Η πρόταση που είχε κάνει ο Χρήστος Γραμματικόπουλος τον περασμένο Δεκέμβριο στο Δημοτικό συμβούλιο για προσέγγιση των κρουαζιεροπλοίων από την πλευρά της “Αρβανιτιάς” ή από την πλευρά του Ναυτικού Ομίλου (μεταξύ “Παναγίτσας” και Ναυτικού Ομίλου) με την χρήση του συστήματος της πλωτής αποβάθρας (πεζογέφυρα) που “ξεδιπλώνει” από την στεριά και “κουμπώνει” στο κρουαζιερόπλοιο (που θα είναι αρόδο), μετά τα φιόρδ της Νορβηγίας τώρα υλοποιείτε και στην Μήλο!!
Θυμίζουμε ότι αυτήν την πρόταση την είχε κάνει ο Χρ. Γραμματικόπουλος μετά την διακοπή της εκβάθυνσης του λιμανιού προκαλώντας αρκετή συζήτηση.
Σήμερα το milosvoice.gr κάνει εκτενή αναφορά για τηνυολοποίηση του συγκεκριμένου έργου στην Μήλο και αναφέρει:
Θυμίζουμε ότι αυτήν την πρόταση την είχε κάνει ο Χρ. Γραμματικόπουλος μετά την διακοπή της εκβάθυνσης του λιμανιού προκαλώντας αρκετή συζήτηση.
Σήμερα το milosvoice.gr κάνει εκτενή αναφορά για τηνυολοποίηση του συγκεκριμένου έργου στην Μήλο και αναφέρει:
"Στα πρόθυρα νέας εποχής για τον τουρισμό υψηλού επιπέδου βρίσκεται η Μήλος. Η εντυπωσιακή αλλαγή θα επέλθει με τον τουρισμό κρουαζιέρας , ο οποίος στηρίζεται στην ανάπτυξη και τη διάθεση της τεχνολογίας για την άνετη και ασφαλή διακίνηση των τουριστών με ….. παχύ πορτοφόλι. Η επιβίβαση και η αποβίβαση των τουριστών θα γίνεται με πλωτή αποβάθρα η οποία θα “ξεδιπλώνει” από την στεριά και θα “κουμπώνει” στο κρουαζιερόπλοιο που θα βρίσκεται αρόδο ,κάτι ανάλογο με την φυσούνα στα αεροδρόμια.
Η αποβάθρα θα έχει μήκος από 200-500 μέτρα. Το πλάτος θα είναι 5 μέτρα όσα και τα μέτρα γής που χρειάζονται στη στεριά που θα τοποθετηθεί η αποβάθρα.Η αγορά και η εγκατάσταση μιας μονάδας ανάλογα με το μήκος κυμαίνεται από έξι έως επτά εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Δημάρχου κ. Δαμουλάκη και του πρόεδρου του Λιμενικού ταμείου Μήλου κ. Νίκου Ξενάκη θα επιδιωχθεί χρηματοδότηση με ένταξη σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ ,διαφορετικά θα αναζητηθεί χρηματοδότηση με δανεισμό.
Εκτός από τη Μήλο η κατασκευάστρια εταιρεία Sea walk παρουσίασε την πλωτή αποβάθρα στην Κέρκυρα, την Ιθάκη , τη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Οι εκπρόσωποι της Sea walk εξέφρασαν την βεβαιότητα ότι ο Αδάμαντας είναι το πιο ασφαλές αγκυροβόλιο για την εγκατάσταση πλωτής αποβάθρας. Η εταιρεία είναι σε θέση να παραδώσει αποβάθρα και να λειτουργήσει στις αρχές Μαίου 2016 .
Η Sea walk έχει σε λειτουργία ανάλογες αποβάθρες στη Νορβηγία τη Σουηδία και την Αργεντινή. Η πλωτή αποβάθρα έχει δοκιμαστεί με άριστα αποτελέσματα σε ανέμους 8 μποφόρ.
Ως καταλληλότερος τόπος εγκατάστασης της μονάδας στη Μήλο εκτιμάται ότι είναι η περιοχή της Μπομπάρδας – Φραγκομνήματα αλλά είναι χαρακτηρισμένος Αρχαιολογικός χώρος .Άλλα σημεία είναι η δυτική πλευρά της σημερινής προβλήτας των επιβατών αλλά υπάρχει πρόβλημα ότι καταλαμβάνει μεγάλο μέρος . Τέλος για την Κάναβα μειονέκτημα θεωρείται ότι είναι μακριά από το κέντρο του Αδάμαντα."
Η αποβάθρα θα έχει μήκος από 200-500 μέτρα. Το πλάτος θα είναι 5 μέτρα όσα και τα μέτρα γής που χρειάζονται στη στεριά που θα τοποθετηθεί η αποβάθρα.Η αγορά και η εγκατάσταση μιας μονάδας ανάλογα με το μήκος κυμαίνεται από έξι έως επτά εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Δημάρχου κ. Δαμουλάκη και του πρόεδρου του Λιμενικού ταμείου Μήλου κ. Νίκου Ξενάκη θα επιδιωχθεί χρηματοδότηση με ένταξη σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ ,διαφορετικά θα αναζητηθεί χρηματοδότηση με δανεισμό.
Εκτός από τη Μήλο η κατασκευάστρια εταιρεία Sea walk παρουσίασε την πλωτή αποβάθρα στην Κέρκυρα, την Ιθάκη , τη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Οι εκπρόσωποι της Sea walk εξέφρασαν την βεβαιότητα ότι ο Αδάμαντας είναι το πιο ασφαλές αγκυροβόλιο για την εγκατάσταση πλωτής αποβάθρας. Η εταιρεία είναι σε θέση να παραδώσει αποβάθρα και να λειτουργήσει στις αρχές Μαίου 2016 .
Η Sea walk έχει σε λειτουργία ανάλογες αποβάθρες στη Νορβηγία τη Σουηδία και την Αργεντινή. Η πλωτή αποβάθρα έχει δοκιμαστεί με άριστα αποτελέσματα σε ανέμους 8 μποφόρ.
Ως καταλληλότερος τόπος εγκατάστασης της μονάδας στη Μήλο εκτιμάται ότι είναι η περιοχή της Μπομπάρδας – Φραγκομνήματα αλλά είναι χαρακτηρισμένος Αρχαιολογικός χώρος .Άλλα σημεία είναι η δυτική πλευρά της σημερινής προβλήτας των επιβατών αλλά υπάρχει πρόβλημα ότι καταλαμβάνει μεγάλο μέρος . Τέλος για την Κάναβα μειονέκτημα θεωρείται ότι είναι μακριά από το κέντρο του Αδάμαντα."
Ναύπλιο Νέα Ελπίδα