ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015

Θέσεις και Προτάσεις των Γεωπόνων για την εφαρμογή της Συνταγογράφησης των Φυτοπροστατευτικών Προϊόντων

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 6:10:00 μ.μ. |















 Ο Σύλλογος Γεωπόνων Ελεύθερων Επαγγελματιών Νομού Αργολίδας και Όμορων Νομών έστειλε προς το Υπουργείο Ανάπτυξης & Τροφίμων τις θέσεις και τις προτάσεις του για την Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση των Φυτοπροστατευτικών Προϊόντων.


ΠΡΟΣ:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ



Θέμα: «Συνταγή χρήσης γεωργικού φαρμάκου» και τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν.

Σήμερα με το έγγραφό μας αυτό, θέλουμε να επισημάνουμε τις αδυναμίες εφαρμογής της απόφασης 9497/104760/28-8-2014 .

Σε μία τελείως διαφορετική κατεύθυνση από την διαβούλευση και μη λαμβάνοντας υπόψη τις εισηγήσεις όλων μας (ΓΕΩΤ.Ε.Ε, Συλλόγους κλπ.), έρχεται μία απόφαση, η οποία πρακτικά δεν μπορεί να εφαρμοστεί.

Οι λόγοι που κατά την γνώμη μας, κάνουν αδύνατη την εφαρμογή της απόφασης, είναι οι παρακάτω:

1. Προβλέπεται ότι η συνταγή χρήσης γεωργικού φαρμάκου, θα εκδίδεται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, αν όμως θα υπάρχει σύνδεση με το internet. Σε περίπτωση κωλύματος δεν προβλέπεται διαδικασία χειρόγραφης έκδοσης ή και παράληψης του βήματος αυτού μέχρι την αποκατάσταση της σύνδεσης. Δηλαδή ο καλλιεργητής δεν θα μπορεί να κάνει επέμβαση και θα πρέπει να περιμένει την καταστροφή της καλλιέργειάς του ή να αναζητήσει σε άλλον Γεωπόνο την έκδοση συνταγής.

2. Το ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΕΝΤΥΠΟΥ ΣΥΝΤΑΓΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΚΟΥ ΦΑΡΜΑΚΟΥ, προβλέπει την έκδοση συνταγής μόνο για ένα αγροτεμάχιο, σε μία και μόνο καλλιέργεια, με μία και μόνο ασθένεια ή εχθρό και με ένα και μόνο χαρτογραφικό κωδικό.

Στην περίπτωση που έχουμε δύο ασθένειες σε μία καλλιέργεια (πχ. Φουζικλάδιο και Ψύλλα σε Αχλάδια), θα πρέπει να εκδώσουμε δύο έντυπα συνταγών, να εκτελέσουμε δύο διαφορετικές συνταγές αλλά και να εκδώσουμε δύο τιμολόγια και δύο καταγραφές αντίστοιχα; Βέβαια αν υπάρχουν περισσότερες περιπτώσεις, απαιτούνται ακόμα περισσότερα χαρτιά και χρόνος για την υλοποίηση της πώλησης.
3. Στην περίπτωση της συγκαλλιέργειας (πχ. κηπευτικά εντός ελιών), ποια καλλιέργεια θα λάβουμε ως κύρια;  Πως θα εκδώσουμε συνταγή, αφού δεν υπάρχουν εγκεκριμένα σκευάσματα;


4. Σε περίπτωση αναγραφής του χαρτογραφικού κωδικού, στις περιπτώσεις που αλλάζουν οι ετήσιες καλλιέργειες και καλλιεργούνται στην συνέχεια επίσπορες καλλιέργειες (πχ. από τομάτες σε λάχανα, από φασόλια σε κολοκύθια), θα πρέπει να γίνει άμεσα και γρήγορα η αλλαγή το ΟΣΔΕ, διαφορετικά δεν θα υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης του επαγγελματία χρήστη σε ΦΠΠ, για την καλλιέργεια αυτή. Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για τους αγρότες, που αποφασίζουν την τελευταία στιγμή τι θα καλλιεργήσουν στην συνέχεια της περιόδου (ανάλογα τις συνθήκες της αγοράς κλπ.).

5. Σε πολλές περιπτώσεις, μία δραστική είναι κατάλληλη για δύο ή και τρεις καλλιέργειες. Δεν μπορούμε να εκδώσουμε μία και μόνο μία συνταγή για όλες τις καλλιέργειες που έχει ο επαγγελματίας χρήστης;

Θα πρέπει να καθόμαστε με τις ώρες μπροστά στον Υπολογιστή, για να κάνουμε μία πώληση;
Αυτό το κόστος σε χρόνο και χρήμα ποιος θα το πληρώσει;
Το κατάστημα πώλησης ΦΠΠ ή ο αγρότης;

Δεν έχουμε άλλες υποχρεώσεις και δουλειές να κάνουμε, εμείς οι Έμποροι ΦΠΠ, οπότε αντί να πηγαίνουμε στα χωράφια για να επιβλέπουμε τις καλλιέργειες, θα καθόμαστε μπροστά στον
 υπολογιστή και θα στέλνουμε στο υπουργείο αναφορές για την χρήση και την εφαρμογή των ΦΠΠ;

Αντίθετα οι αγρότες αντί να πηγαίνουν στα χωράφια να δουλεύουν, θα κάθονται μπροστά στον υπολογιστή τους και θα γράφουν πότε ψέκασαν, με τι ψέκασαν, πότε όργωσαν, πότε πότισαν, αλλά και πότε έγινε ότι άλλο τους ζητούν με την πολλαπλή συμμόρφωση;
Πάντως χρόνος για να πάνε στα χωράφια να δουλέψουν θα υπάρχει;

Πιστεύουμε λοιπόν, ότι , τα ερωτήματα και οι προτάσεις μας, για την ομαλή λειτουργία της αγοράς αλλά και την εξυπηρέτηση του σκοπού της Συνταγής Χρήσης Γεωργικού Φαρμάκου, είναι οι παρακάτω:

1. Η συνταγή θα πρέπει να είναι ένα έγγραφο σαν ένα είδος πίνακα, όπου θα αναγράφονται οι καλλιέργειες για τις οποίες εκδίδεται η συνταγή, το βλαστικό στάδιο αυτών, το αίτιο που υπάρχει για κάθε καλλιέργεια, η/οι δραστική/ες που θα χρησιμοποιηθεί/ουν, οι δόσεις για κάθε περίπτωση και τυχόν άλλες παρατηρήσεις.

2. Η on line καταχώρηση της συνταγής δεν απαιτείται, ούτε και θα πρέπει να γίνει. Η συνταγή θα πρέπει να είναι ένα έγγραφο αριθμημένο, να συνοδεύει και να συρράπτεται σε κάθε έντυπο καταγραφής ή και τιμολογίου αλλά και να αναγράφονται τα στοιχεία της επί του τιμολογίου και του εντύπου της καταγραφής. Έτσι λοιπόν θα υπάρχει συσχέτιση κάθε καταγραφής και τιμολογίου, με την συνταγή χρήσης γεωργικού φαρμάκου.

3. Οι κυρώσεις, είναι το μόνο άρθρο που είναι «τέλεια» γραμμένο και απολύτως «κατανοητό». Αν γίνει έστω και ένα λάθος ή παρατυπία, τότε αμέσως και για σαράντα πέντε (45) ημέρες, δεν μπορείς να εργασθείς. Αφού προβλέπεται 30 ημέρες ή ένας μήνας ελάχιστη ποινή για την πρώτη σου παράβαση και δεκαπέντε (15) ημέρες για την επικαιροποίηση του μητρώου. Έτσι λοιπόν θα πρέπει οι κυρώσεις να είναι χρηματικές και όχι αποκλεισμού εργασίας. Είναι παράβαση να απαγορεύετε η εργασία από το κράτος, μετά από κυρώσεις.

4. Το μόνο εναπομείναν ακόμα, κατοχυρωμένο επαγγελματικό δικαίωμα, που έχουμε για να εργαζόμαστε και να βγάζουμε, τα απαραίτητα για την επιβίωση της οικογένειάς μας, της εργασίας μας και της επιχείρησής μας, αφαιρείται και μας στέλνει σε πλήρη οικονομική καταστροφή μη έχοντας άλλο δικαίωμα εργασίας. Δηλαδή με την τιμωρία αυτή, στέλνει όλους τους συναδέλφους σε οικονομική καταστροφή. Αυτό από μόνο του, είναι παραλογισμός αλλά και νομικό ατόπημα που χρήζει νομικής κάλυψης.

5. Επειδή όλα αυτά τα νομοθετήματα, της Ηλεκτρονικής Καταγραφής και της Ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, εμπεριέχουν και το πολύ ευαίσθητο θέμα της Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων, θα πρέπει να ζητηθεί η γνώμη της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων αλλά και της Ευρωπαϊκής Αρχής αντίστοιχα, με την αιτιολογία, ότι η συλλογή στατιστικών δεδομένων για την εφαρμογή των ΦΠΠ από τον χρήστη, δεν προβλέπετε από τον ΚΑΝ. 1185/2009.

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Ο Γραμματέας
Μπινιάρης Αναστάσιος Θωμόπουλος Ξενοφώντας
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ