ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015

Ολοκληρώθηκαν οι θρησκευτικές εκδηλώσεις στο Αργος για την εορτή της Παναγίας της Πορτοκαλούσας ή Κατακεκρυμένης

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 8:53:00 μ.μ. |
Ολοκληρώθηκαν οι εορτασμοί στο Ιστορικό μοναστήρι της Παναγίας της Κατακεκρυμμένης ή Πορτοκαλούσας στο Άργος, όπου τιμάτε μεγαλοπρεπώς η μεγάλη Θεομητορική εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου .
Την παραμονή της εορτής Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015 το απόγευμα τελέσθηκε Μέγας Πανηγυρικός εσπερινός Ιερουργούντος του Ιεροκήρυκα της Μητροπόλεως Αργολίδος αρχιμ. Χρυσοστόμου Παπουλέση . Το πρωί της εορτής , Σαββάτο 21 Νοεμβρίου 2015 τελέστηκε ο Όρθρος και συνεχεία η Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, χοροστατούντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Επιδαύρου κ. Καλλινίκου .
Το απόγευμα της εορτής τελέστηκε μεθεόρτιος εσπερινός και κατόπιν ακολούθησε λιτάνευση της θαυματουργής εικόνας της Παναγίας της Κατακεκρυμμένης και των Ιερών λειψάνων που φυλάσσονται στο Μοναστήρι. Μετά το πέρας της λιτανείας , ακολούθησε το καθιερωμένο ετήσιο Κτητορικό μνημόσυνο . Το πανέμορφο αυτό μοναστήρι που βρίσκεται κάτω από το κάστρο Λάρισα του Άργους και είναι ένα από τα ομορφότερα προσκυνήματα της περιοχής του Άργους αλλά και ολόκληρης της Αργολίδας. Η Κατακεκρυμένη, είναι κολλημένη στην ανατολική πλευρά του κάστρου Λάρισας και βρίσκεται σχεδόν στη μέση απ’ όπου ξεκινάει και απλώνεται η όμορφη πολιτεία του Άργους. Τον πανηγυρικό εσπερινό παρακολούθησαν ο Δήμαρχος Άργους Μυκηνών Δ.Καμπόσος ,ο βουλευτής Αργολίδος Γ. Ανδριανός , ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου Β.Σιδέρης ,δημοτικοί σύμβουλοι κα.
Η Μονή της Κατακεκρυμένης ανάγεται οπωσδήποτε στον 8ον αιώνα ή και ακόμη παλαιότερα. Πρώτη γραπτή μαρτυρία για το ιστορικό αυτό μοναστήρι, έχουμε από τα 850 μέχρι 900 μ.Χ. Πρόκειται για μια σύντομη αφήγηση του Αγίου Μητροπολίτου Κορίνθου Παύλου, που ήταν αδελφός του Αγίου Πέτρου, Μητροπολίτη του Άργους. Οι δύο αυτοί άγιοι Ιεράρχες και αυτάδελφοι ζήσανε στα 850 με 900 μ.Χ. Όσοι έχουν ασχοληθεί με την ιστορία της Μονής αυτής, συμφωνούν στην άποψη ότι ονομάσθηκε Κατακεκρυμένη, από μια βαθειά κρύπτη, που βρίσκεται μέσα στο βράχο και ακριβώς κάτω από τον Ναό, και μέσα σ’ αυτήν την κρύπτη ευρέθηκε η παλαιά θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, εξ αιτίας της οποίας, φαίνεται, ιδρύθηκε το Μοναστήρι.
Υπάρχει και μια δεύτερη γραπτή μαρτυρία, νεώτερη βέβαια, του 1715. Αναφέρεται σε κάποιο χρονικό ενός Ελληνορουμάνου Κων/νου, που ακολούθησε τότε σαν απεσταλμένος της Βλαχίας, τον Τούρκο πασά Ναζίτ Νταμάτ Αλή, στην εκστρατεία του εναντίον των Φραγκοενετών του Μωρία. Ο Κων/νος λοιπόν αυτός, κρατούσε ημερολόγιο σε όλο το διάστημα της εκστρατείας και βάσει αυτού έγραψε κατόπιν το χρονικό του. Μέσα α’ αυτό γράφει με απλότητα τις εντυπώσεις του για όλα τα μέρη που είδε. Ιδιαίτερη εντύπωση του έκανε η πόλη του Άργους και εκφράζεται γι’ αυτήν με πολύ επαινετικά λόγια, την οποίαν ονομάζει “πόλιν ωραίαν”!. Εθαύμασε την ομορφιά της γενικά και κυρίως τις πολλές και ωραίες εκκλησίες της και τα ιστορικά μοναστήρια της, που υπήρχαν στη γύρω περιοχή. Ακριβώς σ’ αυτό το σημείο μιλάει και για το μοναστήρι και βρισκότανε σε πνευματική και οικονομική άνθηση. Και αυτά μεν όσον αφορά τις ιστορικές πηγές που μιλάνε για την Παναγία την Κατακεκρυμένη. Από τα αρχεία της δεν υπάρχει σχεδόν τίποτε. Οι αλλεπάλληλες δοκιμασίες τα αφάνισαν όλα.
Πολλοί υποστηρίζουν, ότι η Κατακεκρυμένη ήταν η Μονή μετανοίας του Παλαιών Πατρών Γερμανού. Το βέβαιο όμως είναι, ότι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός χειροτονήθηκε διάκονος στο μοναστήρι της Κατακεκρυμένης και μάλιστα από τον επίσκοπο Αργοναυπλίας Ιάκωβο, που ήταν και θείος του. Τα παλιά χρόνια, συνήθιζαν να εκκλησιάζονται στο πανηγύρι της Κατακεκρυμένης, οι νιόπαντροι και οι αρραβωνιασμένοι με τους οικείους και με τους συγγενείς τους.
 Στο τέλος της λειτουργίας πετούσαν σ’ αυτούς πορτοκάλια -από τα πλούσια και εκλεκτά του Αργείτικου κάμπου-, για να είναι η ζωή τους ρόδινη. Από το έθιμο αυτό, που ξεχάστηκε βέβαια σιγά-σιγά και δεν γίνεται σήμερα, η Παναγία η Κατακεκρυμένη, λέγεται και “Παναγία Πορτοκαλούσα” και έτσι την ξέρει ο πολύς κόσμος και μάλιστα οι παλαιότεροι.
Σήμερα το μοναστήρι λειτουργεί και πάλι ως ανδρική μονή με συνοδεία δυο Ιερομονάχων των αυταδέλφων π. Ιωσήφ και π. Μακαρίου Δρόσου.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ