ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. .... " Μια φορά κι ενα καιρό ηταν ........ "

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 8:37:00 π.μ. |
Του Κυριάκου Σάμιου
ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

Και όσο να πεις συνήθως το καταλάγιασμα της σκέψης λειτουργεί σαν λιθαράκι στα λιμνάζοντα νερά , καλή ώρα όπως τώρα . Για δες κύκλοι ομόκεντροι απλώνονται . Γύρω μου χάρτινα καραβάκια φορτωμένα με « παχιά λόγια > . Φαινόμενο των ημερών μας που όσο περνά ο καιρός θα πυκνώνει .!

¨Όπως με τον ίδιο ρυθμό θα φουντώνουν τα « ..ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα ..>. Λέω να χαλαρώσω . Σκαλίζω το αρχείο μου και σκοντάφτω πάνω σε παλιές σημειώσεις μου , εντελώς άστοχη επιλογή αφού αυτή μου η σκέψη με « αγκίστρωσε > σ ένα πεδίο αναζήτησης διόλου ανώδυνο . Παγιδεύτηκα !

ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ . ! Ημερολόγιο δοκιμών — παρατηρήσεις . Έτσι τώρα εμπρός μου παρελαύνουν σκηνές στιγμιότυπα μνήμες , τα καθένα ξεχωριστά και όλα μαζί « παίζουν > σαν ξεχασμένη πλάκα γραμμοφώνου ! Σκόνη μελωδική . Πίσω από την σκόνη ένα ελαφρύ μειδίαμα σκάει στα χείλη μου , …ίσα…ίσα που αχνοφαίνεται καθώς η πλάκα 21 στροφών ( 2014—1993 = 21 χρόνια ) στριφογυρίζει αλέθοντας την σωρό με τα « γιατί > και τα « διότι > .

Χωρίς δεύτερη σκέψη το αναψοκοκκινισμένο και έφυδρο από θυμό μολύβι αναλαμβάνει δράση …..< … Μια φορά κι ένα καιρό ήταν … > . Ωστόσο αιωρούμενη μελωδική σκόνη κατακλύζει την ατμόσφαιρα , δαχτυλίδια και οχτάρια σχηματοποιημένα στον αέρα . Κόκκοι δημιουργικοί .

Πίσω από το πύκνωμα λες και παρατηρώ βλέμματα αγαπημένων φίλων συμπαικτών / τριων επί σκηνής . Λες και διαβάζω τα γιατί και τα διότι για το τεράστιο γαμώτο που εμφωλεύει στο ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. …< … Μια φορά κι ένα καιρό ήταν .. > . Τα δάχτυλα μου καταπιάνονται στο ξεφύλλισμα των σημειώσεων μου . Με αυτοσυγκράτηση και δυσκολία στην επιλογή σταχυολογώ ορισμένες σκέψεις δημοσιευμένες – αποσπάσματα – εν έτει 2001 και 2004 !!! Αφιερωμένα εξαιρετικά στους αγαπημένους φίλους και φίλες που ανταμώσαμε στον στίβο της θεατρικής πράξης .

<<…… Σου γράφω φίλε μου κι ελπίζω να μην διασπαθίζω τον χρόνο μου . Και αν πάλι σε ρωτήσω για την φυσιογνωμία και το περιεχόμενο του θεάτρου που διακονείς η ακόμη κατά πόσο είναι απαραίτητο το ερασιτεχνικό θέατρο και γιατί ??? Ποια η κοινωνική αποστολή του ?? Θα μου απαντήσεις με διάχυση προς αυτό .

¨Όμως στην πραγματικότητα , αγαπημένε φίλε τι επιδιώκεις ???

ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. προσανατολισμένο σε μεθόδους και τρόπους λειτουργίας προς την κατεύθυνση της θεμελίωσης μιας εξελικτικής πορείας , σε αντιστοιχία πάντα με την κοινωνία όπου ζεις και αναπνέεις ???

ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. χωρίς προσανατολισμό με κυρίαρχο στοιχείο την πρεμιέρα , τον << πρωταθλητισμό >> και την απαξίωση του θεατρικού βίου ???

ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. τα οποίο στηρίζεται σε πράγματα της μισής καρδιάς ???

ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. που η λειτουργία του καταλήγει σ εργοτάξιο παραγωγής έργων ? Με δεινοπαθήματα και παλινδρομήσεις ρεπερτορίου , χωρίς κρυστάλλινη θέση και θεατρικό- ιδεολογικό στίγμα ???

ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. παγιδευμένο από ένα νόθο ημιεπαγγελματισμό με όλες τις αρνητικές παρενέργειες ???

Η μήπως κάτι διαφορετικό ???

Σου γράφω φίλε μου κι ελπίζω να μην διασπαθίζω τον χρόνο μου ..!!! …. >>

< ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ > Γράμμα στον ερασιτέχνη ηθοποιό ( απόσπασμα ) 18-10-2001

<<…… Το ερασιτεχνικό θέατρο , απαλλαγμένο από το < φάντασμα > του ταμείου και με καταλαγιασμένους στόχους , θεατρικο—ιδεολογικό στίγμα , έχει την δυνατότητα ν αφουγκρασθεί τον περίγυρο , την κοινωνία , την ανθρωπογεωγραφία της περιοχής ώστε να επικοινωνήσει με ποικίλες μορφές θεατρικής έκφρασης .

¨Όσο υγιής είναι ο συχνωτισμός σκηνοθέτη – συντονιστή ομάδας όλο και πιότερο γόνιμο θα είναι και το έδαφος συνδημιουργίας . Ένα υγιές και εύρωστο ερασιτεχνικό θεατρικό ρεύμα που διαθέτει από-θέματα ψυχής < ακούει > τον κοινωνικό περίγυρο , γίνεται πόλος έλξης για λαϊκούς δημιουργούς , ενθαρρύνει , συμπράττει και συνδράμει στην ανάπτυξη του κοινωνικού θεάτρου ( Φυλακές , ΚΑΠΗ , Τσιγγάνοι , Νοσοκομεία , οικονομικοί μετανάστες κ.λ.π. ) .

Η απάντηση λοιπόν στο ερώτημα … γιατί είναι απαραίτητο το ερασιτεχνικό θέατρο δεν μπορεί να είναι μονολεκτική . Διαφέρει για κάθε σκεπτόμενο δημιουργό . Ζητώ ταπεινά συγνώμη αν το απόσταγμα των σκέψεων μου ηχεί < φάλτσα > πλην όμως στο μελάνι της διαδρομής εσωκλείω την ανησυχία μου …… >>

< ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ > Αρχιτεκτονική του ερασιτεχνικού θεάτρου ( απόσπασμα ) 6-12-2004 !
….. Και καθώς η ξεχασμένη πλάκα γραμμοφώνου συνεχίζει το παιχνίδισμα της μελωδικής σκόνης , από το βάθος του χρόνου προβάλλει μια φωτεινή εξαίρεση . Ο αγαπημένος φίλος και συνεργάτης , ο σκηνοθέτης και συγγραφέας Σέργιος Γκάκας ! Μπαίνω στον πειρασμό και « κλέβω > λίγο από την φωτεινή αυτή δέσμη , πριν αφήσω το μολύβι να ξαποστάσει …. ΔΗ.ΘΕ.ΝΑ. <….. Μια φορά κι ένα καιρό ήταν …. > !!!
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ