ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
V.STAMATIS
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015

Επίδαυρος με Μπέζο, Κουρή, Μουτούση και Καραμπέτη

 Παραβαίνοντας την λαϊκή ρήση «από Μάρτη καλοκαίρι», μόλις στα μέσα Ιανουαρίου ατενίζουμε το καλοκαίρι του 2015 - τουλάχιστον το θεατρικό. Μέσα από τα μάτια του Ελληνικού Φεστιβάλ που ετοιμάζει πυρετωδώς την θερινή του παρουσία, δίνουμε μια εικόνα για τις παραστάσεις που θα συνθέσουν το κυρίως σώμα του προγραμματισμού του. Κι αυτό μεταφράζεται στα τεκταινόμενα του Φεστιβάλ της Επιδαύρου που παγιώνεται, όπως όλα δείχνουν σε ένα σύστημα επτά παραστάσεων – χωρίς να αποκλείεται και η προσθήκη μιας όγδοης - αρχής γενομένης από την Παρασκευή 3 Ιουλίου έως και το διήμερο 14-15 Αυγούστου.

Οι δύο μήνες με έδρα το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου επιφυλάσσουν, ως είθισται, μια πλούσια παλέτα από την αριστοφανική εργογραφία, τρεις τραγωδίες – και μάλιστα οι δύο λιγότερο παιγμένες – καθώς και μια μετάκληση που φέρει ωστόσο ελληνική σκηνοθετική «ιθαγένεια». Παραγωγές που για την ώρα αθροίζονται σε επτά και μάλιστα επιβεβαιωμένες. Ξεκινώντας από τα κρατικά μας θέατρα, το Εθνικό ισορροπεί ανάμεσα σε μια κωμωδία και μια τραγωδία. Ο Γιάννης Μπέζος, όπως έχει ανακοινώσει από τον περασμένο Ιούλιο, καταπιάνεται με τις «Εκκλησιάζουσες», μια από τις πιο δημοφιλείς αριστοφανικές κωμωδίες. Με τον ίδιο να σκηνοθετεί και να κρατά το ρόλο του Βλέπυρου στον θίασο θα δούμε τον σημαντικότερο κωμικό της νέας γενιάς, Μάκη Παπαδημητρίου να υποδύεται την σύζυγο του, Πραξαγόρα καθώς και τους νεότερους Πάνο Βλάχο και Δανάη Σκιάδη. Σε εξίσου ασφαλές έδαφος θα κινηθεί και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οργανισμού, Σωτήρης Χατζάκης ανεβάζοντας «Τρωάδες» του Ευριπίδη με την σπουδαία τραγωδό Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, να δοκιμάζεται στον ρόλο της Εκάβης. (Εφόσον ο καλλιτεχνικός διευθυντής δεσμεύεται σε αυτή την σκηνοθεσία, υποθέτουμε πως δεν θα ευοδωθεί ο σχεδιασμός του «Ερωτόκριτου» που είχε αρχικά ανακοινωθεί για το καλοκαίρι του 2014 και είχε πάρει αναβολή για φέτος).

Από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος τώρα, περιμένουμε επίσης Ευριπίδη συγκεκριμένα την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» με τον Θωμά Μοσχόπουλο να αναλαμβάνει εδώ την σκηνοθετική μπαγκέτα. Δύο χρόνια μετά την σκηνοθεσία του στις «Τραχίνιες» (τότε για λογαριασμό του Εθνικού) ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου «Πόρτα» επιστρέφει στο αρχαίο δράμα με επικεφαλής του θιάσου την έτερη κορυφαία της τραγωδίας, Αμαλία Μουτούση.

Μετά από μια χειμερινή σεζόν τριών «δυνατών» σκηνοθεσιών, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος επιχειρεί με τον «Αίαντα» του Σοφοκλή. Κατά την δεύτερη «επίσκεψη» του στην Επίδαυρο (μετά τις «Εκκλησιάζουσες» του 2012), ο Θεοδωρόπουλος θα έχει ένα δυναμικό θίασο πρωταγωνιστών: Τον Νίκο Κουρή στον ομώνυμο ρόλο και μαζί του, τους Μαρία Πρωτόπαππα, Γιάννο Περλέγκα, Λένα Ουζουνίδου.


Με παραγωγό το Ελληνικό Φεστιβάλ, ο Βασίλης Παπαβασιλείου – σκηνοθέτησε τελευταία φορά τον ευριπίδειο «Κύκλωπα» το καλοκαίρι του 2013 – συνεχίζει την εμβριθή έρευνα του στο έργο του Αριστοφάνη. Στον σατιρικό ποιητή επιμένει και ο Γιάννης Κακλέας που για δεύτερη συνεχή χρονιά να δώσει το παρόν στο αργολικό κοίλον. Μετά τα περσινά sold out των «Βατράχων», επανακάμπτει με τους «Αχαρνής», έργο που ανέβηκε τελευταία φορά στην Επίδαυρο το καλοκαίρι του 2010 από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος με τον Σταμάτη Κραουνάκη στο ρόλο του Δικαιόπολη. Κάτι μας λέει πως ο Γιάννης Κακλέας δεν θα σπάσει την γνώριμη αριστοφανική «συνταγή» που θέλει τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο να χρίζεται πρωταγωνιστής.

Στην Επίδαυρο επανακάμπτει και ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, μετά την εμπνευσμένη σκηνοθεσία του στον «Ηρακλή μαινόμενο» του Ευριπίδη πριν από τέσσερα χρόνια. Αυτή την φορά, θα ηγείται φημισμένου σχήματος της Κεντρικής Ευρώπης. Αν θυμηθούμε την πολυσυζητημένη συνεργασία του την Άνοιξη του 2013 με το ιστορικό θέατρο της Comedie Francaise που είχε σαν αποτέλεσμα την «Φαίδρα» του Ρακίνα, βρίσκουμε μια πρώτης τάξεως αφορμή για μια μετάκληση που φέρει και ελληνικά γονίδια – εξυπηρετώντας έτσι τα ήθη του αρχαίου θεάτρου.
Με το Φεστιβάλ Επιδαύρου φαίνεται να φλερτάρει και ο Θέμης Μουμουλίδης που σχεδιάζει «Αντιγόνη» του Σοφοκλή με την Ιωάννα Παππά, σταθερή επιλογή του στον κεντρικό ρόλο. Θέτοντας δηλαδή, υποψηφιότητα να «κλειδώσει» το σχήμα σε οκτώ παραστάσεις.

Στο Φεστιβάλ Αθηνών τώρα, οι πληροφορίες αναφέρουν πως το κέντρο βάρους θα πέσει αυτή την χρονιά σε ξένες παραγωγές – σε αντίθεση με πέρυσι όπου το ενδιαφέρον μονοπώλησαν παραστάσεις νέων καλλιτεχνών, οι οποίοι βέβαια εν πολλοίς δικαίωσαν την επιλογή τους.

Γι’ αυτό εξάλλου και πρόκειται να επαναληφθούν οι παραστάσεις «Μετατόπιση προς το ερυθρό» σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου, «Διασκεδαστικές ιστορίες περί θνητότητας» σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου, «Και τα ψάρια βγήκαν να πολεμήσουν ενάντια στους ανθρώπους» σε σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση. Όπως όλα δείχνουν στον προγραμματισμό θα συμπεριληφθεί και το «σίκουελ» της «Πάπισσας Ιωάννας» δια χειρός του Δημήτρη Μαυρίκιου. Κατά τα άλλα, στην Πειραιώς και στο Ηρώδειο αναμένεται να δούμε σκηνοθεσία από τον Κώστα Φιλίππογλου, τον Σταμάτη Κραουνάκη (σε ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Ντάριο Φο σε συνεργασία με τον ίδιο), τον Σπύρο Τσακίρη ενώ ο Σέρβος Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς – συχνός επισκέπτης των σκηνών μας σε Ελλάδα και Κύπρο - θα ηγηθεί ελληνικού θιάσου.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ