Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός κατέθεσε στη Βουλή Ερώτηση προς τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Π. Κουρουμπλή με θέμα την συνολική αντιμετώπιση των επικίνδυνων κατολισθήσεων στο οδικό τμήμα Ισθμός-Επίδαυρος-Κολιάκι-Τραχειά-Κρανίδι-Πορτοχέλι στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου για τον Ανατολικό Οδικό Άξονα Πελοποννήσου από το 2011.
Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
“Με την παρούσα Ερώτηση, επανέρχομαι στο ζήτημα που έχω θίξει με προηγούμενες Ερωτήσεις μου, των εξαιρετικά επικίνδυνων κατολισθήσεων που συμβαίνουν με μεγάλη συχνότητα σε διάφορα σημεία του οδικού τμήματος Ισθμού – Επιδαύρου-Κρανιδίου, το οποίο εξυπηρετεί καθημερινά μεγάλο αριθμό οχημάτων που κατευθύνονται στην ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας.
Ο κίνδυνος ακόμη και θανατηφόρων δυστυχημάτων είναι υπαρκτός και επιτείνεται από το γεγονός ότι σε διάφορα σημεία οι κατολισθήσεις συμβαίνουν αμέσως μετά από στροφές, χωρίς οι οδηγοί να έχουν τη δυνατότητα να δουν εγκαίρως τα βράχια που πέφτουν στο οδόστρωμα, ενώ οι πέτρες και το χώμα παραμένουν στο οδόστρωμα συχνά επί μέρες.
Επισημαίνεται ακόμη ο μεγάλος κίνδυνος για τους επιβαίνοντες των διερχόμενων οχημάτων η αποκόλληση βράχων να συμβεί κατά τη διέλευση οχημάτων από τα σημεία όπου δεν έχει τοποθετηθεί ειδικό προστατευτικό πλέγμα στα διαβρωμένα πρανή.
Υπογραμμίζω για άλλη μια φορά με έμφαση την ανάγκη άμεσης ανάληψης των αναγκαίων έργων προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των διερχόμενων οχημάτων.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το υπ' αριθμ 3037/29-12-2011 έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου η οδός Ίσθμια- Επίδαυρος- Κολιάκι – Τραχειά - Κρανίδι- Πόρτο Χέλι (Ανατολικός Άξονας Πελοποννήσου) έχει ενταχθεί στον Στρατηγικό Άξονα Πελοποννήσου για την συνολική του αντιμετώπιση με την επισήμανση ότι ‘‘σύντομα θα αντιμετωπίσουμε το σημαντικό αυτό πρόβλημα που προκαλούν οι καταπτώσεις’’.
Παρ' όλα αυτά, στην απάντηση της προηγούμενης με αριθμό πρωτοκόλλου 1910/14-12-2015 σχετικής Ερώτησής μου, ενώ στα επισυναπτόμενα υπ' αριθμ 4345/22-12-2015 και 161340/4553/17-12-2015 Έγγραφα της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας και της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας αντίστοιχα, αναφέρονται τα προσωρινά μέτρα που έχουν αναληφθεί, δεν αναφέρονται τα έργα για την συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος στο πλαίσιο του ως άνω Στρατηγικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου ως Ανατολικός Οδικός Άξονας Πελοποννήσου και στον οποίο έχει ενταχθεί το ζήτημα, για την συνολική και αποτελεσματική αντιμετώπιση του.
Κατόπιν αυτών,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
(1) Ποιες ενέργειες και ποια βήματα έχουν γίνει από το 2011, και ποιο το δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για την συνολική και αποτελεσματική αντιμετώπιση του κινδύνου κατολισθήσεων στο οδικό τμήμα Ίσθμια- Επίδαυρος- Κολιάκι – Τραχειά - Κρανίδι- Πόρτο Χέλι στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου ως Ανατολικός Οδικός Άξονας Πελοποννήσου.
(2) Σε ποια φάση βρίσκεται το υποέργο «Αντιμετώπιση επικίνδυνων καταστάσεων από καιρικά και γεωλογικά, φυσικά φαινόμενα στο Νομό Κορινθίας (τμήμα Σελόντα)» με προϋπολογισμό 400.000 ευρώ που αφορά το τμήμα Ε.Ο 10 που παρουσιάζει πιο έντονα το φαινόμενο των καταπτώσεων βράχων και για το οποίο βάσει του υπ' αριθμ 4345/22-12-2015 εκπονείτο σχετική μελέτη”.
Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
“Με την παρούσα Ερώτηση, επανέρχομαι στο ζήτημα που έχω θίξει με προηγούμενες Ερωτήσεις μου, των εξαιρετικά επικίνδυνων κατολισθήσεων που συμβαίνουν με μεγάλη συχνότητα σε διάφορα σημεία του οδικού τμήματος Ισθμού – Επιδαύρου-Κρανιδίου, το οποίο εξυπηρετεί καθημερινά μεγάλο αριθμό οχημάτων που κατευθύνονται στην ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας.
Ο κίνδυνος ακόμη και θανατηφόρων δυστυχημάτων είναι υπαρκτός και επιτείνεται από το γεγονός ότι σε διάφορα σημεία οι κατολισθήσεις συμβαίνουν αμέσως μετά από στροφές, χωρίς οι οδηγοί να έχουν τη δυνατότητα να δουν εγκαίρως τα βράχια που πέφτουν στο οδόστρωμα, ενώ οι πέτρες και το χώμα παραμένουν στο οδόστρωμα συχνά επί μέρες.
Επισημαίνεται ακόμη ο μεγάλος κίνδυνος για τους επιβαίνοντες των διερχόμενων οχημάτων η αποκόλληση βράχων να συμβεί κατά τη διέλευση οχημάτων από τα σημεία όπου δεν έχει τοποθετηθεί ειδικό προστατευτικό πλέγμα στα διαβρωμένα πρανή.
Υπογραμμίζω για άλλη μια φορά με έμφαση την ανάγκη άμεσης ανάληψης των αναγκαίων έργων προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των διερχόμενων οχημάτων.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το υπ' αριθμ 3037/29-12-2011 έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου η οδός Ίσθμια- Επίδαυρος- Κολιάκι – Τραχειά - Κρανίδι- Πόρτο Χέλι (Ανατολικός Άξονας Πελοποννήσου) έχει ενταχθεί στον Στρατηγικό Άξονα Πελοποννήσου για την συνολική του αντιμετώπιση με την επισήμανση ότι ‘‘σύντομα θα αντιμετωπίσουμε το σημαντικό αυτό πρόβλημα που προκαλούν οι καταπτώσεις’’.
Παρ' όλα αυτά, στην απάντηση της προηγούμενης με αριθμό πρωτοκόλλου 1910/14-12-2015 σχετικής Ερώτησής μου, ενώ στα επισυναπτόμενα υπ' αριθμ 4345/22-12-2015 και 161340/4553/17-12-2015 Έγγραφα της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας και της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας αντίστοιχα, αναφέρονται τα προσωρινά μέτρα που έχουν αναληφθεί, δεν αναφέρονται τα έργα για την συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος στο πλαίσιο του ως άνω Στρατηγικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου ως Ανατολικός Οδικός Άξονας Πελοποννήσου και στον οποίο έχει ενταχθεί το ζήτημα, για την συνολική και αποτελεσματική αντιμετώπιση του.
Κατόπιν αυτών,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
(1) Ποιες ενέργειες και ποια βήματα έχουν γίνει από το 2011, και ποιο το δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για την συνολική και αποτελεσματική αντιμετώπιση του κινδύνου κατολισθήσεων στο οδικό τμήμα Ίσθμια- Επίδαυρος- Κολιάκι – Τραχειά - Κρανίδι- Πόρτο Χέλι στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου ως Ανατολικός Οδικός Άξονας Πελοποννήσου.
(2) Σε ποια φάση βρίσκεται το υποέργο «Αντιμετώπιση επικίνδυνων καταστάσεων από καιρικά και γεωλογικά, φυσικά φαινόμενα στο Νομό Κορινθίας (τμήμα Σελόντα)» με προϋπολογισμό 400.000 ευρώ που αφορά το τμήμα Ε.Ο 10 που παρουσιάζει πιο έντονα το φαινόμενο των καταπτώσεων βράχων και για το οποίο βάσει του υπ' αριθμ 4345/22-12-2015 εκπονείτο σχετική μελέτη”.