Στα όρια της κατάρρευσης βρίσκεται το κτίριο του Σιδηροδρομικού Σταθμού του Άργους που έπαψε να λειτουργεί στα τέλη του 2010 όταν και σταμάτησαν τα τακτικά δρομολόγια του τρένου στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
Ο σταθμός του ΟΣΕ έχει υποστεί και στο πρόσφατο παρελθόν λεηλασίες και βανδαλισμούς, αλλά τώρα η κατάσταση έχει ξεφύγει αφού ο σταθμός πλέον "μπάζει" από παντού. Το σφράγισμα πήγε περίπατο και ο καθένας μπορεί να εισέλθει ανά πάσα ώρα και στιγμή εντός του κτιρίου από τις τρεις ανοιχτές εισόδους και να το μεταχειριστεί όπως αυτός επιθυμεί...
Ο σταθμός του ΟΣΕ έχει υποστεί και στο πρόσφατο παρελθόν λεηλασίες και βανδαλισμούς, αλλά τώρα η κατάσταση έχει ξεφύγει αφού ο σταθμός πλέον "μπάζει" από παντού. Το σφράγισμα πήγε περίπατο και ο καθένας μπορεί να εισέλθει ανά πάσα ώρα και στιγμή εντός του κτιρίου από τις τρεις ανοιχτές εισόδους και να το μεταχειριστεί όπως αυτός επιθυμεί...
Και σα να μην έφτανε αυτό, τον περιβάλλοντα χώρο έχει σκεπάσει μία πυκνή βλάστηση που σε συνδυασμό με την βρώμα και την δυσωδία που διαχέεται, συνιστούν μία υγειονομική βόμβα η οποία είναι έτοιμη να σκάσει ανά πάσα στιγμή.
Σε μια γειτονιά που κατοικείται από φιλήσυχες οικογένειες, τα παιδάκια που παίζουν αμέριμνα γύρω από τον σταθμό δεν είναι ασφαλή, αφού ο κίνδυνος παραμονεύει σε κάθε τους βήμα, και ειδικά όταν πέφτει το σκοτάδι επικρατεί η ανασφάλεια και ο φόβος. Οι περιγραφές των περιοίκων για τα όσα συμβαίνουν κατά καιρούς εντός και πέριξ του σταθμού είναι σοκαριστικές, αλλά δεν θα επεκταθούμε προς το παρόν.
Σε μια γειτονιά που κατοικείται από φιλήσυχες οικογένειες, τα παιδάκια που παίζουν αμέριμνα γύρω από τον σταθμό δεν είναι ασφαλή, αφού ο κίνδυνος παραμονεύει σε κάθε τους βήμα, και ειδικά όταν πέφτει το σκοτάδι επικρατεί η ανασφάλεια και ο φόβος. Οι περιγραφές των περιοίκων για τα όσα συμβαίνουν κατά καιρούς εντός και πέριξ του σταθμού είναι σοκαριστικές, αλλά δεν θα επεκταθούμε προς το παρόν.
Η σημερινή κατάσταση οφείλεται στην προκλητική αδιαφορία των υπευθύνων, με την μεγάλη ευκαιρία να χάνεται πέρσι όταν ο Δήμος Άργους - Μυκηνών με επιστολή του έθετε την διοίκηση του ΟΣΕ προ των ευθυνών της, ζητώντας της να αποκαταστήσει τον σταθμό το ταχύτερο δυνατόν, αίτημα στο οποίο η θυγατρική του ΟΣΕ στην οποία ανήκει ανταποκρίθηκε εν μέρει, αλλά χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Πρώτα ψευτοσφράγισε τον σταθμό και στη συνέχεια τον έχτισε με τούβλα, ενώ άλλα είχε υποσχεθεί αρχικά. Τελικά επενέβη μόνο για τον σταθμό του Ναυπλίου αφήνοντας το Άργος εκτός ατζέντας, με αποτέλεσμα την πλήρη απαξίωση ενός ιστορικού κτιρίου της πόλεως, μόλις σε απόσταση 10 λεπτών με τα πόδια από το κέντρο.
Από τότε είδαμε τον Δήμο Άργους - Μυκηνών να μην δύναται να αναλάβει πρωτοβουλία "να αποκαταστήσει την ομαλή για τους πολίτες καθημερινότητα χρεώνοντας στον ΟΣΕ την σχετική δαπάνη", όπως ανέφερε στην σχετική επιστολή του με ημερομηνία 12/9/2014, επειδή ο ΟΣΕ, όπως ήταν αναμενόμενο, δεν του το επέτρεψε...
Από τότε είδαμε τον Δήμο Άργους - Μυκηνών να μην δύναται να αναλάβει πρωτοβουλία "να αποκαταστήσει την ομαλή για τους πολίτες καθημερινότητα χρεώνοντας στον ΟΣΕ την σχετική δαπάνη", όπως ανέφερε στην σχετική επιστολή του με ημερομηνία 12/9/2014, επειδή ο ΟΣΕ, όπως ήταν αναμενόμενο, δεν του το επέτρεψε...
Η μόνη "πρόοδος" που συντελέστηκε από τότε είναι όταν παραχωρήθηκε από τον ΟΣΕ προς τον Δήμο το σπιτάκι του σταθμάρχη στον Άγιο Βασίλειο προκειμένου να ανακαινιστεί και να δοθεί προς χρήση στους προσκόπους. Όμως 7 μήνες από τότε το σπιτάκι παραμένει στην αρχική του κατάσταση με τους προσκόπους να βρίσκονται ακόμα στην αναμονή...
ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΥΠΟΜΟΝΗ, ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ! Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΦΩΤΑΓΩΓΗΘΕΙ, ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΤΕΙ, ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ ΤΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΦΥΛΑΧΘΕΙ ΕΠΙ 24ΩΡΟΥ ΒΑΣΕΩΣ.
Αφού εξασφαλιστούν πρώτα τα βασικά, μετά θα μπορούσαμε να εξετάσουμε τρόπους για την αξιοποίηση του. Στην παρούσα φάση αυτό που προέχει είναι να επανέλθει το αίσθημα ασφάλειας στους περιοίκους και να σωθεί το αρχιτεκτονικό κομψοτέχνημα του 19ου αιώνα το οποίο περιλαμβάνεται στον διαρκή κατάλογο κηρυγμένων αρχαιολογικών χώρων και μνημείων της Ελλάδος, ως ένδειξη ελάχιστου σεβασμού προς την ιστορία του και την διαρκή προσφορά του στην οικονομική ζωή της πόλης από καταβολής των ελληνικών σιδηροδρόμων επί Χαριλάου Τρικούπη.
Φίλοι Τρένου Αργολίδας
Φίλοι Τρένου Αργολίδας