Εξακόσια παιδιά, μαθητές και μαθήτριες από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού έως και τις τελευταίες του λυκείου και εκπαιδευτικοί – από όλη την ελληνική περιφέρεια- έδωσαν ένα μεγάλο συλλογικό παρόν στην εκδήλωση που αφορούσε την απονομή των επαίνων για την υλοποίηση της φετινής εγκυκλίου σχολικών δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών) και αντίστοιχων δράσεων σχετικών με το προσφυγικό ζήτημα.
Η συντριπτική πλειονότητα των σχολείων παρουσίασε ποικίλες σχετικές δράσεις που είχαν ως κύριο γνώμονα την αλληλεγγύη προς τους συνανθρώπους μας, τους οποίους ο πόλεμος εξανάγκασε να αναζητήσουν μία πιο ασφαλή ειρηνική ζωή. Με κάθε τρόπο.
Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν βίντεο που δημιούργησαν τα παιδιά ενώ το πρόγραμμα άνοιξε με το τραγούδι που συνδύαζε ρυθμούς της ελληνικής μουσικής παράδοσης με σύγχρονα ακούσματα, το «Μία Έκτακτη Καλημέρα» από το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Ελευσίνας. Ακολούθησε προβολή βίντεο που περιείχε τη συρραφή έργων και δράσεων μαθητών και εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα με θέμα το προσφυγικό. Και η ταινία του Εσπερινού Γυμνασίου-Λυκείου Κω με τίτλο «FortressEurope». Τέλος οι μαθητές που είχαν πλημμυρίσει την αίθουσα συνδέθηκαν μέσω Skypeμε σχολεία σε Κω, Μυτιλήνη, Λάρισα και Ηράκλειο.
Η εκδήλωση έκλεισε με την απονομή των τιμητικών διακρίσεων στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Στην εκδήλωση τιμητικές διακρίσεις έλαβαν το 1 ΕΠΑΛ Άργους όπως αναφέραμε σε παλαιότερη ανάρτηση για την ταινία τους "Το Χρέος" και το 3ο Γυμνάσιο Άργους για τις ποικίλες δράσεις των μαθητών του για το προσφυγικό ζήτημα :
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΡΓΟΥΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016
- 1η Προσέγγιση: «Πόλεμος – Προσφυγιά: καραβάνια ελπίδας ή θανάτου;»
Υπεύθυνη καθηγήτρια: κα ΒΙΚΥ ΚΑΧΡΙΜΑΝΗ
Τρισδιάστατη κατασκευή της περιβαλλοντικής ομάδας «ΥΔΡΟΦΥΙΕΣ»:
¨Φύλλα, φτερά, χαρτιά στον άνεμο
και μάτια που ζητούν φωλιά για να κουρνιάσουν….
Οι αποσκευές μας σκόρπιες
Μοναδική ελπίδα, η επιβίωση
Ύστερα βλέπουμε…¨
Αγόρι που η θέση του θα ήταν στο σχολείο…
Στο ΄να του χέρι η τσάντα
Στο άλλο ένας ανεμόμυλος….
Κι όμως το κυπαρίσσι και το καινούργιο του φτερό….
Σ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, τόσο στα πλαίσια του μαθήματος των γαλλικών, όσο και στις συναντήσεις των μελών της περιβαλλοντικής Ομάδας «ΥΔΡΟΦΥΙΕΣ», αναφερόμασταν στο ζήτημα των προσφύγων, το οποίο αφορά και ενδιαφέρει κάθε σκεπτόμενο άτομο, ανεξαρτήτως ηλικίας, κοινωνικής θέσης ή μορφωτικού επιπέδου.
ΚΑΘΕ ΤΟΣΟ ΚΑΝΑΜΕ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ (ΑΠΟ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ, ΜΕΧΡΙ ΞΕΝΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΟΙΗΣΗ)
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΤΑ:
Στο ΄να του χέρι η τσάντα
Στο άλλο ένας ανεμόμυλος….
Κι όμως το κυπαρίσσι και το καινούργιο του φτερό….
Σ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, τόσο στα πλαίσια του μαθήματος των γαλλικών, όσο και στις συναντήσεις των μελών της περιβαλλοντικής Ομάδας «ΥΔΡΟΦΥΙΕΣ», αναφερόμασταν στο ζήτημα των προσφύγων, το οποίο αφορά και ενδιαφέρει κάθε σκεπτόμενο άτομο, ανεξαρτήτως ηλικίας, κοινωνικής θέσης ή μορφωτικού επιπέδου.
ΚΑΘΕ ΤΟΣΟ ΚΑΝΑΜΕ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ (ΑΠΟ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ, ΜΕΧΡΙ ΞΕΝΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΟΙΗΣΗ)
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΤΑ:
«Αλησμονώ και χαίρομαι», «άσπρα μου περιστέρια, μαύρα μου πουλιά», «λουλούδι μ' τι μαράθηκες»
Από την Ν. Ιταλία, το «κλάμα του;;;; εμιγκραντου» (από το ΠΛΙ)
Το συγκλονιστικό ποίημα της Ουαρσαν Σάιρ από την Κένυα, με τίτλο: « Πατρίδα»
Τους «Μετανάστες», του Μπερ. Μπρεχτ
Από έλληνες ποιητές: τον «ξένο» του Νικηφόρου Βρεττάκου, το «ξένε» του Μίλτου Σαχτούρη, το «ξένος ειμί» του Χρ. Ρουμελιωτάκη, τα «μικρά πουλιά» και το «μετανάστες, καραβάνια ελπίδας» του Γιάννη Ποταμιάνου κλπ.
Από πλευράς εικαστικής προσέγγισης:
Παρουσίαση του έργου του Βρετανού γλύπτη Jason de Caires Taylor, (από τους πρώτους που ασχολήθηκαν με την υποβρύχια γλυπτική), ξεκινώντας με μια νέα σειρά γλυπτών με θέμα τους πνιγμούς των προσφύγων στη Μεσόγειο.
Βασισμένο στον πίνακα του Ζερικώ «Η σχεδία της Μέδουσας», ο Taylor έφτιαξε ένα έργο που το ονόμασε «Η σχεδία της Λαμπεντούζα».
Επίσης ακούσαμε τραγούδια σχετικά με το θέμα μας, όπως: “ο μέτοικος”, “le metèque”, “j'ai quitté mon pays”, “les filles de mon pays” κλπ.
ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΣΥΡΟ
Η επιλογή της Σύρου για την εκπαιδευτική εκδρομή της περιβαλλοντικής ομάδας δεν ήταν τυχαία. Ως γνωστόν, πέρα από το γεγονός ότι έχει άμεση σχέση με το θέμα μας…. Διαθέτει περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και πολιτισμική ανάπτυξη η οποία εκφράζεται παντού και παντοιοτρόπως.
Όμως η Σύρος έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με άλλους τόπους: υπήρξε πάντα δεκτική στο διαφορετικό, στο ξένο, αλλά και αποτελεσματική σε ότι αφορά τη σύσταση και λειτουργία δομών κοινωνικής πρόνοιας για τις ευπαθείς ομάδες του νησιού.
Επάξια κέρδισε την προσωνυμία προσφυγομάνα και μάλιστα …προσφύγων πολέμου , όταν άνοιξε την αγκαλιά της στους Χιώτες, τους Ψαριανούς και τους Σαμιώτες μετά τις σφαγές και τους εξανδραποδισμούς που υπέστησαν από τους Τούρκους. Κι όλοι αυτοί, επινοητικοί και δραστήριοι, όχι μόνο ενσωματώθηκαν με το ντόπιο στοιχείο, αλλά δημιούργησαν, έχτισαν, πρόσφεραν στο νησί αίγλη και οικονομική ευμάρεια και πολιτισμό επιπέδου.
Τέλος, η αρμονική συνύπαρξη ορθόδοξου και καθολικού στοιχείου αποτελεί πρότυπο πολυπολιτισμικής κοινωνίας.
Όλα αυτά τονίστηκαν από τους υπέροχους ξεναγούς μας, κατάλληλους, αρμόδιους και έμπειρους , αλλά και διαπιστώθηκαν ιδίοις όμμασιν από τα παιδιά.
Η Παγκόσμια Ημέρα για τους Πρόσφυγες, στις 5-4-16, στάθηκε αφορμή για να ενημερωθούν τα παιδιά και να ακολουθήσει συζήτηση σχετικά με θέματα όπως:
ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ, Η ΛΑΜΠΕΝΤΟΥΖΑ., Η ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ ΤΙΜΑΛΦΩΝ ΑΠΟ ‘’ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΕΣ'' ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΑΠΟ ΕΠΙΤΗΔΕΙΟΥΣ ΔΟΥΛΕΜΠΟΡΟΥΣ,ΤΑ ΠΕΡΙΦΗΜΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΣΩΣΙΒΙΑ, ΟΙ ΥΠΕΡΦΟΡΤΩΜΕΝΕΣ ΒΑΡΚΕΣ ΠΟΥ ΣΚΟΠΙΜΑ ΒΥΘΙΖΟΝΤΑΙ , ΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΕΛΥΤΗ,ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΑΘΩΩΝ.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΑΜΕ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΑΦ'ΕΝΟΣ ΤΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΨΥΧΩΝ ΚΑΙ ΑΦ’ΕΤΕΡΟΥ, ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ-ΕΚΦΡΑΣΗ
Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΗΓΗΘΗΚΕ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΩΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Α)ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΕΙΓ ΒΟΛΑΝ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΝΕΜΗΘΟΥΝ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Β)ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΡΟΛΩΝ.
Γ)ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ-ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ- ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΠΕ Ν. ΚΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ.
-2η Προσέγγιση: «Project με θέμα ¨ανθρώπινα δικαιώματα και προσφυγιά¨»
Υπεύθυνη καθηγήτρια: κα ΜΠΥΧ ΣΟΥΖΑΝΕ
Στο project της Α τάξης ασχοληθήκαμε στα πλαίσια του θέματος «σχολική ζωή» με το θέμα « Τα ανθρώπινα δικαιώματα».
· Ασχοληθήκαμε στην αρχή κυρίως με τα δικαιώματα των παιδιών. Διαβάσαμε τη «Διεθνή Σύμβαση για τα δικαιώματα των παιδιών» και φτιάξαμε ομάδες. Χωρίσαμε τα δικαιώματα ανάλογα με τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες για τροφή, στέγη, παιδεία κλπ.
· Η ερευνά μας αγγίζει την σύγχρονη πραγματικότητα διεθνώς και ερευνά κατά πόσον τηρούνται αυτά τα δικαιώματα. Δεν αργήσαμε βέβαια να φτάσουμε στο μεγάλο θέμα των προσφύγων, επειδή αυτή τη στιγμή καμία χώρα δεν μπορεί να τους εξασφαλίσει τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασαν οι μαθητές σε μορφή αφισών και άρθρων. Οι αφίσες είναι ομαδικές εργασίες και κάθε ομάδα διάλεξε μετά από διάλογο ένα συγκεκριμένο θέμα το οποίο θα ήθελε να επεξεργαστεί και να παρουσιάσει.
· Οι συντάκτες της σχολικής μας εφημερίδας ασχοληθήκαν ξεχωριστά με το θέμα των προσφύγων. Στο καινούργιο μας τεύχος (Απρίλιος 2016) βρίσκονται δύο άρθρα μαθητών με το θέμα των προσφύγων.
· Πριν από λίγο με παρακάλεσαν συγγενείς στη Γερμανία, που κρατάνε μια φιλική σχέση με μια οικογένεια προσφύγων από την Συρία, να βοηθήσω την μητέρα και τα δύο μικρά παιδιά της, οι οποίοι έχουν παγιδευτεί στην Ελλάδα, ενώ ο άντρας με τον γιό ζούν νόμιμα στη Γερμανία. Στην περίπτωση που θα φιλοξενήσω την οικογένεια για κάποιες μέρες στο σπίτι μου παρακάλεσα μαθητές και συναδέλφους να τους στηρίξουν με φαγητό, ρούχα και παιχνίδια. Όλοι ήταν πρόθυμοι να βοηθήσουν.
Άρθρα των μαθητών:
Ο ΣΥΝΕΧΗΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗ
Σε αυτόν τον κόσμο εκατομμύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν κάποιοι άνθρωποι καθημερινά, δυσκολίες ακόμη και στις συνθήκες διαβίωσης-επιβίωσης. Σίγουρα όλοι σκέφτεστε την πείνα, την φτώχεια, την έλλειψη εκπαίδευσης, αφού αυτά είναι τα πιο συνηθισμένα. Κανείς όμως δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει πόσο σοβαρά είναι αυτά τα προβλήματα.
Άλλο ένα μεγάλο πρόβλημα είναι η προσφυγιά. Οι άνθρωποι ξεριζώνονται από τα σπίτια τους καθώς η χώρα στην οποία ζουν πλήττεται από πολέμους και συνεχείς συγκρούσεις και μεταναστεύουν σε άλλες χώρες, κυρίως στην Ευρώπη, ζητώντας στέγαση και γενικά κάποια βοήθεια. Δυστυχώς όμως αρκετές από τις Ευρωπαϊκές χώρες αρνούνται να τους φιλοξενήσουν και να τους παρέχουν βασικές αγαθά, ωθώντας τους προς την Ελλάδα. Εμείς από την άλλη, προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε με κάθε μέσο συγκεντρώνοντας τρόφιμα, ρούχα και άλλα είδη ανάγκης όμως δεν είναι πάντα εφικτό, καθώς μας κατακλύζουν τα οικονομικά προβλήματα. Ως αποτέλεσμα η κατάσταση ολοένα και χειροτερεύει, αφού πολλοί πρόσφυγες δεν προλαβαίνουν καν να πατήσουν στο έδαφος. Αφήνουν την τελευταία τους πνοή στη θάλασσα. Αλλά και όσοι φτάνουν βρίσκονται σε άθλια κατάσταση αναγκασμένοι να περπατάνε και να μετακινούνται συνεχώς παγώνοντας την νύχτα, με τη μοναξιά και την αβεβαιότητα να γίνονται τα καθημερινά συναισθήματά τους. Εικόνες από την καθημερινή τους ζωή είναι παιδία να κλαίνε, να φωνάζουν τους γονείς τους, αλλά χαμογελούν στην κάμερα μη μπορώντας να καταλάβουν τι συμβαίνει γύρω τους. Παιδιά ξυπόλητα με το φόβο σχηματισμένο στα μάτια τους και την απόγνωση να καλπάζει, ενώ η ελπίδα σβήνει σιγά σιγά μέσα τους. Όλη τους η ζωή είναι ένας αγώνας. Και πραγματικά είναι πολύ άδικο να βλέπεις ανθρώπους να έχουν τα πάντα και να μην εκτιμούν τίποτα, ενώ υπάρχουν άλλοι που στερούνται ακόμα και τα βασικά χωρίς να το έχουν οι ίδιοι επιλέξει - θα μπορούσαμε να ήμασταν εμείς στην θέση τους. Γι΄αυτό λοιπόν πιστεύουμε πώς όλοι πρέπει να βοηθάμε όσο μπορούμε αυτούς τους ανθρώπους προσφέροντας τους ό,τι μπορούμε, εξασφαλίζοντας τους έτσι ένα λιγότερο δυσάρεστο παρόν.
Κατσιαδράμη Πετρούλα (Γ΄ΤΑΞΗ)
Δέδε Αναστασία (Γ΄ΤΑΞΗ)
ΤΑ ΞΕΡΙΖΩΜΕΝΑ ΔΕΝΔΡΑ ΤΗΣ ΑΝΡΩΠΟΤΗΤΑΣ…
Χιλιάδες οικογένειες με μικρά παιδιά, μωρά και έγκυες γυναίκες διανύουν για μέρες χιλιόμετρα ξηράς, διασχίζουν θάλασσα, με την ελπίδα για μια νέα πατρίδα.
Οι βομβαρδισμοί ηχούν στα αυτιά τους σε όλο του ταξίδι της σωτηρίας. Είναι πολίτες μιας χώρας, πλούσιας σε ορυκτό πλούτο, όπου πριν από καιρό ζούσαν ειρηνικά και αρμονικά.
Τον πλούτο τους όμως τον διεκδικούν οι ισχυροί του πλανήτη, οι οποίοι προκαλούν πολέμους, καταστροφή, θάνατο και προσφυγιά.
Αψηφούν λοιπόν τους κινδύνους, ξεκινούν το μακρύ ταξίδι και φθάνουν στα Ελληνικά νησιά.
Αναζητούν τρόπους διαφυγής προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Η Ευρώπη όμως κωφεύει και κλείνει τα σύνορά της με την Ελλάδα.
Η Ευρώπη της αλληλεγγύης και της συνεργασίας είναι μόνο στο καταστατικό της. Η ανθρωπιά, η συμπόνια, η αγάπη και η υποστήριξη είναι μόνο από κάποιους πολίτες.
Σύριου Βασιλική (Β΄ΤΑΞΗ)
Δείτε παρακάτω σε βίντεο ολόκληρη την εκδήλωση
Από την Ν. Ιταλία, το «κλάμα του;;;; εμιγκραντου» (από το ΠΛΙ)
Το συγκλονιστικό ποίημα της Ουαρσαν Σάιρ από την Κένυα, με τίτλο: « Πατρίδα»
Τους «Μετανάστες», του Μπερ. Μπρεχτ
Από έλληνες ποιητές: τον «ξένο» του Νικηφόρου Βρεττάκου, το «ξένε» του Μίλτου Σαχτούρη, το «ξένος ειμί» του Χρ. Ρουμελιωτάκη, τα «μικρά πουλιά» και το «μετανάστες, καραβάνια ελπίδας» του Γιάννη Ποταμιάνου κλπ.
Από πλευράς εικαστικής προσέγγισης:
Παρουσίαση του έργου του Βρετανού γλύπτη Jason de Caires Taylor, (από τους πρώτους που ασχολήθηκαν με την υποβρύχια γλυπτική), ξεκινώντας με μια νέα σειρά γλυπτών με θέμα τους πνιγμούς των προσφύγων στη Μεσόγειο.
Βασισμένο στον πίνακα του Ζερικώ «Η σχεδία της Μέδουσας», ο Taylor έφτιαξε ένα έργο που το ονόμασε «Η σχεδία της Λαμπεντούζα».
Επίσης ακούσαμε τραγούδια σχετικά με το θέμα μας, όπως: “ο μέτοικος”, “le metèque”, “j'ai quitté mon pays”, “les filles de mon pays” κλπ.
ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΣΥΡΟ
Η επιλογή της Σύρου για την εκπαιδευτική εκδρομή της περιβαλλοντικής ομάδας δεν ήταν τυχαία. Ως γνωστόν, πέρα από το γεγονός ότι έχει άμεση σχέση με το θέμα μας…. Διαθέτει περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και πολιτισμική ανάπτυξη η οποία εκφράζεται παντού και παντοιοτρόπως.
Όμως η Σύρος έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με άλλους τόπους: υπήρξε πάντα δεκτική στο διαφορετικό, στο ξένο, αλλά και αποτελεσματική σε ότι αφορά τη σύσταση και λειτουργία δομών κοινωνικής πρόνοιας για τις ευπαθείς ομάδες του νησιού.
Επάξια κέρδισε την προσωνυμία προσφυγομάνα και μάλιστα …προσφύγων πολέμου , όταν άνοιξε την αγκαλιά της στους Χιώτες, τους Ψαριανούς και τους Σαμιώτες μετά τις σφαγές και τους εξανδραποδισμούς που υπέστησαν από τους Τούρκους. Κι όλοι αυτοί, επινοητικοί και δραστήριοι, όχι μόνο ενσωματώθηκαν με το ντόπιο στοιχείο, αλλά δημιούργησαν, έχτισαν, πρόσφεραν στο νησί αίγλη και οικονομική ευμάρεια και πολιτισμό επιπέδου.
Τέλος, η αρμονική συνύπαρξη ορθόδοξου και καθολικού στοιχείου αποτελεί πρότυπο πολυπολιτισμικής κοινωνίας.
Όλα αυτά τονίστηκαν από τους υπέροχους ξεναγούς μας, κατάλληλους, αρμόδιους και έμπειρους , αλλά και διαπιστώθηκαν ιδίοις όμμασιν από τα παιδιά.
Η Παγκόσμια Ημέρα για τους Πρόσφυγες, στις 5-4-16, στάθηκε αφορμή για να ενημερωθούν τα παιδιά και να ακολουθήσει συζήτηση σχετικά με θέματα όπως:
ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ, Η ΛΑΜΠΕΝΤΟΥΖΑ., Η ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ ΤΙΜΑΛΦΩΝ ΑΠΟ ‘’ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΕΣ'' ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΑΠΟ ΕΠΙΤΗΔΕΙΟΥΣ ΔΟΥΛΕΜΠΟΡΟΥΣ,ΤΑ ΠΕΡΙΦΗΜΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΣΩΣΙΒΙΑ, ΟΙ ΥΠΕΡΦΟΡΤΩΜΕΝΕΣ ΒΑΡΚΕΣ ΠΟΥ ΣΚΟΠΙΜΑ ΒΥΘΙΖΟΝΤΑΙ , ΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΓΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΕΛΥΤΗ,ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΑΘΩΩΝ.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΑΜΕ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΑΦ'ΕΝΟΣ ΤΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΨΥΧΩΝ ΚΑΙ ΑΦ’ΕΤΕΡΟΥ, ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ-ΕΚΦΡΑΣΗ
Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΗΓΗΘΗΚΕ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΩΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Α)ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΕΙΓ ΒΟΛΑΝ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΝΕΜΗΘΟΥΝ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Β)ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΡΟΛΩΝ.
Γ)ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ-ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ- ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΠΕ Ν. ΚΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ.
-2η Προσέγγιση: «Project με θέμα ¨ανθρώπινα δικαιώματα και προσφυγιά¨»
Υπεύθυνη καθηγήτρια: κα ΜΠΥΧ ΣΟΥΖΑΝΕ
Στο project της Α τάξης ασχοληθήκαμε στα πλαίσια του θέματος «σχολική ζωή» με το θέμα « Τα ανθρώπινα δικαιώματα».
· Ασχοληθήκαμε στην αρχή κυρίως με τα δικαιώματα των παιδιών. Διαβάσαμε τη «Διεθνή Σύμβαση για τα δικαιώματα των παιδιών» και φτιάξαμε ομάδες. Χωρίσαμε τα δικαιώματα ανάλογα με τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες για τροφή, στέγη, παιδεία κλπ.
· Η ερευνά μας αγγίζει την σύγχρονη πραγματικότητα διεθνώς και ερευνά κατά πόσον τηρούνται αυτά τα δικαιώματα. Δεν αργήσαμε βέβαια να φτάσουμε στο μεγάλο θέμα των προσφύγων, επειδή αυτή τη στιγμή καμία χώρα δεν μπορεί να τους εξασφαλίσει τις βασικές ανθρώπινες ανάγκες. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασαν οι μαθητές σε μορφή αφισών και άρθρων. Οι αφίσες είναι ομαδικές εργασίες και κάθε ομάδα διάλεξε μετά από διάλογο ένα συγκεκριμένο θέμα το οποίο θα ήθελε να επεξεργαστεί και να παρουσιάσει.
· Οι συντάκτες της σχολικής μας εφημερίδας ασχοληθήκαν ξεχωριστά με το θέμα των προσφύγων. Στο καινούργιο μας τεύχος (Απρίλιος 2016) βρίσκονται δύο άρθρα μαθητών με το θέμα των προσφύγων.
· Πριν από λίγο με παρακάλεσαν συγγενείς στη Γερμανία, που κρατάνε μια φιλική σχέση με μια οικογένεια προσφύγων από την Συρία, να βοηθήσω την μητέρα και τα δύο μικρά παιδιά της, οι οποίοι έχουν παγιδευτεί στην Ελλάδα, ενώ ο άντρας με τον γιό ζούν νόμιμα στη Γερμανία. Στην περίπτωση που θα φιλοξενήσω την οικογένεια για κάποιες μέρες στο σπίτι μου παρακάλεσα μαθητές και συναδέλφους να τους στηρίξουν με φαγητό, ρούχα και παιχνίδια. Όλοι ήταν πρόθυμοι να βοηθήσουν.
Άρθρα των μαθητών:
Ο ΣΥΝΕΧΗΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗ
Σε αυτόν τον κόσμο εκατομμύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν κάποιοι άνθρωποι καθημερινά, δυσκολίες ακόμη και στις συνθήκες διαβίωσης-επιβίωσης. Σίγουρα όλοι σκέφτεστε την πείνα, την φτώχεια, την έλλειψη εκπαίδευσης, αφού αυτά είναι τα πιο συνηθισμένα. Κανείς όμως δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει πόσο σοβαρά είναι αυτά τα προβλήματα.
Άλλο ένα μεγάλο πρόβλημα είναι η προσφυγιά. Οι άνθρωποι ξεριζώνονται από τα σπίτια τους καθώς η χώρα στην οποία ζουν πλήττεται από πολέμους και συνεχείς συγκρούσεις και μεταναστεύουν σε άλλες χώρες, κυρίως στην Ευρώπη, ζητώντας στέγαση και γενικά κάποια βοήθεια. Δυστυχώς όμως αρκετές από τις Ευρωπαϊκές χώρες αρνούνται να τους φιλοξενήσουν και να τους παρέχουν βασικές αγαθά, ωθώντας τους προς την Ελλάδα. Εμείς από την άλλη, προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε με κάθε μέσο συγκεντρώνοντας τρόφιμα, ρούχα και άλλα είδη ανάγκης όμως δεν είναι πάντα εφικτό, καθώς μας κατακλύζουν τα οικονομικά προβλήματα. Ως αποτέλεσμα η κατάσταση ολοένα και χειροτερεύει, αφού πολλοί πρόσφυγες δεν προλαβαίνουν καν να πατήσουν στο έδαφος. Αφήνουν την τελευταία τους πνοή στη θάλασσα. Αλλά και όσοι φτάνουν βρίσκονται σε άθλια κατάσταση αναγκασμένοι να περπατάνε και να μετακινούνται συνεχώς παγώνοντας την νύχτα, με τη μοναξιά και την αβεβαιότητα να γίνονται τα καθημερινά συναισθήματά τους. Εικόνες από την καθημερινή τους ζωή είναι παιδία να κλαίνε, να φωνάζουν τους γονείς τους, αλλά χαμογελούν στην κάμερα μη μπορώντας να καταλάβουν τι συμβαίνει γύρω τους. Παιδιά ξυπόλητα με το φόβο σχηματισμένο στα μάτια τους και την απόγνωση να καλπάζει, ενώ η ελπίδα σβήνει σιγά σιγά μέσα τους. Όλη τους η ζωή είναι ένας αγώνας. Και πραγματικά είναι πολύ άδικο να βλέπεις ανθρώπους να έχουν τα πάντα και να μην εκτιμούν τίποτα, ενώ υπάρχουν άλλοι που στερούνται ακόμα και τα βασικά χωρίς να το έχουν οι ίδιοι επιλέξει - θα μπορούσαμε να ήμασταν εμείς στην θέση τους. Γι΄αυτό λοιπόν πιστεύουμε πώς όλοι πρέπει να βοηθάμε όσο μπορούμε αυτούς τους ανθρώπους προσφέροντας τους ό,τι μπορούμε, εξασφαλίζοντας τους έτσι ένα λιγότερο δυσάρεστο παρόν.
Κατσιαδράμη Πετρούλα (Γ΄ΤΑΞΗ)
Δέδε Αναστασία (Γ΄ΤΑΞΗ)
ΤΑ ΞΕΡΙΖΩΜΕΝΑ ΔΕΝΔΡΑ ΤΗΣ ΑΝΡΩΠΟΤΗΤΑΣ…
Χιλιάδες οικογένειες με μικρά παιδιά, μωρά και έγκυες γυναίκες διανύουν για μέρες χιλιόμετρα ξηράς, διασχίζουν θάλασσα, με την ελπίδα για μια νέα πατρίδα.
Οι βομβαρδισμοί ηχούν στα αυτιά τους σε όλο του ταξίδι της σωτηρίας. Είναι πολίτες μιας χώρας, πλούσιας σε ορυκτό πλούτο, όπου πριν από καιρό ζούσαν ειρηνικά και αρμονικά.
Τον πλούτο τους όμως τον διεκδικούν οι ισχυροί του πλανήτη, οι οποίοι προκαλούν πολέμους, καταστροφή, θάνατο και προσφυγιά.
Αψηφούν λοιπόν τους κινδύνους, ξεκινούν το μακρύ ταξίδι και φθάνουν στα Ελληνικά νησιά.
Αναζητούν τρόπους διαφυγής προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Η Ευρώπη όμως κωφεύει και κλείνει τα σύνορά της με την Ελλάδα.
Η Ευρώπη της αλληλεγγύης και της συνεργασίας είναι μόνο στο καταστατικό της. Η ανθρωπιά, η συμπόνια, η αγάπη και η υποστήριξη είναι μόνο από κάποιους πολίτες.
Σύριου Βασιλική (Β΄ΤΑΞΗ)
Δείτε παρακάτω σε βίντεο ολόκληρη την εκδήλωση
Συνολικά τα σχολεία που βραβεύθηκαν:
2ο Γενικό Λύκειο Ορεστιάδας Β Έβρου
3ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης Β Έβρου
Γενικό Λύκειο Βύσσας Β Έβρου
Μουσικό Σχολείο Καβάλας Β Καβάλας
2ο ΓΕΛ Καβάλας Β Καβάλας
ΓΕΛΔΕ Σαπών Β Ροδόπης
Μουσικό Γυμνάσιο/Λύκειο Κομοτηνής Β Ροδόπης
3ο Γυμνάσιο Κομοτηνής Β Ροδόπης
5o ΓΕΛ Βέροιας Β Ημαθίας
Γυμνάσιο Μελίκης Ημαθίας Β Ημαθίας
2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης Β Ανατολικής Θεσσαλονίκης
1ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης Β Ανατολικής Θεσσαλονίκης
2ο Γυμνάσιο Άνω Τούμπας Β Ανατολικής Θεσσαλονίκης
1ο ΓΕΛ Θέρμης Β Ανατολικής Θεσσαλονίκης
1ο ΓΕΛ Επανομής Β Ανατολικής Θεσσαλονίκης
1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης Β Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Κολέγιο Β Ανατολικής Θεσσαλονίκης
2ο Γυμνάσιο Χαλκηδόνας (Άδενδρο) Β Δυτικής Θεσσαλονίκης
4ο Γυμνάσιο Συκεών Β Δυτικής Θεσσαλονίκης
1ο Γυμνάσιο Αγίου Αθανασίου Β Δυτικής Θεσσαλονίκης
Γυμνάσιο Νέας Απολλωνίας Β Δυτικής Θεσσαλονίκης
2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά Β Δυτικής Θεσσαλονίκης
1ο ΓΕΛ Κιλκίς Β Κιλκίς
ΕΠΑΛ Αξιούπολης Β Κιλκίς
1ο Γυμνάσιο Κατερίνης Β Πιερίας
Γυμνάσιο Μακρυγιάλου Β Πιερίας
ΓΕΛ Ν. Τρίγλιας Β Χαλκιδικής
3ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης Β Χαλκιδικής
Λυκειακές Τάξεις Σημάντρων Β Χαλκιδικής
ΣΔΕ Κοζάνης Β Κοζάνης
4ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας Β Κοζάνης
Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων Β Ιωαννίνων
ΣΔΕ Ιωαννίνων Β Ιωαννίνων
Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας Β Καρδίτσας
5ο ΓΕΛ Λάρισας Β Λάρισας
Γυμνάσιο Ευξεινούπολης Β Μαγνησίας
Γυμνάσιο Σκιάθου Β Μαγνησίας
7ο ΓΕΛ Τρικάλων Β Τρικάλων
Μουσικό Σχολείο Τρικάλων Β Τρικάλων
Γυμνάσιο Λιθακιάς Ζακύνθου Β Ζακύνθου
3ο Γυμνάσιο Χαλκίδας Β Εύβοιας
5ο Γυμνάσιο Χαλκίδας Β Εύβοιας
Γυμνάσιο Γυμνού Β Εύβοιας
1ο ΓΕΛ Βύρωνα Β Α' Αθήνας
15ο Γενικό Λύκειο Β Α' Αθήνας
56ο Γυμνάσιο Β Α' Αθήνας
1ο Γυμνάσιο Νέου Ψυχικού Β Β' Αθήνας
ΓΕΛ Μεταμόρφωσης Β Β' Αθήνας
1ο Λύκειο Ηρακλείου Β Β' Αθήνας
6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Β Β' Αθήνας
8o Γυμνάσιο – Λυκειακές Τάξεις Χαλανδρίου Β Β' Αθήνας
Α' Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού Β Β' Αθήνας
ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω Β Γ' Αθήνας
2ο ΓΕΛ Περιστερίου Β Γ' Αθήνας
6ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου Β Γ' Αθήνας
2ο ΓΕΛ Αγ. Αναργύρων Β Γ' Αθήνας
Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα Λιναρδάτου Β Γ' Αθήνας
2ο Γυμνάσιο Αλίμου Β Δ' Αθήνας
2ο Γυμνάσιο Καλλιθέας Β Δ' Αθήνας
4ο ΓΕΛ Αλίμου Β Δ' Αθήνας
2ο Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού Β Δ' Αθήνας
ΓΕΛ Βάρης Β Ανατολικής Αττικής
Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Ελευσίνας Β Δυτικής Αττικής
1ο Γυμνάσιο Μάνδρας Β Δυτικής Αττικής
Γυμνάσιο Ερυθρών Β Δυτικής Αττικής
2ο Γυμνάσιο Μεγάρων Β Δυτικής Αττικής
1ο ΓΕΛ Ελευσίνας Β Δυτικής Αττικής
2ο Γυμνάσιο Δραπετσώνας Β Πειραιά
1ο ΓΕΛ Περάματος Β Πειραιά
1ο ΓΕΛ Κορυδαλλού Β Πειραιά
2ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού Β Πειραιά
1ο ΕΠΑΛ Άργους Β Αργολίδας
3ο Γυμνάσιο Άργους Β Αργολίδας
Γυμνάσιο Κιάτου Β Κορινθίας
1ο ΕΠΑΛ Κιάτου Β Κορινθίας
ΓΕΛ Μολάων Β Λακωνίας
Γυμνάσιο Ελαφονήσου Β Λακωνίας
1ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Β Λέσβου
3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης Β Λέσβου
4o ΓΕΛ Μυτιλήνης Β Λέσβου
Γυμνάσιο Πυθαγορείου Β Σάμου
Γυμνάσιο Καλλιμασιάς Χίου Β Χίου
2ο Γυμνάσιο Χίου Β Χίου
Γυμνάσιο Κάμπου Β Χίου
2ο ΓΕΛ Χίου Β Χίου
Εσπερινό Γυμνάσιο - Λυκειακές Τάξεις Κω Β Δωδεκανήσου
1ο ΕΠΑΛ Καλύμνου Β Δωδεκανήσου
ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής α' βαθμίδας Ρόδου Β Δωδεκανήσου
ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Σύρου Β Κυκλάδων
Γυμνάσιο-Λ.Τ. Γαύρου Β Κυκλάδων
Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας Β Ηρακλείου
Ειδικό Γυμνάσιο Ηρακλείου Β Ηρακλείου
Γυμνάσιο Πανόρμου Β Ρεθύμνου
Γυμνάσιο Περάματος Β Ρεθύμνου
ΓΕΛ Σούδας Β Χανίων
ΓΕΛ Παλαιοχώρας Β Χανίων
7ο Γυμνάσιο Ξάνθης Β Ξάνθης
2ου Γενικού Λυκείου Ορεστιάδας Β' Έβρου
3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης Β' Έβρου
Γενικού Λυκείου Βύσσας Β' Έβρου
Μουσικού Σχολείου Καβάλας Β' Καβάλας
2ου ΓΕΛ Καβάλας Β' Καβάλας
ΓΕΛΔΕ Σαπών Β' Ροδόπης
Μουσικού Γυμνασίου/Λυκείου Κομοτηνής Β' Ροδόπης
3ου Γυμνασίου Κομοτηνής Β' Ροδόπης
5oυ ΓΕΛ Βέροιας Β' Ημαθίας
Γυμνασίου Μελίκης Ημαθίας Β' Ημαθίας
2ου Πειραματικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης Β' Ανατολικής Θεσσαλονίκης
1ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης Β' Ανατολικής Θεσσαλονίκης
2ου Γυμνασίου Άνω Τούμπας Β' Ανατολικής Θεσσαλονίκης
1ου ΓΕΛ Θέρμης Β' Ανατολικής Θεσσαλονίκης
1ου ΓΕΛ Επανομής Β' Ανατολικής Θεσσαλονίκης
1ου Πειραματικό Γυμνασίου Θεσσαλονίκης Β' Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειου Κολέγιου Β' Ανατολικής Θεσσαλονίκης
2ου Γυμνασίου Χαλκηδόνας (Άδενδρο) Β' Δυτικής Θεσσαλονίκης
4ου Γυμνασίου Συκεών Β' Δυτικής Θεσσαλονίκης
1ου Γυμνασίου Αγίου Αθανασίου Β' Δυτικής Θεσσαλονίκης
Γυμνασίου Νέας Απολλωνίας Β' Δυτικής Θεσσαλονίκης
2ου Γυμνασίου Λαγκαδά Β' Δυτικής Θεσσαλονίκης
1ου ΓΕΛ Κιλκίς Β' Κιλκίς
ΕΠΑΛ Αξιούπολης Β' Κιλκίς
1ου Γυμνασίου Κατερίνης Β' Πιερίας
Γυμνασίου Μακρυγιάλου Β' Πιερίας
ΓΕΛ Ν. Τρίγλιας Β' Χαλκιδικής
3ου ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης Β' Χαλκιδικής
Λυκειακές Τάξεις Σημάντρων Β' Χαλκιδικής
ΣΔΕ Κοζάνης Β' Κοζάνης
4ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας Β' Κοζάνης
Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων Β' Ιωαννίνων
ΣΔΕ Ιωαννίνων Β' Ιωαννίνων
Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας Β' Καρδίτσας
5ου ΓΕΛ Λάρισας Β' Λάρισας
Γυμνασίου Ευξεινούπολης Β' Μαγνησίας
Γυμνασίου Σκιάθου Β' Μαγνησίας
7ου ΓΕΛ Τρικάλων Β' Τρικάλων
Μουσικό Σχολείο Τρικάλων Β' Τρικάλων
Γυμνασίου Λιθακιάς Ζακύνθου Β' Ζακύνθου
3ου Γυμνασίου Χαλκίδας Β' Εύβοιας
5ου Γυμνασίου Χαλκίδας Β' Εύβοιας
Γυμνασίου Γυμνού Β' Εύβοιας
1ου ΓΕΛ Βύρωνα Β' Α' Αθήνας
15ου Γενικού Λυκείου Β' Α' Αθήνας
56ου Γυμνασίου Β' Α' Αθήνας
1ου Γυμνασίου Νέου Ψυχικού Β' Β' Αθήνας
ΓΕΛ Μεταμόρφωσης Β' Β' Αθήνας
1ου Λυκείου Ηρακλείου Β' Β' Αθήνας
6ου Γυμνασίου Ηρακλείου Β' Β' Αθήνας
8oυ Γυμνασίου – Λυκειακές Τάξεις Χαλανδρίου Β' Β' Αθήνας
Α' Αρσάκειου Γυμνασίου Ψυχικού Β' Β' Αθήνας
ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω Β' Γ' Αθήνας
2ου ΓΕΛ Περιστερίου Β' Γ' Αθήνας
6ου Γυμνασίου Χαϊδαρίου Β' Γ' Αθήνας
2ου ΓΕΛ Αγ. Αναργύρων Β' Γ' Αθήνας
Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα Λιναρδάτου Β' Γ' Αθήνας
2ου Γυμνασίου Αλίμου Β' Δ' Αθήνας
2ου Γυμνασίου Καλλιθέας Β' Δ' Αθήνας
4ου ΓΕΛ Αλίμου Β' Δ' Αθήνας
2ου Γυμνασίου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού Β' Δ' Αθήνας
ΓΕΛ Βάρης Β' Ανατολικής Αττικής
Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ελευσίνας Β' Δυτικής Αττικής
1ου Γυμνασίου Μάνδρας Β' Δυτικής Αττικής
Γυμνασίου Ερυθρών Β' Δυτικής Αττικής
2ου Γυμνασίου Μεγάρων Β' Δυτικής Αττικής
1ου ΓΕΛ Ελευσίνας Β' Δυτικής Αττικής
2ου Γυμνασίου Δραπετσώνας Β' Πειραιά
1ου ΓΕΛ Περάματος Β' Πειραιά
1ου ΓΕΛ Κορυδαλλού Β' Πειραιά
2ου Γυμνασίου Κορυδαλλού Β' Πειραιά
1ου ΕΠΑΛ Άργους Β' Αργολίδας
3ου Γυμνασίου Άργους Β' Αργολίδας
Γυμνασίου Κιάτου Β' Κορινθίας
1ου ΕΠΑΛ Κιάτου Β' Κορινθίας
ΓΕΛ Μολάων Β' Λακωνίας
Γυμνασίου Ελαφονήσου Β' Λακωνίας
1ου Γυμνασίου Μυτιλήνης Β' Λέσβου
3ου ΓΕΛ Μυτιλήνης Β' Λέσβου
4oυ ΓΕΛ Μυτιλήνης Β' Λέσβου
Γυμνασίου Πυθαγορείου Β' Σάμου
Γυμνασίου Καλλιμασιάς Χίου Β' Χίου
2ου Γυμνασίου Χίου Β' Χίου
Γυμνασίου Κάμπου Β' Χίου
2ου ΓΕΛ Χίου Β' Χίου
Εσπερινού Γυμνασίου - Λυκειακές Τάξεις Κω Β' Δωδεκανήσου
1ου ΕΠΑΛ Καλύμνου Β' Δωδεκανήσου
ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής α' βαθμίδας Ρόδου Β' Δωδεκανήσου
ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Σύρου Β' Κυκλάδων
Γυμνασίου-Λ.Τ. Γαύρου Β' Κυκλάδων
Γυμνασίου Αγίας Βαρβάρας Β' Ηρακλείου
Ειδικό Γυμνασίου Ηρακλείου Β' Ηρακλείου
Γυμνασίου Πανόρμου Β' Ρεθύμνου
Γυμνασίου Περάματος Β' Ρεθύμνου
ΓΕΛ Σούδας Β' Χανίων
ΓΕΛ Παλαιοχώρας Β' Χανίων
7ου Γυμνασίου Ξάνθης Β' Ξάνθης
ΔΣ Μαντουκιού Α' Κέρκυρας
ΔΣ Αγίου Ματθαίου Α' Κέρκυρας
ΔΣ Φούρκας-Κασσανδρινού Α' Χαλκιδικής
ΔΣ Καλάνδρας Α' Χαλκιδικής
2 ου Νηπιαγωγείο Νικήτης Χαλκιδικής Α' Χαλκιδικής
∆Σ Βώλακα Α' ∆ράμας
Κέντρου Ανοιχτής Φιλοξενίας Προσφύγων Α' ∆ράμας
ΔΣΙσραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών
Α' B΄ Αθήνας
1ου ΔΣ Ν. Ιωνίας Α' B΄ Αθήνας
5ου ΔΣ Χαλανδρίου Α' B΄ Αθήνας
9ου ΔΣ Χαλανδρίου Α' B΄ Αθήνας
4ου Δ. Σ. Πεύκης Α' B΄ Αθήνας
5ου Νηπ/γείο Ν. Ιωνίας Α' B΄ Αθήνας
5ου ΔΣ Ηρακλείου Α' B΄ Αθήνας
93ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών Α' Α' Αθήνας
5 ου ΔΣ Δάφνης «Γεώργιος Μπουζιάνης» Α' Α' Αθήνας
1ου Ν/Γ Μαραθώνα Α' Αν. Αττικής
1ου ΔΣ Βούλας Α' Αν. Αττικής
2ου Ν/Γ Ν. Μάκρης Α' Αν. Αττικής
ΔΣ Αγίας Μαρίνας Ν. Μάκρης Α' Αν. Αττικής
1ου ΔΣ Σκάλας Ωρωπού και Ν. Παλατίων Α' Αν. Αττικής
13ου ΔΣ Καλαμαριάς Α' Ανατολικής Θεσσαλονίκης
5ου ΔΣ Καλαμαριάς Α' Ανατολικής Θεσσαλονίκης
ΔΣ Κιβερίου Α' Αργολίδας
Νηπιαγωγείου Κάτω Καστριτσίου Α' Αχαΐας
2ου Δημοτικό Σχολείο Πατρών Α' Αχαΐας
15ου Νηπιαγωγείο Πατρών Α' Αχαΐας
1ου Νηπιαγωγείο Δεμενίκων Α' Αχαΐας
51ου Νηπιαγωγείο Περιστερίου Α' Γ΄ Αθήνας
2ου Νηπιαγωγείο Αγ. Αναργύρων Α' Γ΄ Αθήνας
13ου ΔΣ Ν. Σμύρνης Α' Δ' Αθήνας
14ου ΔΣ Καλλιθέας Α' Δ' Αθήνας
14ου Νηπιαγωγείου Συκεών Α' Δυτ. Θεσσαλονίκης
8ου ΔΣ Αμπελοκήπων Α' Δυτ. Θεσσαλονίκης
ΔΣ Φιλίππων Α' Δυτ. Θεσσαλονίκης
2ου ΔΣ Ευκαρπίας Α' Δυτ. Θεσσαλονίκης
ΔΣ Βαθυλάκου Α' Δυτ. Θεσσαλονίκης
ΔΣ Αστυπάλαιας Α' Δωδεκανήσου
ΝΓ Μασάρων Ρόδου Α' Δωδεκανήσου
5ου ΔΣ Πόλεως Ρόδου Α' Δωδεκανήσου
5ου ΔΣ Πόλεως Κω Α' Δωδεκανήσου
25ου ΔΣ Χαλκίδας Α' Εύβοιας
1 ου ΔΣ Ερέτριας Α' Εύβοιας
Νηπιαγωγείου Αγίων Αποστόλων Α' Εύβοιας
ΔΣ Ορεινής Ζώνης-Ζακύνθου Α' Ζακύνθου
1ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Ζακύνθου Α' Ζακύνθου
2ου ΔΣ Βουτών Ηρακλείου Α' Ηρακλείου
6ου ΔΣ Καστρίου Α' Θεσπρωτίας
Ολοήμερου Νηπαιγωγείου Σαγιάδας Α' Θεσπρωτίας
ΔΣ Κάτσικα Α' Ιωαννίνων
2ου Πειραματικού ΔΣ Ιωαννίνων Α' Ιωαννίνων
1ου Πειραματικού ΔΣ Ιωαννίνων Α' Ιωαννίνων
4ου Νηπιαγωγείου Ελευθερούπολης Α' Καβάλας
Νηπιαγωγείου Πλατανότοπου Α' Καβάλας
Ολοήμερου ΔΣ Δίσπηλιου Α' Καστοριάς
4oυ ΔΣ Καστοριάς Α' Καστοριάς
Νηπιαγωγείου Γοργόπης Α' Κιλκίς
2ου ΔΣ Κρόκου Α' Κοζάνης
17ου ΔΣ Κοζάνης Α' Κοζάνης
Δημοτικού Σχολείου Εξαμιλίων Α' Κορινθίας
10ου Νηπιαγωγείου Κορίνθου Α' Κορινθίας
Δημοτικού Σχολείου Γόννων Α' Λάρισας
24ου ΔΣ Λάρισας Α' Λάρισας
9ου ΔΣ Λάρισας Α' Λάρισας
Ιδ. Ν/γειου «ΛΗΤΩ-ΤΣΑΚΙΡΗ ΘΕΟΚΛΗ» Α' Λάρισας
8ου ΔΣ Μυτιλήνης Α' Λέσβου
7ου Νηπιαγωγείου Μυτιλήνης Α' Λέσβου
4ου ΔΣ Βόλου Α' Μαγνησίας
1ου ΔΣ Σκοπέλου Α' Μαγνησίας
4ου ΔΣ Ξάνθης Α' Ξάνθης
20ου ΔΣ Ξάνθης Α' Ξάνθης
Μειονοτικού ΔΣ Μύκης Α' Ξάνθης
13ου ΔΣ Πειραιά Α' Πειραιά
5ου ΔΣ Κερατσινίου Α' Πειραιά
2/θ Νηπ/γείου Σβορώνου Α' Πιερίας
2ου Νηπιαγωγείου Περάματος Α' Ρεθύμνου
3ου ΔΣ Ρεθύμνου Α' Ρεθύμνου
13 ου ΔΣ Ρεθύμνου Α' Ρεθύμνου
ΔΣ Μπαλίου Α' Ρεθύμνου
ΔΣ Πλακιά Α' Ρεθύμνου
Μειονοτικού ΔΣ Λυκείου Α' Ροδόπης
10ου ΔΣ Κομοτηνής Α' Ροδόπης
3ου Νηπιαγωγείου Σάμου Α' Σάμου
Νηπιαγωγείου Πυθαγορείου Α' Σάμου
6/Θ. ΔΣ Ταξιαρχών Α' Τρικάλων
26ου ΔΣ Τρικάλων Α' Τρικάλων
10ου ΔΣ Χανίων Α' Χανίων
34ου Νηπιαγωγείου Πατρών Α' Αχαΐας
16ου ΔΣ Πατρών Α' Αχαΐας
45ου ΔΣ Πατρών Α' Αχαΐας
2ου ΔΣ Ακράτας Α' Αχαΐας
ΔΣ Κάτω Καστριτσίου Α' Αχαΐας
ΔΣ Λουτρών Α' Λέσβου
Νηπιαγωγείο Μούδρου Λήμνου Α' Λέσβου
88ου ΔΣ Θεσσαλονίκης Α' Αν. Θεσσαλονικής
4ου Νηπιαγωγείου Ν. Μηχανιώνας Α' Αν. Θεσσαλονικής
12ου Νηπιαγωγείου Καλαμαριάς Α' Αν. Θεσσαλονικής