Το επίπεδο τιμών κάθε προορισμού αποτελεί αναμφισβήτητα έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που καθορίζει αν θα είναι η τελική ή όχι επιλογή του ταξιδιώτη. Οι μεταβολές ανά προορισμό είναι αξιοσημείωτες και πολλές φορές ιδιαίτερα σημαντικές. Πώς διαμορφώθηκαν, λοιπόν, οι τιμές σε ετήσια και μηνιαία βάση, τόσο σε προορισμούς της Πελοποννήσου, όσο και σε άλλους ελληνικούς προορισμούς; Αυτά είναι τα αποτελέσματα του Καταλόγου Ξενοδοχειακών τιμών της www.trivago.gr (trivago Hotel Price Index (tHPI)) για το μήνα Μάρτιο 2015.
Σύγκριση μέσων ξενοδοχειακών τιμών ελληνικών προορισμών:
Στους ελληνικούς προορισμούς, παρατηρείται ότι πληθώρα αυτών είχε μειωτικές τάσεις στις τιμές τους, με κυριότερη την Καστοριά, η οποία για το μήνα Μάρτιο άγγιξε ποσοστό μείωσης έως και 20 τοις εκατό. Αρκετά μεγάλες μειώσεις υπήρξαν τόσο στην Καβάλα, όσο και στην Πάτρα, με ποσοστά 13 και 10 τοις εκατό αντίστοιχα. Από τους ελληνικούς προορισμούς δεν έλειπαν και οι αυξήσεις στις τιμές, με κυριότερη αυτή στη Μονεμβασιά, όπου η ετήσια μεταβολή άγγιξε το 15 τοις εκατό και αντίστοιχα το 21 τοις εκατό σε μηνιαία βάση.
Σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, σημαντική φαίνεται η μείωση τιμών στην Ξάνθη, όπου οι τιμές ελλατώθηκαν κατά 19 τοις εκατό, όπως και στη Λάρισα.
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι κυριότερες από τις μεταβολές ξενοδοχειακών τιμών στους ελληνικούς προορισμούς:
Προορισμός
|
Μαρ. 2014(euro)
|
Φεβ. 2015(euro)
|
Μαρ. 2015(euro)
|
Ετήσια μεταβολή
|
Μηνιαία μεταβολή
|
Αθήνα
|
72
|
75
|
82
|
14
|
9
|
Θεσσαλονίκη
|
74
|
77
|
77
|
4%
|
0%
|
Πάτρα
|
68
|
64
|
61
|
-10%
|
-5%
|
Αράχωβα
|
102
|
119
|
113
|
11%
|
-5%
|
Ναύπλιο
|
74
|
81
|
79
|
7%
|
-2%
|
Καρπενήσι
|
67
|
62
|
67
|
0%
|
8%
|
Ιωάννινα
|
75
|
67
|
69
|
-8%
|
3%
|
Βόλος
|
92
|
80
|
88
|
-4%
|
10%
|
Καστοριά
|
75
|
61
|
60
|
-20%
|
-2%
|
Καβάλα
|
100
|
86
|
87
|
-13%
|
1%
|
Ξανθη
|
65
|
74
|
60
|
-8%
|
-19%
|
Πορταριά
|
77
|
68
|
75
|
-3%
|
10%
|
Καλαμπάκα
|
60
|
65
|
59
|
-2%
|
-9%
|
Αλεξανδρούπολη
|
72
|
74
|
72
|
0%
|
-3%
|
Μονεμβασιά
|
55
|
52
|
63
|
15%
|
21%
|
Λάρισα
|
69
|
80
|
65
|
-6%
|
-19%
|
Διαμόρφωση τιμών σε προορισμούς της Πελοποννήσου:
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι κυριότερες από τις μεταβολές ξενοδοχειακών τιμών σε προορισμούς της Πελοποννήσου:
Προορισμός
|
Μαρ. 2014(euro)
|
Φεβ. 2015(euro)
|
Μαρ. 2015(euro)
|
Ετήσια μεταβολή
|
Μηνιαία μεταβολή
|
Πάτρα
|
68
|
64
|
61
|
-10%
|
-5%
|
Σπάρτη
|
71
|
64
|
65
|
-8%
|
2%
|
Δημητσάνα
|
90
|
149
|
116
|
29%
|
-22%
|
Καλαμάτα
|
74
|
72
|
73
|
-1%
|
1%
|
Βυτίνα
|
74
|
126
|
139
|
88%
|
10%
|
Τρίκαλα Κορινθίας
|
99
|
100
|
98
|
-1%
|
-2%
|
Ολυμπία
|
57
|
47
|
58
|
2%
|
23%
|
Μονεμβασιά
|
55
|
52
|
63
|
15%
|
21%
|
Καλάβρυτα
|
75
|
77
|
80
|
7%
|
4%
|
Ναύπακτος
|
63
|
71
|
66
|
5%
|
-7%
|
Ναύπλιο
|
74
|
81
|
79
|
7%
|
-2%
|
O Κατάλογος Ξενοδοχειακών Τιμών της www.trivago.gr (tHPI) δείχνει το μέσο όρο τιμών διανυκτέρευσης στις πιο δημοφιλείς ευρωπαϊκές πόλεις της trivago. Ο μέσος όρος τιμών για ένα δίκλινο δωμάτιο βασίζεται σε περισσότερες από δύο εκατομμύρια καθημερινές αναζητήσεις τιμών για μια διανυκτέρευση που γίνονται μέσω του συστήματος σύγκρισης ξενοδοχειακών τιμών της trivago από 80 εκατομμύρια επισκέπτες το μήνα. Η trivago αποθηκεύει τις αναζητήσεις κάθε μήνα και παρουσιάζει μια γενική εικόνα ξενοδοχειακών τιμών για τον επόμενο μήνα. Το tHPI αντανακλά τις ξενοδοχειακές τιμές της online ξενοδοχειακής αγοράς της Ευρώπης: οι τιμές διανυκτέρευσης από περισσότερα από 200 online sites κρατήσεων και αλυσίδες ξενοδοχείων διαμορφώνουν το μέσο όρο ξενοδοχειακών τιμών για πόλεις, περιοχές και χώρες της Ευρώπης.
Σχετικά με την trivago:
Οι ταξιδιώτες βρίσκουν στην www.trivago.gr ιδανικά ξενοδοχεία στις καλύτερες τιμές χρησιμοποιώντας τα διαφορετικά φίλτρα αναζήτησης. Η trivago είναι ένα online meta search site που συγκρίνει τιμές ξενοδοχείων από περισσότερα από 200 διαφορετικά sitesκρατήσεων για περισσότερα από 700.000 ξενοδοχεία ανά τον κόσμο. Επιπλέον, η trivago προσφέρει πάνω από 140 εκατομμύρια ratings για ξενοδοχεία σε συνδυασμό με 14 εκατομμύρια φωτογραφίες. Πάνω από 80 εκατομμύρια χρήστες το μήνα χρησιμοποιούντην trivago και καταφέρνουν να «γλιτώσουν» ως και 36% από τα χρήματα τους κατά μέσο όρο ανά κράτηση. Η trivago GmbH έχει την έδρα της στο Ντίσελντορφ στη Γερμανία ενώ διατηρεί γραφεία και σε Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Μαδρίτη, Μιλάνο, Παρίσι, Αθήνα καιΚωνσταντινούπολη. Η trivago ιδρύθηκε το 2005 και αυτή τη στιγμή λειτουργούν 49 διεθνείς πλατφόρμες.