Τη χαριστική βολή σε όλα τα δημόσια έργα της χώρας δίνει η αργία των τραπεζών και τα capital control, οδηγώντας σε οριστικό λουκέτο ακόμη και εργοτάξια που μέχρι σήμερα λειτουργούσαν έστω και σε χαμηλούς ρυθμούς, λόγω της στάσης πληρωμών.
Τραγελαφική είναι η κατάσταση και στις οδικές μεταφορές, καθώς οδηγοί καταγγέλλουν ότι μένουν εγκλωβισμένοι στο εξωτερικό, εξαιτίας της αδυναμίας να πληρώσουν τοις μετρητοίς το κόστος του ταξιδιού!
Την τελευταία εβδομάδα υπολογίζεται ότι χιλιάδες εργαζόμενοι απολύθηκαν ή μπήκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας μέχρι να ξεκαθαρίσει το θολό πολιτικό και οικονομικό σκηνικό που πολιορκεί την αγορά.
"Υπολογίζουμε ότι μόνο από τα μέλη μας έχουν αποχωρήσει περί τους 40.000 εργαζόμενους τις τελευταίες μέρες καθώς τα λουκέτα σε εργοτάξια, οι απολύσεις και οι διαθεσιμότητες έχουν μπει στην καθημερινότητά μας" δηλώνει στο "newmomey" ο κ. Ζαχαρίας Αθουσάκης, Πρόεδρος του ΣΑΤΕ που εκπροσωπεί μεσαίες και μεγάλες τεχνικές εταιρείες. Είναι βέβαιο ότι πολλές από τις θέσεις αυτές έχουν χαθεί οριστικά, καθώς ακόμη και να αναστηθούν τα εργοτάξια δεν θα επιστρέψει όλος ο κόσμος!
Δραματική όμως εμφανίζεται η κατάσταση και στις μεταφορές. Σε έκτακτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Οικονομίας μεταξύ του υπουργού, κ. Γιώργου Σταθάκη και εκπροσώπων των εταιρειών μεταφορών και logistics, αναδείχθηκαν και μία σειρά άλλων προβλημάτων που δυσχεραίνουν την λειτουργία του κλάδου.
Επισημάνθηκαν προβλήματα όπως ο εφοδιασμός με πετρέλαιο, η αδυναμία πληρωμής των διοδίων και της αγοράς ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ακόμη και η αναγκαστική παραμονή μεταφορέων σε ξένες χώρες. Όπως αναφέρθηκε, το κόστος για τα λειτουργικά έξοδα ενός δρομολογίου μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ευρώπης, κυμαίνεται από 4.000 μέχρι 5.000 ευρώ, ποσό που δεν δύναται να καταβάλλει κανείς τοις μετρητοίς.
Δεν ξέρουμε σε τι νόμισμα θα πληρωθούμε
"Μέχρι τώρα είχαμε τις ανεξόφλητες οφειλές του Δημοσίου που ταλαιπωρούσαν την πρόοδο των έργων, αλλά δεν τα είχαν σταματήσει.
Από την περασμένη εβδομάδα σε όλα τα εργοτάξια έχει μπει λουκέτο. Ο λόγος είναι ότι δεν μπορούμε να προμηθευτούμε πρώτες ύλες και καύσιμα καθώς όλοι οι προμηθευτές μας ζητούν να πληρωθούν σε μετρητά, αλλά και γιατί δεν μπορούμε να συνεχίσουμε τα έργα όταν υπάρχει η ανησυχία για το πώς θα πληρωθούμε και ειδικά σε ποιο νόμισμα", σημειώνει.
Ακόμη όμως και εάν επιτευχθεί μία συμφωνία τις επόμενες μέρες, ο κ. Αθουσάκης εκτιμά ότι οι συνθήκες στα δημόσια έργα δεν θα εξομαλυνθούν, καθώς με τις υποχρεώσεις που έχει σήμερα το δημόσιο είναι αδύνατο να δοθούν χρήματα στους εργολάβους πριν τον Σεπτέμβριο.
Τραγελαφική είναι η κατάσταση και στις οδικές μεταφορές, καθώς οδηγοί καταγγέλλουν ότι μένουν εγκλωβισμένοι στο εξωτερικό, εξαιτίας της αδυναμίας να πληρώσουν τοις μετρητοίς το κόστος του ταξιδιού!
Την τελευταία εβδομάδα υπολογίζεται ότι χιλιάδες εργαζόμενοι απολύθηκαν ή μπήκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας μέχρι να ξεκαθαρίσει το θολό πολιτικό και οικονομικό σκηνικό που πολιορκεί την αγορά.
"Υπολογίζουμε ότι μόνο από τα μέλη μας έχουν αποχωρήσει περί τους 40.000 εργαζόμενους τις τελευταίες μέρες καθώς τα λουκέτα σε εργοτάξια, οι απολύσεις και οι διαθεσιμότητες έχουν μπει στην καθημερινότητά μας" δηλώνει στο "newmomey" ο κ. Ζαχαρίας Αθουσάκης, Πρόεδρος του ΣΑΤΕ που εκπροσωπεί μεσαίες και μεγάλες τεχνικές εταιρείες. Είναι βέβαιο ότι πολλές από τις θέσεις αυτές έχουν χαθεί οριστικά, καθώς ακόμη και να αναστηθούν τα εργοτάξια δεν θα επιστρέψει όλος ο κόσμος!
Δραματική όμως εμφανίζεται η κατάσταση και στις μεταφορές. Σε έκτακτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Οικονομίας μεταξύ του υπουργού, κ. Γιώργου Σταθάκη και εκπροσώπων των εταιρειών μεταφορών και logistics, αναδείχθηκαν και μία σειρά άλλων προβλημάτων που δυσχεραίνουν την λειτουργία του κλάδου.
Επισημάνθηκαν προβλήματα όπως ο εφοδιασμός με πετρέλαιο, η αδυναμία πληρωμής των διοδίων και της αγοράς ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ακόμη και η αναγκαστική παραμονή μεταφορέων σε ξένες χώρες. Όπως αναφέρθηκε, το κόστος για τα λειτουργικά έξοδα ενός δρομολογίου μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ευρώπης, κυμαίνεται από 4.000 μέχρι 5.000 ευρώ, ποσό που δεν δύναται να καταβάλλει κανείς τοις μετρητοίς.
Δεν ξέρουμε σε τι νόμισμα θα πληρωθούμε
"Μέχρι τώρα είχαμε τις ανεξόφλητες οφειλές του Δημοσίου που ταλαιπωρούσαν την πρόοδο των έργων, αλλά δεν τα είχαν σταματήσει.
Από την περασμένη εβδομάδα σε όλα τα εργοτάξια έχει μπει λουκέτο. Ο λόγος είναι ότι δεν μπορούμε να προμηθευτούμε πρώτες ύλες και καύσιμα καθώς όλοι οι προμηθευτές μας ζητούν να πληρωθούν σε μετρητά, αλλά και γιατί δεν μπορούμε να συνεχίσουμε τα έργα όταν υπάρχει η ανησυχία για το πώς θα πληρωθούμε και ειδικά σε ποιο νόμισμα", σημειώνει.
Ακόμη όμως και εάν επιτευχθεί μία συμφωνία τις επόμενες μέρες, ο κ. Αθουσάκης εκτιμά ότι οι συνθήκες στα δημόσια έργα δεν θα εξομαλυνθούν, καθώς με τις υποχρεώσεις που έχει σήμερα το δημόσιο είναι αδύνατο να δοθούν χρήματα στους εργολάβους πριν τον Σεπτέμβριο.