Το συνεχιζόμενο δράμα της σφράγισης του ΚΤΕΛ Άργους στην περιοχή του Αγίου Βασιλείου, αναδεικνύει τις παθογένειες ενός ολόκληρου συστήματος εξουσίας το οποίο για να πάρει 10 σταυρούς στις τελευταίες εκλογές, υπέσκαψε και παρέσυρε σε περιπέτειες μία από τις πιο νευραλγικές λειτουργίες της πόλης.
Η μετεγκατάσταση του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ στη θέση του Αγίου Βασιλείου είναι κάτι το οποίο θα μπορούσε να γίνει χωρίς προβλήματα και με κέρδος για την πόλη αν δεν μεσολαβούσε η πρωτοφανής ανικανότητα της παρούσας δημοτικής αρχής και οι κοντόφθαλμες βραχυπρόθεσμες προεκλογικές σκοπιμότητες που ήθελε να εξυπηρετήσει.
Το προβληματικό της όλης κατάστασης και τον ορθό δρόμο που η δημοτική αρχή και η διοίκηση του ΚΤΕΛ όφειλαν να ακολουθήσουν, καθώς και τις μεγάλες ευθύνες του κ. Δημάρχου θα τις αναπτύξουμε αναλυτικά πιο κάτω.
Αυτό που επείγει να επισημάνουμε πρώτα είναι το επικίνδυνο του όλου εγχειρήματος. Με την μετεγκατάσταση του ΚΤΕΛ σε χώρο που στερείται άδειας λειτουργίας όλοι όσοι το χρησιμοποιούν και βρίσκονται εκεί είναι εκτεθειμένοι και χωρίς ασφαλιστική κάλυψη.
Το επικίνδυνο της λειτουργίας επεκτείνεται και στην εγγύτητα που έχει με το γειτονικό πρατήριο υγρών καυσίμων – υγραερίου [το οποίο ο νόμος προβλέπει για λόγους ασφαλείας ότι αποτελεί και κώλυμα για την αδειοδότηση του ΚΤΕΛ - και είναι λογικό ο νόμος να θέλει να αποφύγει εκατόμβη θυμάτων από τη γειτνίαση πλήθους ανθρώπων με ένα εν δυνάμει επικίνδυνο σημείο σε περίπτωση ατυχήματος].
Με ποιο τρόπο θα μπορούσαν αυτά τα προβλήματα να ξεπεραστούν με ενέργειες του Δήμου;
1) Το προβληματικό κομμάτι [που είναι θεραπεύσιμο] αφορά στην έλλειψη πράξης εφαρμογής του σχεδίου πόλης που απαγορεύει οποιαδήποτε αδειοδότηση από την πολεοδομία. Ο δήμος θα μπορούσε να προχωρήσει σε μερική εφαρμογή του σχεδίου πόλης και να λυθεί το πρόβλημα. Δεν το έκανε.
2) Παραμένει προβληματικό στη συνέχεια ότι δε μπορεί να δοθεί άδεια χρήσης για υπεραστικό σταθμό λεωφορείων όσο προβλέπεται σε άλλο σημείο ο υπεραστικός σταθμός λεωφορείων από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο [που ισχύει από το 2010]. Αλλά και αυτό θα ήταν θεραπεύσιμο μόνο αν η μετεγκατάσταση γινόταν στο τέλος του 2015 ώστε να μπορεί να γίνει αναθεώρηση του Γ.Π.Σ. και να οριστεί νέος χώρος του σταθμού στην περιοχή που σήμερα βρίσκεται.
3) Τέλος το σημαντικότερο προβληματικό σημείο στην εγκατάσταση του ΚΤΕΛ [το οποίο και ΔΕΝ είναι θεραπεύσιμο] είναι η ύπαρξη του γειτονικού πρατηρίου υγρών καυσίμων – υγραερίου το οποίο έχει αδειοδοτηθεί νόμιμα, του οποίου ο ιδιοκτήτης είναι καθ' όλα σύννομος στο να διαθέτει υγραέριο, και ο δήμος θα είχε προλάβει τις εξελίξεις αν είχε κινηθεί νωρίτερα, αν δηλαδή ήθελε πραγματικά να είναι σύννομη η λειτουργία του ΚΤΕΛ, αλλά αντίθετα κινήθηκε κάτω από προεκλογική βραχυπρόθεσμη σκοπιμότητα.
Η δημοτική αρχή φέρει ακέραια την ευθύνη για το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί από την απόφαση σφράγισης του ΚΤΕΛ από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και την αδυναμία αδειοδότησης του και θα πρέπει η διοίκηση του ΚΤΕΛ να αναρωτηθεί γιατί ενώ υπήρχε τρόπος να μεταφερθεί νόμιμα επιλέχθηκε η παράνομη και στο πόδι μεταφορά προεκλογικά.
Είναι προφανής η εμπλοκή του Δημάρχου για τη μετεγκατάσταση του ΚΤΕΛ προεκλογικά στο νέο χώρο, ομολογημένη δημοσίως άλλωστε από τον ίδιο. Για όλα τα παραπάνω σε κοινή ανακοίνωση με τον κ. Δήμαρχο τον ευχαρίστησε ο υποψήφιος του συνδυασμού του και πρόεδρος του ΚΤΕΛ κύριος Ανάργυρος Μαρούσης ο οποίος επί λέξει τόνισε ότι «…για να υλοποιηθεί αυτό το σχέδιο, που αρχικά βρήκε κάποιες δυσκολίες, οι οποίες με τη βοήθεια και τη συμπαράσταση και την αρωγή του δημάρχου ξεπεράστηκαν…».
Ο εκ του προχείρου σχεδιασμός με συμμέτοχο το δήμαρχο και τον πρόεδρο της επιχείρησης για τη δημιουργία ενός σταθμού λεωφορείων στη θέση του Αγίου Βασιλείου έρχεται σημειωτέον σε αντίθεση με μελέτες του Γ.Π.Σ. που έχουν γίνει, τις οποίες έχει ήδη πληρώσει ο δήμος και έχουν εκπονηθεί από ειδικούς, ειδικότερους σε κάθε περίπτωση από τον κ. Δήμαρχο και τους συν αυτώ, και προβλέπουν ολοκληρωμένο σταθμό ΚΤΕΛ σε άλλη συγκεκριμένη θέση με όλες τις προδιαγραφές και χωρίς τις ελλείψεις του παρόντος σταθμού [λείπουν χώρος υποδοχής, στέγαστρα, αποθήκες κοκ].
Είναι δε εντελώς απαράδεκτες οι παρεμβάσεις του Δήμου υπέρ του ΚΤΕΛ και η διακριτική μεταχείριση που του επιφυλάχθηκε σε σχέση με τους κατοίκους της περιοχής, για τους οποίους σημειωτέον εξακολουθεί να μην επιτρέπεται, μέχρι την εφαρμογή του σχεδίου, ούτε πρόκα να βάλουν στις ιδιοκτησίες τους.
Απαράδεκτα τώρα βρίσκονται διπλά αδικημένοι, αφενός διότι αυτό που αυτοί στερήθηκαν με δημοτική αυθαιρεσία άλλοι το απόλαυσαν, και αφετέρου υποφέρουν καθημερινά από τις διελεύσεις των λεωφορείων και τα καυσαέρια.
Η ταλαιπωρία δε των περίοικων αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα σε έναν προεκλογικό και στο πόδι σχεδιασμό. Ιδιαίτερα αδικημένοι είναι οι κάτοικοι της οδού Αγίων Σαράντα οι οποίοι με επιστολή τους προς το Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο από τον Οκτώβριο του 2014 τονίζουν τα σοβαρότατα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά με τον αποκλεισμό τους από την πρόσβαση στις οδούς Ναυπλίου και Καραμουτζά. Στη συγκεκριμένη οδό υπάρχει αδυναμία πρόσβασης ασθενοφόρου, πυροσβεστικού οχήματος ή απορριμματοφόρου (λόγω της παράνομης καταπάτησης από το σταθμό ΚΤΕΛ του δρόμου που υπάρχει στο υπό εφαρμογή σχέδιο πόλης). Η επιστολή των κατοίκων μέχρι σήμερα παραμένει (ίσως) στο συρτάρι του Δημάρχου αναπάντητη και τα προβλήματα άλυτα.
Ο κύριος Δήμαρχος αντί να ψάχνει να βρει εχθρούς της πόλης, οι οποίοι κατ` αυτόν δήθεν επιθυμούν την εξόντωση του ΚΤΕΛ, καλό θα ήταν να φροντίσει για την ασφάλεια των πολιτών και την εφαρμογή της νομιμότητας.
Η θέση της παράταξης μας είναι βεβαίως η λειτουργία του ΚΤΕΛ εκτός του κέντρου της πόλεως, αλλά σε θέση κατάλληλη όπως ορίζεται από το σημερινό ή το αναθεωρημένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, εφόσον αναθεωρηθεί στο τέλος του 2015.
Η μετεγκατάσταση του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ στη θέση του Αγίου Βασιλείου είναι κάτι το οποίο θα μπορούσε να γίνει χωρίς προβλήματα και με κέρδος για την πόλη αν δεν μεσολαβούσε η πρωτοφανής ανικανότητα της παρούσας δημοτικής αρχής και οι κοντόφθαλμες βραχυπρόθεσμες προεκλογικές σκοπιμότητες που ήθελε να εξυπηρετήσει.
Το προβληματικό της όλης κατάστασης και τον ορθό δρόμο που η δημοτική αρχή και η διοίκηση του ΚΤΕΛ όφειλαν να ακολουθήσουν, καθώς και τις μεγάλες ευθύνες του κ. Δημάρχου θα τις αναπτύξουμε αναλυτικά πιο κάτω.
Αυτό που επείγει να επισημάνουμε πρώτα είναι το επικίνδυνο του όλου εγχειρήματος. Με την μετεγκατάσταση του ΚΤΕΛ σε χώρο που στερείται άδειας λειτουργίας όλοι όσοι το χρησιμοποιούν και βρίσκονται εκεί είναι εκτεθειμένοι και χωρίς ασφαλιστική κάλυψη.
Το επικίνδυνο της λειτουργίας επεκτείνεται και στην εγγύτητα που έχει με το γειτονικό πρατήριο υγρών καυσίμων – υγραερίου [το οποίο ο νόμος προβλέπει για λόγους ασφαλείας ότι αποτελεί και κώλυμα για την αδειοδότηση του ΚΤΕΛ - και είναι λογικό ο νόμος να θέλει να αποφύγει εκατόμβη θυμάτων από τη γειτνίαση πλήθους ανθρώπων με ένα εν δυνάμει επικίνδυνο σημείο σε περίπτωση ατυχήματος].
Με ποιο τρόπο θα μπορούσαν αυτά τα προβλήματα να ξεπεραστούν με ενέργειες του Δήμου;
1) Το προβληματικό κομμάτι [που είναι θεραπεύσιμο] αφορά στην έλλειψη πράξης εφαρμογής του σχεδίου πόλης που απαγορεύει οποιαδήποτε αδειοδότηση από την πολεοδομία. Ο δήμος θα μπορούσε να προχωρήσει σε μερική εφαρμογή του σχεδίου πόλης και να λυθεί το πρόβλημα. Δεν το έκανε.
2) Παραμένει προβληματικό στη συνέχεια ότι δε μπορεί να δοθεί άδεια χρήσης για υπεραστικό σταθμό λεωφορείων όσο προβλέπεται σε άλλο σημείο ο υπεραστικός σταθμός λεωφορείων από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο [που ισχύει από το 2010]. Αλλά και αυτό θα ήταν θεραπεύσιμο μόνο αν η μετεγκατάσταση γινόταν στο τέλος του 2015 ώστε να μπορεί να γίνει αναθεώρηση του Γ.Π.Σ. και να οριστεί νέος χώρος του σταθμού στην περιοχή που σήμερα βρίσκεται.
3) Τέλος το σημαντικότερο προβληματικό σημείο στην εγκατάσταση του ΚΤΕΛ [το οποίο και ΔΕΝ είναι θεραπεύσιμο] είναι η ύπαρξη του γειτονικού πρατηρίου υγρών καυσίμων – υγραερίου το οποίο έχει αδειοδοτηθεί νόμιμα, του οποίου ο ιδιοκτήτης είναι καθ' όλα σύννομος στο να διαθέτει υγραέριο, και ο δήμος θα είχε προλάβει τις εξελίξεις αν είχε κινηθεί νωρίτερα, αν δηλαδή ήθελε πραγματικά να είναι σύννομη η λειτουργία του ΚΤΕΛ, αλλά αντίθετα κινήθηκε κάτω από προεκλογική βραχυπρόθεσμη σκοπιμότητα.
Η δημοτική αρχή φέρει ακέραια την ευθύνη για το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί από την απόφαση σφράγισης του ΚΤΕΛ από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και την αδυναμία αδειοδότησης του και θα πρέπει η διοίκηση του ΚΤΕΛ να αναρωτηθεί γιατί ενώ υπήρχε τρόπος να μεταφερθεί νόμιμα επιλέχθηκε η παράνομη και στο πόδι μεταφορά προεκλογικά.
Είναι προφανής η εμπλοκή του Δημάρχου για τη μετεγκατάσταση του ΚΤΕΛ προεκλογικά στο νέο χώρο, ομολογημένη δημοσίως άλλωστε από τον ίδιο. Για όλα τα παραπάνω σε κοινή ανακοίνωση με τον κ. Δήμαρχο τον ευχαρίστησε ο υποψήφιος του συνδυασμού του και πρόεδρος του ΚΤΕΛ κύριος Ανάργυρος Μαρούσης ο οποίος επί λέξει τόνισε ότι «…για να υλοποιηθεί αυτό το σχέδιο, που αρχικά βρήκε κάποιες δυσκολίες, οι οποίες με τη βοήθεια και τη συμπαράσταση και την αρωγή του δημάρχου ξεπεράστηκαν…».
Ο εκ του προχείρου σχεδιασμός με συμμέτοχο το δήμαρχο και τον πρόεδρο της επιχείρησης για τη δημιουργία ενός σταθμού λεωφορείων στη θέση του Αγίου Βασιλείου έρχεται σημειωτέον σε αντίθεση με μελέτες του Γ.Π.Σ. που έχουν γίνει, τις οποίες έχει ήδη πληρώσει ο δήμος και έχουν εκπονηθεί από ειδικούς, ειδικότερους σε κάθε περίπτωση από τον κ. Δήμαρχο και τους συν αυτώ, και προβλέπουν ολοκληρωμένο σταθμό ΚΤΕΛ σε άλλη συγκεκριμένη θέση με όλες τις προδιαγραφές και χωρίς τις ελλείψεις του παρόντος σταθμού [λείπουν χώρος υποδοχής, στέγαστρα, αποθήκες κοκ].
Είναι δε εντελώς απαράδεκτες οι παρεμβάσεις του Δήμου υπέρ του ΚΤΕΛ και η διακριτική μεταχείριση που του επιφυλάχθηκε σε σχέση με τους κατοίκους της περιοχής, για τους οποίους σημειωτέον εξακολουθεί να μην επιτρέπεται, μέχρι την εφαρμογή του σχεδίου, ούτε πρόκα να βάλουν στις ιδιοκτησίες τους.
Απαράδεκτα τώρα βρίσκονται διπλά αδικημένοι, αφενός διότι αυτό που αυτοί στερήθηκαν με δημοτική αυθαιρεσία άλλοι το απόλαυσαν, και αφετέρου υποφέρουν καθημερινά από τις διελεύσεις των λεωφορείων και τα καυσαέρια.
Η ταλαιπωρία δε των περίοικων αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα σε έναν προεκλογικό και στο πόδι σχεδιασμό. Ιδιαίτερα αδικημένοι είναι οι κάτοικοι της οδού Αγίων Σαράντα οι οποίοι με επιστολή τους προς το Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο από τον Οκτώβριο του 2014 τονίζουν τα σοβαρότατα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά με τον αποκλεισμό τους από την πρόσβαση στις οδούς Ναυπλίου και Καραμουτζά. Στη συγκεκριμένη οδό υπάρχει αδυναμία πρόσβασης ασθενοφόρου, πυροσβεστικού οχήματος ή απορριμματοφόρου (λόγω της παράνομης καταπάτησης από το σταθμό ΚΤΕΛ του δρόμου που υπάρχει στο υπό εφαρμογή σχέδιο πόλης). Η επιστολή των κατοίκων μέχρι σήμερα παραμένει (ίσως) στο συρτάρι του Δημάρχου αναπάντητη και τα προβλήματα άλυτα.
Ο κύριος Δήμαρχος αντί να ψάχνει να βρει εχθρούς της πόλης, οι οποίοι κατ` αυτόν δήθεν επιθυμούν την εξόντωση του ΚΤΕΛ, καλό θα ήταν να φροντίσει για την ασφάλεια των πολιτών και την εφαρμογή της νομιμότητας.
Η θέση της παράταξης μας είναι βεβαίως η λειτουργία του ΚΤΕΛ εκτός του κέντρου της πόλεως, αλλά σε θέση κατάλληλη όπως ορίζεται από το σημερινό ή το αναθεωρημένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, εφόσον αναθεωρηθεί στο τέλος του 2015.