Συμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) και που δόθηκαν στη δημοσιότητα χθες, πανελλαδικά, η εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου, όσον αφορά τις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε στα ίδια ή χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή. Το 36% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και το 50% σε χαμηλότερα.
Σε σύγκριση με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου του 2014, φαίνεται ότι η πορεία των πωλήσεων κινήθηκε -έστω και οριακά- χειρότερα. Τέλος μόλις μία στις εννέα εμπορικές επιχειρήσεις εμφάνισε αύξηση πωλήσεων την εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου του 2015 έναντι του 2014.
Ο μέσος όρος της εικόνας των πωλήσεων δείχνει μείωση 14,7%, με τα πιο αρνητικά στοιχεία να έρχονται από τους Εμπορικούς Συλλόγους Φαρσάλων και Κιλκίς όπου η πτώση ξεπέρασε το 50%.
Αυξητικά κινήθηκαν οι πωλήσεις μόνο στο κέντρο της Αθήνας (έως 10%) , στην Κηφισιά (30%) και στο Ναύπλιο (10%).
«ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ»
Τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΣΕΕ καταγράφουν ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων (62%) διαφωνεί με την εφαρμογή των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
ΑΝΩΦΕΛΟ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΥΡΙΑΚΕΣ
Στο πλαίσιο της έρευνας της ΕΣΕΕ, οι έμποροι ρωτήθηκαν εάν, σύμφωνα με τη δυνατότητα που τους εκχωρεί η υπουργική απόφαση, άνοιξαν τα καταστήματά τους την Κυριακή 1 Νοεμβρίου. Για όσα καταστήματα άνοιξαν παρατηρείται ότι περίπου τρεις στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύουν ότι τελικά η Κυριακή δεν επηρέασε θετικά τον τζίρο του εκπτωτικού δεκαημέρου. Με άλλα λόγια ο τζίρος της Κυριακής απορρόφησε εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών. Στην έρευνα σημειώνεται ακόμα ότι από το δείγμα το 41% των επιχειρήσεων λειτούργησε την Κυριακή 1 Νοεμβρίου.
Ο μέσος όρος της εικόνας των πωλήσεων δείχνει μείωση 14,7%, με τα πιο αρνητικά στοιχεία να έρχονται από τους Εμπορικούς Συλλόγους Φαρσάλων και Κιλκίς όπου η πτώση ξεπέρασε το 50%.
Αυξητικά κινήθηκαν οι πωλήσεις μόνο στο κέντρο της Αθήνας (έως 10%) , στην Κηφισιά (30%) και στο Ναύπλιο (10%).
«ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ»
Τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΣΕΕ καταγράφουν ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων (62%) διαφωνεί με την εφαρμογή των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
ΑΝΩΦΕΛΟ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΥΡΙΑΚΕΣ
Στο πλαίσιο της έρευνας της ΕΣΕΕ, οι έμποροι ρωτήθηκαν εάν, σύμφωνα με τη δυνατότητα που τους εκχωρεί η υπουργική απόφαση, άνοιξαν τα καταστήματά τους την Κυριακή 1 Νοεμβρίου. Για όσα καταστήματα άνοιξαν παρατηρείται ότι περίπου τρεις στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύουν ότι τελικά η Κυριακή δεν επηρέασε θετικά τον τζίρο του εκπτωτικού δεκαημέρου. Με άλλα λόγια ο τζίρος της Κυριακής απορρόφησε εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών. Στην έρευνα σημειώνεται ακόμα ότι από το δείγμα το 41% των επιχειρήσεων λειτούργησε την Κυριακή 1 Νοεμβρίου.
Αναφορικά με τον αριθμό των απασχολουμένων, καμία επιχείρηση δεν προσέλαβε επιπλέον υπάλληλο για να καλύψει την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού για τις Κυριακές. Το 63% των περιπτώσεων έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της ανάγκης, ενώ το 37% έχει επεκτείνει το ωράριο του υπάρχοντος προσωπικού.
Όσον αφορά το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, το 51% των επιχειρήσεων απάντησαν ότι επιβαρύνεται είτε πάρα πολύ είτε πολύ από το άνοιγμα των Κυριακών, το 28% λίγο ενώ μόλις το 21% δήλωσε ότι δεν έχει επιβαρυνθεί καθόλου.
Η ΕΣΕΕ
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης αναφέρει σε γραπτή του δήλωση:
«Οι προσδοκίες μας για τη φετινή χειμερινή ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο ήταν να βελτιώσουμε τα περυσινά ποσοστά και την πορεία του τζίρου και της επισκεψιμότητας στα καταστήματα μας. Παρά τις αξιοσημείωτες προσπάθειες που καταβάλλει ο επιχειρηματικός κόσμος, φαίνεται ότι η αγοραστική κίνηση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν φαίνεται ότι συμβάλλουν ιδιαίτερα στην τόνωση του τζίρου των επιχειρήσεων, ενώ οι καταναλωτές διατηρούν σταθερά μία στάση αναμονής. Καταβάλλουμε όλοι κάθε δυνατή προσπάθεια για να μπορεί η μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση να διατηρήσει τον προεξέχοντα ρόλο της στην οικονομία και στην κοινωνία και ευελπιστούμε να χτίζουμε κάθε μέρα σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές, σε ένα δύσκολο για εμάς οικονομικό περιβάλλον».