Η Ελλάδα δεν θα επιτύχει τον φετινό στόχο για τα έσοδα απόαποκρατικοποιήσεις, λόγω της καθυστέρησης στη συμφωνία (ύψους 1,2 δισ. ευρώ) παραχώρησης της λειτουργίας 14 περιφερειακών αεροδρομίων, δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔΣτέργιος Πιτσιόρλας σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Ρόιτερς.
Ο φετινός στόχος για τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις, με βάση το τρίτο πρόγραμμα βοήθειας της Ελλάδας, ανέρχεται σε 1,4 δισ. ευρώ. Ο κ. Πιτσιόρλας δήλωσε ότι η επίτευξη του φετινού στόχου είναι τώρα «ανέφικτος», προσθέτοντας: «Από την άλλη πλευρά, θεωρώ ότι είναι ρεαλιστικό να επιτύχουμε τους στόχους του 2016». Ο στόχος για τα έσοδα αποκρατικοποιήσεων το επόμενο έτος ανέρχεται σε 3,7 δισ. ευρώ και για το 2017 σε 1,3 δισ. ευρώ.
«Έως το τέλος του 2015, το ΤΑΙΠΕΔ θα εφαρμόσει ένα πολύ σημαντικό μέρος της πρώτης φάσης αυτού του προγράμματος (αποκρατικοποιήσεων), αλλά ο στόχος των 1,4 δισ. ευρώ είναι ανέφικτος», πρόσθεσε. Ο ίδιος δήλωσε πως αναμένει ότι η συμφωνία με την εταιρεία Fraport (για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων) θα ολοκληρωθεί φέτος, αλλά θα πάρει αρκετούς μήνες για να αρχίσει η παραχώρηση και να λάβει η Ελλάδα τα χρήματα. «Εάν η Fraport δεν είναι έτοιμη να υπογράψει τη συμφωνία στις αρχές του Οκτωβρίου, όταν λήγει η εγγυητική επιστολή της, θα μπορούσαμε να συζητήσουμε μία μικρή παράταση», δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ. Η Fraport ανακοίνωσε τον Αύγουστο ότι δεν αναμένει πως θα ολοκληρωθεί φέτος η συμφωνία, σημειώνει το Ρόιτερς.
Ο κ. Πιτσιόρλας ανέφερε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα συνεδριάσει την Πέμπτη για να εγκρίνει την αλλαγή των όρων του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Θα ζητηθεί από τους επενδυτές να υποβάλουν προσφορές για ένα ποσοστό 51% έως τον Φεβρουάριο αντί του 67% που προοριζόταν για πώληση αρχικά, με την προοπτική να αποκτηθεί ένα επιπλέον ποσοστό 16%. «Και οι 8 εταιρείες που έχουν επιλεγεί εξακολουθούν να δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον και ο νικητής θα πρέπει να επενδύσει περίπου 100 εκατ. ευρώ», σημείωσε ο Πιτσιόρλας.
Όσον αφορά την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστή Φυσικού Αερίου) στη αζέρικη κρατική πετρελαϊκή εταιρεία SOCAR έναντι του ποσού των 400 εκατ. ευρώ, η οποία καθυστέρησε λόγω ανησυχιών της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ, ο κ. Πιτσιόρλας δήλωσε ότι θα ολοκληρωθεί φέτος. Ο ίδιος δήλωσε ότι η SOCAR , που επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της για την απόκτηση των μετοχών την περασμένη εβδομάδα, θα ανταποκριθεί στις ανησυχίες της ΕΕ με την πώληση του 17% του ΔΕΣΦΑ σε τρίτη εταιρεία. «Τώρα, υπάρχει ισχυρό ενδιαφέρον από ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως της βελγικής Fluxys για τη συμμετοχή της στο τελικό σχήμα», δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ που είναι αισιόδοξος και για την πώληση του Αστέρα Βουλιαγμένης σε ένα αραβο-τουρκικό επενδυτικό κεφάλαιο. Η πώληση είχε συμφωνηθεί το 2013, αλλά το Συμβούλιο της Επικρατείας την μπλόκαρε πέρυσι, λέγοντας ότι το σχέδιο ανάπτυξης του Αστέρα παραβιάζει την ελληνική νομοθεσία. «Θεωρώ ότι οι διαπραγματεύσεις με τους επενδυτές… θα καταλήξουν σύντομα , ώστε θα μπορεί να βρεθεί μία λύση που θα ικανοποιεί το επιχειρησιακό τους σχέδιο και τους όρους που έχει θέσει (το δικαστήριο)».
Ο φετινός στόχος για τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις, με βάση το τρίτο πρόγραμμα βοήθειας της Ελλάδας, ανέρχεται σε 1,4 δισ. ευρώ. Ο κ. Πιτσιόρλας δήλωσε ότι η επίτευξη του φετινού στόχου είναι τώρα «ανέφικτος», προσθέτοντας: «Από την άλλη πλευρά, θεωρώ ότι είναι ρεαλιστικό να επιτύχουμε τους στόχους του 2016». Ο στόχος για τα έσοδα αποκρατικοποιήσεων το επόμενο έτος ανέρχεται σε 3,7 δισ. ευρώ και για το 2017 σε 1,3 δισ. ευρώ.
«Έως το τέλος του 2015, το ΤΑΙΠΕΔ θα εφαρμόσει ένα πολύ σημαντικό μέρος της πρώτης φάσης αυτού του προγράμματος (αποκρατικοποιήσεων), αλλά ο στόχος των 1,4 δισ. ευρώ είναι ανέφικτος», πρόσθεσε. Ο ίδιος δήλωσε πως αναμένει ότι η συμφωνία με την εταιρεία Fraport (για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων) θα ολοκληρωθεί φέτος, αλλά θα πάρει αρκετούς μήνες για να αρχίσει η παραχώρηση και να λάβει η Ελλάδα τα χρήματα. «Εάν η Fraport δεν είναι έτοιμη να υπογράψει τη συμφωνία στις αρχές του Οκτωβρίου, όταν λήγει η εγγυητική επιστολή της, θα μπορούσαμε να συζητήσουμε μία μικρή παράταση», δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ. Η Fraport ανακοίνωσε τον Αύγουστο ότι δεν αναμένει πως θα ολοκληρωθεί φέτος η συμφωνία, σημειώνει το Ρόιτερς.
Ο κ. Πιτσιόρλας ανέφερε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα συνεδριάσει την Πέμπτη για να εγκρίνει την αλλαγή των όρων του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Θα ζητηθεί από τους επενδυτές να υποβάλουν προσφορές για ένα ποσοστό 51% έως τον Φεβρουάριο αντί του 67% που προοριζόταν για πώληση αρχικά, με την προοπτική να αποκτηθεί ένα επιπλέον ποσοστό 16%. «Και οι 8 εταιρείες που έχουν επιλεγεί εξακολουθούν να δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον και ο νικητής θα πρέπει να επενδύσει περίπου 100 εκατ. ευρώ», σημείωσε ο Πιτσιόρλας.
Όσον αφορά την πώληση του 66% του ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστή Φυσικού Αερίου) στη αζέρικη κρατική πετρελαϊκή εταιρεία SOCAR έναντι του ποσού των 400 εκατ. ευρώ, η οποία καθυστέρησε λόγω ανησυχιών της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ, ο κ. Πιτσιόρλας δήλωσε ότι θα ολοκληρωθεί φέτος. Ο ίδιος δήλωσε ότι η SOCAR , που επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της για την απόκτηση των μετοχών την περασμένη εβδομάδα, θα ανταποκριθεί στις ανησυχίες της ΕΕ με την πώληση του 17% του ΔΕΣΦΑ σε τρίτη εταιρεία. «Τώρα, υπάρχει ισχυρό ενδιαφέρον από ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως της βελγικής Fluxys για τη συμμετοχή της στο τελικό σχήμα», δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ που είναι αισιόδοξος και για την πώληση του Αστέρα Βουλιαγμένης σε ένα αραβο-τουρκικό επενδυτικό κεφάλαιο. Η πώληση είχε συμφωνηθεί το 2013, αλλά το Συμβούλιο της Επικρατείας την μπλόκαρε πέρυσι, λέγοντας ότι το σχέδιο ανάπτυξης του Αστέρα παραβιάζει την ελληνική νομοθεσία. «Θεωρώ ότι οι διαπραγματεύσεις με τους επενδυτές… θα καταλήξουν σύντομα , ώστε θα μπορεί να βρεθεί μία λύση που θα ικανοποιεί το επιχειρησιακό τους σχέδιο και τους όρους που έχει θέσει (το δικαστήριο)».