Πρόκειται για τη μεταλλική κατασκευή στην είσοδο του Αργολικού λιμένα. Με ένα φως ισχυρό, χάρη στα ειδικά, τεχνικά χαρακτηριστικά του φανού, η πόλη του Ναυπλίου αναθέτει στο φάρο να καλωσορίσει τους ταξιδιώτες, οι οποίοι συρρέουν κατά χιλιάδες καθ΄όλη τη διάρκεια, κυρίως του καλοκαιριού.
ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ Σπάνια φωτογραφία πριν την τσιμεντόστρωση το 1925. Ο φάρος τοποθετήθηκε το 1956. Η τσιμεντόστρωση έγινε το 1950. ΠΗΓΗ: Παλαιές φωτογραφίες του Ναυπλίου (Γιώργος Καρατάσος) |
Λιτός, απέριττος, καθώς επιβάλλει το τοπίο και η τραγική φήμη ο φάρος στέκει στην είσοδο του επινείου, σημαδεύοντας το Μπούρτζι, το νησιωτικό κάστρο απέναντι ακριβώς από την πολυσύχναστη προβλήτα.
Η αναγκαιότητα ασφαλέστερων, θαλάσσιων διελεύσεων, η σημαντική παρουσία της πόλης και στο εμπορικό δίκτυο, η σπουδαιότητα τούτων των κατασκευών εν γένει, καθιστούν το φάρο του Ναυπλίου έναν από τους πιο σημαντικούς του συνολικού δικτύου.
ΠΗΓΗ: Παλαιές φωτογραφίες του Ναυπλίου (Χαράλαμπος Αντωνιάδης) |
Η αρχική πρωτεύουσα του νεοσύστατου, μετά την επανάσταση ελληνικού κράτους, η δυναμική, σύγχρονη εξέλιξη της πόλης, στα πλαίσια του τουρισμού και της παρελκόμενης ανάπτυξης προσδίδουν στον εν λόγω φάρο μια συμβολιστική σημασία, αντίστοιχη των μηνυμάτων και της αύρας, η οποία τόσο έντονα περιβάλλει τον τόπο, την ιστορία του, εσένα τον ίδιο.
Η Εθνική Πινακοθήκη, παράρτημα της οποίας λειτουργεί στην πόλη, η θερινή κατοικία του αντιβασιλέα, το Μπούρτζι, όλα τούτα επιβεβαιώνουν τη σημασία του Ναυπλίου, την αναγνωρισμένη αξία της ιστορικότητάς του.
Απόστολος Θηβαίος