ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

Δεύτερη επιστολή των μαθητών της Β΄ Λυκείου του 2ου ΓΕΛ Άργους προς τον Υπουργό Παιδείας

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 9:18:00 π.μ. |




















Αξιότιμε κε Υπουργέ Παιδείας.

Έχουν κιόλας περάσει 20 μέρες από την αποστολή της πρώτης μας επιστολής προς εσάς και ακόμη δεν έχουμε λάβει απάντηση στα ερωτήματα που σας είχαμε θέσει. Γνωρίζουμε βέβαια το φόρτο εργασίας σας και τις πολύπλευρες ασχολίες σας, είχαμε ωστόσο την ελπίδα ότι στα αγωνιώδη ερωτήματα που μας απασχολούν θα λαμβάναμε κάποια απάντηση, Γνωρίζουμε επιπλέον ότι η απάντηση στα ερωτήματά μας δεν είναι εύκολη, αφού θα πρέπει να συνοδεύεται και από την εκπόνηση σχετικών νόμων ή και άλλων υπουργικών αποφάσεων που να επιλύουν τα προβλήματα.

Θέλουμε να δηλώσουμε ότι είμαστε ικανοποιημένοι για το γεγονός ότι το υπουργείο σε συνεργασία με τον «Διόφαντο» εκπλήρωσε την υπόσχεσή του για την διανομή των ελλειπόντων βιβλίων στο καθορισμένο χρονικό διάστημα – μάλλον το πιο εύκολο και ανώδυνο ζήτημα από όσα είχαμε θέσει- αλλά τα θεμελιώδη ερωτήματά μας παραμένουν:

1. Μετά από τις τελευταίες παρεμβάσεις των «σοφών» του ΙΕΠ – καθυστερημένα ωστόσο - η ύλη σε κάποια μαθήματα μειώθηκε . Η μείωση αυτή όμως είναι αμελητέα , συνεχίζει να είναι υπέρογκη και η μείωση αυτή δεν έχει απτά αποτελέσματα στην μαθησιακή διαδικασία. Για παράδειγμα σε κάποια μαθήματα ( πχ Γεωμετρία ) στο σχολείο μας ήδη διδάχθηκαν ενότητες που στην αρχή ήταν στην διδακτέα- εξεταστέα ύλη αλλά στη συνέχεια αφαιρέθηκαν από την εξεταστέα ύλη. Πώς μπορούν όμως να αναπληρωθούν οι άσκοπα ξοδεμένες - χαμένες ώρες διδασκαλίας Μήπως με επιτάχυνση του ρυθμού διδασκαλίας που θα καταστήσει ακόμη πιο δύσκολη την αφομοίωση και εμπέδωση της ύλης; ΝΑ, γιατί αγαπητέ κε Υπουργέ κάναμε λόγο περί ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑΣ στην προηγούμενη επιστολή μας.

2. Μακάρι όμως τα προβλήματά μας να εξαντλούνταν σε όσα σας εκθέσαμε παραπάνω. Σε ένα χρόνο από τώρα, εμείς οι μαθητές της Β΄ Λυκείου θα κληθούμε να λάβουμε μέρος στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Γνωρίζουμε ότι οι πιο πάνω εξετάσεις δεν είναι το Α και το Ω στη ζωή μας , αλλά τόσο για εμάς όσο και για τις οικογένειές μας που ξοδεύουν πολλά χρήματα από τον οικογενειακό προυπολογισμό - (το αναπόφευκτο φροντιστήριο που λέγαμε) –κρίνουν σε μεγάλο βαθμό τη ζωή μας, το μέλλον μας. Και εμείς βαδίζουμε στα τυφλά. Η ύλη της Γ’ Λυκείου σύμφωνα με ενδείξεις που έχουμε από το πρόγραμμα Σπουδών, (εμβάθυνση μαθημάτων ονομάζεται) , φαίνεται ότι θα είναι ιδιαίτερα αυξημένη και απαιτητική σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός που οδηγεί στην στείρα απομνημόνευση. Και πέραν της προχειρότητας για την οποία πάλι λέμε, πιστεύετε στ΄ αλήθεια πως μ΄ αυτόν τον τρόπο το εκπαιδευτικό μας σύστημα γεννά πολίτες υπεύθυνους και με ίσα δικαιώματα όπως οφείλει;

3. Περαιτέρω αγωνιούμε για την εισαγωγή μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα ακόμη για την αντιστοιχία πεδίων- σχολών με αποτέλεσμα πολλοί συμμαθητές μας να επιλέγουν κατεύθυνση πρόχειρα και αποσπασματικά και πολλές φορές ίσως λανθασμένα. Τέλος οι συντελεστές βαρύτητας , ακόμα άγνωστοι, συμπληρώνουν τον εφιάλτη των ερωτημάτων μας.

Φαίνεται δηλαδή ότι για τους «σοφούς « που αναφέραμε πιο πάνω, ζητήματα όπως άγχος, αγωνίες, όνειρα, φόβος, και καταρρακωμένος – τσαλακωμένος ψυχισμός, τους είναι παντελώς άγνωστα. Αναρωτηθήκαμε στην προηγούμενη επιστολή μας φωναχτά : «έχουν παιδιά στην ηλικία μας ή βαδίζουν μόνο με την επιστημοσύνη τους» ; Επισημάναμε την προχειρότητα και την ανοργανωσιά του όλου εγχειρήματος.

Αγαπητέ κύριε Υπουργέ.

Είμαστε μαθητές και μαθήτριες ενός δημόσιου επαρχιακού σχολείου και καταλαβαίνουμε τις δυσκολίες και την αβεβαιότητα στην οποία έχει περιέλθει η πατρίδα μας. Κομμάτι της ζωής είναι και η παιδεία, το πιο ελπιδοφόρο μάλλον. Είμαστε υπέρμαχοι και υπερασπιστές του διαλόγου και της ειρηνικής και διαλογικής συζήτησης για την επίλυση των όποιων προβλημάτων. Δεν μας αγγίζουν πράξεις ,(π.χ καταλήψεις σχολείων), που θέλουν να μειώσουν την αξία του δημόσιου σχολείου, είμαστε αντίθετοι στην χρήση βίας οποιασδήποτε μορφής. Δεν χρειαζόμαστε εκμεταλλευτές ή μεσολαβητές του αγώνα μας.

ΖΗΤΑΜΕ απαντήσεις στα ερωτήματά μας, εκφράζουμε τις ανησυχίες, τις αγωνίες μας και τους φόβους μας για το άγνωστο αύριο. Βαρεθήκαμε να αποτελούμε πειραματόζωα κάποιων που αποφασίζουν για εμάς χωρίς εμάς.

Κλείνοντας επιθυμούμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας για την διάθεση του πολύτιμου χρόνου σας και ευελπιστούμε ότι θα επικοινωνήσετε άμεσα ή έμμεσα μαζί μας για την επίλυση των προβλημάτων μας.

Άργος, 5 Νοεμβρίου 2014

Με εκτίμηση
Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Β’ Λυκείου του 2ου ΓΕΛ Άργους.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ