Ο Δήμος Ναυπλιέων έχει τεράστιες δυνατότητες στον τομέα του τουρισμού, καθώς εντός των ορίων του βρίσκονται η παλιά πόλη του Ναυπλίου, ενιαίο οικιστικό σύνολο με μεγάλο αριθμό κτιρίων και μνημείων ιστορικής και πολιτισμικής αξίας, τα κάστρα του Παλαμηδίου και της Ακροναυπλίας, οι Μυκηναϊκές ακροπόλεις της Τίρυνθας και της Μηδέας και μεγάλος αριθμός παραλιών και τόπων φυσικής ομορφιάς. Επιπροσθέτως, σε κοντινή απόσταση βρίσκονται οι παγκόσμιας σημασίας προορισμοί των Μυκηνών και της Επιδαύρου και πανέμορφοι προορισμοί στους ορεινούς όγκους της Αρκαδίας.
Ο Δήμος μας, λόγω αυτών των παραγόντων και σε συνδυασμό με τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό και τα προϊόντα της Αργολικής γης, αποτελεί ήδη ανεπτυγμένο τουριστικό προορισμό, παρόλο που μια σειρά δυνατοτήτων έχουν μείνει ουσιαστικά ανεκμετάλλευτες.
Δυστυχώς, οι προθέσεις της κεντρικής εξουσίας, στο πλαίσιο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που εφαρμόζει, για ιδιωτικοποίηση της παραλίας της Καραθώνας και της παραλίας Αγίου Νικόλαου Βιβαρίου, απειλούν να δώσουν μεγάλο πλήγμα καθώς θα στερήσουν, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, στους πολίτες αυτού του Δήμου και στους επισκέπτες του την ελεύθερη πρόσβαση σε δύο από τις πιο κύριες διεξόδους καλοκαιρινής ψυχαγωγίας.
Σε τοπικό επίπεδο, η διαχείριση περιλαμβάνει ένα μείγμα έλλειψης συνεκτικού σχεδιασμού, αποσπασματικών ενεργειών και βολέματος ευνοουμένων. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν ούτε τα βασικά: γραφείο πληροφόρησης για τους τουρίστες, μια αξιόπιστη ιστοσελίδα για την προβολή του Δήμου μας και των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού με αυτόματο πρόγραμμα ξενάγησης.
Για μας, η όποια ανάπτυξη στον τουριστικό τομέα θα πρέπει να σέβεται το σήμερα και κυρίως το αύριο των κατοίκων του Δήμου μας και να συνδέεται με τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους.
Άμεσης προτεραιότητας είναι η διαφύλαξη του δημόσιου χαρακτήρα της Καραθώνας και του Άγιου Νικολάου Βιβαρίου. Ειδικά για την πρώτη, επείγει το κλείσιμο της παράνομης χωματερής. Σε δεύτερο χρόνο να δημιουργηθούν κάμπινγκ ή παιδικές κατασκηνώσεις, αθλητικό πάρκο, ποδηλατικές, πεζοπορικές και αναρριχητικές διαδρομές. Να νομιμοποιηθεί και ολοκληρωθεί το ημιτελές κτίριο και να λειτουργήσει ως εστιατόριο ή για την εξυπηρέτηση άλλων αναγκών του Δήμου μας. Εύκολα επίσης μπορεί να επεκταθεί η πεζοπορική διαδρομή Ναύπλιο – Καραθώνα έως το Τολό, κάτι που θα συνδυαστεί με το κλείσιμο και της εκεί χωματερής.
Με πολύ χαμηλό κόστος μπορούν να σχεδιαστούν ποδηλατόδρομοι στο παραλιακό μέτωπο και παράλληλα με τις γραμμές του τραίνου -τουλάχιστον έως το ύψος της ακρόπολης της Τίρυνθας.
Παράλληλα απαιτείται να ενισχυθούν όλες οι μορφές εναλλακτικού και θεματικού τουρισμού, με έμφαση στον εκπαιδευτικό, με διαμόρφωση προγραμμάτων που θα αναδεικνύουν το σύνολο της ιστορίας του τόπου μας – Μυκηναϊκή περίοδος, κλασική αρχαιότητα, Βυζάντιο, επανάσταση 1821, νεοελληνικό κράτος.
Αυτής της λογικής η τουριστική ανάπτυξη ταιριάζει στη φυσιογνωμία του Δήμου μας. Θα επιμηκύνει τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου και θα φέρει επισκέπτες που θα ενισχύσουν πραγματικά την τοπική οικονομία. Είμαστε αντίθετοι σε μια λογική ανάπτυξης μέσω all inclusive ξενοδοχείων και μαζικής κατασκευής παραθεριστικών κατοικιών.
Επικροτούμε την απόφαση για επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων τους καλοκαιρινούς μήνες έως τις 8.00 μ.μ, όταν οι κλιματολογικές συνθήκες είναι και οι πιο ιδανικές για επίσκεψη, και ζητούμε να εξεταστεί η παράταση για μια ώρα ακόμα. Επίσης, απαιτείται η θέσπιση ενιαίου εισιτηρίου για όλους τους αρχαιολογικούς τόπους του Δήμου μας -αν όχι όλης της Αργολίδας, καθώς και οικογενειακού εισιτηρίου, όπως και κοινωνικού για άνεργους και χαμηλόμισθους. Τέλος, πρέπει να σχεδιαστεί ο μεγαλύτερος δυνατός αριθμός πολιτιστικών εκδηλώσεων εντός και γύρω τους.
Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, η ανάπτυξη που οραματιζόμαστε στον τουριστικό τομέα και περιγράφηκε ανωτέρω, θα εντάσσεται σε μια πολιτική που θα σέβεται το φυσικό περιβάλλον και δεν θα σχεδιάζει εργοστάσια καύσης απορριμμάτων αντιμετωπίζοντάς τα ως εμπόρευμα που θα αποφέρει κέρδος στους ιδιώτες, αλλά ως κοινωνικό πρόβλημα που θα λυθεί μόνο με την ενεργή συμμετοχή των πολιτών και με ανακύκλωση – επαναχρησιμοποίηση – κομποστοποίηση και χωροθέτηση με επιστημονικά κριτήρια Χ.Υ.Τ.Υ.
Είμαστε αντίθετοι με την απόφαση χωροθέτησης του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στην παραλιακή ζώνη, κοντά στο βιολογικό καθαρισμό Ναυπλίου και Άργους και σε απόσταση 2 χιλιομέτρων από την πόλη του Ναυπλίου και τον αρχαιολογικό χώρο της Τίρυνθας.
Θεωρούμε το νερό κοινωνικό αγαθό και θα αντιταχθούμε σε κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησής του.
Πρόσβαση σε ποιοτικό πόσιμο νερό για κάθε νοικοκυριό του Δήμου μας. Κανένα σπίτι χωρίς νερό.
Να πιέσουμε για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Ναύπλιο – Αθήνα με την αντικατάσταση των παλιών σιδηροτροχιών και τη λειτουργία της ως προαστιακού . Η μετακίνηση με τραίνο είναι φιλική προς το περιβάλλον και θα σταματήσει την εξάρτηση από τα Ι.Χ αυτοκίνητα που πλέον έχουν σχεδόν απαγορευτικό κόστος μετακίνησης ( βενζίνη, διόδια ).
Να εντάξουμε την τουριστική ανάπτυξη σε μια συνολική παραγωγική ανασυγκρότηση του τόπου μας, κυρίως στον πρωτογενή τομέα, με συνεταιρισμούς – ομάδες παραγωγών – βιολογική παραγωγή, αγροτικά προϊόντα με ονομασία προέλευσης και προστασία της κτηνοτροφικής παραγωγής. Επανασχεδιασμός του δευτερογενούς τομέα, ιδίως στη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων. Η εμπειρία έχει αποδείξει ότι η τουριστική μονοκαλλιέργεια δεν ωφέλησε κανένα τόπο μακροπρόθεσμα.
Οι δυνατότητες μας είναι πραγματικά πολλές. Όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε. Για την μεγάλη ανατροπή που έχει ανάγκη ο Δήμος μας. Για τον σχεδιασμό ενός διαφορετικού μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης. Για μια ανθρώπινη πόλη.