ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014

Πρώτο πανελληνίως σε αύξηση επισκεψιμότητας το Παλαμήδι

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 12:10:00 μ.μ. |























 Το καλοκαίρι «η Ευρώπη έδειχνε Ελλάδα», αλλά οι κρουαζιέρες ήταν μειωμένες σε σχέση με αυτές του 2013 για τον πολιτιστικό τουρισμό. Ωστόσο αν προσέξει κανείς την κίνηση του κοινού, θα διαπιστώσει κάτι που ήδη συζητιέται στις υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού αλλά και Τουρισμού: η κρίση έστειλε το κοινό των αστικών κέντρων στα μουσεία και στους αρχαιολογικούς χώρους της πόλης. «Ο κόσμος έβαλε το μουσείο στη βόλτα του Σαββατοκύριακου ενώ σε πολλές περιπτώσεις έχουμε επισκέπτες που δηλώνουν ότι πήγαν για πρώτη φορά σε μουσείο».

Τώρα το χειμερινό ωράριο μας προσγειώνει στην πραγματικότητα του 8 το πρωί με 3 το μεσημέρι και, όπως φαίνεται, θα αργήσουμε πολύ να προχωρήσουμε σε αυτό που ισχύει σε όλα τα μεγάλα μουσεία του εξωτερικού.

1.200 προσλήψεις

Για το καλοκαίρι του 2015 όμως το υπουργείο δηλώνει οργανωμένο. Με τα 10 εκατ. ευρώ που εξασφαλίστηκαν με παρέμβαση του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά και τη συνδρομή των υπουργών Κ.Μητσοτάκη και Χρ. Σταϊκούρα, ο υπουργός Πολιτισμού Κ. Τασούλας λέει πως θα προσληφθούν 1.200 άτομα όπως πέρυσι για τους 46 (αντί 33) χώρους και μουσεία.

Για τη χειμερινή περίοδο που αρχίζει και επίσημα (1/11), θα εξασφαλιστούν από το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ 700 άτομα που υπολογίζεται να αναλάβουν εργασία τον Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο. Το υπουργείο βέβαια αισιοδοξεί πως θα εξασφαλίσει φυλακτικό προσωπικό με τις ενιαίες πλέον εφορείες (κλασικών και βυζαντινών), όπως προκύπτουν με τον νέο οργανισμό.

Ο χώρος που σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση επισκεπτών είναι το Φρούριο Παλαμηδίου (119,49%) και η Βιβλιοθήκη Αδριανού (103,14%), ακολουθεί η Ρωμαϊκή Αγορά (91,53%), ο Λευκός Πύργος Θεσσαλονίκης (89,49%) και το Ολυμπιείο (85,29%), η Αρχαία Αγορά (57,73%), ο Κεραμεικός (54,04%), το Μουσείο Ηρακλείου (53,02%), ακολουθεί το Βυζαντινό Μουσείο (49,49%) και το Φρούριο της Κέρκυρας (42,78%). Ανεβασμένος εμφανίζεται και ο αρχαιολογικός χώρος της Αρχαίας Κορίνθου (34,69%), το Μουσείο Δελφών (34,47%), ο αρχαιολογικός χώρος των Μυκηνών (34,17%), το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη (33,97%), το Ακρωτήρι Θήρας (33,48%) κ.ά.

Μείωση το 9μηνο αυτό καταγράφηκε μόνο στην Κνωσό (-2,56%) κι αυτό γιατί, όπως εξηγούν στελέχη του υπουργείου, «άνοιξαν οι υπόλοιπες αίθουσες του Μουσείου Ηρακλείου και το κοινό, μη προλαβαίνοντας να επισκεφθεί και τους δύο χώρους, προτιμά τον καινούργιο». Μικρή αύξηση παρατηρήθηκε στο Δικταίο Αντρο (0,73%), στη Σπιναλόγκα (3,28%), στην Αρχαία Ολυμπία (4,56%), στην Ακρόπολη (6,48%), στην Κάμειρο Ρόδου (10,94%), στους Βασιλικούς Τάφους στις Αιγές (12%), στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (14,06%).

«Σε πολλές περιπτώσεις το διευρυμένο ωράριο έδωσε την ευκαιρία στο κοινό να επισκεφθεί για πρώτη φορά μεγάλους χώρους και μουσεία, όπως παραδέχονται οι ίδιοι οι επισκέπτες», παρατηρεί η γ.γ. του ΥΠΠΟΑ Λίνα Μενδώνη.

Αύξηση εισπράξεων

Από τον πίνακα των εισπράξεων προκύπτει πως τη μεγαλύτερη αύξηση εσόδων είχε η Βιβλιοθήκη Αδριανού με 183.760 ευρώ (131,70%), το Μουσείο Ηρακλείου 812.221 ευρώ (90,97%), ο Λευκός Πύργος 271.258 ευρώ (75,73%), η Ρωμαϊκή Αγορά 93.465 ευρώ (65,72%), η Αρχαία Αγορά 512.376 ευρώ (57,31%), ο Κεραμεικός 31.351 ευρώ (54,89%) κ.ά., ενώ πτώση 0,69% παρατηρήθηκε στην Αρχαία Ολυμπία.

Η δυναμική της Αμφίπολης και η νέα πραγματικότητα
Δεν είναι μόνο τα μουσεία που επαναπροσδιορίζονται. Οπως η οικονομική κρίση μάς ανάγκασε να στραφούμε ή να γνωρίσουμε καλύτερα τα μουσεία και κυρίως τους αρχαιολογικούς χώρους, έτσι ένα άλλο γεγονός οδήγησε πολλούς επισκέπτες στο Μουσείο της Αμφίπολης.

Η ανασκαφή στον λόφο Καστά δημιούργησε μια καινούργια πραγματικότητα. Τα εντυπωσιακά ευρήματα και κυρίως η προβολή των εργασιών και η επικοινωνιακή πολιτική προκάλεσαν ένα πρωτοφανές ενδιαφέρον για την ανασκαφή. Ενδιαφέρον, που επεκτείνεται και στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αμφίπολης, το οποίο δέχεται πια μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο ακόμη και 1.500 επισκέπτες, όταν τα προηγούμενα χρόνια δεν ξεπερνούσαν τους 5 με 10 την εβδομάδα με εξαίρεση τους μαθητές των σχολείων.

Το κοινό φτάνει πλέον με πούλμαν, οι σύλλογοι διάφορων περιοχών ακόμη και από την Αθήνα διοργανώνουν επισκέψεις για να δουν από μακριά την ανασκαφή με τη λαχτάρα μιας μεγάλης αποκάλυψης, αλλά και για να επισκεφθούν το μουσείο. Ακόμη και ο οδηγός του Δημήτρη Λαζαρίδη για την Αμφίπολη, του ανασκαφέα που το 1964 έκανε την πρώτη τομή στον τύμβο Καστά, εξαντλήθηκε και ανατυπώθηκε.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ