ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Δευτέρα 4 Αυγούστου 2014

Ελλείψεις σε δυναμικότητα παρουσιάζουν τα ελληνικά ξενοδοχεία

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 9:45:00 π.μ. |



















 Τη σημαντική έλλειψη που παρουσιάζουν τα ελληνικά ξενοδοχεία σε δυναμικότητα, αλλά και σε υπηρεσίες που θεωρούνται απαραίτητες για την προσέλκυση ξένων τουριστών, ειδικά όσων προτιμούν τα πακέτα all inclusive, καταγράφει η τελευταία Έρευνα Περιφερειακής Κατανομής της Ετήσιας Τουριστικής Δαπάνης που διενήργησε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας. Όπως προκύπτει μάλιστα από τη μελέτη, σχεδόν το 43% των καταλυμάτων της χώρας αφορά σε οικογενειακά ξενοδοχεία με μέγεθος μέχρι 20 δωμάτια, ενώ μόλις το 8% των μονάδων είναι ξενοδοχεία μεγάλου μεγέθους με πάνω από 100 δωμάτια.

Τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία 5 αστέρων βρίσκονται στην περιφέρεια της Αττικής και έχουν μέσο μέγεθος 214 δωμάτια. Ακολουθούν τα ξενοδοχεία της Κρήτης (206 δωμάτια) και της Κεντρικής Μακεδονίας (172 δωμάτια). Σε σχέση με το σύνολο της χώρας, όπου το δυναμικό 5 αστέρων ανέρχεται σε 14% περίπου, στην Κρήτη και την Αττική το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνεται γύρω στο 20%.

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα εστιάζεται στο κομμάτι των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών, που θεωρούνται κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη του τουρισμού. Τα ποσοστά των ξενοδοχείων που προσφέρουν κάποιες πιο εξειδικευμένες παροχές στους πελάτες τους έχουν αυξηθεί, παραμένουν όμως σε χαμηλά επίπεδα. Έτσι, μόνο το 9,5% των ξενοδοχείων διαθέτει γυμναστήριο (7,8% το 2009) και το 5,3% διαθέτει γκαράζ (3,6% το 2009).

Όπως δείχνει επιπλέον η έρευνα του Ξ.Ε.Ε. υπάρχουν σημάδια βελτίωσης, απαιτείται όμως μεγαλύτερη προσπάθεια για την αναβάθμιση του ξενοδοχειακού προϊόντος. Το 38,8% των ξενοδοχείων διαθέτει εστιατόριο, ποσοστό ελαφρά μεγαλύτερο από το αντίστοιχο του 2009 (38,4%). Επίσης σχεδόν αμετάβλητο παραμένει το ποσοστό των ξενοδοχείων που διαθέτουν εστιατόριο και ως προς την κατηγορία του ξενοδοχείου. Αύξηση όμως παρουσιάζουν τα ποσοστά των ξενοδοχείων που διαθέτουν συνεδριακό κέντρο αλλά και αίθουσα συνεδρίων. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην αναβάθμιση των ξενοδοχείων 3 και 4 αστέρων που εμπλουτίζουν το παρεχόμενο προϊόν τους για να ικανοποιούν τις ανάγκες της πελατείας τους. Στις μικρότερες κατηγορίες τα ποσοστά αυτά είναι εξαιρετικά χαμηλά.

Ιδιαίτερα εμφανής είναι η αναβάθμιση ως προς τη χρήση νέων τεχνολογιών, όπως αυτή αποτυπώνεται στη διαδικτυακή παρουσία του ξενοδοχείου με την ιστοσελίδα του και τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο των πελατών του. Έτσι το 2013 το 62% των ξενοδοχείων διαθέτει ιστοσελίδα έναντι 52% το 2009 και 45% το 2007. Πρόσβαση στο διαδίκτυο στους πελάτες του προσφέρει σχεδόν το 30% των ξενοδοχείων, ένα 30% ακόμη διαθέτει ένα Internet Corner (18% και 21%, αντίστοιχα το 2009).

Σαφής αναβάθμιση παρατηρείται και στα ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλες τις περιφέρειες της χώρας. Η μεγαλύτερη αύξηση σε πεντάστερα ξενοδοχεία παρατηρήθηκε στα Δωδεκάνησα, όπου το 2013 αυξήθηκαν τα ξενοδοχεία αυτής της κατηγορίας κατά 5,2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2009. Ακολουθεί η Ήπειρος και η Πελοπόννησος με αύξηση 4,6 και 4 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2009. Στη Στερεά Ελλάδα και τα Νησιά του Βορείου Αιγαίου το ποσοστό των πεντάστερων ξενοδοχείων παρέμεινε αμετάβλητο από το 2009. Επίσης, σχεδόν αμετάβλητο παρέμεινε το ποσοστό των ξενοδοχείων 4 και 3 αστέρων στις επιμέρους περιοχές της χώρας.

Οι Κυκλάδες κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση της δυναμικότητας των ξενοδοχείων 4 αστέρων από το 2009, ενώ στα Δωδεκάνησα καταγράφηκε η μεγαλύτερη μείωση των ξενοδοχείων αυτής της κατηγορίας κατά το ίδιο διάστημα. Τέλος, περιορίστηκε το μερίδιο των ξενοδοχείων των δύο χαμηλότερων κατηγοριών σε όλες τις περιφέρειες της χώρας.

Γενικά, σύμφωνα με τη μελέτη, η εικόνα του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας το 2013, όπως έχει αποτυπωθεί, εμφανίζεται αρκετά βελτιωμένη. Παρόλα αυτά, όμως, υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ουσιαστικής αναβάθμισης του ξενοδοχειακού κλάδου, και κυρίως των ξενοδοχείων μικρότερων κατηγοριών, γεγονός που θα του δώσει τη δυνατότητα να προσφέρει σύγχρονες υπηρεσίες, προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις των τουριστών, ώστε ο κλάδος να διατηρήσει και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά του.



Πηγή:www.capital.gr
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ