ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Ευχές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς

ΕΥΧΕΣ

Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Πρόσκληση Συμμετοχής στον 20ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό με θέμα τα Παιδιά Πρόσφυγες

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 7:25:00 μ.μ. |
«Αν ήσουν εσύ στη θέση του Αζίζ…»
Συμμετοχές μέχρι 5 Ιουνίου 2015
 Το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και την Επιτροπή Ευαισθητοποίησης των Νέων[1] προκηρύσουν τον 20ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας με θέμα τα Παιδιά Πρόσφυγες.
Ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Προσφύγων που τιμάται κάθε χρόνο στις 20 Ιουνίου, μαθητές και τις μαθήτριες από όλη τη χώρα καλούνται να τιμήσουν με τη συμμετοχή τους το Διαγωνισμό μπαίνοντας στη θέση του Αζίζ.

Ο Αζίζ είναι ένα από τα εκατομμύρια παιδιά πρόσφυγες στον κόσμο. Παιδιά χωρίς πατρίδα, χωρίς ιθαγένεια, χωρίς οικογένεια ή που βρίσκονται εκτοπισμένα μέσα στην ίδια τους τη χώρα. Πολλά από αυτά περνούν όλη την παιδική τους ηλικία μακριά από το σπίτι τους, εκτεθειμένα σε παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και σε διάφορες μορφές κακοποίησης ή εκμετάλλευσης. Μπορούμε να μπούμε στη θέση αυτών των παιδιών; Μπορούμε να φανταστούμε πώς θα ήταν η ζωή μας μακριά από την πατρίδα;

Στο Διαγωνισμό έχουν δικαίωμα συμμετοχής μαθητές νηπιαγωγείου με ζωγραφική ή αφίσα, Ε΄ και Στ΄ τάξης Δημοτικού με γραπτό κείμενο, βίντεο, ζωγραφική, αφίσα και Γ’ Τάξης Γυμνασίου και Α’ Τάξης Λυκείου με γραπτό κείμενο, ιστολόγιο (blog) και βίντεο. Επίσης, στο Διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος ασυνόδευτα παιδιά πρόσφυγες που διαμένουν σε κέντρα φιλοξενίας. Οι συμμετοχές αποστέλλονται στα γραφεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (Ταγιαπιέρα 12, Αθήνα) μέχρι και τις 5 Ιουνίου.

Τις συμμετοχές των μαθητών θα αξιολογήσει ειδική Επιτροπή. Στους βραβευθέντες θα αποσταλούν αναμνηστικά δώρα από την Υ.Α., ενώ τα έργα τους θα προβληθούν στην ιστοσελίδα της Υ.Α. www.unhcr.gr και στην ιστοσελίδα του Συνηγόρου του Παιδιού www.0-18.gr. Θα επιδιωχθεί επίσης να αξιοποιηθούν περαιτέρω στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Τομέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης της Υ.Α.

Τα βραβευμένα έργα των προηγούμενων ετών καθώς και περαιτέρω πληροφορίες διατίθενται στην ιστοσελίδα της Ύπατης Αρμοστείας: http://www.unhcr.gr/ekpaideysi/mathitikoi-diagonismoi.html.

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με:

Καίτη Κεχαγιόγλου, Υπεύθυνη Τομέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, e-mail: kehayioy@unhcr.org

Στέλλα Νάνου, Βοηθό Τομέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, e-mail: nanou@unhcr.org

Ιστοσελίδες: www.unhcr.gr (Ελληνικά) / www.unhcr.org (Αγγλικά)

www.unhcr.gr/refugeestories / www.1againstracism.gr

Ακολουθήστε μας: www.facebook.com/unhcrgreece, www.youtube.com/unhcrgreece,
www.twitter.com/unhcrgreece

[1] Μέλη της επιτροπής είναι το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, η Διεύθυνση Νέας Γενιάς, το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης - ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας - Ι.Π.Ε.Μ, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων (ΠΕΕΠΟΘΕ), το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Συνήγορος του Πολίτη - Συνήγορος του Παιδιού,το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.

Τι είναι και πώς ξεκίνησε ο Μαθητικός Διαγωνισμός για τους Πρόσφυγες

Ο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός με θεματολογία σχετική με τους πρόσφυγες ξεκίνησε το 1994 με πρωτοβουλία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και της Ο.Λ.Μ.Ε. Από τότε μέχρι σήμερα, ο Διαγωνισμός διεξάγεται κάθε χρόνο, με μόνη εξαίρεση το 2002. Καθοριστική για τη συνέχεια και την εξέλιξη του Διαγωνισμού στην 20ετή πορεία του είναι η συμβολή της Επιτροπής Ευαισθητοποίησης των Νέων, στην οποία συμμετέχουν το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς (νυν Διεύθυνση Νέας Γενιάς), η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης - ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας - Ι.Π.Ε.Μ, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Πολιτιστικών Θεμάτων, το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο Συνήγορος του Πολίτη – Συνήγορος του Παιδιού και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες.

Στόχος του Μαθητικού Διαγωνισμού είναι να δώσει την ευκαιρία στα παιδιά και τους νέους να εκφράσουν δημιουργικά τις απόψεις τους γύρω από την προστασία των προσφύγων αλλά και να συνειδητοποιήσουν τα προβλήματα και τις ιδιαίτερες δυσκολίες που συναντούν οι πρόσφυγες κατά τον εκπατρισμό, τη φιλοξενία τους σε κάποια άλλη χώρα και, ενδεχομένως, την επιστροφή τους στην πατρίδα.

Πώς μπορείτε να συμμετέχετε στο Διαγωνισμό της Ύπατης Αρμοστείας

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα. Κάθε χρόνο τα παιδιά της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού διαγωνίζονται στην κατηγορία των εικαστικών και του γραπτού κειμένου, ενώ οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και της Α΄ Τάξης Λυκείου μπορούν να συμμετέχουν με γραπτό κείμενο ή με καλλιτεχνική δημιουργία (φωτογραφία, οπτικοακουστικό μήνυμα). Με αφορμή τα 20α γενέθλια του Μαθητικού Διαγωνισμού, οι όροι συμμετοχής διευρύνθηκαν, ώστε να περιλαμβάνουν και τους μικρούς μας φίλους που φοιτούν στο Νηπιαγωγείο.

Τα τελευταία χρόνια λαμβάνουν μέρος στο Διαγωνισμό και ασυνόδευτα παιδιά πρόσφυγες που μοιράζονται μαζί μας την προσωπική τους ιστορία και δίνουν ένα παράδειγμα δύναμης και αισιοδοξίας. Παράλληλα, με χαρά λαμβάνουμε κάθε χρόνο και ειδικές συμμετοχές από Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Σχολεία σε καταστήματα κράτησης κ.λπ.

Τα έργα συγκεντρώνονται αρχικά από τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων και προωθούνται στη συνέχεια στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπου ανήκουν, για να αποσταλούν στα Γραφεία της Ύπατης Αρμοστείας. Η αξιολόγηση και η τελική επιλογή των έργων πραγματοποιείται από Ειδική Επιτροπή που συνθέτουν εκπρόσωποι της Επιτροπής Ευαισθητοποίησης των Νέων. Όσα έργα ξεχωρίσουν προβάλλονται μέσα από τις ιστοσελίδες της Υ.Α. και προωθούνται στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της στον τομέα της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού.
Γίνεται επίσης προσπάθεια, όποτε αυτό είναι εφικτό, η βράβευση να διακριθέντων μαθητών να λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο ειδικής τελετής, όπου τους απονέμονται τιμητικά διπλώματα, αναμνηστικά βραβεία και δώρα, παρουσία εκπροσώπων του Υπουργείου Παιδείας και της Επιτροπής Ευαισθητοποίησης, καθώς και προσωπικοτήτων της τέχνης και των γραμμάτων.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Μαθητικό Διαγωνισμό μπορείτε να επισκεφθείτε
την ιστοσελίδα της Ύπατης Αρμοστείας www.unhcr.gr, να απευθυνθείτε στο Γραφείο μας
(Τομέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, τηλ.: 210 6756801, φαξ: 210 6756800, e-mail:
kehayioy@unhcr.org και nanou@unhcr.org) καθώς και στις Διευθύνσεις Σπουδών
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας.

Τι είναι η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες είναι ένας διεθνής, ανθρωπιστικός, μη-
πολιτικός Οργανισμός του ΟΗΕ. Ξεκίνησε να λειτουργεί το 1951 με έδρα τη Γενεύη της
Ελβετίας. Από τότε έχει βοηθήσει πάνω από 50 εκατομμύρια ανθρώπους να ξαναχτίσουν τη
ζωή τους και έχει τιμηθεί δύο φορές με Νόμπελ Ειρήνης. Κύρια αρμοδιότητα της Ύπατης
Αρμοστείας, γνωστή ως διεθνής προστασία, είναι να διασφαλίζει το δικαίωμα κάθε ατόμου να
ζητήσει άσυλο και να βρει ασφαλές καταφύγιο σε άλλη χώρα. Η Ύπατη Αρμοστεία προσπαθεί
να καλύπτει άμεσα βασικές ανάγκες για νερό, τροφή, στέγη και ιατροφαρμακευτική
περίθαλψη σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν τα κατάλληλα μέσα για την αντιμετώπιση των
προσφυγικών κρίσεων. Παράλληλα, αναζητά μακροπρόθεσμες και βιώσιμες λύσεις για τους
πρόσφυγες, όπως ο εθελοντικός επαναπατρισμός, η ένταξη στη χώρα ασύλου ή η
μετεγκατάσταση σε μια τρίτη χώρα.

Σήμερα, τα περισσότερα από 9.300 μέλη του προσωπικού της Ύπατης Αρμοστείας βοηθούν
πάνω από 42 εκατομμύρια συνανθρώπους μας εκτοπισμένους εντός ή εκτός της χώρας τους,
αιτούντες άσυλο καθώς και επαναπατρισμένους πρόσφυγες, που είναι διασκορπισμένοι σε
όλο τον κόσμο.

Ποιος είναι πρόσφυγας;

Φαντάσου το εξής: Έχεις ζήσει όλη σου τη ζωή ειρηνικά, ανάμεσα σε φίλους και συγγενείς.
Έχεις όνειρα και σχέδια για το μέλλον. Ξαφνικά, όμως, τα πάντα αλλάζουν. Γείτονες που
γνωρίζεις όλη σου τη ζωή τώρα σε βλέπουν σαν εχθρό. Το σπίτι σου καταστρέφεται. Παλεύεις
να ξεφύγεις από βόμβες και σφαίρες, τρέπεσαι σε φυγή, με μόνο στόχο να σώσεις τη ζωή σου.
Έπειτα, αν σταθείς τυχερός, βρίσκεσαι σε έναν ξένο τόπο, μόνος, εξουθενωμένος, σε
αναζήτηση ασφάλειας. Το μέλλον σου στην κοινωνία που σε υποδέχεται είναι αβέβαιο. Δεν
ξέρεις πότε θα σταματήσεις να φοβάσαι. Είσαι πρόσφυγας.

Οι πρόσφυγες είναι άτομα που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τη χώρα τους λόγω δίωξης ή
πολέμου. Η Σύμβαση της Γενεύης του 1951 για το Καθεστώς των Προσφύγων ορίζει ως
πρόσφυγα: «...κάθε άτομο το οποίο, επειδή έχει δικαιολογημένο φόβο δίωξης λόγω φυλής,
θρησκείας, εθνικής προέλευσης, πολιτικών πεποιθήσεων ή συμμετοχής σε ιδιαίτερη κοινωνική
ομάδα, βρίσκεται έξω από τη χώρα καταγωγής του και δεν μπορεί, ή εξαιτίας αυτού του
φόβου δεν θέλει, να προσφύγει στην προστασία της χώρας αυτής».
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ