Η Περιφέρεια Πελοποννήσου συμμετείχε στην σημαντικότερη έκθεση για την προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού και των θαλάσσιων σπορ, την «ΒΟΟΤ 2014» που πραγματοποιήθηκε στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας στις 21-23 Ιανουαρίου 2014.
Ο Αντιπεριφέρειαρχης Πελοποννήσου Απόστολος Ε. Παπαφωτίου, εκπροσωπώντας τον Περιφέρειαρχη Πελοποννήσου παρευρέθηκε στην εν λόγω έκθεση που πραγματοποιήθηκε για 45η συνεχόμενη χρονιά στον εκθεσιακό χώρο Messe Düsseldorf, κατά τη διάρκεια της οποίας έλαβαν χώρα σημαντικές ημερίδες που αφορούσαν το θαλάσσιο τουρισμό και τα θαλάσσια σπορ.
Πάνω από 1660 διεθνείς εκθέτες από 60 κράτη από όλο τον κόσμο καθώς και 2.000 δημοσιογράφοι από 42 χώρες συμμετείχαν στην έκθεση, η επισκεψιμότητα της οποίας άγγιξε περίπου τους 250.000 επισκέπτες και επαγγελματίες από το χώρο του θαλάσσιου τουρισμού.
Στη φετινή εκδήλωση και παρά τις διεθνείς οικονομικές δυσκολίες που χαρακτηρίζουν το σύνολο της αγοράς, συμμετείχαν και ελληνικές εταιρίες που κατασκευάζουν σκάφη καθώς επίσης και εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των μαρίνων, στις ενοικιάσεις σκαφών κλπ, όπου έχουν θέσει ως πρωταρχικό παράγοντα την ποιότητα.
Για πρώτη φορά η Περιφέρεια Πελοποννήσου έδωσε το «παρών» και συμμετείχε στην έκθεση μέσω της συμμετοχής της Πελοπόννησος Ο.Τ.Α Α.Ε, με τη λειτουργία δικού της περιπτέρου, αισθητικά άρτιου. Σε αυτό πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από επαφές και συναντήσεις με στόχο την προβολή και την προώθηση του τουρισμού της Πελοποννήσου. Είχε προηγηθεί καλή οργάνωση και εξαιρετικός προγραμματισμός από την έδρα της Περιφέρειας.
Το περίπτερο της Περιφέρειας Πελοποννήσου, το επισκέφτηκε ο Γενικός Πρόξενος στο Düsseldorf (Ντίσελντορφ) κ. Γρηγόριος Δεληβεκούρας το οποίο και επέλεξε για να υποδεχτεί όλες τις ελληνικές συμμετοχές. Επίσης παρευρέθηκαν η γραμματέας του γραφείου εμπορικών και οικονομικών υποθέσεων του Προξενείου κα. Αντιγόνη Μαριόλη, εκπρόσωποι της Αναπτυξιακής Ανώνυμης Εταιρίας Ο.Τ.Α., Πελοπόννησος Α.Ε., εκπρόσωποι από τις ελληνικές συμμετοχές όπως ο κ. Κ. Παππάς, εκπρόσωπος της Ένωσης Ελληνικών Μαρίνων, ο κ. Κ. Κυριακούλης της εταιρείας Kiriacoulis Mediterranean Cruises Shipping, ο κ. Π. Τζεννέτογλου, εκπρόσωπος της εταιρείας Tzennet Yachting, εκπρόσωπος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και εκπρόσωποι των εταιρειών Ads-Sea.gr, Sail Aegean, Ionian Charter, Sail the blue yachting με κύριο θέμα συζήτησης την προβολή και προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού της Ελλάδας.
Κατά τη διάρκεια όλων των ημερών της έκθεσης υπήρξε μεγάλη κινητικότητα στο περίπτερο της Περιφέρειας Πελοποννήσου, που ήταν το κέντρο συντονισμού, τόσο από ιδιώτες όσο και από εταιρείες όπου εκδήλωναν ενδιαφέρον συνεργασίας για διοργάνωση sailing trips και ξεναγήσεων στην Πελοπόννησο, που επιβεβαιώνει τη δυναμική της Περιφέρειας Πελοποννήσου και τη δύναμη του θεσμικού της ρόλου.
Η Έκθεση Θαλάσσιου Τουρισμού BOOT 2014 ήταν ιδιαίτερα πετυχημένη για τους Έλληνες εκθέτες, καθώς υπεγράφησαν πολλές συμφωνίες και με τη συνεργασία της Περιφέρειας.
Στο «International Lounge, Messe Düsseldorf» διοργανώθηκε από το Ελληνικό Προξενείο σε συνεργασία με το σύνδεσμο German Marine Federation παρουσίαση των ελληνικών συμμετοχών στην έκθεση, η οποία απευθυνόταν σε παράγοντες του θαλάσσιου τουρισμού στην Γερμανία – yacht agencies, κλαδικούς φορείς και σε ορισμένα από τα πιο δημοφιλή περιοδικά της Γερμανίας, με αποκλειστική θεματολογία τον θαλάσσιο τουρισμό. Στην εκδήλωση μίλησε ο Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου Απόστολος Ε. Παπαφωτίου και παρουσίασε τις θέσεις της Περιφέρειας. Η παρουσία της Περιφέρειας Πελοποννήσου θεωρείται ζωτικής σημασίας, με δεδομένο το μεγάλο τουριστικό κεφάλαιο που διαθέτει, όπως καταδυτικά πάρκα, οργανωμένες μαρίνες, ιστιοπλοϊκό τουρισμό, αεροδρόμια, αρχαιολογικούς χώρους και τη μεγάλη επισκεψιμότητα που δέχεται και η οποία είναι συνεχώς αυξητική.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο σύστημα διαχείρισης των προσεγγίσεων των λιμένων, τόσο για τις κρουαζιέρες όσο και για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και στη δημιουργία δικτύου λιμένων. Ο θεματικός τουρισμός ειδικών ενδιαφερόντων, τα καταδυτικά πάρκα, το δίκτυο αρχαίων λιμένων, το δίκτυο κάστρων και λιμένων αποτελούν συγκριτικά πλεονέκτημα της Πελοποννήσου, τα οποία γίνονται τόποι προορισμού.
Οι φυσικές ομορφιές, τα αρχαιολογικά ευρήματα και η μακραίωνη ιστορία της, έχουν αναγάγει την Πελοπόννησο σε ένα από τα πλέον σημαντικά γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι η πανέμορφη Πελοπόννησος προσελκύει κάθε χρόνο αναρίθμητους τουρίστες τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, που σπεύδουν να την εξερευνήσουν.
Η Πελοπόννησος είναι ένας ενιαίος τουριστικός προορισμός, και η οποιαδήποτε τουριστική πολιτική απ’ όπου και αν προέρχεται θα πρέπει να την αφορά στην γεωγραφική ολότητά της. Αυτό έχει καταστεί σαφές στην ελληνική και διεθνή τουριστική αγορά και σ’ αυτό αποσκοπεί η Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, στο πλαίσιο της εξωστρέφειας, είναι παρούσα με ενεργό ρόλο όσον αφορά στην προβολή και στην προώθηση του τουριστικού της προϊόντος μέσα από τη συμμετοχή εκδηλώσεων, δράσεων και διαβουλεύσεων.
Ο σωστός σχεδιασμός και ο προγραμματισμός με τη συμμετοχή όλων των συνεργαζόμενων φορέων αποτελούν για την Περιφέρεια Πελοποννήσου σημαντικά εργαλεία παρουσίας στο ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον, με πολλαπλά οφέλη.
Οι δράσεις και οι στρατηγικές αυτές έχουν ως στόχο τη στήριξη και την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος, την προσέλκυση επενδύσεων σε νέες και βελτιωμένες υποδομές τουρισμού, την ανάπτυξη αγορών και βελτίωση των εσόδων από τον τουρισμό, τη δημιουργία σύγχρονων και ανταγωνιστικών δομών τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Επιπλέον προωθούν και στηρίζουν τις επενδύσεις που στοχεύουν στην αναβάθμιση της ποιότητας και της διεύρυνσης των παρεχομένων υπηρεσιών. Τέλος αναβαθμίζουν το ρόλο της χώρας στους διεθνείς οργανισμούς τουρισμού και στην ανάπτυξη διμερών σχέσεων με όμορες χώρες για την κοινή ανάπτυξη νέων απόμακρων αγορών.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου αποτελεί μία Ευρωπαϊκή Περιφέρεια με καθαρό και σαφή λόγο και συμμετέχει ενεργά στη διαμόρφωση θαλασσίων πολιτικών. Ο τουρισμός αποτελεί για την Πελοπόννησο πηγή ανάπτυξης. Δύναται να αντιμετωπίσει και να ξεπεράσει τις σημερινές δύσκολες συγκυρίες, με την κινητοποίηση όλων των δυνάμεων και των φορέων που εμπλέκονται με τον τουρισμό, με τη διαμόρφωση κοινών στρατηγικών, συνεργασιών και συνεργειών.