Στα 6,39 εκατ. ανήλθαν οι Ευρωπαίοι που επέλεξαν την κρουαζιέρα το 2014, σημειώνοντας ρεκόρ, παρά την οικονομική κρίση και αύξηση 0,5% σε σύγκριση με το 2013. Αποδεικνύοντας την ευελιξία του κλάδου, η αγορά της κρουαζιέρας στην Ευρώπη έχει αναπτυχθεί κατά 44% από το 2008. Αντίστοιχα η επίδρασή της στην οικονομία της Ευρώπης άγγιξε τα 40 δισ. ευρώ το 2013, προσφέροντας περίπου 340.000 θέσεις εργασίας.
Την περσινή χρονιά ωστόσο, μειώθηκε η δρομολόγηση κρουαζιερόπλοιων στη Μεσογείου, κάτι που επηρέασε αρκετές αγορές, λόγω των μεμονωμένων στρατηγικών των τοπικών εταιρειών κρουαζιέρας και των συνεχιζόμενων οικονομικών δυσχερειών.
«Για ακόμη μια φορά, ο αριθμός των Ευρωπαίων που επέλεξαν την κρουαζιέρα για τις διακοπές τους έσπασε ένα νέο υψηλό ρεκόρ, φθάνοντας τα 6,39 εκατ., παρά τις συνεχιζόμενες οικονομικές δυσκολίες στην Ευρώπη», δήλωσε ο διευθυντής της Cruise Line International Association (CLIA) στην Ευρώπη και διευθυντικό στέλεχος της MSC Cruises κ. Pierfrancesco Vago, κατά το 31ο συνέδριο κρουαζιέρας στο Μαϊάμι. Αναφερόμενος στον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξη που παρατηρείται το 2015, ο ίδιος τόνισε ότι «είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον, καθώς βλέπουμε ότι η ζήτηση της κρουαζιέρας αυξάνεται σε παγκόσμιο επίπεδο και γνωρίζουμε ότι οι ευκαιρίες για την Ευρώπη είναι πολλές - από τα χαμηλά ποσοστά διείσδυσης της αγοράς, μέχρι τα νέα πλοία που πρόκειται να ταξιδέψουν. Χρειάζεται να δουλέψουμε ακόμα πιο σκληρά με τους ευρωπαίους μετόχους και τους πολιτικούς φορείς ώστε να αντεπεξέλθουμε στις κοινές μας προκλήσεις και να αυξήσουμε την πίεση για μια Ευρώπη επιχειρηματικά πιο φιλική».
Στην επαναθεώρηση της ευρωπαϊκής visa εστίασε ο γενικός διευθυντής της CLIA στην Ευρώπη κ. Raphael von Heereman, τονίζοντας ότι «αν δεν δράσουμε εγκαίρως με αυτό, η Ευρωπαϊκή Ενωση κινδυνεύει να χάσει την ανταγωνιστικότητα της σε τρίτες χώρες, καθώς και σημαντικά έσοδα στο πλαίσιο του εμπορίου, των επενδύσεων και των θέσεων εργασίας. Στον αντίποδα, η έγκαιρη αποδοχή μιας «smart Visa» θα δώσει ώθηση στον τουρισμό της Ευρώπης και θα προσφέρει ακόμα περισσότερες δυνατότητες στη βιομηχανία της κρουαζιέρας προκειμένου να ενισχύσει την Ευρωπαϊκή οικονομία και κοινωνία».
Ελλάδα: Καλή χρονιά το 2015 με transit επιβάτες - Ανοδος 20% στο Home Porting
Το 2014 η Ελλάδα παρουσιάζει ανάκαμψη της κρουαζιέρας, με αύξηση 10% της εγχώριας επιβατικής κίνησης, μετά από δύο χρόνια σχετικά χαμηλών επιδόσεων εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Παρ' όλο που έχει εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης στον τομέα της κρουαζιέρας, με φυσική και πολιτιστική ομορφιά και στρατηγικό ρόλο, η χώρα δεν έχει ακόμα προωθήσει σε μεγάλο βαθμό αυτόν τον τρόπο διακοπών. Ετσι, η κρουαζιέρα επικεντρώνεται στους προορισμούς και τους transit επιβάτες, με το 90% των δρομολογίων κρουαζιέρας να περιλαμβάνουν τη Μεσόγειο και τη Μαύρη θάλασσα, τάση η οποία φαίνεται ότι θα συνεχιστεί δεδομένου και του υψηλού κόστους των αεροπορικών εισιτηρίων.
«Η κρουαζιέρα για άλλη μία χρονιά ακολουθεί μία δυναμική πορεία ανάπτυξης και θετικών επιδόσεων. Η ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού έχει επηρεάσει θετικά και την κρουαζιέρα στη χώρα μας και σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις για το 2015, φαίνεται ότι θα είναι μία καλή χρονιά σε αριθμό επισκεπτών και επιβατών. Αναφορικά με την κρουαζιέρα με αφετηρία τα ελληνικά λιμάνια (Home Porting) συνεχίζεται η ανοδική τάση όπου εκτιμούμε μία αύξηση της τάξης του 20%», δήλωσε ο CEO της Celestyal Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής CLIA Ευρώπης κ. Κυριάκος Αναστασιάδης.
1,77 εκατ. επιβάτες από τη Γερμανία
Με βάση τα τελευταία στοιχεία σε ό,τι αφορά τον αριθμό επιβατών κρουαζιέρας το 2014, η Γερμανία είναι στην πρώτη θέση στην Ευρώπη, με 1,77 εκατ. επιβάτες και αύξηση 5% και η Γαλλία ακολουθεί στην τέταρτη με αύξηση 13,7%. Μείωση 3,1% καταγράφεται από την Ιταλία, η οποία βρίσκεται στην τρίτη θέση, καθώς και στην Ισπανία (4,5%), λόγω της μείωσης του αριθμού επιβατών στη Μεσόγειο και τις κλειστές δραστηριότητες στην Ιβηρική χερσόνησο, παρόλο που η μείωση είναι μικρότερη απ' ότι δύο χρόνια πριν.
«Για ακόμη μια φορά, ο αριθμός των Ευρωπαίων που επέλεξαν την κρουαζιέρα για τις διακοπές τους έσπασε ένα νέο υψηλό ρεκόρ, φθάνοντας τα 6,39 εκατ., παρά τις συνεχιζόμενες οικονομικές δυσκολίες στην Ευρώπη», δήλωσε ο διευθυντής της Cruise Line International Association (CLIA) στην Ευρώπη και διευθυντικό στέλεχος της MSC Cruises κ. Pierfrancesco Vago, κατά το 31ο συνέδριο κρουαζιέρας στο Μαϊάμι. Αναφερόμενος στον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξη που παρατηρείται το 2015, ο ίδιος τόνισε ότι «είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον, καθώς βλέπουμε ότι η ζήτηση της κρουαζιέρας αυξάνεται σε παγκόσμιο επίπεδο και γνωρίζουμε ότι οι ευκαιρίες για την Ευρώπη είναι πολλές - από τα χαμηλά ποσοστά διείσδυσης της αγοράς, μέχρι τα νέα πλοία που πρόκειται να ταξιδέψουν. Χρειάζεται να δουλέψουμε ακόμα πιο σκληρά με τους ευρωπαίους μετόχους και τους πολιτικούς φορείς ώστε να αντεπεξέλθουμε στις κοινές μας προκλήσεις και να αυξήσουμε την πίεση για μια Ευρώπη επιχειρηματικά πιο φιλική».
Στην επαναθεώρηση της ευρωπαϊκής visa εστίασε ο γενικός διευθυντής της CLIA στην Ευρώπη κ. Raphael von Heereman, τονίζοντας ότι «αν δεν δράσουμε εγκαίρως με αυτό, η Ευρωπαϊκή Ενωση κινδυνεύει να χάσει την ανταγωνιστικότητα της σε τρίτες χώρες, καθώς και σημαντικά έσοδα στο πλαίσιο του εμπορίου, των επενδύσεων και των θέσεων εργασίας. Στον αντίποδα, η έγκαιρη αποδοχή μιας «smart Visa» θα δώσει ώθηση στον τουρισμό της Ευρώπης και θα προσφέρει ακόμα περισσότερες δυνατότητες στη βιομηχανία της κρουαζιέρας προκειμένου να ενισχύσει την Ευρωπαϊκή οικονομία και κοινωνία».
Ελλάδα: Καλή χρονιά το 2015 με transit επιβάτες - Ανοδος 20% στο Home Porting
Το 2014 η Ελλάδα παρουσιάζει ανάκαμψη της κρουαζιέρας, με αύξηση 10% της εγχώριας επιβατικής κίνησης, μετά από δύο χρόνια σχετικά χαμηλών επιδόσεων εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Παρ' όλο που έχει εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης στον τομέα της κρουαζιέρας, με φυσική και πολιτιστική ομορφιά και στρατηγικό ρόλο, η χώρα δεν έχει ακόμα προωθήσει σε μεγάλο βαθμό αυτόν τον τρόπο διακοπών. Ετσι, η κρουαζιέρα επικεντρώνεται στους προορισμούς και τους transit επιβάτες, με το 90% των δρομολογίων κρουαζιέρας να περιλαμβάνουν τη Μεσόγειο και τη Μαύρη θάλασσα, τάση η οποία φαίνεται ότι θα συνεχιστεί δεδομένου και του υψηλού κόστους των αεροπορικών εισιτηρίων.
«Η κρουαζιέρα για άλλη μία χρονιά ακολουθεί μία δυναμική πορεία ανάπτυξης και θετικών επιδόσεων. Η ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού έχει επηρεάσει θετικά και την κρουαζιέρα στη χώρα μας και σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις για το 2015, φαίνεται ότι θα είναι μία καλή χρονιά σε αριθμό επισκεπτών και επιβατών. Αναφορικά με την κρουαζιέρα με αφετηρία τα ελληνικά λιμάνια (Home Porting) συνεχίζεται η ανοδική τάση όπου εκτιμούμε μία αύξηση της τάξης του 20%», δήλωσε ο CEO της Celestyal Cruises και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής CLIA Ευρώπης κ. Κυριάκος Αναστασιάδης.
1,77 εκατ. επιβάτες από τη Γερμανία
Με βάση τα τελευταία στοιχεία σε ό,τι αφορά τον αριθμό επιβατών κρουαζιέρας το 2014, η Γερμανία είναι στην πρώτη θέση στην Ευρώπη, με 1,77 εκατ. επιβάτες και αύξηση 5% και η Γαλλία ακολουθεί στην τέταρτη με αύξηση 13,7%. Μείωση 3,1% καταγράφεται από την Ιταλία, η οποία βρίσκεται στην τρίτη θέση, καθώς και στην Ισπανία (4,5%), λόγω της μείωσης του αριθμού επιβατών στη Μεσόγειο και τις κλειστές δραστηριότητες στην Ιβηρική χερσόνησο, παρόλο που η μείωση είναι μικρότερη απ' ότι δύο χρόνια πριν.