Έχουν περάσει έξι μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και πολλαπλά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων δημιουργούνται και από τα κενά σε εκπαιδευτικούς που εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα, αρχές Μάρτη, την υποχρηματοδότηση κλπ. Μαθητές, γονείς και δάσκαλοι αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες στην καθημερινότητά τους από αυτήν την κατάσταση που αποτελεί χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα.
Ειδικότερα στο Μουσικό Σχολείο Αργολίδας τα προβλήματα είναι εκρηκτικά και η κατάσταση ασφυκτική.
Δεν υπάρχουν επαρκείς αίθουσες διδασκαλίας, κατάλληλες και επαρκείς αίθουσες μουσικών οργάνων, εργαστήριο φυσικών επιστημών, αίθουσα υπολογιστών ικανή να καλύψει τις ανάγκες ενός τμήματος ,αίθουσα εκδηλώσεων, σίτισης, χώροι υγιεινής ικανοί να καλύψουν τις ανάγκες 202 μαθητών, ασφαλές προαύλιο. Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς μουσικής παιδείας είναι σοβαρές. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί κάνουν μάθημα σε κρύες και σκοτεινές αίθουσες. Με λίγα λόγια ένα σχολείο κύτταρο πολιτισμού έχει αφεθεί στην τύχη του.
Από τη Δευτέρα 2 Μαρτίου η μετακίνηση των μαθητών είναι στον αέρα. Υποσχέσεις για τη λύση των προβλημάτων του σχολείου δίνονται απλόχερα,(όπως η ένταξη του Σχολείου στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ και δημοπράτηση της επέκτασης του, λύση του στεγαστικού προβλήματος με προκατασκευασμένες αίθουσες ) αλλά μένουν μόνο υποσχέσεις και ενώ η σχολική χρονιά πηγαίνει προς το τέλος, τα προβλήματα παραμένουν.
Χώροι που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την καλύτερη λειτουργία και επέκταση του σχολείου , ο δήμος Άργους-Μυκηνών τους παραχώρησε για να προπονείται η ομάδα του Παναργειακού. Από αυτό φαίνεται καθαρά ποιες είναι προτεραιότητες του δήμου και πόσο σοβαρά απασχολεί το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση.
Η χρηματοδότηση του σχολείου εξασφαλίζεται από δωρεές όπως αυτή του ιδρύματος Νιάρχου ή κατοίκων της περιοχής που ζουν στο εξωτερικό. Η αγορά του εξοπλισμού του σχολείου έγινε με δωρέες κατοίκων της περιοχής. Αυτό είναι το μοντέλο του σχολείου που προωθούν οι πολιτικές της ΕΕ και των κυβερνήσεών της. Ένα σχολείο που να συνδέεται με την «αγορά», σχολείο «αποκεντρωμένο» και «ανεξάρτητο» που, προοπτικά, θα ψάχνει για χρηματοδότηση, αφού το κράτος θα απαλλαγεί απ' αυτό το «βάρος».
Στην ουσία η πολιτική των κυβερνήσεων καταδικάζει τα μουσικά σχολεία να υπολειτουργήσουν για μια ολόκληρη σχολική χρονιά, χωρίς να μπορούν να τηρήσουν το αναλυτικό τους πρόγραμμα.
Καλούμε την ΕΛΜΕ, να απαιτήσει αγωνιστικά:
-Την άμεση κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς.
- Τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα οργανωμένου σε επίπεδο περιφέρειας με την επίβλεψη και τον έλεγχο του υπουργείου Παιδείας για τις μετακινήσεις του μαθητικού πληθυσμού και ιδιαίτερα των υπερτοπικών - διαδημοτικών σχολείων.
- Να μην πληρώσουν ούτε ένα ευρώ οι γονείς. Όλες οι ανάγκες του σχολείου (μουσικά όργανα, θέρμανση, λειτουργικά έξοδα, κλπ) να καλύπτονται από το κράτος.
-Άμεσα να έρθουν οι προκατασκευασμένες αίθουσες ,τουαλέτες .
-Θέρμανση σε όλες τις αίθουσες του σχολείου .
-Να γίνει μελέτη για αναβάθμιση του ήδη υπάρχοντος κτιρίου και το έργο να έχει πραγματο- ποιηθεί πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
-Βελτίωση του προαύλιου χώρου του σχολείου .
‘
Ειδικότερα στο Μουσικό Σχολείο Αργολίδας τα προβλήματα είναι εκρηκτικά και η κατάσταση ασφυκτική.
Δεν υπάρχουν επαρκείς αίθουσες διδασκαλίας, κατάλληλες και επαρκείς αίθουσες μουσικών οργάνων, εργαστήριο φυσικών επιστημών, αίθουσα υπολογιστών ικανή να καλύψει τις ανάγκες ενός τμήματος ,αίθουσα εκδηλώσεων, σίτισης, χώροι υγιεινής ικανοί να καλύψουν τις ανάγκες 202 μαθητών, ασφαλές προαύλιο. Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς μουσικής παιδείας είναι σοβαρές. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί κάνουν μάθημα σε κρύες και σκοτεινές αίθουσες. Με λίγα λόγια ένα σχολείο κύτταρο πολιτισμού έχει αφεθεί στην τύχη του.
Από τη Δευτέρα 2 Μαρτίου η μετακίνηση των μαθητών είναι στον αέρα. Υποσχέσεις για τη λύση των προβλημάτων του σχολείου δίνονται απλόχερα,(όπως η ένταξη του Σχολείου στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ και δημοπράτηση της επέκτασης του, λύση του στεγαστικού προβλήματος με προκατασκευασμένες αίθουσες ) αλλά μένουν μόνο υποσχέσεις και ενώ η σχολική χρονιά πηγαίνει προς το τέλος, τα προβλήματα παραμένουν.
Χώροι που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την καλύτερη λειτουργία και επέκταση του σχολείου , ο δήμος Άργους-Μυκηνών τους παραχώρησε για να προπονείται η ομάδα του Παναργειακού. Από αυτό φαίνεται καθαρά ποιες είναι προτεραιότητες του δήμου και πόσο σοβαρά απασχολεί το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση.
Η χρηματοδότηση του σχολείου εξασφαλίζεται από δωρεές όπως αυτή του ιδρύματος Νιάρχου ή κατοίκων της περιοχής που ζουν στο εξωτερικό. Η αγορά του εξοπλισμού του σχολείου έγινε με δωρέες κατοίκων της περιοχής. Αυτό είναι το μοντέλο του σχολείου που προωθούν οι πολιτικές της ΕΕ και των κυβερνήσεών της. Ένα σχολείο που να συνδέεται με την «αγορά», σχολείο «αποκεντρωμένο» και «ανεξάρτητο» που, προοπτικά, θα ψάχνει για χρηματοδότηση, αφού το κράτος θα απαλλαγεί απ' αυτό το «βάρος».
Στην ουσία η πολιτική των κυβερνήσεων καταδικάζει τα μουσικά σχολεία να υπολειτουργήσουν για μια ολόκληρη σχολική χρονιά, χωρίς να μπορούν να τηρήσουν το αναλυτικό τους πρόγραμμα.
Καλούμε την ΕΛΜΕ, να απαιτήσει αγωνιστικά:
-Την άμεση κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς.
- Τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα οργανωμένου σε επίπεδο περιφέρειας με την επίβλεψη και τον έλεγχο του υπουργείου Παιδείας για τις μετακινήσεις του μαθητικού πληθυσμού και ιδιαίτερα των υπερτοπικών - διαδημοτικών σχολείων.
- Να μην πληρώσουν ούτε ένα ευρώ οι γονείς. Όλες οι ανάγκες του σχολείου (μουσικά όργανα, θέρμανση, λειτουργικά έξοδα, κλπ) να καλύπτονται από το κράτος.
-Άμεσα να έρθουν οι προκατασκευασμένες αίθουσες ,τουαλέτες .
-Θέρμανση σε όλες τις αίθουσες του σχολείου .
-Να γίνει μελέτη για αναβάθμιση του ήδη υπάρχοντος κτιρίου και το έργο να έχει πραγματο- ποιηθεί πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
-Βελτίωση του προαύλιου χώρου του σχολείου .
‘