Απάντηση στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Ιωάννη Ανδριανού έδωσε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης. σχετικά με την ίδρυση και λειτουργία Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου στην Αργολίδα.
Κύριε συνάδελφε, το αίτημα της ίδρυσης και λειτουργίας Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου στην Αργολίδα είναι ώριμο και έχει δρομολογηθεί. Επαναλαμβάνω, είναι ώριμο και έχει δρομολογηθεί. Υπήρξε μάλιστα συνάντηση του Συλλόγου Γονέων του Ειδικού Γυμνασίου με παράγοντες του Υπουργείου, με τον σύμβουλο κ. Κασσιανό, στον οποίο αναφερθήκατε ήδη.
Όπως ξέρετε, η χρονολογική σειρά των ενεργειών της διοίκησης, για τις οποίες έχετε ενημερωθεί, είναι η εξής.
Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Αργολίδας στα τέλη Ιουλίου του ’15 έκανε έγγραφο στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου με το οποίο ζητούσε να ιδρυθεί, να λειτουργήσει και να προσαρμοστούν Λυκειακές Τάξεις Ειδικής Αγωγής στο υπάρχον Ειδικό Γυμνάσιο Αργολίδας.
Στα τέλη του ’15 η Περιφερειακή Διεύθυνση Πελοποννήσου, με έγγραφό της, εισηγείται θετικά και διαβιβάζει στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου τον φάκελο, ο οποίος όμως δεν ήταν πλήρης. Δεν είναι γραφειοκρατία αυτό, είναι η αναγκαία νομιμότητα.
Όπως σας έχει ενημερώσει εγγράφως η αρμόδια Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στις ερωτήσεις που έχετε καταθέσει, πρόσφατα ο φάκελος συμπληρώθηκε και εξετάστηκε. Η αξιολόγηση του φακέλου από τη Διεύθυνση της Ειδικής Αγωγής, όπως οι τυπικές προϋποθέσεις, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υφίσταται το απαιτούμενο νομοθετικό πλαίσιο. Επαναλαμβάνω ότι το αίτημα αφορούσε την αναβάθμιση του υπάρχοντος Ειδικού Γυμνασίου με την προσάρτηση σ’ αυτό λυκειακών τάξεων.
Ως εκ τούτου, σύμφωνα και με το ν. 4186/2013, θα πρέπει να προχωρήσουμε στην ίδρυση Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου. Γι’ αυτό απαιτούνται μια σειρά πράξεων της διοίκησης, έκδοση εγκυκλίου για την πρόσκληση υποβολής προτάσεων για ίδρυση σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής, έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης για τις εξειδικεύσεις σε ομάδες προσανατολισμού και δημιουργία ωρολογίων προγραμμάτων. Όλα αυτά έχουν δρομολογηθεί και ελπίζω ότι σύντομα θα υλοποιηθεί ένα δίκαιο και ώριμο –επαναλαμβάνω- αίτημα, που αφορά την ειδική αγωγή στην Αργολίδα.
Θα ήθελα, τέλος, να σας ενημερώσω, κύριε συνάδελφε, και δι’ υμών την Εθνική Αντιπροσωπεία και τους ενδιαφερόμενους πολίτες, ότι έχουμε προχωρήσει και σε άλλες ρυθμίσεις που διευκολύνουν την ειδική επαγγελματική εκπαίδευση. Μια απ’ αυτές είναι να δοθεί η δυνατότητα, το δικαίωμα στα παιδιά άνω των δεκαοκτώ ετών, που έχουν αξιολογηθεί ως άτομα με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ΚΕΔΔΥ, επομένως να έχουν το δικαίωμα να απευθυνθούν σε αυτό, για να διερευνήσει τις δυνατότητές τους να παρακολουθήσουν και δομές που ανήκουν στη γενική εκπαίδευση, όπως είναι τα ΕΠΑΛ και τα ΕΠΑΣ.
Τέλος, σ’ αυτό το διάστημα εργαζόμαστε για τη θεσμοθέτηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την ίδρυση των ΙΕΚ ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, με την οργάνωση της μαθητείας και των σχολικών συνεταιρισμών. Ο θεσμός των σχολικών συνεταιρισμών επεκτείνεται και στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Ευχαριστώ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Κύριε συνάδελφε, πράγματι καταβάλλουμε μεγάλη προσπάθεια, για να υπάρξει μια αναβάθμιση της ειδικής αγωγής. Δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού τα παιδιά που φοιτούν στα ειδικά σχολεία. Και στις προσλήψεις που θα κάνουμε φέτος ή όποτε γίνουν, το συντομότερο δυνατόν, θα επιδιώξουμε να εφαρμοστεί ο κανόνας, να ξεκινήσουμε από προσλήψεις εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή, κάτι το οποίο το προέβλεπε η νομοθεσία, αλλά ουδέποτε μέχρι στιγμής έχει εφαρμοστεί.
Σε σχέση με το ζήτημα του Τμήματος Θεατρολογίας στο Ναύπλιο, θα ήθελα να πω ότι και για το Τμήμα αυτό, όπως και για όλα τα τμήματα τα πανεπιστημιακά, είτε αυτά είναι ΑΕΙ είτε είναι ΤΕΙ, δεν υπάρχει καμία, μα καμία συγκεκριμένη σκέψη αναδιαμόρφωσής τους ή σύμπτυξής τους. Δεν υπάρχει καμία σκέψη για -όπως λέγεται- «Αθηνά» νούμερο 3. Όλα αυτά τα ζητήματα έρχονται στο χρόνο τους, ενώ η συζήτηση για τη χωροταξική κατανομή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν είναι της παρούσης στιγμής. Το βασικό είναι να αναβαθμίσουμε την υφιστάμενη εκπαίδευση και όχι να συρρικνώσουμε τις δομές.