Ολοκληρώθηκε η συμμετοχή των είκοσι-τεσσάρων μαθητών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου και των δύο συνοδών καθηγητών, κ. Ρουμπέκα Ελένης-Μαρίας, του 4ου ΓΕΛ Κορίνθου και κ. Δημόπουλου Λουκά, του ΓΕΛ Πεταλιδίου, σε ημερίδα που διοργανώθηκε την 30η Οκτωβρίου 2015 από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην έδρα του στο Στρασβούργο, στο πλαίσιο του Προγράμματος EUROSCOLA.
Οι μαθητές και οι δυο συνοδοί εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στις προγραμματισμένες εργασίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο χώρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του και είχαν την ευκαιρία να γίνουν ευρωβουλευτές, ανταλλάσσοντας απόψεις για το μέλλον της Ευρώπης με 500 περίπου συνομηλίκους τους από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εξέφρασαν, μέσω των ερωτημάτων που έθεσαν, τις ανησυχίες τους για το μέλλον της Ευρώπης και ειδικότερα της Ελλάδας. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, οι μαθητές κατανεμήθηκαν σε 6 ομάδες εργασίας, καθεμία εκ των οποίων εξέφρασε τον προβληματισμό της για ένα από τα ακόλουθα θέματα:
-Μετανάστευση και κοινωνική ένταξη
-Περιβάλλον και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
-Ελευθερία ενημέρωσης και αγωγή του πολίτη
-Το μέλλον της Ευρώπης
-2015 – Ευρωπαϊκό Έτος Ανάπτυξης
-Απασχόληση των νέων
Οι Έλληνες μαθητές απηύθυναν επίκαιρες ερωτήσεις στους αξιωματούχους του Ευρωκοινοβουλίου που τους υποδέχτηκαν και στους αρμόδιους για το πρόγραμμα Euroscola. Παράλληλα, απέκτησαν εμπειρία στο σύστημα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας που χρησιμοποιείται στο ευρωκοινοβούλιο απαντώντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που τους τέθηκαν.
Tην περιφέρεια Πελοποννήσου παρουσίασε εκ μέρους όλων των μαθητών η μαθήτρια Γεωργία Μιχαλοπούλου από το 1ο ΓΕΛ Ναυπλίου. Η παρουσίαση επικεντρώθηκε στα ιστορικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά της περιοχής μας που αναδεικνύουν την ομορφιά του τοπίου και προσελκύουν πλήθος τουριστών –επισκεπτών.
Στο δεύτερο μέρος της ημερίδας, όπου παρουσιάστηκαν οι τελικές προτάσεις των πολυεθνικών ομάδων εργασίας, η προαναφερόμενη μαθήτρια παρουσίασε το θέμα για την απασχόληση και τα εργασιακά των νέων στην Ευρώπη, απάντησε σε ερωτήσεις με άμεσο τρόπο και καταχειροκροτήθηκε από την ολομέλεια. Καίρια ήταν και η παρέμβαση –ερώτηση της μαθήτριας Παναγιώτας Καλαντζή από το 4ο ΓΕΛ Κορίνθου αναφορικά με τα ζητήματα της απασχόλησης και τα εργασιακά δικαιώματα αλλά και της μαθήτριας Λέκα Αναστασίας από το 3ο ΓΕΛ Αργους για τα ζητήματα των μεταναστών και των προσφύγων.
Γενικά, όλοι οι μαθητές επέδειξαν τεράστιο ζήλο, ενθουσιασμό και πρωτοβουλία και αποδείχθηκαν άξιοι εκπρόσωποι της χώρας μας. Επέστρεψαν όχι μόνο με όμορφες αναμνήσεις αλλά και με σκέψεις και προβληματισμούς για ενεργό δράση.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Πελοποννήσου κ. Παναγιώτης Πετρόπουλος συγχαίρει όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο διαγωνισμό Euroscola, ειδικότερα όσους συμμετείχαν στην Ημερίδα στο Στρασβούργο, εκπροσωπώντας με επιτυχία, για μια ακόμη φορά, την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Οι μαθητές και οι δυο συνοδοί εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στις προγραμματισμένες εργασίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο χώρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του και είχαν την ευκαιρία να γίνουν ευρωβουλευτές, ανταλλάσσοντας απόψεις για το μέλλον της Ευρώπης με 500 περίπου συνομηλίκους τους από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εξέφρασαν, μέσω των ερωτημάτων που έθεσαν, τις ανησυχίες τους για το μέλλον της Ευρώπης και ειδικότερα της Ελλάδας. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, οι μαθητές κατανεμήθηκαν σε 6 ομάδες εργασίας, καθεμία εκ των οποίων εξέφρασε τον προβληματισμό της για ένα από τα ακόλουθα θέματα:
-Μετανάστευση και κοινωνική ένταξη
-Περιβάλλον και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
-Ελευθερία ενημέρωσης και αγωγή του πολίτη
-Το μέλλον της Ευρώπης
-2015 – Ευρωπαϊκό Έτος Ανάπτυξης
-Απασχόληση των νέων
Οι Έλληνες μαθητές απηύθυναν επίκαιρες ερωτήσεις στους αξιωματούχους του Ευρωκοινοβουλίου που τους υποδέχτηκαν και στους αρμόδιους για το πρόγραμμα Euroscola. Παράλληλα, απέκτησαν εμπειρία στο σύστημα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας που χρησιμοποιείται στο ευρωκοινοβούλιο απαντώντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που τους τέθηκαν.
Tην περιφέρεια Πελοποννήσου παρουσίασε εκ μέρους όλων των μαθητών η μαθήτρια Γεωργία Μιχαλοπούλου από το 1ο ΓΕΛ Ναυπλίου. Η παρουσίαση επικεντρώθηκε στα ιστορικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά της περιοχής μας που αναδεικνύουν την ομορφιά του τοπίου και προσελκύουν πλήθος τουριστών –επισκεπτών.
Στο δεύτερο μέρος της ημερίδας, όπου παρουσιάστηκαν οι τελικές προτάσεις των πολυεθνικών ομάδων εργασίας, η προαναφερόμενη μαθήτρια παρουσίασε το θέμα για την απασχόληση και τα εργασιακά των νέων στην Ευρώπη, απάντησε σε ερωτήσεις με άμεσο τρόπο και καταχειροκροτήθηκε από την ολομέλεια. Καίρια ήταν και η παρέμβαση –ερώτηση της μαθήτριας Παναγιώτας Καλαντζή από το 4ο ΓΕΛ Κορίνθου αναφορικά με τα ζητήματα της απασχόλησης και τα εργασιακά δικαιώματα αλλά και της μαθήτριας Λέκα Αναστασίας από το 3ο ΓΕΛ Αργους για τα ζητήματα των μεταναστών και των προσφύγων.
Γενικά, όλοι οι μαθητές επέδειξαν τεράστιο ζήλο, ενθουσιασμό και πρωτοβουλία και αποδείχθηκαν άξιοι εκπρόσωποι της χώρας μας. Επέστρεψαν όχι μόνο με όμορφες αναμνήσεις αλλά και με σκέψεις και προβληματισμούς για ενεργό δράση.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Πελοποννήσου κ. Παναγιώτης Πετρόπουλος συγχαίρει όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο διαγωνισμό Euroscola, ειδικότερα όσους συμμετείχαν στην Ημερίδα στο Στρασβούργο, εκπροσωπώντας με επιτυχία, για μια ακόμη φορά, την Περιφέρεια Πελοποννήσου.