V.STAMATIS
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΙΔΗ ΣΠΙΤΙΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΚΑΗ ΔΥΝΑΜΗ

Σελίδες

Σάββατο 16 Απριλίου 2016

«Το χρέος» των μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Άργους στους πρόσφυγες (βίντεο)

 Αφιερωμένο στο δράμα των προσφύγων και τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των απλών ανθρώπων που τους βοηθούν είναι το ντοκιμαντέρ «Το χρέος» από το 1ο ΕΠΑΛ Αργους. Στηρίζεται στην ιστορία του Ελληνοαμερικανού Edward St George, που βρέθηκε στη Λέσβο από το Irvine της Καλιφόρνιας για να βοηθήσει, καθώς από εκεί είχαν περάσει οι γονείς του ως πρόσφυγες το 1922.



Την ιστορία γνωστοποίησε μέσω facebook ο κ. Παναγιώτης Σαμαράς και οι μαθητές διασκεύασαν με τη βοήθεια της καθηγήτριάς τους, Βίκυς Σωτηροπούλου, το άρθρο του ως σενάριο για το δικό τους ντοκιμαντέρ.

Συναντηθήκαμε με τους πολυπράγμονες μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Αργους και τον καθηγητή τους Νίκο Πιστεύο μετά τη βράβευσή τους από το υπουργείο Παιδείας για δύο άλλα ντοκιμαντέρ που έκαναν με θέμα αθλητικό, για τον παλαιστή Τζιμ Λόντο και τον μαραθωνοδρόμο Στέλιο Κυριακίδη. «Παρά τα φτωχά μέσα που διαθέτουμε, ολοκληρώσαμε σε δύο μήνες τη συγκεκριμένη παραγωγή. Ηταν μια μικρή προσφορά για τους πρόσφυγες και τους ανώνυμους εθελοντές που έτρεχαν να βοηθήσουν», μας λέει ο κ. Πιστεύος.

Το ντοκιμαντέρ, διάρκειας 16 λεπτών, έχει μουσική επένδυση από γνωστούς καλλιτέχνες, όπως οι Λευτέρης Μέρος, Δημήτρης Ζερβουδάκης και Ευανθία Ρεμπούτσικα, που με χαρά δέχτηκαν να χρησιμοποιηθεί η μουσική τους όταν τους προσέγγισαν οι μαθητές.

Πέρα από το ότι αποτελεί το θέμα των ημερών, πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το προσφυγικό; ρωτάμε: «Κάποιοι μαθητές καταγόμαστε από μια προσφυγική περιοχή, την κωμόπολη της Νέας Κίου Αργολίδας, και το προσφυγικό σε μας είναι πολύ κοντινό γιατί έχουμε ακούσει ιστορίες από τους παππούδες μας», ακούμε από τον Βασίλη και τον Δημήτρη, μαθητές της Γ' Λυκείου.

«Οσο ετοιμάζαμε το ντοκιμαντέρ, το προσφυγικό ήταν εν εξελίξει, τα σύνορα έκλεισαν. Θέλαμε να περάσουμε το μήνυμα ότι όλοι είμαστε άνθρωποι, να δείξουμε την αξία των εθελοντών που έδωσαν την ψυχή τους για να βοηθήσουν τους πρόσφυγες», ακούμε από τον Νίκο και τον Βαλεντίνο, που ασχολήθηκαν με το ηχητικό κομμάτι της παραγωγής. Η Ιουλία και η Ευφροσύνη, που δούλεψαν στην αφήγηση υπομονετικά μαζί με τους συμμαθητές τους, συμφωνούν και θα ήθελαν να γίνει και στο σχολείο τους κάποια δράση συγκέντρωσης ειδών για τους πρόσφυγες.

Οι μαθητές επικοινώνησαν με τον 70χρονο Ελληνοαμερικανό καλό Σαμαρείτη των προσφύγων, που είδε το ντοκιμαντέρ, αλλά δυστυχώς, έχοντας φύγει τριών ετών από τη χώρα μας, δεν καταλαβαίνει ελληνικά. «Προς το παρόν θα του στείλουμε μία περίληψη στα αγγλικά και μετά τις πανελλήνιες θα το ξαναδουλέψουμε για να βάλουμε υπότιτλους», μας λένε και σκοπεύουν από Σεπτέμβριο να παρουσιάσουν τη δημιουργία τους σε κάποιο κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Κέντρο Βιολογικής Γεωργίας
ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ