Κατά την πολύωρη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου στην αίθουσα συνεδριάσεων του Γενικού Λυκείου Κρανιδίου προέκυψαν σοβαρές παραδοχές και διαπιστώσεις που αξίζει να επισημάνουμε και φυσικά να παρουσιάσουμε τους λόγους οι οποίοι μας οδήγησαν να καταψηφίσουμε την εισήγηση σχετικά με την απευθείας ανάθεση της διαχείρισης απορριμμάτων για το Δήμο Ερμιονίδας.
Συγκεκριμένα:
Πρώτη διαπίστωση. Για τη λύση της διαχείρισης των απορριμμάτων απαιτείται να στραφούμε σε μορφές – ενέργειες φιλικές με το περιβάλλον και συγκεκριμένα να υιοθετήσουμε ένα σύγχρονο μοντέλο ανακύκλωσης και κομποστοποίησης με διαλογή στην πηγή.
Δεύτερη διαπίστωση. Ο περιφερειακός σχεδιασμός για τη διαχείριση των απορριμμάτων και οι εξαγγελίες των αιρετών της Περιφέρειας Πελοποννήσου (για εργοστάσια και πέντε σταθμούς μεταφόρτωσης) πηγαίνει στις καλένδες, παγώνει εξαιτίας της υπάρχουσας οικονομικής, κοινωνικής, πολιτικής συγκυρίας. Άρα η Περιφέρεια απελευθερώνει τους Δήμους της Πελοποννήσου να προχωρήσουν σε αυτόνομες διαχειρίσεις στα πλαίσια των βασικών αξόνων του Περιφερειακού σχεδιασμού. Σε αυτή την χρονική συγκυρία πάγωσαν οι αντιπαραθέσεις μεταξύ Δήμων και Περιφέρειας και δόθηκε το πράσινο φως να προχωρήσουν οι Δήμοι μόνοι τους, σε επίπεδο άμεσης επίλυσης του σοβαρού προβλήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων και φυσικά η άρνηση των προηγούμενων χρόνων έχει μετατραπεί σε παρότρυνση σε σχεδιασμό εφαρμογής αφού προτείνει η Περιφέρεια τρόπους, μέσα, ανθρώπους, διαδικασίες και ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια μικροί «επιχειρηματίες» που θα μας «σώσουν» από τα σκουπίδια. Το δυστύχημα είναι ότι όλα αυτά δε γίνονται με διαφανείς και καθαρές συζητήσεις και διαδικασίες με γνωστοποίηση θέσεων, δεσμεύσεων και οριστικής προοπτικής επίλυσης του συγκεκριμένου θέματος.
Τρίτη διαπίστωση. Άμεσα, χθες, έπρεπε να είχε λυθεί το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Ερμιονίδα. Ένα πρόβλημα που ξεκινάει τον Ιανουάριο του 2010 όταν με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κρανιδίου επί Δημαρχίας του κ. Σφυρή ξεκίνησε η λειτουργία του δεματοποιητή στη θέση Σταυρός Διδύμων, χωρίς να υπάρχει προορισμός για τα δέματα των σύμμεικτων απορριμμάτων με παράλληλο κλείσιμο όλων των Χ.Α.Δ.Α που λειτουργούσαν εκείνη την εποχή στο Δήμο μας. Μετά τη λαϊκή ετυμηγορία τον Μάιο του 2014 για το Δήμο Ερμιονίδας δόθηκε η εντολή στην παρούσα δημοτική αρχή να δώσει λύση σε ένα θέμα που η ίδια δημιούργησε, ήταν «η πηγή όλων των κακών» που ταλαιπώρησε τον τόπο μας, την Ερμιονίδα τα τελευταία πέντε χρόνια.
Τέταρτη διαπίστωση. Η Πολιτεία με τα συντεταγμένα όργανά της (Υπουργεία,, ΥΠΕΚΑ), η αποκεντρωμένη διοίκηση Πελοποννήσου, Δ. Ελλάδας και Ιονίου καθώς και η αιρετή Περιφέρεια Πελοποννήσου ακόμη και σήμερα δε δίνουν οριστικές λύσεις στο μεγάλο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων που ταλανίζει όλη την Πελοπόννησο. Συγκεκριμένα, τι θα γίνει με τα υπολείμματα των απορριμμάτων, με ποιό τρόπο θα χωροθετηθούν οι ΧΥΤΑ; Γιατί ο ΧΥΤΑ Ξυλοκάστρου δεν παραδίδεται στο ΦΟΣΔΑ Πελοποννήσου; Τι θα γίνει με τον περιφερειακό σχεδιασμό, τι θα γίνει με την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων σύμφωνα με τις εξαγγελίες της Περιφέρειας; Ποιοι πρέπει να λογοδοτήσουν για τα χρήματα που δόθηκαν για τις μελέτες και τις «λύσεις» που έταζαν τα τελευταία 16 χρόνια;
Πέμπτη διαπίστωση. Ο Δήμος Ερμιονίδας υλοποιώντας τη δέσμευση της κοινής Υπουργικής απόφασης του Μαρτίου 2013 (Υπουργείο Εσωτερικών, ΥΠΕΚΑ) σχετικά με τη μεταφορά απορριμμάτων στο ΧΥΤΑ Φυλής έπρεπε να είχε οριοθετήσει ειδικό χώρο για την συγκέντρωση των ανακυκλώσιμων και τη λειτουργία της κομποστοποίησης. Ουσιαστικά θα προέκυπτε ένα «δημοτικό πράσινο σημείο» σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και αυτός ο χώρος άμεσα, σήμερα, χθες πρέπει να βρεθεί και να λειτουργήσει γιατί ο χώρος ιδιωτικού πράσινου σημείου που επιλέχτηκε έχει σοβαρότερα προβλήματα που σχετίζονται με τις πολεοδομικές του συντεταγμένες (είσοδος Κρανιδίου, επί περιφερειακού επαρχιακού δρόμου), με την πολιτική νομιμότητα και ηθικά (δημιουργία Εταιρείας) με συμμετοχή κατά 30% μέλους της οικογένειας υποψήφιου Συμβούλου στις δημοτικές εκλογές, μέλος της Δημοτικής παράταξης της πλειοψηφίας και μέλος της διοίκησης του Δήμου, με συμμετοχή του στη διοίκηση νομικού προσώπου του Δήμου μας και με άλλα προβλήματα που σχετίζονται με την χωροθέτηση του (κατοικημένη περιοχή, καλλιεργήσιμες εκτάσεις, πλησίον συγκεκριμένων εμπορικών δραστηριοτήτων) που έρχονται σε σύγκρουση με τη λειτουργία του ιδιωτικού πράσινου σημείου στην συγκεκριμένη περιοχή και με το φόβο να παραβιαστούν οι όροι και κανονισμοί που προβλέπονται στην εκδοθείσα άδεια λειτουργίας του από τη διεύθυνση περιβάλλοντος της Π.Ε Αργολίδας. Αξίζει να επισημάνουμε ότι το ιδιωτικό πράσινο σημείο δε μπορεί να λειτουργήσει ως σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων, ούτε ως μονάδα επεξεργασίας και διαλογής που κάποιοι στην αμάθειά τους διέδιδαν και πρόδιδαν τις ένοχες σκέψεις τους και τα μεγαλεπήβολα σχέδιά τους.
Ας μελετήσουν κάποιοι την άδεια που εκδόθηκε και η σημερινή διοίκηση του Δήμου και φυσικά το Δ.Σ. του Δήμου Ερμιονίδας. Άμεσα πρέπει να προχωρήσει στην οριοθέτηση ενός δημοτικού πράσινου σημείου που το έχει ανάγκη ο Δήμος μας και η σύγχρονη θεώρηση της διαχείρισης απορριμμάτων.
Οι λόγοι που καταψηφίσαμε την εισήγηση για την απευθείας ανάθεση σε εργολάβο της διαχείρισης των απορριμμάτων είναι οι ακόλουθοι:
1) Δεν παρουσιάστηκε ούτε στην οικονομική Επιτροπή, ούτε σε Δημοτικό Συμβούλιο το νομικό πλαίσιο (νόμοι, διατάξεις) που σχετίζονται με δύο σοβαρά θέματα εάν επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση ύψους 160.000 ευρώ σε ιδιώτη εργολάβο και εάν οι προφορικές εξηγήσεις περί κατάστασης εκτάκτου ανάγκης επαρκούν στο να διαμορφωθεί αιτιολογημένη έκθεση με επάρκεια που θα την εγκρίνει το Ελεγκτικό Συνέδριο, με την έγκριση του οποίου θα πληρωθεί το συγκεκριμένο χρηματικό ένταλμα. Όπως διαπιστώσαμε απουσίαζε από την εισήγηση και το νομικό πλαίσιο και η έγγραφη εισήγηση σχετικά με την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης στην οποία βρίσκεται ο Δήμος μας.
2) Δεν παρουσιάστηκαν ούτε στην Οικονομική Επιτροπή ούτε στο Δημοτικό Συμβούλιο ένα προτεινόμενο σχέδιο σύμβασης μέσα στο οποίο θα υπήρχαν οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα τόσο του Δήμου όσο και του εργολάβου. Πώς μπορούμε να αποφασίσουμε με απευθείας ανάθεση σε κάποιον εργολάβο χωρίς να υπάρχουν δεσμεύσεις, όροι και κανονισμοί;
3) Το ύψος της απευθείας ανάθεσης των 160.000 ευρώ αποτελεί πρόκληση, δημιουργεί αρνητικές εντυπώσεις, δημιουργεί ερωτήματα και δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ τέτοιου επιπέδου απευθείας ανάθεση. Γιατί δεν επιλέχτηκε η φόρμα του διαγωνισμού, γιατί δεν προχωρήσαμε σε μία πιλοτική εφαρμογή ενός μήνα και όχι για τρεις μήνες και 200 σκουπίδια; Μήπως δημιουργούνται συνθήκες και οσμές κακής διαχείρισης δημοτικού χρήματος; «Θέλουμε τη λύση, αρνούμαστε να έχουμε συμμετοχή στο πάρτι χιλιάδων ευρώ που κάποιοι ετοιμάζουν», αρνούμαστε να έχουμε συμμετοχή σε αυτή την επιλογή, σε αυτή την απόφαση.
4) Η παρουσία στο Δημοτικό Συμβούλιο στην συγκεκριμένη Συνεδρίαση, ημέρα συζήτησης και απόφασης για απευθείας ανάθεση, του εργολάβου στον οποίο τελικά δόθηκε η συγκεκριμένη ανάθεση είναι νομικό κώλυμα που μπορεί να επηρεάσει την νομιμότητα της απόφασης. Η παρουσία του και μόνο μπορεί να επηρεάσει τη λήψη απόφασης, έτσι ο Δημοτικός Σύμβουλος δε μπορεί ανεπηρέαστος να ασκήσει τα καθήκοντά του όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα και τους νόμους. Ήταν πρόκληση της παρούσας Δημοτικής Αρχής η παρουσία του εργολάβου στην συνεδρίαση του Δ.Σ. που μας γυρίζει σε άλλες εποχές όταν κάποιοι με τη οικονομική δύναμή τους επηρέαζαν συνειδήσεις και αποφάσεις. Κάποιοι επέλεξαν να φέρουν τον εργολάβο για να παρουσιάσει τα καθρεφτάκια τους στους ιθαγενείς της Ερμιονίδας, όμως εκφράζει και τα παράπονά του στο δελτίο τύπου που είχε εκδώσει ότι οι Δήμοι της Κορινθίας δεν τον έχουν ακόμη εμπιστευτεί. Άρα ήταν αυτονόητη η αντίδρασή μας και η πολιτική μας στάση στο Δημοτικό Συμβούλιο που ζητήσαμε και πετύχαμε την αποχώρηση του εργολάβου από την συζήτηση και λήψη απόφασης επί του συγκεκριμένου θέματος.
5) Στην τεχνική έκθεση που συντάχτηκε από την υπηρεσία καθαριότητας δεν δίνονται σαφέστατες εξηγήσεις για τη διαχείριση των υπολειμμάτων, για το πού θα γίνεται η προδιαλογή και επεξεργασία, ποιός θα έχει την ευθύνη της αποκομιδής, αν θα εμπλέκεται ή όχι ο συγκεκριμένος εργολάβος, τι θα γίνει με τις αστοχίες που θα προκύψουν και γιατί βαφτίσαμε τα σύμμεικτα απορρίμματα ανακυκλώσιμα μη συσκευασμένα.
Από τα παραπάνω προκύπτει υποχρεωτικά η ανάγκη για πιλοτική εφαρμογή με μικροχρηματικό ποσό όχι μία απευθείας ανάθεση του ύψους των 160.000 για δύο τόνους απορριμμάτων με χρονική διάρκεια τριών μηνών.
Άρα η διαχείριση των απορριμμάτων επί της μεθόδου που επιλέχτηκε θα κοστίζει στους δημότες 640.000 – 700.000 τον χρόνο.
Για όλους αυτούς τους παραπάνω λόγους καταψηφίσαμε την εισήγηση, αρνηθήκαμε να έχουμε συμμετοχή σε αυτήν την απευθείας ανάθεση και θεωρούμε ότι η Δημοτική Αρχή είχε και άλλους τρόπους και άλλες επιλογές. Και το πρόβλημα θα ξεκίναγε να το λύνει και να είχε την συναίνεση μας έστω την ανοχή μας. Για μία ακόμη φορά η Δημοτική αρχή του Δήμου Ερμιονίδας και προσωπικά ο Δήμαρχος κ.. Σφυρής επαναλαμβάνει τα λάθη του παρελθόντος, δεν επιδιώκει συναινέσεις και παίρνει αποφάσεις μόνος του με τη δημοτική του ομάδα για την «ομάδα του» και όχι για την κοινωνία.
Επαναλαμβάνουμε την ξεκάθαρη θέση μας. Θέλουμε λύση, όχι όμως τετελεσμένα, όχι όμως επικίνδυνες αποφάσεις κακής διαχείρισης δημοτικού χρήματος.
ΤΑΣΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
Δεύτερη διαπίστωση. Ο περιφερειακός σχεδιασμός για τη διαχείριση των απορριμμάτων και οι εξαγγελίες των αιρετών της Περιφέρειας Πελοποννήσου (για εργοστάσια και πέντε σταθμούς μεταφόρτωσης) πηγαίνει στις καλένδες, παγώνει εξαιτίας της υπάρχουσας οικονομικής, κοινωνικής, πολιτικής συγκυρίας. Άρα η Περιφέρεια απελευθερώνει τους Δήμους της Πελοποννήσου να προχωρήσουν σε αυτόνομες διαχειρίσεις στα πλαίσια των βασικών αξόνων του Περιφερειακού σχεδιασμού. Σε αυτή την χρονική συγκυρία πάγωσαν οι αντιπαραθέσεις μεταξύ Δήμων και Περιφέρειας και δόθηκε το πράσινο φως να προχωρήσουν οι Δήμοι μόνοι τους, σε επίπεδο άμεσης επίλυσης του σοβαρού προβλήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων και φυσικά η άρνηση των προηγούμενων χρόνων έχει μετατραπεί σε παρότρυνση σε σχεδιασμό εφαρμογής αφού προτείνει η Περιφέρεια τρόπους, μέσα, ανθρώπους, διαδικασίες και ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια μικροί «επιχειρηματίες» που θα μας «σώσουν» από τα σκουπίδια. Το δυστύχημα είναι ότι όλα αυτά δε γίνονται με διαφανείς και καθαρές συζητήσεις και διαδικασίες με γνωστοποίηση θέσεων, δεσμεύσεων και οριστικής προοπτικής επίλυσης του συγκεκριμένου θέματος.
Τρίτη διαπίστωση. Άμεσα, χθες, έπρεπε να είχε λυθεί το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Ερμιονίδα. Ένα πρόβλημα που ξεκινάει τον Ιανουάριο του 2010 όταν με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κρανιδίου επί Δημαρχίας του κ. Σφυρή ξεκίνησε η λειτουργία του δεματοποιητή στη θέση Σταυρός Διδύμων, χωρίς να υπάρχει προορισμός για τα δέματα των σύμμεικτων απορριμμάτων με παράλληλο κλείσιμο όλων των Χ.Α.Δ.Α που λειτουργούσαν εκείνη την εποχή στο Δήμο μας. Μετά τη λαϊκή ετυμηγορία τον Μάιο του 2014 για το Δήμο Ερμιονίδας δόθηκε η εντολή στην παρούσα δημοτική αρχή να δώσει λύση σε ένα θέμα που η ίδια δημιούργησε, ήταν «η πηγή όλων των κακών» που ταλαιπώρησε τον τόπο μας, την Ερμιονίδα τα τελευταία πέντε χρόνια.
Τέταρτη διαπίστωση. Η Πολιτεία με τα συντεταγμένα όργανά της (Υπουργεία,, ΥΠΕΚΑ), η αποκεντρωμένη διοίκηση Πελοποννήσου, Δ. Ελλάδας και Ιονίου καθώς και η αιρετή Περιφέρεια Πελοποννήσου ακόμη και σήμερα δε δίνουν οριστικές λύσεις στο μεγάλο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων που ταλανίζει όλη την Πελοπόννησο. Συγκεκριμένα, τι θα γίνει με τα υπολείμματα των απορριμμάτων, με ποιό τρόπο θα χωροθετηθούν οι ΧΥΤΑ; Γιατί ο ΧΥΤΑ Ξυλοκάστρου δεν παραδίδεται στο ΦΟΣΔΑ Πελοποννήσου; Τι θα γίνει με τον περιφερειακό σχεδιασμό, τι θα γίνει με την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων σύμφωνα με τις εξαγγελίες της Περιφέρειας; Ποιοι πρέπει να λογοδοτήσουν για τα χρήματα που δόθηκαν για τις μελέτες και τις «λύσεις» που έταζαν τα τελευταία 16 χρόνια;
Πέμπτη διαπίστωση. Ο Δήμος Ερμιονίδας υλοποιώντας τη δέσμευση της κοινής Υπουργικής απόφασης του Μαρτίου 2013 (Υπουργείο Εσωτερικών, ΥΠΕΚΑ) σχετικά με τη μεταφορά απορριμμάτων στο ΧΥΤΑ Φυλής έπρεπε να είχε οριοθετήσει ειδικό χώρο για την συγκέντρωση των ανακυκλώσιμων και τη λειτουργία της κομποστοποίησης. Ουσιαστικά θα προέκυπτε ένα «δημοτικό πράσινο σημείο» σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και αυτός ο χώρος άμεσα, σήμερα, χθες πρέπει να βρεθεί και να λειτουργήσει γιατί ο χώρος ιδιωτικού πράσινου σημείου που επιλέχτηκε έχει σοβαρότερα προβλήματα που σχετίζονται με τις πολεοδομικές του συντεταγμένες (είσοδος Κρανιδίου, επί περιφερειακού επαρχιακού δρόμου), με την πολιτική νομιμότητα και ηθικά (δημιουργία Εταιρείας) με συμμετοχή κατά 30% μέλους της οικογένειας υποψήφιου Συμβούλου στις δημοτικές εκλογές, μέλος της Δημοτικής παράταξης της πλειοψηφίας και μέλος της διοίκησης του Δήμου, με συμμετοχή του στη διοίκηση νομικού προσώπου του Δήμου μας και με άλλα προβλήματα που σχετίζονται με την χωροθέτηση του (κατοικημένη περιοχή, καλλιεργήσιμες εκτάσεις, πλησίον συγκεκριμένων εμπορικών δραστηριοτήτων) που έρχονται σε σύγκρουση με τη λειτουργία του ιδιωτικού πράσινου σημείου στην συγκεκριμένη περιοχή και με το φόβο να παραβιαστούν οι όροι και κανονισμοί που προβλέπονται στην εκδοθείσα άδεια λειτουργίας του από τη διεύθυνση περιβάλλοντος της Π.Ε Αργολίδας. Αξίζει να επισημάνουμε ότι το ιδιωτικό πράσινο σημείο δε μπορεί να λειτουργήσει ως σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων, ούτε ως μονάδα επεξεργασίας και διαλογής που κάποιοι στην αμάθειά τους διέδιδαν και πρόδιδαν τις ένοχες σκέψεις τους και τα μεγαλεπήβολα σχέδιά τους.
Ας μελετήσουν κάποιοι την άδεια που εκδόθηκε και η σημερινή διοίκηση του Δήμου και φυσικά το Δ.Σ. του Δήμου Ερμιονίδας. Άμεσα πρέπει να προχωρήσει στην οριοθέτηση ενός δημοτικού πράσινου σημείου που το έχει ανάγκη ο Δήμος μας και η σύγχρονη θεώρηση της διαχείρισης απορριμμάτων.
Οι λόγοι που καταψηφίσαμε την εισήγηση για την απευθείας ανάθεση σε εργολάβο της διαχείρισης των απορριμμάτων είναι οι ακόλουθοι:
1) Δεν παρουσιάστηκε ούτε στην οικονομική Επιτροπή, ούτε σε Δημοτικό Συμβούλιο το νομικό πλαίσιο (νόμοι, διατάξεις) που σχετίζονται με δύο σοβαρά θέματα εάν επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση ύψους 160.000 ευρώ σε ιδιώτη εργολάβο και εάν οι προφορικές εξηγήσεις περί κατάστασης εκτάκτου ανάγκης επαρκούν στο να διαμορφωθεί αιτιολογημένη έκθεση με επάρκεια που θα την εγκρίνει το Ελεγκτικό Συνέδριο, με την έγκριση του οποίου θα πληρωθεί το συγκεκριμένο χρηματικό ένταλμα. Όπως διαπιστώσαμε απουσίαζε από την εισήγηση και το νομικό πλαίσιο και η έγγραφη εισήγηση σχετικά με την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης στην οποία βρίσκεται ο Δήμος μας.
2) Δεν παρουσιάστηκαν ούτε στην Οικονομική Επιτροπή ούτε στο Δημοτικό Συμβούλιο ένα προτεινόμενο σχέδιο σύμβασης μέσα στο οποίο θα υπήρχαν οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα τόσο του Δήμου όσο και του εργολάβου. Πώς μπορούμε να αποφασίσουμε με απευθείας ανάθεση σε κάποιον εργολάβο χωρίς να υπάρχουν δεσμεύσεις, όροι και κανονισμοί;
3) Το ύψος της απευθείας ανάθεσης των 160.000 ευρώ αποτελεί πρόκληση, δημιουργεί αρνητικές εντυπώσεις, δημιουργεί ερωτήματα και δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ τέτοιου επιπέδου απευθείας ανάθεση. Γιατί δεν επιλέχτηκε η φόρμα του διαγωνισμού, γιατί δεν προχωρήσαμε σε μία πιλοτική εφαρμογή ενός μήνα και όχι για τρεις μήνες και 200 σκουπίδια; Μήπως δημιουργούνται συνθήκες και οσμές κακής διαχείρισης δημοτικού χρήματος; «Θέλουμε τη λύση, αρνούμαστε να έχουμε συμμετοχή στο πάρτι χιλιάδων ευρώ που κάποιοι ετοιμάζουν», αρνούμαστε να έχουμε συμμετοχή σε αυτή την επιλογή, σε αυτή την απόφαση.
4) Η παρουσία στο Δημοτικό Συμβούλιο στην συγκεκριμένη Συνεδρίαση, ημέρα συζήτησης και απόφασης για απευθείας ανάθεση, του εργολάβου στον οποίο τελικά δόθηκε η συγκεκριμένη ανάθεση είναι νομικό κώλυμα που μπορεί να επηρεάσει την νομιμότητα της απόφασης. Η παρουσία του και μόνο μπορεί να επηρεάσει τη λήψη απόφασης, έτσι ο Δημοτικός Σύμβουλος δε μπορεί ανεπηρέαστος να ασκήσει τα καθήκοντά του όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα και τους νόμους. Ήταν πρόκληση της παρούσας Δημοτικής Αρχής η παρουσία του εργολάβου στην συνεδρίαση του Δ.Σ. που μας γυρίζει σε άλλες εποχές όταν κάποιοι με τη οικονομική δύναμή τους επηρέαζαν συνειδήσεις και αποφάσεις. Κάποιοι επέλεξαν να φέρουν τον εργολάβο για να παρουσιάσει τα καθρεφτάκια τους στους ιθαγενείς της Ερμιονίδας, όμως εκφράζει και τα παράπονά του στο δελτίο τύπου που είχε εκδώσει ότι οι Δήμοι της Κορινθίας δεν τον έχουν ακόμη εμπιστευτεί. Άρα ήταν αυτονόητη η αντίδρασή μας και η πολιτική μας στάση στο Δημοτικό Συμβούλιο που ζητήσαμε και πετύχαμε την αποχώρηση του εργολάβου από την συζήτηση και λήψη απόφασης επί του συγκεκριμένου θέματος.
5) Στην τεχνική έκθεση που συντάχτηκε από την υπηρεσία καθαριότητας δεν δίνονται σαφέστατες εξηγήσεις για τη διαχείριση των υπολειμμάτων, για το πού θα γίνεται η προδιαλογή και επεξεργασία, ποιός θα έχει την ευθύνη της αποκομιδής, αν θα εμπλέκεται ή όχι ο συγκεκριμένος εργολάβος, τι θα γίνει με τις αστοχίες που θα προκύψουν και γιατί βαφτίσαμε τα σύμμεικτα απορρίμματα ανακυκλώσιμα μη συσκευασμένα.
Από τα παραπάνω προκύπτει υποχρεωτικά η ανάγκη για πιλοτική εφαρμογή με μικροχρηματικό ποσό όχι μία απευθείας ανάθεση του ύψους των 160.000 για δύο τόνους απορριμμάτων με χρονική διάρκεια τριών μηνών.
Άρα η διαχείριση των απορριμμάτων επί της μεθόδου που επιλέχτηκε θα κοστίζει στους δημότες 640.000 – 700.000 τον χρόνο.
Για όλους αυτούς τους παραπάνω λόγους καταψηφίσαμε την εισήγηση, αρνηθήκαμε να έχουμε συμμετοχή σε αυτήν την απευθείας ανάθεση και θεωρούμε ότι η Δημοτική Αρχή είχε και άλλους τρόπους και άλλες επιλογές. Και το πρόβλημα θα ξεκίναγε να το λύνει και να είχε την συναίνεση μας έστω την ανοχή μας. Για μία ακόμη φορά η Δημοτική αρχή του Δήμου Ερμιονίδας και προσωπικά ο Δήμαρχος κ.. Σφυρής επαναλαμβάνει τα λάθη του παρελθόντος, δεν επιδιώκει συναινέσεις και παίρνει αποφάσεις μόνος του με τη δημοτική του ομάδα για την «ομάδα του» και όχι για την κοινωνία.
Επαναλαμβάνουμε την ξεκάθαρη θέση μας. Θέλουμε λύση, όχι όμως τετελεσμένα, όχι όμως επικίνδυνες αποφάσεις κακής διαχείρισης δημοτικού χρήματος.
ΤΑΣΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ