Σημαντική μέρα η σημερινή για τον Σιδηρόδρομο στην Αργολίδα καθώς μέλη του Συλλόγου Φίλοι του Σιδηροδρόμου Αργολίδας και αντιπροσωπεία Φίλων Σιδηροδρόμου Τρένου από Αθήνα (ΑΜΝΙΖΙΑ) συναντήθηκαν στο Σιδηροδρομικό Σταθμό των Μύλων όπου και παρευρέθηκαν στην διαδικασία του σκραπ παλαιών βαγονιών και για την προστασία του ιστορικού βαγονιού που μετέφερε τα οστά του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη από την Αθήνα στην Τρίπολη το 1930.
Είναι ευκαιρία μεγάλη, αν και καθυστερημένα μετά από πολλά χρόνια, το ιστορικό αυτό βαγόνι να παραμείνει στην Αργολίδα και τον δήμο Άργους Μυκηνών, να συντηρηθεί, να αποκατασταθεί στην αρχική του μορφή και να κοσμεί την πόλη του Άργους (πχ στο κέντρο των στρατώνων του Καποδίστρια) και να δημιουργηθεί ένα μικρό μουσείο που θα στεγάσει κειμήλια του απελευθερωτικού αγώνα του γένους.
Τα όσα αναφέρει το ρεπορτάζ του “Βήματος” είναι αποκαρδιωτικά για την ιστορική μνήμη των νεοελλήνων…
Ένα από τα παλαιότερα βαγόνια του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, μοναδικό μνημείο μίας ένδοξης βιομηχανικής εποχής, με το οποίο μάλιστα είχαν μεταφερθεί τα οστά του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη από την Αθήνα στην Τρίπολη το 1930, κινδυνεύει να γίνει σκραπ. Ο λόγος; Εκ παραδρομής φαίνεται να συμπεριλήφθηκε σε λίστα του προς διάλυση άχρηστου τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, παρ’ όλο που αρχικά είχαν γίνει ενέργειες για την εξαίρεσή του.
Πρόκειται για τη φορτάμαξα με αριθμό κυκλοφορίας Ζ11 2317, που κατασκευάστηκε στο βελγικό εργοστάσιο της Baume Marpent στα τέλη του 19ου αιώνα (1888 – 1892) για λογαριασμό μίας εκ των πρώτων εταιρειών που είχαν αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία σιδηροδρόμου στην Ελλάδα.
Ήταν η Ελληνική Εταιρεία Μεσημβρινών Σιδηροδρόμων (ΕΜΣΕ) ή αλλιώς Σιδηρόδρομοι Μύλων – Καλαμών, το αρκτικόλεξο της οποίας, ΣΜΚ αναγράφεται ακόμη στο ιστορικό βαγόνι. Πρόκειται για την παραχωρησιούχο εταιρεία που κατασκεύασε το σιδηροδρομικό δίκτυο από την Αργολίδα ως την Καλαμάτα, η οποία λόγω της κατοπινής πτώχευσής της πέρασε διαδοχικά στην ιδιωτική εταιρεία ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πειραιώς – Αθηνών – Πελοποννήσου) και έπειτα στην κρατική ΣΕΚ (Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους), τον «πρόγονο» δηλαδή του ΟΣΕ.
Όπως αναφέρουν φίλοι του σιδηροδρόμου, πρόκειται για μία μικρού μεγέθους, κομψή κατασκευή από μεταλλικό σκελετό και ξύλινη επένδυση με χαρακτηριστικό καγκελόφρακτο μπαλκονάκι, που έχει επιβιώσει περί τα 130 χρόνια. Παρ’ όλη την πάροδο του χρόνου, το βαγόνι σήμερα βρίσκεται σε σχετικά καλή κατάσταση και φυλάσσεται στους Μύλους Αργολίδας, ενώ είναι η μόνη από τις 50 φορτάμαξες τις οποίες είχε παραγγείλει η ΕΜΣΕ που έχει επιβιώσει μέχρι τις ημέρες μας.
Μάλιστα, παλιοί σιδηροδρομικοί αναφέρουν ότι πρόκειται για την φορτάμαξα με την οποία μεταφέρθηκαν τα οστά του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη από την Αθήνα στην Τρίπολη το 1930.
H φορτάμαξα με αριθμό κυκλοφορίας Ζ11 2317, που κατασκευάστηκε στο βελγικό εργοστάσιο της Baume Marpent στα τέλη του 19ου αιώνα
Ένα από τα παλαιότερα βαγόνια του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, μοναδικό μνημείο μίας ένδοξης βιομηχανικής εποχής, με το οποίο μάλιστα είχαν μεταφερθεί τα οστά του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη από την Αθήνα στην Τρίπολη το 1930, κινδυνεύει να γίνει σκραπ. Ο λόγος; Εκ παραδρομής φαίνεται να συμπεριλήφθηκε σε λίστα του προς διάλυση άχρηστου τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, παρ’ όλο που αρχικά είχαν γίνει ενέργειες για την εξαίρεσή του.
Πρόκειται για τη φορτάμαξα με αριθμό κυκλοφορίας Ζ11 2317, που κατασκευάστηκε στο βελγικό εργοστάσιο της Baume Marpent στα τέλη του 19ου αιώνα (1888 – 1892) για λογαριασμό μίας εκ των πρώτων εταιρειών που είχαν αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία σιδηροδρόμου στην Ελλάδα.
Ήταν η Ελληνική Εταιρεία Μεσημβρινών Σιδηροδρόμων (ΕΜΣΕ) ή αλλιώς Σιδηρόδρομοι Μύλων – Καλαμών, το αρκτικόλεξο της οποίας, ΣΜΚ αναγράφεται ακόμη στο ιστορικό βαγόνι. Πρόκειται για την παραχωρησιούχο εταιρεία που κατασκεύασε το σιδηροδρομικό δίκτυο από την Αργολίδα ως την Καλαμάτα, η οποία λόγω της κατοπινής πτώχευσής της πέρασε διαδοχικά στην ιδιωτική εταιρεία ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πειραιώς – Αθηνών – Πελοποννήσου) και έπειτα στην κρατική ΣΕΚ (Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους), τον «πρόγονο» δηλαδή του ΟΣΕ.
Κομψή κατασκευή
Όπως αναφέρουν φίλοι του σιδηροδρόμου, πρόκειται για μία μικρού μεγέθους, κομψή κατασκευή από μεταλλικό σκελετό και ξύλινη επένδυση με χαρακτηριστικό καγκελόφρακτο μπαλκονάκι, που έχει επιβιώσει περί τα 130 χρόνια. Παρ’ όλη την πάροδο του χρόνου, το βαγόνι σήμερα βρίσκεται σε σχετικά καλή κατάσταση και φυλάσσεται στους Μύλους Αργολίδας, ενώ είναι η μόνη από τις 50 φορτάμαξες τις οποίες είχε παραγγείλει η ΕΜΣΕ που έχει επιβιώσει μέχρι τις ημέρες μας.
Μάλιστα, παλιοί σιδηροδρομικοί αναφέρουν ότι πρόκειται για την φορτάμαξα με την οποία μεταφέρθηκαν τα οστά του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη από την Αθήνα στην Τρίπολη το 1930.
H φορτάμαξα με αριθμό κυκλοφορίας Ζ11 2317, που κατασκευάστηκε στο βελγικό εργοστάσιο της Baume Marpent στα τέλη του 19ου αιώνα