ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

«Συνάντησε» την Κάλλας στην Επίδαυρο η Μαρίνα Αμπράμοβιτς

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 9:08:00 π.μ. | |
  Ψηλή, μαυροντυμένη, αγέρωχη, με ιερατική μεγαλοπρέπεια, έστριψε από την πάροδο του αρχαίου θεάτρου και προχώρησε προς την ορχήστρα. Χωρίς να βιάζεται. Με αρχοντιά. Έτοιμη να «συναντήσει» το είδωλό της, τη Μαρία Κάλλας, που κάποτε μάγεψε την Επίδαυρο παίζοντας τη «Μήδεια» του Κερουμπίνι. Ντίβα, όπως κι αυτή. 

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς έφτασε στη βαλβίδα του θεάτρου, στο κέντρο της σκηνής, ανέβηκε σε ένα σκαμνάκι, ατένισε τον κατάφυτο ορίζοντα, έσκυψε, σαν να υποκλινόταν στο φανταστικό είδωλό της και κάθισε σιωπηλή στην ακριανή «προεδρία», το κάθισμα του πρώτου διαζώματος.

Εν τω μεταξύ, το θέατρο, γεμάτο από μικρούς και μεγάλους επισκέπτες, είχε προλάβει να νιώσει την «αύρα» της και σιώπησε εντελώς. Δεν το ζήτησε κανείς, ούτε και το επέβαλε. Πολλοί μάλιστα δεν ήξεραν ποια είναι. Η παρουσία της όμως κυριάρχησε αμέσως. Παρότι η ίδια, απολύτως σεμνή, δεν έκανε τίποτα απολύτως για να φανεί, όλοι κοιτούσαν προς το μέρος της, περιμένοντας τη δική της πρώτη κίνηση.

Λίγο μετά, που βγήκε με τους συνεργάτες της και στάθηκε στα δεξιά του θεάτρου, σε ένα πεζουλάκι, ξανάρχισε και το «βούισμα» των επισκεπτών στο μνημείο. Είναι, βλέπετε, οι μέρες που σχολεία, ελληνικά και ξένα, κατακλύζουν την Επίδαυρο. Αυτό καθυστέρησε κάπως και την έναρξη του προγράμματος της Αμπράμοβιτς.

Η διεθνής καλλιτέχνις έκανε χθες γυρίσματα, στο αρχαίο θέατρο, έργου του Πολυκλείτου για την ταινία «Seven deaths - the documentary». Μέσα από βίντεο θα παρουσιάσει επτά θανάτους ηρωίδων, τις οποίες είχε ερμηνεύσει η Μαρία Κάλλας, ίνδαλμα της Μαρίνας Αμπράμοβιτς. Και οι επτά πέθαναν με ραγισμένη καρδιά. Οπως και η Κάλλας.
Εφτασε με το συνεργείο και τους συνεργάτες της γύρω στη μία το μεσημέρι στον χώρο, και αφού έφαγαν ελαφρά στο εστιατόριο του παρακείμενου «Ξενία», η Μαρίνα Αμπράμοβιτς αποσύρθηκε στα καμαρίνια για να προετοιμαστεί.

Οπως μάθαμε, είχε άγχος για την εμφάνισή της στο σπουδαίο αυτό μνημείο. Η ίδια το είχε επισκεφθεί πριν από δέκα χρόνια, αλλά από την επίσκεψη αυτή είχε κρατήσει μέσα της μόνο κάποιες εικόνες, σαν ψηφίδες. Αντιθέτως, χθες ήταν εξαιρετικά συγκινημένη, αφού περπάτησε για πρώτη φορά στην ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου, πατώντας στα ίδια ιερά χώματα με τη μεγάλη ντίβα, τη Μαρία Κάλλας.

Το δεύτερο γύρισμα ξεκίνησε λίγα λεπτά μετά, με τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς να περνά μέσα από τα ερείπια του σκηνικού οικοδομήματος και να κατευθύνεται και πάλι προς το κέντρο της ορχήστρας.

Εκεί, εν μέσω άλλων επισκεπτών, χωρίς καθόλου να ενοχληθεί, να ταραχθεί ή να περισπασθεί από την παρουσία τους, στάθηκε και πάλι μεγαλόπρεπα και στη συνέχεια αποσύρθηκε και πάλι στα καμαρίνια. Αφού πριν χαιρέτησε την έφορο αρχαιοτήτων Αργολίδας, Αλκηστη Παπαδημητρίου, η οποία την ευχαρίστησε για την αγάπη της προς την Ελλάδα και την προβολή της Επιδαύρου (το βίντεο θα κάνει πρεμιέρα στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, όπου θα παρουσιάζεται σε ειδική αίθουσα και θα μεταδοθεί και από κάποιο μεγάλο κανάλι).

Στην πρώτη επαφή της με το θέατρο φορούσε κατά την κινηματογράφηση τα δικά της ρούχα. Στη δεύτερη επρόκειτο να βάλει ένα φόρεμα σε μίμηση ενδύματος της Κάλλας από παράσταση, μακρύ, μαύρο και κόκκινο. Αλλά είχε περάσει η 5η απογευματινή, ο αρχαιολογικός χώρος έκλεισε κι εμείς αναχωρήσαμε μαζί με τους τελευταίους επισκέπτες. Η νύχτα που είχε αρχίσει να πέφτει, αναμενόταν μάλλον μακριά για το συνεργείο και για την ίδια, την εντυπωσιακή και ακαταπόνητη, την ιδιοφυή και γοητευτική Μαρίνα Αμπράμοβιτς.

Αγγελική Κώττη
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ