Ο υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, Γιάννης Μανιάτης, αναφορικά με τις εξελίξεις στις άγονες αεροπορικές γραμμές και τα οικονομικά αποτελέσματα των αστικών συγκοινωνιών, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Φαίνεται πως το προσφυγικό και η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α. δεν ήταν αρκετά για να τιμωρήσουν τις νησιωτικές - ακριτικές περιοχές της χώρας. Τώρα έρχεται το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να «ψαλιδίσει» κατά 60% τις επιδοτήσεις των άγονων αεροπορικών γραμμών. Ο προϋπολογισμός για την τετραετή εκμετάλλευση των 28 αερογραμμών ανέρχεται στα 58,6 εκατ. ευρώ έναντι 148 εκατ. ευρώ για 24 άγονες γραμμές το 2012-2016.
Ο κ. Σπίρτζης χρειάστηκε 1,5 χρόνο για να καταφέρει να δημοπρατήσει με τεράστια καθυστέρηση και παράτυπες ενέργειες, το διαγωνισμό έως το 2020. Από το Φεβρουάριο του 2015 δεν έκανε απολύτως τίποτα, όταν άλλα Κράτη-Μέλη για να επεκτείνουν τη χειμερινή σεζόν, εντάσσουν στις άγονες γραμμές συνδέσεις μικρότερων προορισμών με μητροπολιτικές περιοχές της Ευρώπης. Αποδέχεται όλα όσα ζητούσαν - αλλά ουδέποτε έπαιρναν - οι δανειστές στο παρελθόν, με τη ραγδαία μείωση της επιδότησης, υποδυόμενος τον αγανακτισμένο Υπουργό. Καμία επιχειρηματολογία, καμία γνώση.
Επιπλέον, σήμερα δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ άλλο ένα επίτευγμα του κ. Σπίρτζη, αυτή τη φορά ο προϋπολογισμός του 2016 για τις αστικές συγκοινωνίες. Στη σχετική απόφασή του αναφέρεται ότι το 2016 η ΣΤΑ.ΣΥ. θα έχει ζημιές 32,5 εκατ. ευρώ και η Ο.ΣΥ. 44,6 εκατ. ευρώ, δηλ. σύνολο 77 εκατ. ευρώ στην πλάτη του ελληνικού λαού. Γιατί δεν αναφέρει ο λαλίστατος Υπουργός τι ζημιά κατέγραψαν οι αστικές συγκοινωνίες το 2015, τον ισολογισμό των οποίων δεν δημοσιεύει, αφού κατέστρεψε οικονομικά τη ΣΤΑ.ΣΥ., μια εταιρεία που λειτουργούσε με κερδοφορία χωρίς να λαμβάνει επιδότηση; Μήπως γι' αυτό φρόντισε να τις εντάξει στο Υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων; Πλήρης διαχειριστική ανικανότητα ή πολιτική σκοπιμότητα;
Φαίνεται πως το προσφυγικό και η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α. δεν ήταν αρκετά για να τιμωρήσουν τις νησιωτικές - ακριτικές περιοχές της χώρας. Τώρα έρχεται το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να «ψαλιδίσει» κατά 60% τις επιδοτήσεις των άγονων αεροπορικών γραμμών. Ο προϋπολογισμός για την τετραετή εκμετάλλευση των 28 αερογραμμών ανέρχεται στα 58,6 εκατ. ευρώ έναντι 148 εκατ. ευρώ για 24 άγονες γραμμές το 2012-2016.
Ο κ. Σπίρτζης χρειάστηκε 1,5 χρόνο για να καταφέρει να δημοπρατήσει με τεράστια καθυστέρηση και παράτυπες ενέργειες, το διαγωνισμό έως το 2020. Από το Φεβρουάριο του 2015 δεν έκανε απολύτως τίποτα, όταν άλλα Κράτη-Μέλη για να επεκτείνουν τη χειμερινή σεζόν, εντάσσουν στις άγονες γραμμές συνδέσεις μικρότερων προορισμών με μητροπολιτικές περιοχές της Ευρώπης. Αποδέχεται όλα όσα ζητούσαν - αλλά ουδέποτε έπαιρναν - οι δανειστές στο παρελθόν, με τη ραγδαία μείωση της επιδότησης, υποδυόμενος τον αγανακτισμένο Υπουργό. Καμία επιχειρηματολογία, καμία γνώση.
Επιπλέον, σήμερα δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ άλλο ένα επίτευγμα του κ. Σπίρτζη, αυτή τη φορά ο προϋπολογισμός του 2016 για τις αστικές συγκοινωνίες. Στη σχετική απόφασή του αναφέρεται ότι το 2016 η ΣΤΑ.ΣΥ. θα έχει ζημιές 32,5 εκατ. ευρώ και η Ο.ΣΥ. 44,6 εκατ. ευρώ, δηλ. σύνολο 77 εκατ. ευρώ στην πλάτη του ελληνικού λαού. Γιατί δεν αναφέρει ο λαλίστατος Υπουργός τι ζημιά κατέγραψαν οι αστικές συγκοινωνίες το 2015, τον ισολογισμό των οποίων δεν δημοσιεύει, αφού κατέστρεψε οικονομικά τη ΣΤΑ.ΣΥ., μια εταιρεία που λειτουργούσε με κερδοφορία χωρίς να λαμβάνει επιδότηση; Μήπως γι' αυτό φρόντισε να τις εντάξει στο Υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων; Πλήρης διαχειριστική ανικανότητα ή πολιτική σκοπιμότητα;