Πέρυσι τέτοια εποχή, από στήλη της «Κ», επισημαίναμε διάφορες «κακοτεχνίες» που συμβαίνουν στο ΚΤΕΛ Αργολίδας (19/8/14, «Στην Επίδαυρο με τα... πόδια»). Η Αργολίδα υποδέχεται πολλούς ξένους και Ελληνες επισκέπτες και λόγω του Φεστιβάλ Επιδαύρου, κάθε καλοκαίρι.
Το ρεπορτάζ ΚΤΕΛ Νομού Αργολίδας για το 2015 είναι επίσης πλούσιο. Εναν χρόνο μετά, διαπίστωσα ότι υπάρχει ένα πιο σταθεροποιημένο πρόγραμμα δρομολογίων. Δηλαδή, υπάρχουν τρία δρομολόγια από Παλιά Επίδαυρο προς Αθήνα τις καθημερινές και δύο τα Σαββατοκύριακα. Εξακολουθούν, όμως, να συμβαίνουν αρκετά περίεργα: δηλαδή, δεν περνούν όλα τα δρομολόγια μέσα από την Παλιά Επίδαυρο – ένα εξόχως τουριστικό μέρος. Οταν το δρομολόγιο περνά από τον κεντρικό δρόμο, οι επιβάτες πρέπει να φτάσουν εκεί (στο καφέ «Στορκ» για την ακρίβεια) είτε με κάποιο Ι.Χ. είτε με ΤΑΧΙ. Στη δεύτερη περίπτωση, επιβαρύνονται με επιπλέον χρήματα, φυσικά. Σε κάποιες περιπτώσεις, μικρά λεωφορεία κάνουν τη μεταφορά μέχρι το λεωφορείο που θα φτάσει τελικά στην Αθήνα.
Πάνε οι επιβάτες στο «Στορκ» θαυμάζουν την υπέροχη θέα, τακτοποιούνται όπως μπορούν με τις αποσκευές τους κάτω από τα πεύκα και περιμένουν το λεωφορείο. Το οποίο, συνήθως, αργεί κανένα μισάωρο! Ας είναι, λες... Θα μπω και θα καθίσω, θα υπάρχει και το air condition και σε δύο ώρες θα είμαι στην Αθήνα... Μεγάλη πλάνη!
Γιατί μόλις φτάσει το λεωφορείο, συνειδητοποιείς ότι η θέση για την οποία έχεις πληρώσει κανονικό εισιτήριο δεν είναι δεδομένη για πολλούς από τους επιβάτες. Φαίνεται κάποιοι δεν ξέρουν να μετρούν εκεί στο ΚΤΕΛ και δεν ενημέρωσαν για τον αριθμό των επιβατών, γιατί στο δρομολόγιο που ξεκίνησε στις 12.30 την περασμένη Κυριακή από το «Στορκ» υπήρχαν, μέχρι τουλάχιστον τον Ισθμό, οκτώ επιβάτες που ταξίδεψαν όρθιοι! Η τελευταία όρθια κατάφερε να καθίσει στα Μέγαρα! Και απ’ ό,τι επιβεβαίωναν ταξιδιώτες που κάνουν πολύ συχνά αυτήν τη διαδρομή, δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιοι επιβάτες «κάθονται» όρθιοι μέχρι την Αθήνα!
Ο στόλος των ΚΤΕΛ ανήκει σε ιδιώτες, όπως και τα πλοία. Ταυτοχρόνως, όμως, είναι και το μόνο μέσον που συνδέει τα χωριά μεταξύ τους και τις πρωτεύουσες των νομών με την Αθήνα. Οπως και τα πλοία. Μόνο που τα καλοκαίρια είναι η καλή περίοδος για τα νησιά, γιατί, λόγω της μεγάλης ζήτησης, τα δρομολόγια αυξάνονται, δεν φαίνεται, όμως, να ισχύει ο ίδιος κανόνας και η ίδια λογική και στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ (σε κάποιες περιπτώσεις τουλάχιστον). Παρότι, στην περίπτωση της Αργολίδας, επίσης αυξάνεται η ζήτηση τα καλοκαίρια, λόγω τουρισμού. Με ποιον τρόπο ελέγχει τον υπουργείο Συγκοινωνιών τον τρόπο εύρυθμης και ασφαλούς λειτουργίας των ΚΤΕΛ; Καταγγελίες –διαβάζω– γίνονται συχνά για πολλές κακές συμπεριφορές οδηγών. Ποια αρχή της πολιτείας παρεμβαίνει; Ποια ελέγχει; Ποια τιμωρεί; Υπάρχει κάποιος που να ορίζει τους κανόνες και να τιμωρεί όσους τους παραβαίνουν; Ετσι, για ποικιλία...
kathimerini.gr
Το ρεπορτάζ ΚΤΕΛ Νομού Αργολίδας για το 2015 είναι επίσης πλούσιο. Εναν χρόνο μετά, διαπίστωσα ότι υπάρχει ένα πιο σταθεροποιημένο πρόγραμμα δρομολογίων. Δηλαδή, υπάρχουν τρία δρομολόγια από Παλιά Επίδαυρο προς Αθήνα τις καθημερινές και δύο τα Σαββατοκύριακα. Εξακολουθούν, όμως, να συμβαίνουν αρκετά περίεργα: δηλαδή, δεν περνούν όλα τα δρομολόγια μέσα από την Παλιά Επίδαυρο – ένα εξόχως τουριστικό μέρος. Οταν το δρομολόγιο περνά από τον κεντρικό δρόμο, οι επιβάτες πρέπει να φτάσουν εκεί (στο καφέ «Στορκ» για την ακρίβεια) είτε με κάποιο Ι.Χ. είτε με ΤΑΧΙ. Στη δεύτερη περίπτωση, επιβαρύνονται με επιπλέον χρήματα, φυσικά. Σε κάποιες περιπτώσεις, μικρά λεωφορεία κάνουν τη μεταφορά μέχρι το λεωφορείο που θα φτάσει τελικά στην Αθήνα.
Πάνε οι επιβάτες στο «Στορκ» θαυμάζουν την υπέροχη θέα, τακτοποιούνται όπως μπορούν με τις αποσκευές τους κάτω από τα πεύκα και περιμένουν το λεωφορείο. Το οποίο, συνήθως, αργεί κανένα μισάωρο! Ας είναι, λες... Θα μπω και θα καθίσω, θα υπάρχει και το air condition και σε δύο ώρες θα είμαι στην Αθήνα... Μεγάλη πλάνη!
Γιατί μόλις φτάσει το λεωφορείο, συνειδητοποιείς ότι η θέση για την οποία έχεις πληρώσει κανονικό εισιτήριο δεν είναι δεδομένη για πολλούς από τους επιβάτες. Φαίνεται κάποιοι δεν ξέρουν να μετρούν εκεί στο ΚΤΕΛ και δεν ενημέρωσαν για τον αριθμό των επιβατών, γιατί στο δρομολόγιο που ξεκίνησε στις 12.30 την περασμένη Κυριακή από το «Στορκ» υπήρχαν, μέχρι τουλάχιστον τον Ισθμό, οκτώ επιβάτες που ταξίδεψαν όρθιοι! Η τελευταία όρθια κατάφερε να καθίσει στα Μέγαρα! Και απ’ ό,τι επιβεβαίωναν ταξιδιώτες που κάνουν πολύ συχνά αυτήν τη διαδρομή, δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιοι επιβάτες «κάθονται» όρθιοι μέχρι την Αθήνα!
Ο στόλος των ΚΤΕΛ ανήκει σε ιδιώτες, όπως και τα πλοία. Ταυτοχρόνως, όμως, είναι και το μόνο μέσον που συνδέει τα χωριά μεταξύ τους και τις πρωτεύουσες των νομών με την Αθήνα. Οπως και τα πλοία. Μόνο που τα καλοκαίρια είναι η καλή περίοδος για τα νησιά, γιατί, λόγω της μεγάλης ζήτησης, τα δρομολόγια αυξάνονται, δεν φαίνεται, όμως, να ισχύει ο ίδιος κανόνας και η ίδια λογική και στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ (σε κάποιες περιπτώσεις τουλάχιστον). Παρότι, στην περίπτωση της Αργολίδας, επίσης αυξάνεται η ζήτηση τα καλοκαίρια, λόγω τουρισμού. Με ποιον τρόπο ελέγχει τον υπουργείο Συγκοινωνιών τον τρόπο εύρυθμης και ασφαλούς λειτουργίας των ΚΤΕΛ; Καταγγελίες –διαβάζω– γίνονται συχνά για πολλές κακές συμπεριφορές οδηγών. Ποια αρχή της πολιτείας παρεμβαίνει; Ποια ελέγχει; Ποια τιμωρεί; Υπάρχει κάποιος που να ορίζει τους κανόνες και να τιμωρεί όσους τους παραβαίνουν; Ετσι, για ποικιλία...
kathimerini.gr