Ένα από τα παλαιότερα βαγόνια του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, μοναδικό μνημείο μίας ένδοξης βιομηχανικής εποχής, με το οποίο μάλιστα είχαν μεταφερθεί τα οστά του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη από την Αθήνα στην Τρίπολη το 1930 βρίσκετε εδώ και χρόνια στον εγκαταλειμμένο σιδηροδρομικό σταθμό των Μύλων.
Εκ παραδρομής πριν λίγο καιρό φαίνεται να συμπεριλήφθηκε σε λίστα του προς διάλυση άχρηστου τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, παρ' όλο που αρχικά είχαν γίνει ενέργειες για την εξαίρεσή του.
Πρόκειται για τη φορτάμαξα με αριθμό κυκλοφορίας Ζ11 2317, που κατασκευάστηκε στο βελγικό εργοστάσιο της Baume Marpent στα τέλη του 19ου αιώνα (1888 - 1892) για λογαριασμό μίας εκ των πρώτων εταιρειών που είχαν αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία σιδηροδρόμου στην Ελλάδα.
Ήταν η Ελληνική Εταιρεία Μεσημβρινών Σιδηροδρόμων (ΕΜΣΕ) ή αλλιώς Σιδηρόδρομοι Μύλων - Καλαμών, το αρκτικόλεξο της οποίας, ΣΜΚ αναγράφεται ακόμη στο ιστορικό βαγόνι.
Πρόκειται για την παραχωρησιούχο εταιρεία που κατασκεύασε το σιδηροδρομικό δίκτυο από την Αργολίδα ως την Καλαμάτα, η οποία λόγω της κατοπινής πτώχευσής της πέρασε διαδοχικά στην ιδιωτική εταιρεία ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πειραιώς - Αθηνών - Πελοποννήσου) και έπειτα στην κρατική ΣΕΚ (Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους), τον «πρόγονο» δηλαδή του ΟΣΕ.
Ήταν η Ελληνική Εταιρεία Μεσημβρινών Σιδηροδρόμων (ΕΜΣΕ) ή αλλιώς Σιδηρόδρομοι Μύλων - Καλαμών, το αρκτικόλεξο της οποίας, ΣΜΚ αναγράφεται ακόμη στο ιστορικό βαγόνι.
Πρόκειται για την παραχωρησιούχο εταιρεία που κατασκεύασε το σιδηροδρομικό δίκτυο από την Αργολίδα ως την Καλαμάτα, η οποία λόγω της κατοπινής πτώχευσής της πέρασε διαδοχικά στην ιδιωτική εταιρεία ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πειραιώς - Αθηνών - Πελοποννήσου) και έπειτα στην κρατική ΣΕΚ (Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους), τον «πρόγονο» δηλαδή του ΟΣΕ.
Όπως αναφέρουν φίλοι του σιδηροδρόμου, πρόκειται για μία μικρού μεγέθους, κομψή κατασκευή από μεταλλικό σκελετό και ξύλινη επένδυση με χαρακτηριστικό καγκελόφρακτο μπαλκονάκι, που έχει επιβιώσει περί τα 130 χρόνια. Παρ' όλη την πάροδο του χρόνου, το βαγόνι σήμερα βρίσκεται σε σχετικά καλή κατάσταση και βρίσκετε, αφού γλίτωσε το σκραπ, στους Μύλους Αργολίδας, ενώ είναι η μόνη από τις 50 φορτάμαξες τις οποίες είχε παραγγείλει η ΕΜΣΕ που έχει επιβιώσει μέχρι τις ημέρες μας.
Ο Δήμαρχος Άργους Μυκηνών κ. Δ.Καμπόσος ζήτησε επίσημα από τον Πρόεδρο του Ο.Σ.Ε. κ. Θεοφανόπουλο κατά την επίσκεψη του στο Άργος, να δοθεί άδεια και να μεταφερθεί στους στρατώνες Καποδίστρια σε φυλασσόμενο και αρχαιολογικό χώρο, απόστασης 100 μέτρων από την κεντρική πλατεία του Άργους…
Ο Δήμαρχος Άργους Μυκηνών κ. Δ.Καμπόσος ζήτησε επίσημα από τον Πρόεδρο του Ο.Σ.Ε. κ. Θεοφανόπουλο κατά την επίσκεψη του στο Άργος, να δοθεί άδεια και να μεταφερθεί στους στρατώνες Καποδίστρια σε φυλασσόμενο και αρχαιολογικό χώρο, απόστασης 100 μέτρων από την κεντρική πλατεία του Άργους…