση που θα έρθει προς ψήφιση στην οικονομική επιτροπή της Δευτέρας , την προβολή και προώθηση των ποιοτικών Πελοποννησιακών προϊόντων όπως αυτά καθορίζονται από το «Καλάθι της Πελοποννήσου».

Η… μοιρασιά – βάσει πάντα της εισήγησης που έχουμε στα χέρια μας και θα έρθει προς ψήφιση την Δευτέρα στην οικονομική επιτροπή- θα γίνει βάσει δυο στοιχείων :

- Του κόστους μετάδοσης και
- Της απήχησης του Μέσου Ενημέρωσης

















Βάσει λοιπόν αυτών των δυο συντάχθηκε πίνακας Μέσων Ενημέρωσης ( Τηλεοράσεις και Ραδιόφωνα) που θα λάβουν από ένα σύνολο 25.000 + 15.000 ευρώ μέσω του έργου «Δράσεις για την προβολή και προώθηση της Περιφέρειας Πελοποννήσου» το οποίο αναλύεται ως εξής: 24.691,22 ευρώ για τηλεοράσεις και 14.383,23 ευρώ για ραδιόφωνα) .

Η λίστα των ραδιοφώνων (24 σύνολο) παρουσιάσει ενδιαφέρον αφού τα ποσά είναι για 20 ραδιόφωνα σχεδόν ίδια – κυμαίνονται από 487 έως 496 ευρώ – για τα υπόλοιπα 4 όμως ξεφεύγουν και εκτοξεύονται από 900 ευρώ έως 1494 ευρώ

Εκεί λοιπόν μαθαίνουμε – και βάση του ενός από τα δυο στοιχεία που οριοθέτησαν την επιλογή – πως το ραδιόφωνο του ΕΛΛΑΔΑ ( Σπάρτη) έχει μεγαλύτερη απήχηση από την Δημοτική Ραδιοφωνία Τρίπολης τόση δε που φτάνει σε διαφορά τα 500 περίπου ευρώ , ο ΕΛΛΑΔΑ λαμβάνει 1494,60 ευρώ και το Δημοτικό Ραδιόφωνο 996 όσα δηλαδή και ο ραδιόφωνο της Μεγαλόπολης.

Την 4άδα των must ραδιοφωνικών σταθμών που «ξέφυγαν» από τα όρια του 487-498 , συμπληρώνει η ΗΛΕΚΤΡΑ στην Κόρινθο λαμβάνοντας 983,04 ευρώ!

Άξια λόγου στην λίστα των ραδιοφώνων είναι επίσης η μαζική αντιμετώπιση σταθμών που δραστηριοποιούνται χρόνια με σταθμούς που τώρα έκαναν την εμφάνισή τους…
Κρατούμε βέβαια μια επιφύλαξη για… τα τιμολόγια, το δεύτερο δηλαδή στοιχείο της κρίσης της Περιφέρειας… Δηλαδή, μπορεί κάποιοι με μικρή απήχηση προκειμένου να είναι ανταγωνιστικοί , να έδωσαν μικρό τιμολόγιο ώστε να λάβουν ίδια ποσά με εκείνους που έχουν μεγαλύτερη απήχηση και «αλμυρό» τιμολόγιο. Εκτός κι αν καθοριστικός παράγοντας είναι η συχνότητα μετάδοσης του spot των 76 δευτερολέπτων , παράγοντας που μεν ποικίλει αλλά δεν αναφέρεται ως κριτήριο στην αρχική εισήγηση.

Η τηλεόραση έχει το «ζουμί»


10 τηλεοπτικοί σταθμοί απ όλη την Πελοπόννησο λαμβάνουν χρήματα ( εφόσον βέβαια το θέμα περάσει από την Οικονομική Επιτροπή της Δευτέρας) για την προβολή του spot των 76 δευτερολέπτων σε ΖΩΝΕΣ ΥΨΗΛΗΣ ΤΗΛΕΘΕΑΣΗΣ και τούτο ορίζεται κατηγορηματικά στην εισήγηση.

Ας τα δούμε αναλυτικά και με κλίμακα ποσών από το μεγαλύτερο:

-Το μεγαλύτερο ποσό λαμβάνει η τηλεόραση BEST της Καλαμάτας , 3.627,04 ευρώ ,
ποσό που μεταφράζεται σε μετάδοση 1 ημέρα χ 4 φορές και 6 ημέρες χ 5 φορές

-Ακολουθεί η τηλεόραση ΗΛΕΚΤΡΑ με έδρα την Κόρινθο και ποσό 2.944,60 ευρώ για μετάδοση
4 ημέρες χ 1 φορά και 3 ημέρες χ 2 φορές

-Στην 3η θέση η τηλεόραση ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ με 2.804,40 ευρώ
Και μετάδοση 5 ημέρες χ 1 φορά

-Στην 4η θέση η τηλεόραση MAX στο Άργος με ποσό 2.804,4 ευρώ και μετάδοση 6 ημέρες χ 1 φορά

-Στην 5η θέση η ART τηλεόραση με ποσό 2.448 ευρώ και μετάδοση 1 ημέρα χ 4 φορές και 6 ημέρες χ 5 φορές

-Στην 6η θέση η drtv τηλεόραση της Αργολίδας με ποσό 2.393,08 ευρώ και μετάδοση 4 ημέρες χ 1 φορά

-Στην 7η θέση το super tv της Πελοποννήσου με ποσό 2.243,52 ευρώ και μετάδοση 4 ημέρες χ 1 φορά

-Στην 8η θέση το AXION της Κορίνθου με ποσό 1963,10 ευρώ και μετάδοση 4 ημέρες χ 1 φορά και 2 ημέρες χ 3 φορές

-Στην 9η θέση το top της Κορίνθου με ποσό 1963,08 ευρώ και μετάδοση 6 ημέρες χ 1 φορά
-Και στην 10η θέση η ΕΛΛΑΔΑ τηλεόραση με 1500 ευρώ και μετάδοση 3 ημέρες χ 1 φορά η οποία «βγάζει τα σπασμένα» στο ραδιόφωνο

Είναι προφανές από τα παραπάνω πως η κατανομή των ποσών έγινε με βάση την μετάδοση , τις ημέρες και την συχνότητα παρουσίασης του spot. ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΙ Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ.

Η επιλογή ξαναθυμίζουμε γίνεται ( η εισήγηση το λέει) βάσει :

1. Τιμοκαταλόγου
2. Απήχηση μέσου

Και τα ερωτήματα είναι ξεκάθαρα: Ο τιμοκατάλογος είναι σαφής για το κάθε μέσο και ορίζεται από το ίδιο. ΤΗΝ ΑΠΗΧΗΣΗ ΠΩΣ ΤΗΝ ΜΕΤΡΗΣΕ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ;;;;
Με ποια εργαλεία την μέτρησε, ποιες μεθόδους χρησιμοποίησε; Ποιες μετρήσεις έλαβε υπόψιν της ( αν φυσικά έλαβε);

-Πως αποφασίστηκε πως το MAX έχει μεγαλύτερη απήχηση από το drtv;

-Πως βγήκε το συμπέρασμα πως στην Κορινθία η ΗΛΕΚΤΡΑ έχει την μεγαλύτερη απήχηση και σε σχέση με τοπικής εμβέλειας σταθμούς αλλά και περιφερειακής; (Λαμβάνει 2.944, όταν ΑΧΙΟΝ ΚΑΙ TOP παίρνουν από 1963 και το super της Πελοποννήσου 2243,52!

- Η πρωτοκαθεδρία του best πως ορίστηκε ( λαμβάνει το μεγαλύτερο ποσό απ όλες τις τηλεοράσεις); Βάσει τοπικού κριτηρίου ή Περιφερειακού;

Τίποτα από τα παραπάνω δεν διευκρινίζεται και ως εκ τούτου η λίστα που παρατίθεται στην εισήγηση δεν λέει απολύτως τίποτα!

Η υπηρεσία, όποιος συνέταξε την εισήγηση οφείλει να αιτιολογήσει την κατάταξη και κατανομή, οφείλει να πει εάν ελήφθη υπόψιν η μέτρηση της εταιρίας MARC η οποία διενεργήθηκε το καλοκαίρι και απεικονίζει τα ποσοστά των Μέσων ενημέρωσης στην Πελοπόννησο.
Κι αν αυτή μέτρηση δεν ελήφθη υπόψιν ( που ως φαίνεται δεν ελήφθη – το ΣΗΜΕΡΑ θα φέρει στην δημοσιότητα αυτή τη μέτρηση σύντομα)
ΤΟΤΕ ΠΟΙΑ ΜΈΤΡΗΣΗ ΕΛΑΒΑΝ ΥΠΟΨΙΝ;;;;

Οι σύμβουλοι που μετέχουν στην οικονομική επιτροπή θα κληθούν τη Δευτέρα να αποφασίσουν για το αν θα δοθούν ή όχι αυτά τα χρήματα στα περιφερειακά Μέσα Ενημέρωσης.
Πρέπει να γνωρίζουν για να είναι η απόφασή τους σωστή, τα κριτήρια κατανομής , και πρέπει να τα γνωρίζουν και τα ΜΜΕ.

Ειδάλλως καθείς μπορεί να έχει στο πίσω μέρος του κεφαλιού του πελατειακές σχέσεις ,κατανομές σε ημετέρους , κατανομές για τα μάτια του κόσμου και «κλείσιμο στομάτων».

-Ο Τιμοκατάλογος και η απήχηση του μέσου τίθενται ως κριτήρια επιλογής ωστόσο… πουθενά δεν λέει πως «μετρήθηκε» η απήχηση!-

 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΣΗΜΕΡΑ»
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ