ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

Εκπληκτικό βίντεο ντοκουμέντο του 1967 της Κλειώ Μποσταντζόγλου από το Βιβάρι Αργολίδας

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 8:46:00 μ.μ. |
Ένα νοσταλγικό βίντεο από κινηματογραφική μηχανή των 8mm καταγεγραμμένο το 1967 από την  Κλειώ Μποσταντζόγλου φέρνει στην μνήμη εποχές άλλες πιο απλές, πιο ανθρώπινες.

Δείτε το βίντεο παρακάτω:




Κλειώ Μποσταντζόγλου

Κόρη του Κων. Στ. Τρίπου και της Ναρκίσσας Χαρ. Αναστασιάδου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1919, ενώ τρία χρόνια αργότερα απέκτησε έναν αδερφό, τον Σταμάτιο.

Παιδικά χρόνια ομαλά. Αρχική κατοικία στην οδό Χαριλάου Τρικούπη και παιχνίδι στο ξέφωτο του Αγ. Νικολάου Πευκακίων.

Το 1928 λόγω της κατάργησης του ενοικιοστασιακού νόμου, η οικογένεια μεταφέρθηκε σε δικό της σπίτι στ Σύνταγμα και η Κλειώ μαθήτευσε για δύο χρόνια στο παλιό αθηναϊκό σχολείο της Οδού Φιλελλήνων, το Δραγάτσειο, ενώ στην 6η Δημοτικού προτιμήθηκε το σχολείο βασικά Αρρένων Δ.Ν.Μακρή, δίπλα στην Εθνική Βιβλιοθήκη. Εκεί έμαθε ‘γράμματα’, αρχαία ελληνικά με τον άξιο κύπριο φιλόλογο Γ. Ιωαννίδη και νέα Ελληνικά με τον γνωστό Ι.Μ.Παναγιωτόπουλο. Όμως λίγα χρόνια αργότερα η διεύθυνση του σχολείου αποφάσισε πως στις τελευταίες τάξεις δεν θα φοιτούσαν πια κορίτσια, που εγκαταλείποντας αναγκαστικά το εξαίρετο αυτό σχολείο, κατέφευγαν τα περισσότερα στο 2ο Γυμνάσιο Θηλέων, δίπλα στο Μαράσλειο.

Το τελευταίο σχολικό της έτος υπήρξε το 1938. Η οικογένεια δεν φιλοδόξησε να στείλει την κόρη στο Πανεπιστήμιο, έτσι το 1940 αρραβωνιάστηκε και το 1941 παντρεύτηκε τον νεαρό πολιτικό μηχανικό που αγαπούσε. Έζησαν μαζί ως την Άνοιξη του 1945. Επιστρατευμένος σε υπηρεσία συλλογής πολεμικών ναρκών, ο Γιώργος Μποσταντζόγλου σκοτώθηκε.

Το καλοκαίρι του 1948 η Κλ. Μπ. ταξίδεψε στο Montpellier της Γαλλίας για να συναντήσει τον αδελφό της, φοιτητή γεωπονίας. Όταν αυτός αποφάσισε να παρακολουθήσει μια δεύτερη γεωπονική σχολή στο Αλγέρι αυτή προτίμησε, αντί να επιστρέψει στην Ελλάδα όπου κορυφωνόταν ο εμφύλιος πόλεμος, να εγκατασταθεί στο Παρίσι και να παρακολουθήσει τις τριετείς σπουδές Τέχνης στη σχολή του Λούβρου, με εξειδίκευση στις Ισλαμικές μικροτεχνίες και συγκεκριμένα στην ισλαμική κεραμική. Κατά δική της ομολογία η περίοδος αυτή των παρισινών σπουδών υπήρξε από τις καλύτερες της ζωής της.

Στην Ελλάδα επέστρεψε στα τέλη του 1952. Το δίπλωμά της δεν της χρησίμευσε γιατί δεν θέλησε να επαγγελματοποιηθεί. Η επιστροφή της όμως σηματοδότησε μια άλλη εποχή μελέτης και συγγραφής .

Αυτά ισχύουν μέχρι το 1957 που συνδέθηκε με το ζωγράφο Γ. Χαΐνη. Μαζί άνοιξαν στην Ύδρα μία από τις πρώτες Gallerie Τέχνης στην Ελλάδα, που είχε επιτυχία και απήχηση. Σημαντικό μέρος της τότε ελληνικής και ξένης καλλιτεχνικής κοινότητας εξέθεσε τότε εκεί.

Το 1962, με τη διαμεσολάβηση της φίλης Ρένας Κορυζή – Ανδρεάδη μίσθωσε ένα κατάστημα στο πρόσφατα ανεγερμένο ξενοδοχείο Χίλτον. Μη διαθέτοντας όμως τον απαραίτητο χώρο για δημιουργία gallerie τέχνης, το κατάστημα λειτούργησε με πρώτο υλικό το υπαρκτό ακόμη τότε χειροποίητο νεοελληνικό αντικείμενο καθώς και με τον αντίστοιχο ρουχισμό. Το αισθητικά και οικονομικά ενδιαφέρον αυτό προϊόν προέκυπτε υπό τον όρο να ανακαλυφθεί. Τα αυθεντικά χειροποίητα αντικείμενα μη έχοντας ακόμη τότε καταλήξει στις αγορές ήσαν πολύτιμα τόσο για τους συλλέκτες όσο και για τους πληροφορημένους εμπόρους.

Επί 10 χρόνια η Κλ. Μπ. έκανε συστηματικές περιηγήσεις σε όλη την Ελλάδα, σε αναζήτηση ερασιτεχνικών αξιοπρόσεκτων κατασκευασμάτων. Ήταν μια δουλειά ενδιαφέρουσα, όπου τα προς ανακάλυψη αντικείμενα έπαιζαν δεύτερο ρόλο γιατί πρώτος ήταν η ανανέωση της σχέσης της με την Ελλάδα, που ήδη ήξερε καλά από πολύ νέα, όταν ο πατέρας της, επιθεωρητής της Εθνικής Τράπεζας, έπαιρνε στις καλοκαιρινές επιθεωρήσεις υποκαταστημάτων όλη την οικογένεια μαζί του για παραθερισμό.

Κατά την διάρκεια των περιηγήσεων αυτών η Κλ. Μπ. κατέγραψε κινηματογραφικά και φωτογραφικά το υλικό.

Η γεωγραφική και ιστορική θεώρηση του ελλαδικού χώρου πραγματώθηκε στο πλαίσιο της δουλειάς της .

Το κατάστημα αυτό, στο χώρο του Χίλτον, υπήρξε σημείο αναφοράς για τους αμερικανούς τουρίστες και βέβαια σοβαρή πηγή εσόδων για την ίδια.

Τα ουσιαστικά ενδιαφέροντα της Κλ. Μπ. παρέμεναν μαθησιακά και γνωστικά. Προέκυψε έτσι η έμμεση σχέση της με την έκδοση του μηνιαίου περιοδικού «Επιθεώρηση Τέχνης», ενώ λίγο αργότερα συνδέθηκε με τη Γεννάδιο Βιβλιοθήκη, όπου σαν Γραμματέας του θεσμού «Φίλοι της Γενναδίου» εντόπισε ένα πολυδύναμο απόθεμα προθυμίας για εξορμήσεις σε χώρες και τόπους δύσκολα τότε επισκέψιμους.

Πηγή: alexanderchalkidis.com
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ