V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

Φίλης σε Ανδριανό στη Βουλή: Το αίτημα είναι ώριμο και έχει δρομολογηθεί η ίδρυση Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου στην Αργολίδα

 Συζητήθηκε χθες στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση με θέμα την ανάγκη ίδρυσης και λειτουργίας Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου στην Αργολίδα που είχε υποβάλει ο Βουλευτής κ. Γιάννης Ανδριανός προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Ο κ. Ανδριανός στην πρωτολογία του ανέφερε τα εξής:

Κύριε Υπουργέ, η επίκαιρη ερώτηση που συζητάμε σήμερα αφορά το επιτακτικό ζήτημα της ίδρυσης και λειτουργίας Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου στην Αργολίδα ως φυσικής συνέχειας του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και βεβαίως του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου που ήδη λειτουργούν.

Είναι ένα αίτημα που αφορά την έμπρακτη κατοχύρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των παιδιών της περιοχής, με σεβασμό στις εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε μαθητή. Αφορά, συνεπώς, ένα θεμελιώδες δικαίωμα των παιδιών που σήμερα, χωρίς άλλη εναλλακτική, αναγκάζονται να αποσυρθούν από την εκπαιδευτική διαδικασία, με σημαντικές επιπτώσεις στη μετέπειτα επαγγελματική και κοινωνική τους ζωή, στην ενσωμάτωσή τους στο κοινωνικό σύνολο και στην ψυχική τους υγεία.

Θέλω να επισημάνω ότι στις προηγούμενες σχετικές παρεμβάσεις μου στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, οι απαντήσεις που πήρα -παραθέτω αυτολεξεί- ανέφεραν: «Δεν έχει κατατεθεί αίτημα για ίδρυση Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου στην Αργολίδα». Και αυτό παρά τη λεπτομερειακή τεκμηρίωση που παραθέτω στην 1687/4-12-2015 Ερώτησή μου, καθώς και τη διαβεβαίωση του ίδιου του συμβούλου σας, κ. Κασσιανού, κατά τη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους της Συντονιστικής Επιτροπής Γονέων και Κηδεμόνων, ότι ο σχετικός φάκελος που έχει κατατεθεί είναι ώριμος και πλήρης.

Και οφείλω να υπογραμμίσω ότι είναι μάλλον προβληματικό να απαντά το Υπουργείο σε δύο διαδοχικές ερωτήσεις με την ίδια ακριβώς διατύπωση - φωτοκόπια, ότι δηλαδή δεν έχει κατατεθεί το αίτημα, την ώρα που με συγκεκριμένα στοιχεία καταδεικνύεται ότι και αίτημα έχει κατατεθεί και ο σχετικός φάκελος είναι πλήρης.

Καταθέτω για τα Πρακτικά το αίτημα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Αργολίδας. Επίσης, έγγραφο και ψήφισμα της ΕΛΜΕ Αργολίδας, έγγραφα του ΚΕΔΔΥ Αργολίδας για την ανάγκη ίδρυσης Λυκειακών Τάξεων στο Επαγγελματικό Γυμνάσιο Αργολίδας, έγγραφα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου προς το Υπουργείο Παιδείας (στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής) με θετική εισήγηση για την ίδρυση Λυκειακών Τάξεων στο Επαγγελματικό Γυμνάσιο Αργολίδας, τις δύο απαντήσεις του Υπουργείου Παιδείας στην Ερώτηση και στην Αναφορά που είχα υποβάλει -η μία απάντηση είναι φωτοτυπία της άλλης- και ακόμη, ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ναυπλιέων αλλά και ψήφισμα του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου.

Σας καλώ, λοιπόν, κύριε Υπουργέ, μετά τη σημερινή συζήτηση να λύσετε το θέμα, αφού εσείς ο ίδιος πλέον αναλάβετε αυτή τη διαδικασία, και να ξεπεράσετε όλες αυτές τις γραφειοκρατικές ανάγκες, γιατί πραγματικά η ανάγκη είναι τεράστια, είναι επιτακτική.

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στην απάντησή του ανέφερε τα εξής:

Κύριε συνάδελφε, το αίτημα της ίδρυσης και λειτουργίας Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου στην Αργολίδα είναι ώριμο και έχει δρομολογηθεί. Επαναλαμβάνω, είναι ώριμο και έχει δρομολογηθεί. Υπήρξε μάλιστα συνάντηση του Συλλόγου Γονέων του Ειδικού Γυμνασίου με παράγοντες του Υπουργείου, με τον σύμβουλο κ. Κασσιανό, στον οποίο αναφερθήκατε ήδη.

Όπως ξέρετε, η χρονολογική σειρά των ενεργειών της διοίκησης, για τις οποίες έχετε ενημερωθεί, είναι η εξής.

Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Αργολίδας στα τέλη Ιουλίου του ’15 έκανε έγγραφο στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου με το οποίο ζητούσε να ιδρυθεί, να λειτουργήσει και να προσαρμοστούν Λυκειακές Τάξεις Ειδικής Αγωγής στο υπάρχον Ειδικό Γυμνάσιο Αργολίδας.

Στα τέλη του ’15 η Περιφερειακή Διεύθυνση Πελοποννήσου, με έγγραφό της, εισηγείται θετικά και διαβιβάζει στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου τον φάκελο, ο οποίος όμως δεν ήταν πλήρης. Δεν είναι γραφειοκρατία αυτό, είναι η αναγκαία νομιμότητα.

Όπως σας έχει ενημερώσει εγγράφως η αρμόδια Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στις ερωτήσεις που έχετε καταθέσει, πρόσφατα ο φάκελος συμπληρώθηκε και εξετάστηκε. Η αξιολόγηση του φακέλου από τη Διεύθυνση της Ειδικής Αγωγής, όπως οι τυπικές προϋποθέσεις, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υφίσταται το απαιτούμενο νομοθετικό πλαίσιο. Επαναλαμβάνω ότι το αίτημα αφορούσε την αναβάθμιση του υπάρχοντος Ειδικού Γυμνασίου με την προσάρτηση σ’ αυτό λυκειακών τάξεων.

Ως εκ τούτου, σύμφωνα και με το ν. 4186/2013, θα πρέπει να προχωρήσουμε στην ίδρυση Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου. Γι’ αυτό απαιτούνται μια σειρά πράξεων της διοίκησης, έκδοση εγκυκλίου για την πρόσκληση υποβολής προτάσεων για ίδρυση σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής, έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης για τις εξειδικεύσεις σε ομάδες προσανατολισμού και δημιουργία ωρολογίων προγραμμάτων. Όλα αυτά έχουν δρομολογηθεί και ελπίζω ότι σύντομα θα υλοποιηθεί ένα δίκαιο και ώριμο –επαναλαμβάνω- αίτημα, που αφορά την ειδική αγωγή στην Αργολίδα.

Θα ήθελα, τέλος, να σας ενημερώσω, κύριε συνάδελφε, και δι’ υμών την Εθνική Αντιπροσωπεία και τους ενδιαφερόμενους πολίτες, ότι έχουμε προχωρήσει και σε άλλες ρυθμίσεις που διευκολύνουν την ειδική επαγγελματική εκπαίδευση. Μια απ’ αυτές είναι να δοθεί η δυνατότητα, το δικαίωμα στα παιδιά άνω των δεκαοκτώ ετών, που έχουν αξιολογηθεί ως άτομα με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ΚΕΔΔΥ, επομένως να έχουν το δικαίωμα να απευθυνθούν σε αυτό, για να διερευνήσει τις δυνατότητές τους να παρακολουθήσουν και δομές που ανήκουν στη γενική εκπαίδευση, όπως είναι τα ΕΠΑΛ και τα ΕΠΑΣ.

Τέλος, σ’ αυτό το διάστημα εργαζόμαστε για τη θεσμοθέτηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την ίδρυση των ΙΕΚ ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, με την οργάνωση της μαθητείας και των σχολικών συνεταιρισμών. Ο θεσμός των σχολικών συνεταιρισμών επεκτείνεται και στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Ο κ. Ανδριανός στη δευτερολογία του επεσήμανε τα εξής:

Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι ο Υπουργός ανακοίνωσε εδώ στο Κοινοβούλιο ότι το έργο είναι ώριμο, ο φάκελος είναι πλήρης πλέον και θα προχωρήσει η υλοποίηση και η δημιουργία του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος, του Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου στην Αργολίδα.

Κύριε Υπουργέ, είναι μια επιτακτική ανάγκη. Την αναγνωρίσατε. Πιστεύω από τα λεγόμενά σας ότι σίγουρα θα υλοποιηθεί. Βέβαια, αντί να χρησιμοποιήσετε το ρήμα «ελπίζω», θα ήθελα να εκφράζατε με περισσότερη βεβαιότητα αυτή τη δρομολόγηση.

Θεωρώ πάντως το γεγονός ότι είπατε εδώ στην Ολομέλεια, απαντώντας στην Ερώτησή μου, ότι είναι ώριμο το έργο και θα ολοκληρωθεί, πως είναι μια δέσμευση την οποία θα υλοποιήσετε, γιατί νομίζω, είμαι βέβαιος και πιστεύω ότι έχετε ευαισθησίες ειδικά σ’ αυτά τα θέματα, όπως τα παιδιά με ειδικές ικανότητες, που οφείλουμε να τους δώσουμε τις δυνατότητες εκείνες, ώστε να μπορέσουν και αυτά και στην κοινωνία να ενταχθούν, να ενσωματωθούν, αλλά και να έχουν κάποια εκπαίδευση και όχι να παραμένουν κλεισμένα στον εαυτό τους και στα σπίτια τους.

Θα ήθελα να επισκεφτείτε την Αργολίδα και να δείτε την πολύ καλή δουλειά που γίνεται και στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και στο Ειδικό Γυμνάσιο. Το γεγονός ότι έρχονται και από άλλους νομούς και από άλλες περιοχές της Πελοποννήσου γονείς να μείνουν στην Αργολίδα, για να πηγαίνουν τα παιδιά τους σ’ αυτά τα ειδικά σχολεία, είναι κάτι το οποίο μας κάνει ακόμη περισσότερο ευαίσθητους, για να υλοποιήσουμε γρήγορα αυτή την αναγκαία δομή.

Πιστεύω, λοιπόν, κύριε Υπουργέ, στα λόγια σας και πιστεύω ότι θα θέσετε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ώστε να γίνει σύντομα αυτό το έργο, γιατί πραγματικά το έχει ανάγκη η κοινωνία, το έχουν ανάγκη αυτά τα παιδιά που έχουν τις ειδικές ικανότητες.

Θέλω επίσης να πω ότι καλό είναι οι απαντήσεις που μας δίνονται γραπτώς -και αναφέρθηκα πριν σε δύο γραπτές απαντήσεις που μου έχουν δοθεί και τις κατέθεσα και στα Πρακτικά- να μην είναι φωτοκόπιες, δηλαδή να μην είναι η μία απάντηση όμοια με την άλλη.

Επίσης, έχω ζητήσει να απαντηθεί, αλλά δεν έχει απαντηθεί η ερώτηση για το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, σχετικά με τις δηλώσεις του κ. Πελεγρίνη, που ίσως από λάθος -δεν πιστεύω ψευδώς- αναφέρθηκε σε δύο μέλη ΔΕΠ, ενώ έχει 16 μέλη ΔΕΠ.

Σας έχω καταθέσει ερώτηση, που θα μπορούσε να μην γίνει επίκαιρη ερώτηση, αλλά επειδή δεν απαντήθηκε, αναγκάστηκα να σας την υποβάλω και να την καταθέσω ως επίκαιρη ερώτηση, για να τη συζητήσουμε εδώ στο Κοινοβούλιο, γιατί θεωρώ ότι πρέπει κάποια πράγματα να λύνονται, και δομές που λειτουργούν με επιτυχία να μην γκρεμίζονται. Θεωρώ ότι το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Ναυπλίου είναι μία τέτοια δομή που λειτουργεί μέχρι σήμερα και έχει προοπτικές να συνεχίσει να λειτουργεί, αν το στηρίξουμε όλοι, με μεγάλη επιτυχία.

Απαντώντας ο Υπουργός ανέφερε τα εξής:

Κύριε συνάδελφε, πράγματι καταβάλλουμε μεγάλη προσπάθεια, για να υπάρξει μια αναβάθμιση της ειδικής αγωγής. Δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού τα παιδιά που φοιτούν στα ειδικά σχολεία. Και στις προσλήψεις που θα κάνουμε φέτος ή όποτε γίνουν, το συντομότερο δυνατόν, θα επιδιώξουμε να εφαρμοστεί ο κανόνας, να ξεκινήσουμε από προσλήψεις εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή, κάτι το οποίο το προέβλεπε η νομοθεσία, αλλά ουδέποτε μέχρι στιγμής έχει εφαρμοστεί.

Σε σχέση με το ζήτημα του Τμήματος Θεατρολογίας στο Ναύπλιο, θα ήθελα να πω ότι και για το Τμήμα αυτό, όπως και για όλα τα τμήματα τα πανεπιστημιακά, είτε αυτά είναι ΑΕΙ είτε είναι ΤΕΙ, δεν υπάρχει καμία, μα καμία συγκεκριμένη σκέψη αναδιαμόρφωσής τους ή σύμπτυξής τους. Δεν υπάρχει καμία σκέψη για -όπως λέγεται- «Αθηνά» νούμερο 3. Όλα αυτά τα ζητήματα έρχονται στο χρόνο τους, ενώ η συζήτηση για τη χωροταξική κατανομή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν είναι της παρούσης στιγμής. Το βασικό είναι να αναβαθμίσουμε την υφιστάμενη εκπαίδευση και όχι να συρρικνώσουμε τις δομές.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ