Το Σάββατο 12 Ιουλίου 2014, εορτή της Παναγίας της επονομαζόμενης "Τριχερούσης" ή "Κουκουζέλισσας", τιμάται η θαυματουργός εικόνα της Παναγίας της Τριχερούσης, η οποία έχει μεταφερθεί από την Παλαιά Κίο της Μικράς Ασίας και φυλάσσεται εις τον Ενοριακό Ιερό Ναό "Θεομάνας" Νέας Κίου του δήμου Άργους Μυκηνών.
Την παραμονή της εορτής, εψάλη Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ' Αρτοκλασίας και Θείου Κηρύγματος, χοροστατούντος του Ιεροκήρυκα της Μητροπόλεως Αργολίδος αρχιμανδρίτη Χρυσοστόμου Παπουλέση . Ανήμερα της εορτής Σάββατο 12 Ιουλίου 2014 τελέσθηκαν οι Ακολουθίες του Όρθρου και η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία μετά Θείου Κηρύγματος.
Τις ακολουθίες παρακολούθησαν μεταξύ άλλων ο περιφερειακός σύμβουλος Β. Σιδέρης, ο αντιδήμαρχος Α. Μπαντανάς κα. Στον ιερό ναό βρίσκονται 4 εικόνες που οι πρόγονοι των σημερινών κατοίκων της Ν. Κίου, διέσωσαν από την καταστροφή της Βηθυνίας. Οι εικόνες αυτές, της Τριχερούσας, της θεομάνας, του Ευαγγελισμού και της Πορταίτισας είναι ότι πολυτιμότερο υπάρχει στην περιοχή της Κιου.
Την εικόνα της Τριχερούσας διέσωσε μία γυναίκα ,η ζωή Πιππίδου, αφού έκοψε την εικόνα στην μέση για να καταφέρει να την σώσει από τους Τούρκους, την μετέφερε στην Ελλάδα και έτσι κατέληξε μετά από καιρό στα χέρια των κατοίκων της όμορφης αυτής κωμόπολης.
Τις ακολουθίες παρακολούθησαν μεταξύ άλλων ο περιφερειακός σύμβουλος Β. Σιδέρης, ο αντιδήμαρχος Α. Μπαντανάς κα. Στον ιερό ναό βρίσκονται 4 εικόνες που οι πρόγονοι των σημερινών κατοίκων της Ν. Κίου, διέσωσαν από την καταστροφή της Βηθυνίας. Οι εικόνες αυτές, της Τριχερούσας, της θεομάνας, του Ευαγγελισμού και της Πορταίτισας είναι ότι πολυτιμότερο υπάρχει στην περιοχή της Κιου.
Την εικόνα της Τριχερούσας διέσωσε μία γυναίκα ,η ζωή Πιππίδου, αφού έκοψε την εικόνα στην μέση για να καταφέρει να την σώσει από τους Τούρκους, την μετέφερε στην Ελλάδα και έτσι κατέληξε μετά από καιρό στα χέρια των κατοίκων της όμορφης αυτής κωμόπολης.
Η Κίος της Αργολίδας ιδρύθηκε το 1927 και φιλοξένησε πρόσφυγες από την μικρά Ασία και συγκεκριμένα την Κιο της ξακουστής μητρόπολης Νικαίας. Η εικόνα της Τριχερούσας είναι η μεγαλύτερη σε μέγεθος εικόνα από τις 4, μεγάλης παλαιότητας και ιδιαίτερα ξεχωριστή γιατί αποτελεί ένα θαυμάσιο συνδυασμό μοναδικό στα ελληνοχριστιανικά δεδομένα, της παναγίας της Κουκουζέλισας της ιεράς μονής Μεγίστης Λαύρας και της τριχερούσας της ιεράς μονής Χιλανδαριου , Αγίου Όρους.
Συγκεκριμένα ενώ εκατέρωθεν της μορφής της Παναγίας απεικονίζονται ο Άγιος Ιωάννης ο Κουκουζέλης και ο Άγιος Αθανάσιος ο Αθωνίτης, στην εν λόγω εικόνα υπάρχει και ένα ασημένιο τρίτο χέρι που παραπέμπει στην Τριχερούσα του Χιλανδαρίου και στο θαύμα που επιτέλεσε η Παναγία στον άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό όταν οι εικονομάχοι του έκοψαν το δεξί χέρι και ως εκ θαύματος η παναγία του το κόλλησε.
Όμως το χέρι αυτό κρατεί ένα νόμισμα πράγμα το οποίο παραπέμπει στο θαύμα που επιτέλεσε η Θεοτόκος στον άγιο Ιωάννη τον Κουκουζέλη ενώ αποκοιμήθηκε αποκαμωμένος στο ψαλτήρι, εμφανίστηκε ενώπιων του η παναγία σε όνειρο και τον παρακίνησε να ψάλλει γι αυτήν και εκείνη θα τον ανταμείψει. Αμέσως μόλις ξύπνησε είδε μέσα στα χέρια του ένα χρυσό νόμισμα το οποίο αποτελούσε την υλοποίηση υπόσχεσης της Θεοτόκου.
Συγκεκριμένα ενώ εκατέρωθεν της μορφής της Παναγίας απεικονίζονται ο Άγιος Ιωάννης ο Κουκουζέλης και ο Άγιος Αθανάσιος ο Αθωνίτης, στην εν λόγω εικόνα υπάρχει και ένα ασημένιο τρίτο χέρι που παραπέμπει στην Τριχερούσα του Χιλανδαρίου και στο θαύμα που επιτέλεσε η Παναγία στον άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό όταν οι εικονομάχοι του έκοψαν το δεξί χέρι και ως εκ θαύματος η παναγία του το κόλλησε.
Όμως το χέρι αυτό κρατεί ένα νόμισμα πράγμα το οποίο παραπέμπει στο θαύμα που επιτέλεσε η Θεοτόκος στον άγιο Ιωάννη τον Κουκουζέλη ενώ αποκοιμήθηκε αποκαμωμένος στο ψαλτήρι, εμφανίστηκε ενώπιων του η παναγία σε όνειρο και τον παρακίνησε να ψάλλει γι αυτήν και εκείνη θα τον ανταμείψει. Αμέσως μόλις ξύπνησε είδε μέσα στα χέρια του ένα χρυσό νόμισμα το οποίο αποτελούσε την υλοποίηση υπόσχεσης της Θεοτόκου.